#احببت_مصارع
#الجزء_التاني
#البارت_1_2_3
في كتب الكتاب بعد ما المأذون كتب الكتاب ...
اتفاجوا بدخول راجل كبير في السن ومعااه ست برضو كبيرةةةة ..
بسنت بفرحة ..جدوووووو
يوسف كان حاضن نور في اللحظة دي سابها وحس أن قلبه وجعه اوي وان خلاص خلصت الحكاية
جدها :يا حبيبة جدووو وحشتيني يا بوسي ..
جدتهااا :كدة برضوا قدرتي يا حبيبتي تبعدي عني الفترة دي كلهاااا ..
بسنت: لا لا والله انا ما بعدتش عنكم بس انت كنتوا
تائهين مني ...
كلهم ضحكوااااا....
اللواء سراج: اهلا وسهلا ..مبروك رجوعها ليكم
ده يوسف الي اخد بسنت علشان تعيش معاه لحد ما نلاقيكم ....
معلش يا يوسف مقدروش يستنوا لحد ما نرجع القاهرة بيها ....
جدها :انا انا متشكر قوي يا ابني على اللي انت عملته معها اللواء سراج قالي انك كنت معتبرها بنتك
انا مش عارف اشكرك ازاي والف مبروك ليك ...
بسنت :ايو يا جدو يوسف ده انتيمي ..
يوسف بوجع: انا معملتش... انا ما عملتش حاجه هو اصلا ما فيش احد يشوف بسنت ما يحبهاش انت هتاخدها صح
جدها :اه طبعا ده احنا كنا بنموت في بعدها.
يوسف فاللحظه دي خانته دموعه :طب ارجووك خلي بالك منها اوعي تسيبها تاني في مكان
احسن لو حصلها حاجة انا الي ممكن يجرالي حاجة بجد .... ووطي لبسنت وحضنها جامد ...
يوسف بدموع؛ بسنت الموبيل الي جبتهولك خليه معاكي طول الوقت و ابقي كلميني علطول
طمنيني عليكي ..
بسنت :اي يا يوسف هو انت مش هتيجي معايا ولا اي
يوسف: مينفعش يا بسنت ..جدو وتيته جووم اهوووو علشان تروحي معاهم ..هتوحشيني اوي
بسنت حضنته جامد وعيطت ..متسبنيش يا يوسف
نور وطت لبسنت واخدتها من حضن يوسف .
وفهد قوم يوسف علشان يمسح دموعه...
نور وهي بتمسح دموع بسنت :بسنت اللي عرفها
ما تعيطش بالعكس انت شاطره جدا جدا جدا وهتروحي مع جدك وجدتك ترجعي ثاني لحياتك الطبيعيه ..مش انت كنت بتقولي أن حضن تيتا وحشني ..صح
بسنت: اه بس حضنك وحضن يوسف هيوحشني برضووووو.
نور: امممم طب والحل ..... اي يا بت يا بسبوسة
خلاص تروحي تقعدي معاهم وتبقي تجيلنا احنا كمان ...احنا مستحيل نبعد عنك يا بسنت .. احنا هنبقي علطول معاكي صدقيني
وفعلا يوسف حاول يمسك نفسه وحضن بسنت
ونور وهنا وشمس كلهم ودعوها بالدموووع
حتي الضيوف حبوها اوي ..
فهد :طب اي راي حضرتك لو قعدت معنا و نسافر مع بعضنا بكره
جدها :لا يا ابني صعب احنا عايزين نلحق نرجع القاهرة. احنا مش حمل هوا اسكندرية دلوقتي ..
وفعلا مرديووش يقعدوا خالص ونور جهزت شنطة بسنت فيها كل هدومها وجزمها حتي لعبهاااا ومشيت
ابراهيم قرب من يوسف وحط أيده علي كتفه :خلاص يا يوسف اهدي يا حبيبي ده النهاردة كتب كتابك …....
وبعدين هي كدة كدة كانت لازم تمشي...
يوسف بيمسح دموعه: انا عارف بس مش قادر اقتنع يا عمي ....
عادل؛ طب يا يوسف لازم تفوق علشان الضيوف يا حبيبي....
وفعلا عدي اكتر من ساعتين ....
كل الناس مشيت حتي سراج وبنته تمارا استاذنوا علشان يلحقوا يمشوااا..وامير وعلي كمان مشيوااا ..
____________________________________'
فهد لشمس :بقولك اي ...
شمس بحزن :اي يا فهد ...
فهد :لا يا شمس والنبي كفاية بقي زعل هي مرحتش
مع حد غريب ..ده جدها وجدتها وكدة كدة كانت هترجع ليهم ..
شمس: خلاص بقي انت لازم تفكرني يعني ..
فهد قرب منها: طب بقول اي ماتيجي ...
شمس: اجي فين ...
