القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

#إسكريبت_الزوجه_التانيه البارت الاول والثاني #الاء_فرج _ أنا هتجوز عليكي عيني دمعت : ليه يا صالح؟ في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


 _ أنا هتجوز عليكي

عيني دمعت : ليه يا صالح؟


زعق : مزاجي والشرع محلل أربعه وبعدين انا زهقت وقرفت منك وانا اصلاً بحب بنت عمي وانتِ عارفه ان جوازنا كان غصب 

عيطت : حرام عليك بتعمل معايا كده ليه؟!!


=أنا زهقت وعايز عيال نفسي اكون اب وانتِ مش بتخلفي


=حرام عليك ده رزق من ربنا احنا لسه متجوزين بقالنا سنه اصبر شويه هتعالج وهخلف إن شاء الله


= ششش انا هتجوز ومراتى  هتيجي تعيش معايا هنا وما فيش طلاق وغوري علي جوا امشي من وشي


دخلت اوضتي وفضلت اعيط..... من كتر العياط  نمت في مكاني وصحيت تاني يوم الصبح لقيت صاحبتي بترن عليا


_الو يا صفاء صباح الخير


صفاء : الحمد لله كويسه... أي ده ماله صوتك؟!!


عيطت : صالح هيتجوز عليا بنت عمه اللي بيحبها من زمان 


صفاء بغضب : ده ما عندوش د*م قولتلك قبل كده اطلقي منه وضر**بك اكتر من مره وانتِ لسه علي ذمته اي اللي مخليكي صابره علي كل ده؟!!


عيطت :طب اعمل اي


=.................


اتكلمت بصدمه : لأ طبعا عمري ما اعمل كده


= اسمعي الكلام وهو لما يعرف مش هيتجوز عليكي


قفلت بسرعه المكالمه في وشها مستحيل اعمل اللي بتقول عليه 


روحت عملت الاكل ودخلت اوضتي اتفرج علي التليفزون وكل شويه ابص في الساعه صالح اتأخر كده ليه؟!!، صاحبتي رنت اكتر من مره ولكن ما  ردتش عليها


سمعت صوت برا قفلت التليفزون بسرعه وخرجت لقيت صالح ومعاه بنت عمه ولابسه فستان ابيض!! ، حطيت أيدي على قلبي بوجع ده اتجوز


اتكلمت وعيني مليانه دموع :صالح انتَ اتجوزت عليا؟ ليه كده


اتكلمت بنت عمه بسخريه : اتجوز عليكي عشان مش بتخلفي ارتاحتي كده؟! إن شاء الله يا صالح يا حبيبي هخلف عيال كتير وهملي البيت عيال وساعتها مش هيكون ليكي لازمه 


باس صالح ايدها : إن شاء الله يا حبيبتي


مسحت الدموع من عيني وابتسمت بخبث وقررت اسمع كلام صاحبتي : صالح.. ... انا انا حامل


يا ترى اي اللي هيحصل؟ 

ده إسكريبت ٥ حلقات لو لقيت عليه تفاعل هكمل ودمتم سالمين 💙



البارت التاني

#إسكريبت_الزوجه_التانيه


مسحت الدموع من عيني وابتسمت بخبث وقررت اسمع كلام صاحبتي : صالح.. ... انا انا حامل


صالح بصدمه : نعم!! حامل ازاي؟


اتكلمت فاطمه بتوتر : اااخدت علاج كنت مخبيه عنك الموضوع لحد ما يكمل وروحت للدكتوره النهارده وقالت اني حامل


يسرا بغضب *الزوجه التانيه*:  دي اكيد كذابه يا صالح اوعي تصدقها.... يعني انتِ بقالك سنه مش بتخلفي وجايه تبقى حامل النهارده؟!! احنا لازم ناخذك عند الدكتور ونعرف ونتأكد


صالح بزعيق :يسرا وطي صوتك واتكلمي بأحترام..... وانتِ يا فاطمه لو طلعتي بتكذبي مش هطلقك لأن كده هكون بريحك لأ ده أنا هعذ*بك ومش هرحمك.... يلا يا يسرا


حطت يسرا ايدها في ايده وابتسمت بخبث :يلا يا حبيبي


دخلوا الاوضه وفضلت فاطمه واقفه مكانها والدموع بتنزل من عينها بصمت كان شكلها يقطع القلب.... مش عارفه تعمل اي ولا تتصرف ازاي..... دخلت اوضتها بسرعه ومسكت التليفون واتصلت بصاحبتها الوحيده ساره


فاطمه ببكاء : الحقيني يا ساره انا في مصيبه


قالت فاطمه لساره كل اللي حصل وهي عماله تعيط


ساره بحزن : مش عارفه اقولك غير ربنا يصبرك ويرزقك يا فاطمه وحسب الله ونعم الوكيل فيهم اهدي يا حبيبتي وبطلي عياط، خير إن شاء الله خير


فاطمه ببكاء : صالح مش مصدقني نهائي وممكن ياخذني عند الدكتور ويتأكد اعمل انا اي ساعتها ومش هقدر حتى ادفع فلوس للدكتور عشان يكذب


ساره بخبث : اسمعي اللي هقولك عليه ونفذيه بالحرف الواحد

__________بقلمي الاء فرج 


في صباح اليوم التالي


صالح بزعيق :انتِ يا زفته يا فاطمه انتِ يا وليه تعالي اعملي لينا أكل احنا جعانين


ناهد بخبث : تلاقيها سامعه ومش عايزه ترد قوم اضرب*ها دي قليله الأدب اصلاً


قام صالح من على السرير وفتح باب اوضته وراح بسرعه على اوضه فاطمه وفتحها ولسه هيزعق ولكن فاطمه ما كانتش في الاوضه


صالح بغضب :فاااطمه انتِ فين لو مستخبيه اطلعي


ناهد : في أي


اتكلم صالح وهو عمال يدور في الشقه على فاطمه : فاطمه مش موجوده في الشقه


ترن ترن *صوت جرس باب الشقة *


فتح صالح الباب واتصدم من اللي شافه وسمعه 


ظابط شرطي :

: معانا اذن من النيابه بالقبض عليك بسبب تهمه التعدي بالضر*ب المبالغ فيه علي مراتك خدوه


 مفاجأه 😂 احسن يستاهل

 يا ترى اي اللي هيحصل وتتوقعوا اي؟ تفاعل كبير وكومنتات اكتر عشان الحلقه الثالثه تنزل بسرعه ودمتم سالمين ♥️

البارت الثالث والرابع من هنا هنا  

تعليقات

التنقل السريع