القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية قلب الحمزة البارت الخامس والسادس بقلم مريم البوشي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


قلب الحمزه 5_6


قلب الحمزة 💝

البارت الخامس 💝


وقفنا المره الي فاتت لما كان نصر وولاء بيتكلمو وفيه شخص بيسمعهم نكمل بقه

~~~~~~~~~~~~~

خالد الدمنهوري : يقف أعلي درجات السلم ويستمع الي الكلام بعياط شديد وفي هذه اللحظات كانت سعاد الخادمه آتيه بالقهوه ل الحاج نصر ورأت خالد يقف يستمع إليهم 


سعاد : يا مراري ايه الي موجفك هنا يا خالد بيه 

خالد ببكاء شديد  : ع ي ز ي ن ي و د و ن ي ال م س ت ش ف ي ( عايزين تودوني المستشفي ) 

سعاد : طب تعالا بس معايا وانا مش هوديك في حته عشان مينفعش حد يشوفك كدا 

خالد : له لازم امشي من هنا 

سعاد : طب تعالا كده وانا همشيك وخدت خالد ودخلتو قوضتو وقفلت عليه 

سعاد : سامحني يا خالد يابني بس كده احسن ليك 


نصر :هقوم دلوقتي اتصل بالدكتور الي اتفقت معاه عشان ييجي ياخدوا 

وبيتصل بالدكتور 

~~~~~~~~~~~~~~~

في القاهرة تحديدا عن بيت قلب وكان يوم جمعة  


قلب صحت و صلت فرضها ومسكت الفون تكلم منه صحبتها

منه: اهلا اهلا بالي لسة صاحيه 

قلب:  معلش يا منه استحمليني زي صحبتك بردو بقولك انا عايزة أخرج ايه رأيك 


منه : وانا كمان عيزا أخرج بس هنروح فين 

قلب: اي حته يا بنتي المهم نخرج

منه: ايوا يعني اي حته دي تبقي فين 

قلب : معرفش يا منه ايه رأيك نروح الملاهي


منه: لا معييش فلوس تعالي نروح حته تانية 

قلب : حته تانية دي فين يعني 

منه: معرفش يا قلب مش انتي إلي عيزا تخرجي 

قلب: منه اخر كلام تعالي نتمشي شوية ونرجع تاني ايه رأيك 

منه: مش عارفة بقة بصي تعالي نروح في 

قلب بمقاطعة : مفيش ولا هوا هنروح يعني هنروح يلا البسي ونتقابل وقفلت 

منه: ايدا هيا قفلت في وشي ماشي يا قلب الكلب لما اشوفك 

( البت منه دي بتفكرني بواحده صحبتي اوي طبعا هيا لما تقرا الرواية هتعرف نفسها😹👀)

لبسو ونزلو اتقابلو وفضلو ماشيين لغايت ماتعبو جدااا وراحوا عشان يقعدوا في كافيه 

قلب: انا تعبت اوي ايه رأيك ندخل الكافيه ده نقعد فيه 

منه : لالا شكلو مش عاجبني تعالي نشوف واحد تاني 

قلب : يا صبر ايوب يلا ياختي بس خلصيني 

منه : تعالي دا جميل جداا تعالي ندخل يلا عشان نتصور واغفلك

قلب : اي حاجة ياختي بس يلا 

دخلو الكافيه و طلبو حاجة يشربوها 

منه: قلب تعالي عشان نتصور 

قلب : لا مليش مزاج 

منه: قومي يا جزمه مليش دعوة وشدتها من ايديها 

( تعاليلي يا منه خدني معاكي وصوريني 😹👀) 

راحو عشان يتصورو بس منه شافت حاجة 

منه بصدمه : احي*ه يا قلب بصي كده وراكي 

قلب بصدمه :😳😳😳

~~~~~~~~~~~~~~~~~

شيفاك /ي يا مش محترمة ياالي بتسرقي روايتي 🙄


حمزة صحي من النوم وطلع

 عشان يفطر مع اختو ليالي 


ليالي بصوت عالي : زومي زومي زومي قومم يلااا

حمزة من وراها : بقة يا جزمه كنتي عيزة تخضيني 

ليالي ببرائه مصطنعة : لا يا روحي محصلش انا بس كنت عيزا افوقك 

حمزة: طب يلا يا اخرة صبري عشان جعان حضرتيلي فطار ايه 

ليالي : مقولكش عملالك اندومي انما ايه جاامد 

حمزة : بقة حمزة الدمنهوري علي اخر الزمن يفطر اندومي 

ليالي : يابني بطل ام كده الله يرحم ابوك 

حمزة مسكها من قفاها: مالو ابويا بقة

ليالي : ولا اي حاجة قمر قمر كدة امواه 

حمزة : ايوا كدة اظبطي 

فطرو الاندومي الي ليالي عملاه 

ليالي : زومي عيزا أخرج 

حمزة : عيزا تروحي فين بقة 

ليالي : عيزا اروح الملاهي 

حمزه: بقة مستر حمزة الدمنهوري علي اخر الزمن يروح ملاهي 

ليالي ببرائةعيون القطط : عشان خاطري يا زومي 

حمزة : لا مش موافق اختاري مكان تاني 

ليالي ببكاء مصطنع: طب ولو قلتلك عشان ابنك الي في بطني 

حمزة: ابن ايه الله يخرب بيتك هتجبيلي مصيبة 

ليالي : وكمان بتستعر من ابنك الي في بطني 

حمزة : خلاص ياختي هوديكي المكان الي انتي عيزاه

ليالي : في ثنية إلا ثنية حااضر فريرة 

حمزة : طب يلا ياختي 

ليالي وحمزة لبسو وخرجو وداها الملاهي وفضلت تلعب كتير وبعدها روحو حمزة رن علي والده وكلمه وعرف انو هيودي خالد مستشفي قفل معاه بعصبيه شديدة وقرر يعمل حاجة في دماغو 


اشوفكم البارت الجاي بقة 💝

ياترا منه وقلب شافوا ايه..؟ 

ياترا حمزة هيعمل ايه ..؟

وليه الخادمه دخلت خالد القوضة..؟

وحمزة مالو ايه المشكلة الي عندو ...؟

إنشاء الله نعرف دا كلو البارت الي جاي كبرتلكو البارت اهو زي ماطلبتو اتمني تدعموني ب لايك و كومنتات💝

#بقلمي :- فراشة ملونة 🦋⁦❤️⁩



قلب الحمزة💝

البارت السادس💝

وقفنا المره الي فاتت لما منه وقلب اتفاجئو من الي شافوه