فهد: فاكرة الشقة الي أجرتها ليكي ايام ما كنتي جميلة ...
شمس ضحكت: هههههههه انت لسه فاكر يا فهد
فهد و: دي ذكريات تتنسي بذمتك ....
شمس ضحكت طب: بتفتكرها ليه دلوقتي ..
فهد: علشان نروح نقعد فيها لحد بكرة
شمس :يسلام واي لازمتها بقي ما احنا كدة كدة مسافرين بكرة علطووول
فهد؛ يووووه وانا هستني لحد بكرة ..طب بذمتك ماوحشتكيش ...ده انت وحشاني اوي
شمس بكسوف ؛فهد اتلم بقي ....وبعدين انسي الي انت بتفكر فيه ده ..
فهد ؛ليه يا اختي بقي انسي مش مراتي ولا كاسبك في كيس شيبسي بطلي رخامة بقي يا شمس
انا حتي مش عارف احضنك ..
شمس برخامة: معلش بقي لما نرجع بكرة .
هو فين يوسف ونور
فهد: يوووه يادي نور ويوسف الي طلعولي في البخت دووول
شمس: ولله يا فهد انت ما عندك دم اصلا ..
انت مش صعبان عليك يوسف
فهد: بصراحة يا شمس انا متفاجاه بيه اوي
شمس: اشمعنا يعني .بالعكس يوسف باين عليه أنه طيب اوي علفكرة
فهد: اه بس مش عايز يخلف ..
شمس :نععم يعني اي مش عايز يخلف
فهد: اه يوسف رافض تماما فكرة الخلفة والجواز كمان بس نور قدرت تخليه يغير فكرته عن الجواز
شمس: وهو واخد موقف ليه بقي من الجواز يا فهد
فهد: علشان ميخلفش ولد وبخليه طول حياته يتيم
شمس: يا ساتر معقول يكون ده تفكيره يا فهد
فهد: للاسف اه اومال هو ليه اتاخر اوي كدة في الجواز يا ناصحة
شمس : طب يوسف صارح نور بالموضوع ده
فهد :لا بصراحة معرفش وملناش دعوة يا شمس
شمس: أيوة ب......
فهد :شمس متخلنيش اندم اني حكيتلك حاجة
شمس: خلاص يا فهد حاضر ...هسكت خالص اهووو
فهد :طب بقولك اي تعالي اخدك وامشيكي شوية بس غيري الفستان ده الاول ..
شمس بفرحة :طيب حاضر......
وجريت علي الاوضة تغير هدومهاااااا
وفعلا نزلوا يتمشوا شوية ....
_________________________________&&
في أوضة نور ...
نور وهي حاضنه يوسف :خلاص بقي يا جو
هي اكيد هترجع تاني واحنا هنروح ليهم تاني وتالت كمان ....وحياتي عندك اهدي بقي ..وكفاية سجاير
يوسف :نور انا عايزك جنبي .اوعي يا نور تسيبيني ابدا ...
نور قربت منه :بس انا مقدرش اسيبك يا حضرة الضابط. انت بقي ممكن تفكر ....
يوسف قرب منها ...وباسهاااااااا .......
وفاجاااه ... منال : نو....يالهووي
يوسف بعد عن نور بسرعة ووطي رأسه بكسوف
نور وشها احمر في ثانية. .....
منال بحدة: بت يا نور .
نور مكنتش عارفة ترفع عينيها :أيوة يا ماما
منال ببتسامة :ادخلي المطبخ علشان تساعديني في العشاا يلااا
وفعلا خرجت نور .....
منال قربت من يوسف بضحك: استني لما تخدها بيتك يا يوسف وتعملها فرح يا ابني
اوعي تكسر فرحتكوا ببعض بسبب لحظة تهور يا ابني ... ده فات الكتير ما باقي الا القليل ...
يوسف ابتسم ووطي رأسه .....
و منال ....سابته وخرجت .....
ويوسف بعد علي سرير نور ومقدرش يقوم قرر أنه ينام علي سريرهاااااا ....
وفعلاااا عدي وقت.
_______________________________________
في أوضة ادهم ...
ادهم بعصبية :انا موافق يا جون انا هشارك عزمي ده
جون :ادهم انت بتعمل كدا علشان تضايق اللي اسمها
شاهندة ... يبقى انت محتاج تفكر اكثر ..عزمي معروف جدا جدا في السوق مش بسهوله كده تخش تشاركوا وتسيبه وعلفكرة غدار
ادهم :وانا موافق بكرة اتكلم معاه وحدد معاد
جون: الي انت عايزة يا ادهم ..سلااام ..
ادهم قفل التليفون من جون بغل :ماشي يا شاهندة ولله لاخليك تندمي علي اليوم الي فكرتي فيه انك تلعبي عليااااااااا..........
