القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لا احد مثلها البارت 11_12بقلم ريناد احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


لا احد مثلها


*البارت الحادي عشر*


احمد سحب لين من وسط الناس دون علم سليم

احمد : ف الآخر حبيتيه بردو .. ده حبك بعد عذاب 

لين : انت مالك اصلا 

احمد : انا بحبك يا لين 

وفجأة 

_ وانا بحبك اوي يا احمد 

لين : سليم انا ...

سليم بمقاطعة : عارف ان ملكيش ذنب بس روحي انت مع صاحبتك اللي بتتجوز دلوقتي وسيبيهولي 

لين : لا هتيجي معايا .. سيبك منه .. متتعبش نفسك عشان واحد زي ده

احمد : واحد زي ده !! 

سليم : انا بتكلم مع مراتي بتدخل ليه دلوقتي

احمد ضرب سليم في وجهه   

سليم بغضب : روحي يا لين دلوقتييي

لين ذهبت دون أي كلمة وهي في قمة قلقها على سليم 

سليم : بتضربني انا ؟ .. دانت امك داعيه عليك 

سليم سحبه لخارج القاعة واخذ يضربه حتى نزف 

لين ذهبت لهم مره اخرى : كفايه يا سليم ارجوك 

احمد يتألم فقط 

سليم : هسيبه بس لو لقيتك قربت من مراتي تاني يا احمد موتك هيكون ع أيدي انت فاهم !!! 

احمد : ه هتشوف يا سليم 

سليم ضربة مره اخرى : تمام وريني يا احمد ماشي 

لين : متجوزه جون سينا 

سليم : عيب عليكي يا حبيبتي 

وضحكوا الاثنان ودخلوا القاعه مرة أخرى 


احمد أخرج هاتفه : هتعمل اللي هقولك عليه 

- هتعمل **************** 

= تمام يا باشا


بعد انتهاء الفرح ذهب الجميع 

وحور وحمزه وصلوا لبيتهم الخاص

حمزه : اتفضلي يا حياتي 

حور ابتسمت بخجل ودخلت البيت 

حمزه : هنعمل زي ما اتفقنا ؟

حور أشارت له بالايجابيه : انا داخله اهو اتوضى وتعالي بعدي عشان نصلي ونبدأ حياتنا بالصلاة 

حمزه أشار لها بالايجابيه

وبالفعل بدأوا حياتهم بالصلاة 

حور دخلت الغرفه : اطلع بقا عايزه اغير هدومي 

حمزه أشار لها بالايجابيه 

بعدها بخمس دقائق 

حمزه دق الباب على حور لكنها لم تجيب ف فتح الباب وجدها تنام نوم عميق 

حمزه ضحك : دي هبله 

ونام هو الآخر 

__________________________

الله اكبر ♥️ 


باليوم التالي 


لين : سليم ، انا نازله شويه عشان مخنوقه 

سليم : استني هاجي معاكي 

لين : لا لا خليك انا عايزه ابقى لوحدي شويه معلش انا اسفه 

سليم : ع راحتك بس متتأخريش 

لين : حاضر 

وهي تمشي وجدت سياره كبيره ذاهبه نحوها ونزل منها شخصان واخذوها بالسياره 


لين بعدما فاقت من المخدر : انا فين 

احمد : انت مع حبيبك 

لين : انا محبيتكش اصلا 

احمد : وانا حبيتك .. ولما احب حاجه لازم امتلكها 

لين : انت حيوان 

احمد : احترمي نفسك احسن ليكي ولسليم ماشي يا حبيبتي .. و اه حضري نفسك عشان الفرح بكره 

لين : فرح ايه 

احمد : ايه ده نسيت اقولك .. فرحنا يا حبيبتي فرحنا انا وانت 

لين : ف الاحلام إن شاء الله 

احمد : هيبقى ف الواقع وهتشوفي وتركها وذهب 


- مراتك معايا 

سليم : احمد !!! .. امك شكلها بتدعي عليك كل يوم بقا 

احمد : اتكلم معايا عدل يا اما مش هتشوف حبيبتك تاني .. تؤ تؤ انا اقصد حبيبتي 

سليم بغضب : مش هحلك يا احمد 

احمد : حيلك حيلك بس .. عايز تشوفها قبل ما اتجوزها ؟

سليم : ت ايه يا روح ماما 

احمد : ات .. جو .. ز .. هاااا .... فهمت كده ولا اقسملك الكلام اكتر

احمد اغلق المكالمه واغلق هاتفه أيضا 

سليم حاول الاتصال به مره اخرى لكن لا فائده 


سليم ذهب لبيت حمزه مسرعا 

حمزه : جااااي حاااضر ... سليم !! 