~~~~~~~~~~~~~~~

قلب بصدمه : احيه دا صورصار ده ولا انا شايفه صح 


منه: اعتقد ان كلامك صح 

قلب : اجريييي يا فوزي 

قلب ومنه جريو بما شافوا الصرصار وفضلو يصوتو وهما بيجرو 

( بيفكرني بيا اوي انا والبت نيجار واخده بالك انتي 😹🤭)

يعد فضيحة جامدة في الكافيه روحو البيت

~~~~~~~~~~~

تلفون حمزة رن ب رقم باباه 

حمزة : حاج اذيك عامل ايه 

نصر : بخير يا ولدي كيفك 

حمزة : نحمد ربنا عايشين بدعواتك انت والغاليه

نصر : تسلم يا بني 

حمزة : امال امي عامله ايه 

نصر : بخير الحمد لله بس تعبانين جوي من اخوك 

حمزة : مالو خاالد حصلو حاجة 

نصر : له هوا بخير يا ولدي بس هنوديه المستشفي 

حمزة : مستشفي ايه يا حج هوا تعب تاني 

نصر : لا بس بجه حمل تقيل علينا يا ولدي هنوديه مستشفي المجانين 

حمزة بعصبيه انت بتقول ايه يا بابا لا طبعا أنا مش هسمح بده انا جي حالا وقفل السكه مع ابوه


ليالي : في ايه يا حمزة مالك 

حمزه بعصبيه جامدة جموده : ابوكي عايز يودي خالد المستشفي اصلو بقة حمل تقيل عليه انا لازم اسافرلو دلوقتي حالا 

ليالي: اهدي بس يا حمزه اهدي عشان خاطري 

حمزة : أنتي هبلة يا ليالي انتي واعية الكلام الي بقولو انا مش هسمح بكدة أبدا 


حمزة روح البيت ولبس واخدت ليالي وسافرو الصعيد حمزة كان واخد الطريق كلو بسرعة عشان يلحق يوصل بسرعة قبل ماخالد يودوه المستشفي

~~~~~~~~~~~~


نصر بعصبية : بقة كده ياحمزة  بتقفل في وشي ماشي أما هعرفك وقطع كلامو خبط علي الباب 

نصر : سعاد أنتي يا ولية تعالي افتحي الباب 

سعاد فتحت الباب ودخل ناس 

نصر : اطلعو خدوه يلا هوا فوق وريلهم قوضتو يا سعاد

سعاد خدتهم وراهم قوضت خالد دخلو القوضة عليه 


خالد كان قاعد يعيط في اوضتي ومنهار جدااا وقام وقف علي سور البلكونة عشان ينط اول ماشاف الدكاترة 

خالد بصريخ جاامد : لا لا ماتقربوليش الي هيقربلي هموت نفسي هرمي نفسي من البلكونة  انا بقولكم اهو 


الدكتور : اهدي يا خالد وتعالا احنا مش هنعملك حاجة 

خالد بصريخ : انا قولت لا يعني لا 

دكتور ٢: قرب منو عشان ينزلو قام وقع من البلكونة

بعرفكم بقة ب خالد خالد شاب جميل عندو 23سنه عيونو خضرا وشعرو بني وطويل جدا ويتميز بملامح رجوليه خشنة وتحسو قمر اوي بس للأسف عندو ...........…؟هنعرف في البارتات الي جاية (اني اسف علي فكرة خدت حسنة منكم عشان شتمتوني امسكو اعصابكم بقة 😹🤭 )

~~~~~~~~~~~~

حمزة بصريخ ايه الطريق الي مش عايز يخلص ده

ليالي اهدي يا حمزة انت بس عشان متعصب اهدي لوسمحت

حمزة وهوا بيزود السرعة : انا مش عندي غير لما امنع ابوكي من الي في دماغو ده 

ليالي بصويت : اهدي يا حمزة هنعمل حادثة كدة ااااااااااااه 


نكمل بقة المرة الي جاية 💝

ممكن اعرف مافيش تفاعل ليه يعني انا اسيب مذاكرتي واكتب البارت وبردو مالقيش تفاعل 🙃


ياتري ايه الي هيحصل لخالد ...؟

ياتري خالد مالو عندو ايه ...؟

ليه ليالي صوتت ...؟

مننساش المشكلة الي عند حمزة ياتري ايه هيا ....؟

اه تذكير شكرا لعمو الحرامي الي سرق الرواية وكتب اسمي عليها بجد طلعت حرامي شريف 😹

والحرامي التاني الي سرق الرواية بردو خلي عندك دم واكتب اسمي علي الرواية يا رخم وشكرا 😹💝 


#بقلمي :- فراشة ملونة🦋❤️

البارت السابع والثامن من هنا هنا


 

تعليقات

التنقل السريع