وبعد أقل من عشر دقايق ...
باب الاوضة بتاع ادهم خبط ....
ادهم راح يفتح الباب وكانت الصدمة.......
____________________________________$$
علي وامير راحوا لبيت ندي واهلهاااا
علي : مساء الخير يا عمي ..
ابوندي بص لامير بحدة :انت ايه اللي جابك هنا ...مش بنتي قالت لك اللي بينكم خلاص انتهى
علي :يا عمي ارجوك نقعد ونتفاهم طيب الاول
ابو ندى: لا يا علي احنا ما فيش بيننا وبين البني ادم ده اي تفاهم انت عارف يا ابني انت غالي عليا بس طول ما هو معاك ..انت عدوي
علي: لا طبعا ما فيش عداوة ولا حاجه ارجوك يا عمي احنا محتاجين نقعد و نتفاهم ..صدقني
وبعدين ما فيش اي اثنين مخطوبين ما بيحصلش بينهم اختلافات وانت عارف ان امير عصبي بس هو فعلا بيحب ندى اوي كمان
ندي خرجت من اوضتها وعلامات العياط باينة اوي عليهاااا ...
امير بحب: ندي ...انا اسف
ندي بعياط وتوتر :لو كنت جاي هنا علشان متخيل لو لثانيه اني ممكن اسامحك على الكلام اللي قلته وعلى اللي عملته تبقى غلطان يا حضرة الظابط لاني قولتلك أن الي بيني وبينك خلص وان انت اخر بني ادم علي وجه الارض ممكن اتجوزه ...
لكن لو جاي هنا تاخذ ذهبك وحاجتك ..فحاجتك جاهزه من بدري قوي وياريت تاخدها وتطلع برا و اوعي اشوف وشك تاني حتي لو صدفة ....سامع
ودخلت ندي بانهيااااار......
ابو ندي: أظن سمعت الكلام الي هي قالتوا يلا براااا
علي بحزن : يلا يا أمير ...
امير بص لعلي بمعني أن خلاص مافيش امل
علي :يلا يا أمير...يلأااااا
وفعلا علي وامير مشيوا .......
علي :امير سيبها شوية تنسي او تصفه شويه بس من ناحيتك يا امير ....يا امير سبق وقلتك ما ينفعش كل حاجه معاك بالعصبيه البنت كانت شارياك لاخر لحظه وانت مش بتعمل حاجه غير بتبيعها
امير بعصبية :انا عمري ما بعتها بالعكس هي الوحيد اللي حبيتها بجد يا علي ارجوك ساعدني مش تقطمني كدة ....
علي: خلاص اهدا اهدا كله هيعدي ان شاء الله تعالي نروح البيت عندي نأكل حاجة وننام بكرة عندنا اجتماع مهم يلااااا ...
وفعلا. روحوا ونااااااامووووووووووووووووووو
__________________________
في أوضة ادهم ....
فتح ادهم الباب ...انت اي الي جابك هنااا.
شاهندة:. علشان حسابنا مخلص يا ادهم ...
ادهم بحدة وهو ماسك ايديها: انا قولتك أن لو شوفتك تاني هقتلك....
شاهندة زقت أيده جامد ...بس الي متعرفوش اني انا الي هقتلك يا ادهم
.......
استوووب ....
#احببت_مصارع
#الجزء_التاني
(2)
في بيت فريده
فريدة بانهيار ..يا بابا ..خلاص بقي ارجوووك
والد فريدة: انا قولت هتتنقلي من الكلية يعني هتتنقلي ..
فريدة: يا بابا افهمني انا مينفعش اتنقل من الكلية وعلشان اي اصلا عايزني اتنقل ..
والد فريدة: كده.. لازم تنقلي الي اسمه عمر ده مجنون وانا مش متطمن له
وممكن يتعرضلك في اي وقت ...وانا مش ناقص بقي ..كفاية الي حصل لحد كدة ......
فريدة: أيوة يا بابا بس عمر محترم وعمره ما هيفكر ياذيني ..صدقني
والد فريدة :لا ممكن غله يعميه ..وانا مش مستغني عنك ..وبعدين ده الي كنت بتحبيه ده عيل متهور
ومينفعش يكون لا جوزك ولا ابو عيالك ..
يا بنتي افهمي ....البنت بتختار الراجل الي يحميها ويحافظ علي حياتها ومستقبلهم مع بعض لكن ده معرفش يحافظ علي مشاعرك وكسر قلبك ...
انت عايزاني اعمل اي بقي ..عايزاني اسلملك ليه بايدي ليه مستغني عنك يا فريدة
فريدة بدموع :خلاص يا بابا الي حضرتك شايفه ..اعمله ......
________________________________
بعدها بساعة شمس و فهد وصلوا البيت ..
عادل :كويس انكوا جيتوا يلا علشان نتعشي ..
