القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قلب الحمزة 7_8_💝 البارت السابع 💝بقلم مريم البوشي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


قلب الحمزة 7_8_

قلب الحمزة 💝

البارت السابع 💝


وقفنا المرة الي فاتت لما خالد وقع من البلكونة نكمل بقة 

~~~~~~~~~~~~

سعاد بصريخ جامد : يا مراري خاالد بيه احيي*ه 


نصر من تحت سمع صوت ارتطام خالد بالارض 

نصر : ايه الصوت ده يا سعاد ايه الصريخ ده 


سعاد بصريخ جامد : الحجني يا نصر بيه خالد بيه وجع من البلكونة 


ولاء بصراخ : ولدي وقامت تجري علي خاالد 


نصر : كان قاعد مكانو من كتر الصدمة 

"تسريع في الاحداث " 

الدكاتره نزلو شالو خالد وودوه المستشفي 


في المستشفي 


خالد خدوه ونقلوا غرفه العمليات 


سرينة إسعاف طوارئ حاله فوضي في المكان الدكاتره والتمريض بيجرو وفتحوا غرفه العمليات المجاوره دخلو فيها شخص صوت ميكروفون بينادي 

دكتور مصطفي عزمي يتوجه الي غرفه عمليات رقم 2فورا 


سعاد : استر ياارب 

نصر واقف بجمود تام 

ولاء بانهيار جامد : ولدي مفيش دكتور يخرج يطمنا متسبنيش ياولدي


نصر : كفياكي نواح عاد دلوك الدكتور يطلع ويجولنا ايه الي حصل 


ولاء بعياط اكتر : انت مش داريان بالنار الي في جلبي عل ولدي لو حصلو حاجه مش هسامحك عاد 


سعاد : تعالي ياهانم ارتاحي شويه كده مش كويس عشانك 


سعاد ونصر سندو ولاء عشان يقعدوها 


نصر بصدمه وقف مكانو واتسمرت رجليه في الارض وفتح عينيه بصدمه كبيره وصوت انفاسو علي ومش عارف ينطق 

سعاد : مالك يابيه وعنيهم راحت عل المكان الي نصر بيبص عليه

سعاد بصدمه كبيره جدا : هيا مش دي ليالي هانم 

ولاء : ليالي مين في ايه يانصر وبتبص عل الي بيبص عليه 


(والله ياجماعه كان نفسي انهي البارت عل كده بس مهنتوش عليا 😹⁦(حساني فصلتكم سيكا😹🙂)

نرجع تاني بقه 

~~~~~~~~~~~~~~

عند حمزة في العربيه 


ليالي بصويت : اهدي ياحمزه اربط حزام الامان الحق فيه عربيه قصادنا اااااااااااه 


فجاه خبطو في العربيه الي قدامهم بس ليالي مكنتش فقدت الوعي لسه وحمزة كان غرقان في دمو لان الخبطة كانت جامده عليه لانو مش رابط حزام الامان 

(عشان بعد كده تبقو تربطو الحزام بقه 😹🙂)


ليالي بصوت مهزوز متقطع : ح م ز ة م ت س ب ن ي ش (حمزة متسبنيش ) وفقدت الوعي بعدها 


بعد مرور ساعة" 

حالة من الهرج في المكان البوليس بيحقق والاسعاف بتنقل حمزة وليالي المستشفي

وتم نقل حمزة لغرفة الطوارئ وتم نقلو فورا الي غرفة العمليات لإجراء جراحه عاجلة في المخ 


نصر وولاء وسعاد جريو علي ليالي 

نصر بهستريا : ليالي بنتي ايه الي جابك هنا ووينو حمزة كيف كده يا بيتي ردي عليا 


الممرضة : نصر بيه انت تعرفها 

نصر : بنتي ردي عليا 

الممرضة : حااج نصر انت تعرفها 

نصر : اه بنتي ايه الي جابها هنيه 


الممرضة : هيا جايه هنا هيا وشاب 

سعاد : يامراري ياكش يكون حمزة بيه 

نصر : هوا فين الشاب ده يا بنتي 

الممرضة : للأسف هوا في غرفة العمليات دلوقتي وحالتو حرجه جدا ادعولو 

نصر بيبص عل ولاء لقاها وقعا علي الارض مغمي عليها 


نصر مش عارف يستوعب الي بيحصل حواليه وحس للحظة انو خلاص هينهار لاكن هوا بطبعو القاسي بيقاوم نفسو عشان يفضل واقف لان مش دا الوقت الي ينفع ينهار فيه 


