البارت العاشر 💥 بقلم سلطان زماني
♥️صلي علي النبي قبل ما تقراء ♥️
لسه ليكي عين ياهويدا انتي صنفك اي أنا طول الفترة دي
كنت شاكك فيكي ده انتي شككتيني في نفسي بس عمري
ماجيه في بالي انك ممكن تخونيني أنا كنت محتاج اتاكد
والحمد لله اتاكدت خلاص
هويدا ..طب مش اتاكدت وصدقت كلامها طلقني بقا وخليك راجل
_ هطلقك بعد ما اخد منك الدهب الي جبتهولك ياخاينه
هويدا ..ده حقي ياحلو وانا مجبرتكش ولا ضربتك ع ايدك
علشان تجبهولي وبعدين ده من فلوس حرام انت نسيت
_ دلوقتي بقا من فلوس حرام ما انتي الي خلتيني اعمل كده
وشجعتيني عليه
لقتها وخداني من ايدي وقالت لمامتها ثواني ياماما هقوله
حاجه ودخلت الاوضة وقفلت الباب
كده برضو يا حسن ياحبيبي تطلقني علشان كلام فارغ دي
وحده مجنونه اتخنقت مع خطيبها واعصابها تعبانه وبتخرف
وبتقول لي كلام ..لا لا لا ياحسن مكنتش اتوقع ولا اتخيل
انك ممكن تصدقها هي وتكدبني أنا وتبكي
_ هويدا أنا سامع بودني وشفت المحادثات بعيني ..تاني
عايزه تضحكي عليا وتخدعيني
هويدا ..تاني ياحسن بتقولي أخدعك ياحبيبي افهم أنا لو
كانت عيني ع راجل غيرك مكنتش اتجوزتك ياحبيبي ده
شيطان ودخل بنا وكله من بنت الكلب دي هي عايزه تخرب
بيتي وتخليني اخسر حب عمري وانت بتساعدها في ده
_ أنا من ساعة ما انتي دخلتي حياتي وانا مش انا ياهويدا
أنا بعافر وباجي ع نفسي كتير علشان العلاقة تستمر تعبت
مكنتش عشمان غير اني ربنا يهديكي ويعوض تعبي وصبر
خير معاكي يرضيكي حالي والي أنا فيه ده ليه بحس في
عينك اني قليل فين الحب وكلامك الجميل اول ما عرفنا
بعض معقول تكوني دي جزاتي علشان حبيتك ووثقت فيكي
هويدا..واضح كده اني التفاهم مش هيجيب معاك نتيجه ع
العموم انت حر بس يكون في علمك لو طلقتني والله والله
والله لو جبتلي مين ولو عملت اي اقسم بربي ما هرجعك ولا
هصفالك عمري
_ معرفش ليه كلامها هزني وقلبي ليه اتقبض وحسيت بوجع
جامد فيه رجعت فردت ضهري ع الكرسي ورفعت راسي
وباصص للسقف لقتها جايه عليا وقعدت علي حجري وفضلت
تلعب في شعري وقالتلي مش انا حبيبتك ياحسن وانت
ياروح قلبي ملكش غيري سكت مرضتش قالتلي طب
ياحبيبي انت كنت ديما بتشكتي مني اني مهمله وعصبيه
وعمرك ما سالتني عن السبب ولا حتي حولت تفهمني
_ اي السبب ياهويدا
هويدا ..السبب اني كنت حسه انك مش بتاعي ولا ليا وكنت
بغير من جوايا علي زميلك الستات الي معاك في الشركة
وكمان الستات الي كنت بتخلصلهم ورق وبيكلموك ع الواتس
كنت حسه انك ممكن في أي وقت ممكن تبعني أو تتنازل
عني بسهولة مكنتش مطمنه ياحبيبي وديما حسه بقلق
_ طب مقولتليش ليه ياهويدا وانا كنت اثبتلك اني مفيش
بيني وبين اي وحده حاجه وكنت طمنتك
هويدا ..اقولك ليه ما انت المفروض تكون حاسس بيا ياحسن
أنا كنت بنام قلقانه كنت بحلم احلام غريبه كوابيس انك مع
وحده غيري ونايم معها كنت بقوم كل ليلة مخضوضه
ومفزوعه ومكنتش بحسسك بحاجه علشان خاطري
متظلمنيش ياحسن متظلمنيش
_ أنا عمري ما ظلمتك ولا هظلمك أنا عمري ما ظلمت حد
ياهويدا ولا عمري خنتك حتي في خيالي
هويدا ..ياسلام ياخويا ..والكلام الي سمعته من مصوفه
الرقبه انك بتحبها وياريتك قبلتها من زمان ..بص ياقلبي
تعالي ننسي الي فات ونفتح صفحه جديدة ونبعد عن كل
الناس دي ونعيش حياه هادئة أنا وأنت وبس انت فكر بهدوء
أما تروح وخد يومين ورد عليا.. بابا لو جيه واتكلمتو مع
بعض هيطلقنا لانه زهق من كتر مشاكلنا مع بعض
وانت عارفه أنه عصبي ومعندوش خلق
_ معرفش اي الي خلاني اسمع كلامها واطوعها خرجت من
الاوضه وشايف نظره امها ليا معنها اي حنيت ولا ايه يا سبع
البورمه وبتبص ل هويدا بابتسامه فيها سخريه
يتبع 💥
البارت 11من هنا هنا
تعليقات
إرسال تعليق