شمس: طب يلا احسن ولله جعانة
فهد بصدمة :يا بنت المفجوعة ..كلي دراعي يا شمس
شمس: بس بقي يا رخم
فهد بضحك: انا برضوا الي رخم اومال مين الي لسه ضارب الساندوتشات تحت ...
ابراهيم: اومال فين يوسف ...
نور: معرفش انا هشوفه يا عمووو
فهد :وانا هنادي عمر اقعدي يا اختي ....
شمس بنظرة طفولية : يلا يا رخم
نور دورت علي يوسف في البلكونة وفي اوضته ملقتوش فدخلت اوضتها فلقته نايم ...
نور قربت منه وحطت ايديها علي وشه بحب
وباسته من خده....يوسف قوم اتعشي ...
يوسف ...
نور :حبيبي قوم كل اي حاجة ...
يوسف بتعب : عايز. انام ....
فعلا نور غطته وطفت النور وخرجت ....
_______________________________
برا الاوضة. ...
منال :اي فين يوسف يا نور
نور: يوسف دخلت لقيته نايم في اوضتي ..
ابراهيم :خلاص سيبووه ينام هو موده وحش اوي
عادل :طب اقعدي يا حبيبتي كلي ..انتوا مسافرين بكرة صح...
هنا: طب ما اسافر معاهم يا بابا والنبي
عادل: هنا انا قولت اي بقي
ابراهيم :وفيها أي يجيوا كلهم معانا ..وعمر كمان
عمر كان ساكت ..لا معلش انا ماليش مزاج اروح في حتة ...
عادل: سيبوا يا ابراهيم علي راحته ...
فهد: انا عارف الوحيد الي كان ممكن يخرجه من المود هو ادهم ..
عمر :حاولت أكلمه كتير اوي بس مافيش فايدة ..
ابراهيم بحزن: واضح انه نسينااااا واستقر هناك
عادل :اكيد لا يا ابراهيم بس تلاقيه مضايق أو بيحاول يثبت نفسه في بلد غريبة عنه فمش عارف يتواصل مع حد .. بس دي كل الحكاية.
فهد :عندك حق يا عموووو... ادهم عمره ما ينسانا
منال :بقول اي ..انتوا تأكلوا وتدخلوا تناموا علشان بكرة تبقوا فايقين وانتوا مسافرين علشان الطريق
فهد: حاضر انا هنام في أوضة هنا ...وهما يناموا في اوضتي انا ويوسف ....
نور :تمام مااشي .....
وفعلا بعد العشاا كلهم راحوا علشان يناموا علشان يستقبوا تاني يووووم ....
_____________________________________
علي في التليفون مع تمارا
تمارا :بس اليوم كان كئيب اوي بصراحه
هما مش برضو بيحبوا بعض
علي :اه طبعا بيحبوا بعض. اوي بس موضوع بسنت ده هو الي غير مودنا كلنا ...
تمارا :ولله ده انا زعلت انها هتمشي....
علي ضحك ...تمارا هو انت بتحبي الاطفال .
تمارا اتكسف :اممم مافيش واحدة في الدنيا مش بتحب الاطفال
علي: طب بنات ولا ولاد ..
تمارا :اممم بص مش عارفة بس انا بحب الاطفال
الهادئة عمتا
علي بضحك: لا يا ماما هدوء اي دول هيبقوا عيال علي يعني مافيش هدوووء ..
تمارا اتحرجت اوي: طب انت هقفل بقي علشان بابا
علي بخوف مصطنع :يا نهار اسود هو دخل ولا اي .
تمارا بضحك: ياخرابي عليك يا علي ..اقفل بقي ولله ماروح أقوله انك بترخم عليااا
علي :هههه لا وليه ما الطيب احسن ..بقولك اي
ينفع لما اقابل اللواء سراج بكرة أحدد معاه ميعاد علشان اجيب الحاج والحاجة بقي ...
تمارا بكسوف :ولله شوف بابا وقوله ..انا ماليش دعوة ..
علي بضحك: يعني موافقة ...خلاص اشطاااا
تصبحي علي خير تيتوو
تمارا بحب :وانت من اهل الخير .باي ...
وفعلا قفلت تمارا التليفون معاه وكانت حاسة أن بجد خلاص قلبها عرف يختااار صح ....
تفتكروا
علي هيبقي هو الاختيار الصحيح ....
__________________________________
في انجلتراااا...
ادهم بيص لشاهندة بدهشة وهي بتبص ببرود ..