الممرضة دخلت ليالي ودتها قوضة الكشف وجبست رجليها واديها الشمال 

وخدو ولاء ودخلوها قوضة الافاقة وعلقولها محلول بسسب الصدمات عشان ضغطها وطي جدا  جداا 


ولاء فاقت وراحت عشان تشوف بنتها 

ليالي بدأت تفوق وتستعيد وعيها تدريجيا وهيا بتنادي عل حمزة 


فجأة باب العمليات اتفتح وبيخرج منو الدكتور وعلامات الأسي والمعاناة والارهاق وكانو كان في معركة عصيبة 

نصر :بالهفة ورجاء::


نكمل البارت الجاي يا حلوين طولت البارت اهو زي ماطلبتو بس ياريت الاقي تفاعل بجد شكرا جداا لكل الناس الي بتدعمني ويتشجعني اني اكمل لأن بضل ربنا ثم بفضلكم روايتي نزلت على جوجل 


اشوفكم البارت الجاي بقة ....؟

ياتري ايه الي هيحصل لخالد ....؟

ياتري ايه الي هيحصل ل حمزة ..؟

طب الدكتور طلع من عند مين ..؟

إنشاء الله نعرف البارت الجاي💝

ياريت تدعموني بنجمة ومتابعة لصفحتي وتتفاعلو علي الرواية 💝


#بقلمي :-فراشة ملونة 🦋⁦❤️⁩



قلب الحمزة 💝

البارت الثامن 💝


وقفنا المرة الي فاتت لما الدكتور طلع من قوضة العمليات نكمل بقة 

~~~~~~~~~~~

نصر بلهفة و رجاء : طمني يا دكتور ابني عامل ايه 


الدكتور : اطمن الحمد لله هيا كانت صعبة شوية لانو فقد دم كتير بس الحمد لله قدرنا ننقذ الموقف 


نصر ب ابتسامة بسيطة : تمام شكرا يادكتور 

مشي الدكتور ودخل نصر عند خالد 

نصر بحزن وغضب : انت السبب يا خالد انت السبب أن اخوك يعمل الحادثة عمري ما هسامحك ابدا لو حصلو حاجة 


حمزة مازال في غرفة العمليات ومحدش عارف عنو حاجة 

~~~~~~~~~~~~

ليالي بدأت تستعيد وعيها تدريجيا 

ليالي تحت.تأثير البينج : حمزة يا حمزة متسبنيش طب هدي السرعة شوية حمزةةةةةة 

ولاء جرت عل ليالي 

ولاء :جلب امك اهدي عشان خاطري اهدي 


ليالي بعياط والم :حمزة حمزة فين حمزة 

ولاء بعياط : اهدي يا حببتي حمزة دلوقتي في العمليات وانشاء الله يبقا بخير 


ليالي بعياط وصريح وانهيار :لا حمزة انا عيزا حمزة يا حمزة 

دخلت الدكتورة وادتها حقنة مهدئ عشان حالتها كانت بتسوء كل شوية 


عند حمزة 

حمزة بغرفة العمليات حوالينو اكبر دكاترة بسبب خطورة حالته 

دكتور مصطفي : احنا دلوقتي مش هنعرف نعمل حاجة اكتر من كدا 


الممرضة :يا دكتور بس هوا كدة ممكن يدخل في غيبوبة 


دكتور مصطفي : اه بس احنا مش هتعرف نعمل حاجة اكتر من كدا 


طلعو خالد من العمليات ودخلوه العناية المركزة وحاوليه أجهزة كتير 


نصر طلع من عند خالد وراح يسأل عل حمزة 

نصر :لو سمحتي حمزة ابني كان في العمليات حصلو ايه 


الممرضة : ادعيلو يا فندم هوا في العناية المركزة وممكن معداش 24ساعة الي جايين دول عل خير ممكن يدخل في غيبوبة 


نصر :تمم شكرا ممكن ادخلو 

الممرضة : للأسف يا فندم زي ما قولت ل حضرتك هوا في العناية يعني مينفعش 


نصر: تمم شكرا ودخل عند ولاء ملقاهاش سأل سعاد قالتلو أنها عند ليالي 


نصر  دخل غرفة ليالي  لقي ليالي وولاء نيمين عل السرير و ليالي ماسكة في ولاء جدااا اكنها خايفة أنها تهرب هيا كمان 