حور : مين يا حمزه 

حمزه : سليم يا حور 

حور : تمام طالعه 

سليم : الحقني يا حمزه

حمزه : في ايه يابني قول 

سليم حكى له ما حدث 

حمزه : احمد !!!! 

سليم اشار له بالايجابيه 

حمزه : حووور 

حور بفزع : نعم في ايه .. ازيك يا سليم 

حمزه : مش وقته مش وقته وحكى لها كل ما حدث 

حور بصدمة : ازاي احمد يعمل كده !! 

حمزه : يلا نروح لبيت عيلتك دلوقتي .. يلا يا سليم 

سليم اشار له بالايجابيه

حور : يلا 

وصلوا لبيت عائله حور 

حور بغضب : احمددددد

احلام : في ايه يابنتي ايه اللي حصل 

حور : فين احمد يا ماما 

احلام : مش عارفه ده خارج من بدري

حور تحاول الاتصال على احمد ولكن مازال هاتفه مغلق 


احمد وصل للبيت 

سليم : مش قولتلك موتك ع أيدي 

احمد بصدمه : ....

حور : مكنتش اتوقع انك تعمل كده نهائي

احمد : انا عملت ايه 

حمزه : اعمل نفسك من بنها بقا

احلام : هو عمل ايه يا جماعه فهموني 

احمد : معملتش حاجه يا مرات عمي مش فاهم هما عايزين ايه 

سليم لكمه في وجهه بقوه : هقولك انا يا طنط .. خطف لين يا طنط

احلام بصدمة : ايه !!!!

حور : انا مصدقتش زيك بالظبط .. بس احنا اتخدعنا فيه يا ماما

سليم : قول هي فين اخلص 

احمد : لما اتجوزها 

احلام : لا انت اتهبلت ع الآخر 

سليم مسك احمد من قميصه واخذ يضربه 

احمد بألم : خلااااااص

سليم : اخلص قول 

حمزه : تعالى معانا كمان 

سليم : اخلصصص 

احمد بخوف : ح حاضر وقال لهم ع العنوان وذهبوا للعنوان ومعهم احمد 

احمد : هي جوا 

وأشار بيده لرجل من رجاله للهجوم عليهم 

احد الرجال : مراتك انت كمان بقت معايا ومسك حور ووجه عليها سلاحه

حمزه بصدمه : احمدددد .. دي بنت عمك يا اهبلللل 

احمد : خلوني اتجوز لين وانا هسيب حور 

سليم : انت عبيط 

حمزه : سيبهاااا 

_ مش هسيبها غير لما تغوروا من هنا 

سليم حاول الاقتراب منه بهدوء وأخذ منه السلاح : هتسيبها بقا ولا اخلص عليك ؟

حور ركضت لحمزه وعانقته بخوف 

حمزه : اهدي يا حور 

حور أشارت له بالايجابيه 

سليم ضرب الرجل بقوه حتى فقد وعيه 

سليم مسك احمد من قميصه : يلا ادخل معانا 

ودخلوا جميعهم 

سليم عندما رأى لين ركض لها وعانقها بشده 

لين ببكاء : اتأخرت كده ليييه .. انا خايفه اوي 

سليم : متخافيش يا حبيبتي .. انا معاكي 

لين وقفت وعانقت حور 

حور : اهدي يا لين اهدي .. احنا كلنا معاكي 

احمد : خلاص خلصتوا ؟ .. جه دوري بقا 

وفجأة .....


يتبع ...


#روايات 

#بقلم_ريناد_احمد 

#البارت_الحادي_عشر


*البارت الثاني عشر*


احمد : خلاص خلصتوا ؟ .. جه دوري بقا

وأخرج سلاحه لكي يضرب سليم بالرصاص ولكن لين وقفت أمام سليم وأخذت الطلقه ....

سليم وحور وحمزه بصراخ : ليييين 

احمد بصدمه : .... 

وركض احمد مسرعا قبل الشجار 

نقلوا لين للمستشفى 

الطبيب خرج من الغرفه 

سليم وحور وحمزه ركضوا له 

سليم : هي عامله ايه يا دكتور طمني 

الطبيب بحزن : لحقناها .. بس ملحقناش الجنين 

حمزه وسليم وحور : جنين !!! 