شاهندة :اي مش هتقولي اتفضلي ولا اي
ادهم بحدة: انت اكيد مجنونة ..بقولك اي شغل المجانين ده مش عليا انااا ..انت جاية تهددني انك هتموتيني وفكراني هسيبك
شاهندة: اشششششش هدي اعصابك ..ووطي صوتك يا ادهم ..علشان يعني ميحصلكش حاجة
وفعلا زقته ودخلت قعدت في اوضته علي الكرسي وحطت رجل علي رجل بمنتهي الهدوء
ادهم قفل الباب ودخل: انت جريئة اوي
شاهندة :اكيد يا ادهم ....
ادهم قام وقف :اي البرود ده ..بت انت .انت لو جاية هنا علشان عايزة تتكلمي معايا يبقي تتكلمي عدل وبلاش الجو الفيك بتاعك ده
شاهندة قامت وقفت بعصبية: وانا لآخر مرة بقولهالك يا ادهم اوعي تزعقلي تاني واتكلم بأدب لأن صدقني
برودي ده الي انت بشتكي منه لو اتغير هيتحول لنار مش بعيد تحرقك انت اول واحد ....
ادهم بحدة: لتاني مرة بتهدديني يا شاهندة ..
شاهندة: لا يا سيدي لا عايزة اهددك ولا تهددني
انا حابة اعرض عليك عرض ..
ادهم :الي هووووو. ...
شاهندة قرب منه وادهم كان مستغرب وكمان متوتر كان حاسس انها مجنونة مش طبيعية ..
ادهم بتوتر ا:ي هو العرض
شاهندة قرب من ودنه بهدوء :نتجووز
ادهم 😲😲 ايه
هو ايه فعلاااا....😂😂😂🙈
____________________________________
تاني يوم الصبح ...
امير وعلي جهزوا وراحوا الإدارة ...
ويوسف وشمس ونور وفهد وعمر وهنا ..نزلوا القاهرة ...بعد إصرار كبير من يوسف أنه ياخد هنا عمر معااه .....
ووصلووا الفيلاااااا .......
ألفت: حمدالله علي السلامة ..
نور ببتسامة: لله يسلمك ..
يوسف: ازيك يا دادة ..معلش خلي حد يطلع الشنط ..
نور تعالي معايا عايز افرجك علي الجنينة ...
فهد :تعالي بقي نغير هدومنا وتريح شوية .علشان انا عازمك علي حتة خروجه إنما اي معتبرةةة
________________________________$__
في الاسطبل
يوسف ماسك ايد نور :طبعا اتعرفتي علي زهرة مش كدة
نور: امممم انا وهي بقينا صحاب جدا علفكرة
يوسف قرب من نور: طب اي
نور بتوتر: يوسف في اي ..
يوسف: ولا حاجة مش حابة تركبي الحصان
نور :امممم بس انا عرفت أن انت مش بتحب اي حد يركب الحصان بتاعك..
يوسف ضحك: زهرة دي اغلي حاجة في حياتي يا نور
انا مكنتش يلاقي حد اشتكيله الي انا يعاني منه
غيرها هي .بعد ما امي ماتت .
لحد ما انت جيتي حياتي بحنانك وعندك معايا
عرفتي تغيري كل تفكيري واحساسي ..
هاه تركبي ..ولا لااء ...
نور بفرحة من كلام يوسف حضنت يوسف اوي
وفي اللحظة دي يوسف مقدرش يخليها تبعد عنه ..
وقرب منها وباسهااااأ بحب .........
وفات وقت طويل ونور فرحانة من قرب يوسف منها
و يوسف مكنش قادر يبعد عنهااااا ..
وبعد وقت مش طويل بدوا يستوعبوا أنهم في الاسطبل ......
نور بكسوف: وهي بتحاول تبعد يوسف عنها
يوسف ...فووق ..يوسف احنا في الاسطبل
يوسف: نور انا بحبك ومش قادر لا استني فرح ولا قادر ابعد عنك تاني ..انت مراتي
نور برجاء :لا يا يوسف احنا لازم نستني الفرح
لو مش علشاني انا يبقي علشان خاطر بابا وماما
وحياتي يا يوسف ...
يوسف زعل من رد فعلهااااا كان فاكر انها هتوافقه
نور قربت منه: أي بقي مش هتعلمني اركب الحصان
يلا بقي بكل رخااامة......
يوسف: ماشي يا ستي ..يلا بينااااا
وفعلا يوسف طلع الحصان وشال نور وركبها ورااه
وهي كانت خائفة اول بس كانت فرحانة اوي من قربه منهااااااا.....
وفجاه جيه الجانيني ..الحق يا يوسف بيه الحق ...
يوسف بخضة: ايييه 😲😲😲
_________________&
في القسم ...
علي: هاه يا فندم قولت اي ...
سراج ضحك: بقول موافق يا علي ..تقدروا تنورونا الخميس الجاي
علي بفرحة: ربنا يخليك يارب ..يارب
سراج: اتفضل علي مكتبك .
علي بفرحة :حاضر يا فندم حاضر ...