نصر : دخل مسك ايد ولاء عشان تفوق 

نصر بهموس : ولاء يا ولاء جومي 


ولاء فاقت وقامت من جمب ليالي 

ولاء : طمني يا نصر حمزة وخالد عملين ايه 


نصر : خالد كويس الحمد لله بس حمزة هوا الي حالتو خطيرة اوي ربنا يقومهولنا بالسلامة 


للأسف ليالي كانت بدأت تفوق وسمعت الحوار الي حصل 

ليالي : بابا عيزا حمزة فين حمزة يا بابا انا عيزاه يا بابا عيزا حمزة 


نصر بتأثر : اهدي يا ليالي اهدي يا حبيبة جبل ابوكي هوا إنشاء الله هيبقا كويس 


( بجد يا جماعة مهما كان الأب جامد و قاسي عمرو ما يقسي عل بنتو لأنها هيا الي حرفيا بتبقي نقطة ضعفو دي حاجة مجربة ومضمونة جدا 💗👨‍👧) 

~~~~~~~~~~

في مكان جديد اول مرة نزورو بيت منه صاحبة قلب 


اريان : أنتي يا جزمة فين الشاي 


منه : شاي ايه بس انت قولتلي عل شاي 

اريان  : هوا مش انتي حببتي وأختي يبقا لازم تحسي بيا وتحسين عايز ايه من غير مااقول حتي 

منه : ايه بقة بشم عل ضهر ايدي يعني وبعدين متقوم تعمل شاي لنفسك هوا انت صغير 


اريان  : لا الكلام ده عند امك أنتي الصغيرة وانتي الي تعمليلي 

منه : يوه بقة حااضر يا رخم هقوم اعملك اهو 

وعملتلو الشاي وشربو عادي جداا اعرفكم بقة ي اريان 


( اريان شاب قمر عندو 28 سنة اخو منه اريان بقة شاب طويل طولو 180سم عينيه رصاصي وشعرو بني غامق بشرتو قمحي شبيه للبشرة البرونزية).           والله يا جماعة انا الي بكتب اكرشيت عليه 😹💗

~~~~~~~~~~~

عند قلب 


قلب بترن عل منه : الوو منوش مش بتردي ليه يا جزمة 


منه : معلش والله يا لولي بس كنت بتخانق مع الرخم 


قلب : يا ببنتي والله انتي ظالمة اخوكي القمر ده 


منه : لا يا اختشي أنتي ألي نظرك ضعف 


منه : بالك ايه ماتكلمي م حمزة تعتزري منه 


قلب : لا طبعا انا مغلطش عشان اعتزر 


منه : معلش يا حببتي عشان خاطري انا 


قلب : اممم هفكر حااضر 

منه : متستعبطيش ويلا كلمي اعتزريلو عشان نروح بكرة سوا 


قلب : حااضر يا منوشتي 


منه : شطورة يا قلب منوشتك 


قفلت قلب مع منه ورنت عل حمزة 


قلب : بترن علي حمزة رنت ٣مرات ومردش بردو 


قلب : ايه ده بقة هوا مش بيرد ليه وانا مالي بقة لما يشوفها يبقا يرن     ولا ارن عليه كمان مرة كدة اخر مرة 


قلب بترن : الووو 

$ مين معايا 

قلب : حمزة موجود 

$: لا حمزة مش موجود بس انا موجود بدالو يا مزة 


قلب : ايه الة الأدب دي 

وقفلت السكة 


نكمل المرة الي جاية بقة 💝


ياتري مين الي رد عل قلب ده ..؟

ياتري حمزة هيفوق ولا ايه الي هيحصلو .....؟

ياترى ليالي هيحصلها ايه ...؟

ياتري خاالد كل ده مافقش ليه..؟

ياتري ليه نصر بيعامل خالد كدا ...؟

يا ترا خالد عندو ايه ....؟

مننساش المشكلة الي عند حمزة ياتري هتبقي ايه بقة ....؟

إنشاء الله هتعرف كل ده قريب 💝 


بقلمي :-فراشة ملونة 🦋⁦❤️⁩



 

تعليقات

التنقل السريع