الطبيب : هي كانت ف اول شهور الحمل .. ربنا يعوض عليكوا 

وذهب وتركهم 

حور بحزن : هنعمل ايه .. هنقولها ازاي حاجه زي كده 

سليم والدموع تنهمر من عينيه : احمد .. احمد راح فين .. هو السبب في كل ده .. كان نفسي ف طفل بس اول ما كان خلاص هييجي قتله 

وأخذ يبكي بحرقة 

حمزه جلس بجانبه : ربنا يعوضكوا خير يا حبيبي متزعلش ده قدر ومكتوب 

سليم : كان المفروض الطلقه تيجي فيا بس ليه هي جات امامي وخدتها هي ليييييه

حور تبكي في صمت ...

حمزه يحاول تهدئة صديقه 

الطبيب : المدام فاقت تقدروا تدخلوا تشوفوها .. ولو هي مكانتش تعرف انها حامل فياريت محدش يقولها عشان نفسيتها .. عن اذنكم 

سليم وحور وحمزه دخلوا لها

سليم بحزن : حبيبتي .. انت كويسه ؟

لين بألم : الحمدلله 

حور : حمدالله على سلامتك يا حبيبتي

حمزه : حمدالله على السلامه يا لين 

لين : الله يسلمكوا 

حور : ....

لين : حور ، انت مخبيه عني حاجه ؟ .. شكلك مش ع بعضك 

حور بتوتر : لا لا ده من خوفي عليكي مش اكتر 

لين بعدم تصديق : تمام 

لين تعرف حور منذ الابتدائيه وتعرف كل تصرفاتها وتعرف متى تكذب ومتى تقول الحقيقه وهي تعرف انها حاليا تكذب ...

_________________________

لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ♥️


حور وحمزه ذهبوا لبيتهم 

حور : هي تعرفني اكتر من نفسي يا حمزه .. يعني هي عارفه اني بكدب وعارفه أن توتري ده وراه حاجه .. انا مش عايزه اقولها بس هي هتعرف اكيد مسيرها هتعرف .. مش عارفه اعمل اييييه وبكت بشدة 

حمزه : اهدي يا حور عشان خاطري اهدي 

حور : قولي على حل بسرعه يا حمزه 

حمزه : حاولي متقابليهاش الفتره دي 

حور : ازاي يعني .. انت نسيت أننا ف نفس الجامعه؟

حمزه : مهي مش هتنزل الجامعه لفتره بسبب انها حاليا تعبانه .. واول ما تبدأ تنزل حاولي انت اللي تتحججي كام يوم كده ومتروحيش 

حور : هتشك اكتر ع فكره 

حمزه : مفيش حل غير كده 

حور : هشوف ...