وفعلا راح علي لامير المكتب بس اتفاجاه .أن ندي عند امير في المكتب ...
تفتكروا لييييه
#احببت_مصارع
#الجزء_التاني
3
يوسف بخضة :اي..في اي
الجانيني : الحق يا بيه ..الاستاذ الضيف الجديد ماسك في فهد باشا ..
يوسف :اي عمر ....
نور: ازاي ....
ويوسف نزل من علي الحصان هو ونور ..
وراحوا للفيلا وفعلا فهد كان بيتخانق مع عمر
يوسف بحدة: فهد في اي مالك ...
فهد: عيل غبي يا يوسف ...بجد غبي
نور: في أي يا فهد اي حصل ....
اي ده مالك يا هنا في اي بت حبيبتي بتعيطي ليه
يوسف: في اي يا جماعة ما حد يتكلم ...
فهد :الباشا ض.رب هنا بال.قلم
يوسف: ضر.بها ..ليه
نور بعصبية: انت اتجننت يا عمر ..
يوسف: بس يا نور ...خدي هنا واطلعي فوق
نور: لا مش قبل ما اعرف عمل كدة ليه ..
يوسف بعصبية: أنا بقولك اطلعي فوق ..يبقي تطلعي فوق يلاااا
نور: ماشي يا يوسف ...تعالي يا هناااا ..
وفعلا طلعت نور وهنا مع بعض ....
يوسف: أنا عايز مبرر الي انت عملتوا حالا
فهد بعصبية :ما تتكلم بت.ضربها ليه يا استاذ يا محترم
عمر: لا مش هقول مبررات ..ومتعملوش فيها انتوا الاتنين انكوا واصيين عليا ..فاهمين ..
وفعلا طلع عمر اوضته ...
يوسف بدهشة: أي ده هو اي حصل يا فهد
فهد باستغراب: ولله ما اعرف ..كل الي شوفته أنه ماسكها من شعرها وبي.ضربها بال.قلم بس
يوسف: افففف بجد قرف ...انا طالع لهنا اشوفها
عيلة غريبة بجد ...
فهد بيبص لقه عمر نازل بشنطته ..اي ده انت رايح فين يا عمر ..انت بتهزر
عمر :انا مش عايز حد بتكلم معايا سامعين ...
يوسف: عمر انا مش عارف اي حصل بينك وبين اختك بس مهما حصل مكنش ينفع تضربها
واكيد فهد كمان مش قصده أنه يمد أيده
عمر : بقولك اي يا يوسف انا مش عايز نصائح
انا اصلا غلطان اني جيت معاكوا ...
وفعلا أخذ شنطتوا ومشي ...
فهد: يوسف ...يووووسف
يوسف بخنقة :اي ..اي عايزين اي مني انا تعبت
فهد بعصبية: انا رايح اغير هدومي عشان اروح الشركه بلا قرف .....
يوسف : ..في داهية ...
__________________________________&
في القسم ....
علي فتح مكتب امير وشاف ندي جوا
علي باستغراب : اي ده في اي ...انت عاملة كدة
ليه يا ندي.... في اي يا أمير ...
علي لما دخل المكتب شاف امير واقف بعصبية
وماسك في أيده الم.سدس وندي واقفة ورا الكرسي مرعوبة ....
امير :اوعي يا علي من وشي احسن أفرغ كل الر.صاص فيك انت ...
ندي بخوف: الحقني يا امير ده مجنووون...
وجريت ناحية علي ووقفت ورا ه
امير :وحياه امك يا ندي لا.قتلك ..
علي بدهشة :في اي انت عملتيله اي ..ماتهدي يا ابن المجانين ....
ندي: برضو مش هرجعلك ..سامع مش راجعة سيبني بقي في حالي يا اخي ...انت متخيل أن بابا هيسكتلك ولله يا امير لاخليك تندم علي الي عملته ده
امير رمي حاجات من علي المكتب وات.كسرت
انا عايز اندم انا نفسي اندم ....هااااه
علي :هو اي الي حصل يا ندي
ندى بخوف وهي ماسكه في ايد على: تخيل يا على تخيل يبعتلي البوكس يقبض عليااا
علي بدهشة :أي انت اتجننت يا امير ..انت ازاي تعمل كدة ...
امير :واعمل اكتر من كدة كمان ...بقي يبعتوا الدهب علي البيت ليه ...انت فاكرة نفسك مين ..
وبيجري يمسكها بس بتجري هي وعلي ...
علي : ما تهدي يا امير وبطل جنان ..يخربيت هبلك يا اخي .
امير: اطلع منها انت يا علي ..وسيبهالي ..وحياة امي لتبات النهاردة في الحجز ...
ندي بخوف :الحقني والنبي يا علي ..
علي بصوت واطي :الحق مين ده مجنون رسمي
امير بغيرة: ولاااه انت واقف جنبها ليه و انت ماسكة
في كدة ليه
ندي بعدت عن علي بكسوف
علي :خلاص هديت يا امير .ابعد بقي
صوتنا واصل لبرا...هتودي نفسك في داهية
امير : طب ما اروح في داهيه ..البت دي مسحت كل صورناااا يا علي تخيل ...
علي :ازاي يا ندي تمسحي صوركوا اعتذريكوا
ده مجنوووون
ندي بعند: لا بقي مش هعتذر واوعي تكون فاكر أن انت كدة هتجبرني اكمل معاك لا يا امير مش هرجعلك ..
امير بهدوء مفاجاه : لا يا ندي هترجعيلي .....انا اسف يا ندي كفاية بقي كدة
ندي بعصبية : مينفعش في حاجات مينفعش تعذر عليها ...في حاجات لو انكسرت مينفعش ترجع زي الاول ..انت لي بتعمل فيا كدة .. سيبني بقي ارجع تاني افوق لنفسي
واخدت شنطتها و جاية تخرج من الاوضة
امير بحدة :مش هتتجوزي غيري يا ندي
حتي لو غصب عنك ...
ندي بعصبية: بالعند فيك يا امير انا خطوبتي بعد اسبوعين ...
وخرجت من مكتب امير ....
امير قعد علي الكرسي بتعب وزعل ...
علي خرج من وراه الكنبة
علي ..امير ..
امير: اششششش اطلع براااا
علي بصوت واطي :عيل واطي مالوش امان ....
وفعلا خرج برا المكتب ودخل مكتبه وكلم تمارا علشان يفرحها أن ابوها حدد ميعاد أنه يجي ...
________________________________&&
في انجلترا ...
ادهم قام وقف :انت اي ..انت مش طبيعية ابدا
انت لازم تتحجزي في اي مستشفي ...
اوعي من وشي كدة ....
شاهندة بدهشة: انت الي رافض تتجوزني ..
ده انت المفروض تشكرني اني اصلا عرضت عليك العرض ده ...
ادهم: بت انت انا عفاريت الدنيا كلها قدامي غوري من وشي ..
شاهندة :طب لو قولتلك نتجوز وهديك ٥ مليون دولار
أرباح الصفقة الجديدة كلهاااا مش عايزة حاجة منها
ادهم : واشمعنا انااااا ...
شاهندة: ما انت لو ادتني فرصة هحكيلك كل حاجة
ادهم: وانت متخيلة اني ممكن اصدقك بعد كدبتك عليا يا ...هيااا
شاهندة :ارجوك بقي يا ادهم اسمعني انا مكدبتش عليك ولله. ....
كل الحكاية أن قصتي ناقصة حاجات ..
ادهم: قصدك اي ...
شاهندة: انا فعلا والدي متوفي وامي اتجوزت بس راجل الي أخوه يبقي خالد شريكي وانا بشتغل معاهم ...
ادهم: ايه يعني ....
شاهندة: أيوة. وخالد عايز يتجوزني وانا مجبورة اني اتجوزه ...فهمت ليه انا طلبت منك مساعدة
ادهم: انت فاهمة غلط انا مش هقعد هنا انا راجع مصر .
شاهندة بدموع: انا كمان مش عايزة اقعد هنا
ارجوك يا ادهم اقف جنبي ..اعتبرني صاحبتك .
ادهم :انا مش فاهم ليه اللافة دي كلها...ما ترفضي الجواز منه وخلاص يا شاهندة
شاهندة :يا ريتني كنت اقدر بس انا لو رفضت انا ه.تقتل هنااااا.....
ادهم بصدمة: ت.تقتلي ...طب وانا اي ضمني انك متكونيش بتكدبي عليا
شاهندة: هتصدقني لو قولتلك اني دخلت حياتك علشان انقذك منهم ..ولولا الي عملته كان زمانك ماضي معاهم في صفقة ممكن توديك في ستين داهية ....
ادهم: ايه الكلام الفاضي ده ....
شاهندة :لا ده مش كلام فاضي صدقني ...ادهم انت جيتلي من السمااااا... انت الوحيد الي ممكن تنقذني من القرف الي كنت عائشة فيه .....
ادهم :طب جون ..
شاهندة :جون هو الي قالي كل حاجة عنك
وهو الي ساعدني علشان اتعرف عليك وعلشان تساعدني ....هاااا يا ادهم هتساعدني ..
ادهم سكت .......
شاهندة. اي بقي رد عليااااا
ادهم: احنا مينفعش نفضل هنا ..احنا لازم نبعت عن الاوتيل ده تلاقيهم كلهم بيدوروا عليكي
شاهندة بفرحة: لا متخفش تعالي معايا انا عارفة طريق نعرف نخرج بيه من الاوتيل منغير ما حد يشوفنااااة
ادهم مسك ايديها جامد .شاهندة
شاهندة :نعم. .
ادهم :انت عارفة لو طلع الموضوع ده كدب ..انا هق.تلك ..فاهمة
شاهندة قربت منه: صدقتي يا ادهم مش كدب
بس لو انت الي فكرت تلعب معايا صدقتي انا الي ه.قتلك ...
ادهم: اما نشووف اخرتها اي .
يلا بينااااا. ..
وفعلا شاهندة اخدت ادهم وخرجت من الاوتيل من بابا غير الباب الرئيسي
_______________________________&&
في الفيلا عند هنا في اوضتها ..
هنا عمالة تعيط ويوسف يهديها ..
نور فاجأه :بت .انت كفاية عياط انا صدعت
يوسف باستغراب: اي ده ما براحة يا شبح
وانت كمان تعبتيني ..قولي بقي في اي
هنا :بصراحة أنا و عمر اتخانقنا بخصوص فريدة
نور بعصبية :لله وانت بتجيبي سيرتها ليه قدامه
هنا:هو الي فضل يعيب علي هيثم .فقولتله علي الاقل هوو راجل وقت ماحبني راح البيت من بابه مش شبهك.
بس وزي ما انت شوفتي كدة راح ضربن.ي
يوسف بدهشة :اه يعني انت عايرتيه فراح هو ض.ربك
هنا بزعل: تصور يا يوسف
يوسف: ولله لو كنت اعرف كنت شجعته أنه يكمل عليكي ده انت بت معندهاش دم ولله
نور بصدمة :هو فين عمر يا يوسف
يوسف: عمر سافر ....وانا رايح الشغل
جاتكوا القرف ....وانت
نور: اي يا عم مالك ....
يوسف: هعدي عليكي وتكوني جاهزة انت وشمس علشان نشوف الاوتيل الي هنعمل فيه الفرح ...
نور: اي ده بالسرعة دي
يوسف :اه يا اختي بالسرعة دي ..احنا نخلص كل حاجة ونتجوز ونخلص .....يلا سلام
نور :اوك باااي .....
بعد ما يوسف خرج نور بتبص ناحية هنا
هنا ؛نور ..هو انا كدة غلطت في حق عمر ...
نور :لا خالص ..خالص
وفاجاه جابت شبشبها .. انا بقي هوريكي غلطتي ولا لااااء ..صبرك عليا يا هنا يا بنت منال ...
_______________________________________
في أوضة فهد وشمس ....
شمس: مالك يا فهد شكلك مضايق ليه كدة
فهد: مافيش ..انا رايح الشغل ..
شمس ببتسامة: طيب يا حبيبي خلي بالك من نفسك .
فهد ابتسم ومسك ايديها: حبيبي غريبة دي
مالك بقي متغيرة ليه ..
شمس: متغيرة ليه بس ما انا زي ما انا اهو وو
فهد :ياااه معقوله زي ما انتي ..يا شيخة قولي كلام غير ده ...طب بقول اي ..
شمس: اي
فهد :متجيبي بوسة
شمس: فهد اتلم ...
فهد :لله هي البوسة بتزعل اومال لو مكنتش جوزك ولله عيب كدة بجد.
شمس: فهد بس بقي ..ويلا علشان تلحق شغلك
فهد: اممممم ماشي يا شمس افضلي انت كدة
اقطعي برزقك عادي انت الي خسرانة ..
شمس: ههههه ماشي
فهد اخد الجاكت ..اه لما اكلمك تكوني جاهزة
شمس: ليه ...
فهد: هنشوف القاعة بعد كدة نشوف هدوم بمناسبة الحجاب الجديد ...
شمس: هههه ماشي
فهد :يخرابي وقرب منها واخد بوسة بسرعة ..
فهد :يالهووي اتاخرت
شمس كانت واقفة مبتسمة بس ......
________________________________
برا الاوتيل ..
ادهم : انت ازاي كدة ..عرفتي الطريق ده ازاي
شاهندة :ده وقتوا ..يلا بينا بقي
ادهم :طب هنروح فين دلوقتي ..
شاهندة بخوف: لي ده هو انت رجعت في كلامك
ولا اي مش انت وافقت أننا نتجوز مقابل الفلوس
ادهم :لا انا وافقت اتجوزك علشان جدعنة مني
مش علشان الفلوس ...اتفقنااااا
ولازم تفهمي انك هتبقي مراتي يعني هتسمعي كلامي في اي حاجة فاااهة
شاهندة بعصبية: اه وانت بقي بتستغل الموقف مش كدة
ادهم :اه بستغله عجبك ولا لاء
شاهندة: ماشي ..اما نشوف اخرتهاااا...
اي ده 😲😲
استوووووووب .............
تعليقات
إرسال تعليق