_________________________ 

لا اله الا الله ♥️


لين : سليم ، انتوا مخبين حاجه عني ؟

سليم : هنخبي عليكي حاجه زي ايه يعني .. انا مبعرفش اخبي انت عارفه اني مبسكتش 

لين : اومال حور كانت متوتره ليه متعرفش ؟

سليم : لا الحقيقه معرفش  

لين : اكيد يا سليم ؟

سليم : اكيد يا لين 


باليوم التالي 


الطبيب : حاسه نفسك احسن ؟

لين : الحمدلله يا دكتور 

الطبيب : اجهزلك ورق الخروج ؟

لين : ياريت 

الطبيب : تمام 

لين : سليييم .. يا سلييييم 

سليم بفزع : ايه في ايه انت عرفتي ؟

لين بدهشة : عرفت ايه  

سليم : اا ايه ع عرفتي تقومي وكده يعني مش بتتألمي ؟ 

لين : لا الحمدلله انا كويسه بس انت متوتر كده ليه 

سليم : لا انت فزعتيني كنت بحلم حلم حلو اوي 

لين بضحك : والله !! كان في بنت حلوه ولا ايه 

سليم بشرود : اه كانت قمر 

لين : فوق يا سليم هتودي نفسك ف داهيه 

سليم بصدمة : حبيبتي !! انت هنا من امتى 

وضحكوا الاثنان بشده 

لين : الدكتور بيعملي ورق الخروج 

سليم : اخيرا مش هنام ع الكنبه الملعو.نه دي تاني 

لين بضحك : مش لما نمت عليها حلمت ببنت زي القمر مش عايز تنام عليها تاني ليه بقا ؟

سليم بخبث : عشان بحب واحده تانيه 

لين : ايوه اللي هي انا .. انا عارفه 

سليم : ثقة عمياء بجد 

لين : بتقول حاجه يا حبيبي 

سليم : بقول طبعا انت 

قاطعهم صوت دق الباب 

سليم : اتفضل

حمزه : اتفضلت اهو 

سليم : حبيبيييي 

حمزه : دراعي اليمييين 

لين : ايه ده في ايه 

ضحكوا جميعا

حمزه : عامله ايه يا لين 

لين : الحمدلله 

سليم : لين هتخرج النهارده الحمدلله 

لين : اومال فين حور 

حمزه : تعبانه شويه ومقدرتش تيجي ف جيت انا مكانها 

لين بابتسامة : كتر خيرك 

وخرجت لين من المستشفى ...

_________________________

استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️


حمزه : قولتلها انك تعبانه شويه 

حور : مشكتش فيك ؟

حمزه :  عيب عليكي .. انا كنت جاهز للسؤال ده ف متوترتش 

حور : ربنا يخليك ليا 

حمزه : ويخليكي ليا يا روحي

_________________________

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️


لين : انا عايزه انزل 

سليم : لا 

لين : لو بتحبني 

سليم : بحبك بس مش هنزلك وانت لسه مكملتيش اسبوع خارجه من المستشفى 

لين : مانا زي القرده اهووو 

سليم : بردو لا 

قاطعهم جرس الباب وكانت لين قريبه من الباب ف فتحت الباب 

- التحليل بتاع حضرتك

لين : شكرا 

لين نظرت للتحليل بصدمة 


*فلاش باك* 


قبل حادثة خطف لين بيومين ذهبت لين لمعمل التحاليل لأنها شعرت بأعراض غريبه وفعلت تحليل الحمل ...

*باك* 


لين ببكاء : انا عرفت انتوا خبيتوا ايه عني يا سليم 

سليم : ايه !! 

لين : انا كنت حامل .. والطلقه أدت أن الجنين يتوفى مش كده 

سليم : لين انا ....

لين بمقاطعة : مش عايزه اسمع حاجه .. طول مدة جوازنا وانت بتكذب عليا 

سليم : الدكتور قالي اني مقولكيش عشان نفسيتك

لين تبكي بحرقة 

سليم عانقها بشده : ربنا كبير يا حبيبتي وهيعوضنا خير إن شاء الله .. انا اسف .. والله كله عشان نفسيتك ومصلحتك .. انا مش عايز اي حزن يقربلك .. عشان بحبك والله بحبك ومقدرش اشوفك زعلانه بالطريقه دي 

لين بعدت عنه ودخلت غرفتها وأغلقت الباب بالمفتاح واخذت تبكي بحرقة

سليم : لين .. افتحي يا لييين .. انا اسف والله اسف سامحيني 

لين : قابله اعتذارك بس انا مش هعيش معاك ثانيه واحده .. طلقني يا سليم ....

_________________________

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ♥️ 


حمزه : لين عرفت 

حور بصدمة : ازاي !! 

حمزه حكى لها كل ما قاله له سليم 

حور والدموع تنهمر من عينيها : ربنا يعوضها خير 

حمزه : إن شاء الله 

_________________________

الحمدلله♥️ 


- انا هكرت موبايله اهو ابعت الصور ؟ 

= ابعتي بسرعه يلا 

- تمام 


حور بصدمة : ايه ده ؟ 

حمزه بصدمة : ايه ده ايه الصور دي 

حور بغضب : قول انت 

حمزه : معرفش ايه الصور دي 

حور : انت عارف ان اكتر حاجه بكرهها هي الخيانه 

حمزه : مخونتكيييش .. انا مش عارف ايه الصور دي ومين دي اصلا 

حور : والله ! 

حمزه : صدقيني

حور : دي غلطتي انا .. انا اللي وثقت في واحد زيك .. انت زي اختك بجد زي مانا قولت .. انتوا اييييه مبتحسووووش .. معندكوووش دممم .. انت اناني اوي وكرهتك جدا يا حمزه 

حمزه صفعها  : اللي انت بتهينيها دي انا سفرتها بعيد عننا عشان ترتاحي وبعدين تشبهيني بواحده زي دي !! 

حور : انا اسفه ليك .. رجع اختك من تركيا وتقبلها و طلقني يا حمزه ....


يتبع ....


#روايات 

#بقلم_ريناد_احمد 

#البارت_الثاني_عشر

تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع