القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايات لا احد مثلها بقلم_ريناد_احمد #البارت9_10في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


لا احد مثلها


*البارت التاسع*والعاشر 


حمزه كاد أن يمسك يد حور ويُلبسها الدبلة

_ بس الخطوبه دي مش هتكمل .. مش هتكمل من غيري 

حور بصدمة : احمد !!!! 

احمد أشار لها بالايجابيه 

حمزه : مين ده يا حور 

حور : احمد ابن عمي وكان في  السعودية .. عامل ايه يا احمد 

احمد : كويس الحمدلله 

حمزه : ازيك يا احمد 

احمد : الحمدلله يا حمزه 

وكل العائله سلمت على احمد واكملوا الخطوبه

 وحور وحمزه البسوا لبعض الدبل 

وكل شخص ذهب لبيته ...

_________________________

لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ♥️


باليوم التالي 


احمد : واحده كده يا بنتي كانت لابسه فستان بيچ كده وكان تحفه عليها وهي كانت قمر .. تعرفيها؟

سهيلة "اخت احمد" : عجباك للدرجادي 

احمد : اه الصراحة 

سهيله : دي لين يابني 

احمد : حتى اسمها حلو 

سهيلة بمكر : دي جننتك خالص 

احمد : حصل

_________________________

استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️


بعد مرور سنة تحديدا يوم فرح لين وسليم 

كانت لين في منتهى السعاده والجمال 

وكان سليم أتعس انسان ...

 

حور : يلا يا حمزه هنتأخر 

حمزه : يابنتي حاضر جاي .. سلام واغلق المكالمة

احمد : حور ، ممكن اجي معاكوا ؟

حور : تمام عادي .. اجهز بس بسرعه 

احمد : حاضر 

وجهز احمد وذهبوا جميعا إلى القاعة 

احمد كان حزين لانه اعجب ب لين وبعدها حضر فرحها ...


حور : فرحنالك جدا .. ربنا يسعدك دايما يارب 

لين : ويسعدك يارب يا حبيبتي


حمزه : مبروك يا اخويا 

سليم : الله يبارك فيك يا صاحبي 

ورقصوا واحتفلوا ولين وسليم ذهبوا إلى بيتهم الخاص 

سليم : اتفضلي 

لين دخلت البيت بفرحة كبيرة واول ما دخلوا لين عانقت سليم 

لكن سليم أبعدها عنه 

لين : ايه ده في ايه يا سليم 

سليم : لا لا مفيش .. ودخل الغرفة واغلق على نفسه الباب 

لين : في ايه يا سليم افتح .. انا عملتلك ايه يا حبيبي 

سليم : متقوليش حبيبييييي 

لين : طب افتح طيب 

سليم : شايفه الاوضه اللي ع يمينك دي .. دي اوضتك واللي انا فيها دي اوضتي وملناش دعوه ببعض 

لين : ايه ده !!! .. طب ممكن اعرف ايه اللي حصل ؟

سليم فتح باب الغرفة : انا مش بحبك يا لين ولا بطيقك اصلا 

لين بصدمة : !!!! 

سليم : ايوه زي ما سمعتي 

لين بحزن : واتجوزتني ليه 

سليم : عشان انسى و محبش اللي كنت بحبها قبلك 

لين : مين دي 

سليم : مش لازم تعرفي اصلا 

لين دخلت غرفتها والحزن يملئ قلبها 

وسليم دخل غرفته  

_________________________

اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد ♥️


باليوم التالي 


حور : ايه !!

لين : زي ما بقولك كده 

احمد : ايه ده هو عبيط ؟

حور نظرت لاحمد وأشارت له أنه يصمت 

احمد : لا مش هسكت .. هو الجواز لعبه !!! .. انت من حقك تطلقي 

لين : أطلق بعد فرحي بكام يوم !! وكمان انا لسه عندي 20 سنه.. الناس يقولوا عليا ايه 

احمد : انت مالك بالناس .. وانا ممكن اتجوزك بعدها عادي ولا كأن حاجه حصلت

حور :!!!! 

لين :!!!!!

احمد بصدمة : ايه ده انا قولت ايه 

لين : انا همشي بقا هه 

حور : تمام يا حبيبتي ابقي طمنيني عليكي

لين أشارت لها بالايجابيه

لين ذهبت لبيتها ....


حور : ايه اللي انت قولته ده 

احمد : انا قصدي يعني عش...

حور بمقاطعة : بتحبها 

احمد أشار لها بالايجابيه

حور : مش احنا قريبين من بعض وبنحكي لبعض كل حاجه ؟

أشار لها بالايجابيه 

حور : اومال محكتليش ليه 

احمد : عشان كانت مخطوبة وكمان كنت شايف حبها للواطي ده 

حور : .....


حور حكت لحمزه ما حدث 

حمزه : ده اتهبل بقا 

حور : ...

حمزه : انا رايحله

وذهب له بالفعل 


في شارع بيت سليم 

حمزه : انزل حالا انا تحت بيتك 

سليم بتعجب : .... 

نزل له بالفعل 

حمزه : انت مت.خلف ؟

سليم :  ....

حمزه : يبقى مش راجل اللي يضحك على بنت ويخليها تتعلق به بالطريقه دي 

سليم : ....

حمزه : ساكت ليه ما تنطق 

سليم : عايزني اقول ايه 

حمزه : عملت كده ليه 

سليم : عشان انسى اللي كنت بحبها ف الاول .. وحاولت احب لين بس معرفتش 

حمزه : هي مين 

سليم : مش لازم تعرف 

حمزه بغضب : هي ميييين 

سليم : حووووور 

حمزه بصدمة : .....

وذهب وتركه

_________________________

الله اكبر ♥️


حمزه : سليم كان بيحبك أو مازال وعشان كده كسر قلب لين 

حور : ايه !! .. ازاي يعني 

حمزه : هو اللي قال كده بعضمة لسانه 

حور بحزن : دي لين لو عرفت .....

_________________________

الحمدلله ♥️

بعد شهر 


احمد : ممكن أخرج معاكي النهارده

لين : مينفعش طبعا  

احمد : ليه .. مش هو مش بيحبك 

أشارت له بالايجابيه

احمد : يبقى عادي نخرج .. هوديكي كافيه تحفه هيعجبك جدا 

لين بتوتر : أشارت له بالايجابيه


بالكافيه 


احمد : انا من اول مره شوفتك فيها لما كنا في خطوبة حور وحمزه اعجبت بيكي جدا وكأنك جننتيني بجمالك .. بس انت فعلا زي القمر 

لين نظرت للأرض بخجل 

فجأه دخل سليم الكافيه 

سليم بصدمة : لين !!! 

لين بصدمة : سليم !!!

سليم : بتعملي ايه هنا مع احمد 

لين : ....

احمد : حيلك حيلك بس كده .. مش انت مبتحبهاش عايز منها ايه 

سليم : انت مالك اصلا 

ومسك يد لين وكاد أن يذهب وهي وراءه ولكن احمد امسك بيد لين الأخرى 

احمد : لين مش هتمشي من هنا يا سليم .. هي عايزه تطلق 

سليم : بس يا حبيبي 

احمد : طلقها 

سليم ضرب احمد بقوة : ملكش دعوهههه 

احمد رد له الضربة بقوه : لا ليا يا حبيبي

سليم نظر للين : بتعملي ايه هنا معاه 

لين : انا حره 

سليم : لا مش حره طول مانت على ذمتي  

لين : خلاص طلقني 

سليم : مش هيحصل 

وسحب لين معه ووصلوا لبيتهم 

لين : انت ملكش دعوه بيا تاني يا سليم حتى وانا ع ذمتك 

سليم : مش انت اللي هتحكمي عليا 

لين : ولا انت هتحكم عليا 

سليم : روحي ع اوضتك يا لين

لين : لا 

سليم بغضب : روووحي علىىى اوضتتتك يااا لييين 

لين دخلت غرفتها بغضب


سليم لنفسه : ايه اللي خلاني اعمل كده 

_ انا مبحبهاش اصلا ، انا غيرت لما شوفت احمد معاها ليه 

سليم دخل على لين ووجدها تبكي بحرقة 

سليم : انا اسف 

لين : اسف على ايه ولا ايه 

سليم : ....

لين : اطلع برا يا سليم 

سليم : سامحيني ، وهعملك اللي انتِ عايزاه 

لين : طلقني 

سليم : بلاش دلوقتي يا لين 

لين : لا دلوقتي 

سليم : انا مستني عليكي عشان سمعتك بين الناس متبوظش 

لين : انا عايزاها تبوظ .. اعيش مع واحد مش بيحبني واتجوزتني مصلحة ليه 

سليم : انا حسيت بقيمتك وحبيتك من النهارده 

لين : مبقاش يأكل معايا الكلام ده .. اطلع برا يا سليم 

سليم : مش طااالع 

لين : خلاص انا اللي هطلع من حياتك خالص 

ووقفت لتذهب ولكنه مسك يدها 

سليم : بجد حبيتك ...

لين صفعت سليم : انت كداب وعمري ما هصدقك تاني 

و ذهبت وتركته 

_________________________

سبحان الله وبحمده سبحان الله العظيم ♥️


عمر : عارفه البنت اللي كان بيحبها سليم تطلع مين ؟

لين : مين 

عمر : حور 

لين : ......


يتبع .....


اسفه على التأخير وحاولت أطول البارت ع قد ما اقدر


#روايات 

#بقلم_ريناد_احمد 

#البارت_التاسع


*البارت العاشر*


عمر : عارفه البنت اللي كان بيحبها سليم تطلع مين ؟

لين : مين 

عمر : حور 

لين بصدمة : ايه !!! .. ازاي .. عرفت منين 


*فلاش باك*

عمر عندما كان يمشي في الشارع رأى سليم وحمزه يتحدثوا 

حمزه : هي ميييين 

سليم : حووووور 

عمر بصدمة :... 

*باك* 

لين فقدت النطق تماما واخذت تبكي فقط وعمر تركها وذهب 

لين ذهبت لبيتها وقلبها ملئ بالحزن 

لين : مين البنت اللي اتجوزتني عشان تنساها 

سليم : ....

لين : هي مين يا سليم 

سليم : انسي الماضي يا لين انا دلوقتي حبيتك انت 

لين : حور مش كده ؟

سليم بتوتر وصدمه : ايه !! .. لا لا طبعا دي واحده اسمها....

لين : حور .. انا عرفت كل حاجه .. بردو بتكدب عليا .. مصمم تخليني اكرهك اكتر واكتر .. انا عايزه اتطلق حالا 

سليم : اسمعيني طيب

لين : مش هسمع حاجه .. لو مش مستعد تطلقني هرفع قضية خلع ....

وذهبت وتركته

نزل الكلام على سليم كالصاعقة

 

سليم : مش عايز أطلقها لاني حبيتها 

حمزه : هتصرف انا وحور يا سليم متقلقش

سليم : تمام 


حور : لين انت كويسه 

لين : هو الحمدلله وكل حاجه بس انا بجد مش كويسه 

حور : مالك يا حبيبتي احكيلي 

لين : اعملي بقا انك متعرفيش انت كمان 

حور : في ايه يا لين ما تنطقي 

لين : سليم بيحبك 

حور : ....

لين : ساكته ليه .. انت عارفه يعني

حور : عارفه .. للاسف عارفه 

لين : مقولتليش ليه 

حور : انا عرفت لما اتجوزتوا اصلا .. مش قبلها .. بس مقولتش عشان مكنتش عايزه ازعلك لانك اختي اللي بخاف عليها 

لين ببكاء : طب انت رأيك اعمل ايه بالظبط 

حور : اديله فرصة 

لين : وأحمد ؟

حور : سيبيه عليا .. انا هتصرف 

لين : شكرا لانك جنبي 

حور : انت اختي 

لين ذهبت لبيتها 

سليم : كنتي فين ؟

لين : تعرف بصفتك ايه ؟

سليم : بصفتي جوزك 

لين بسخريه : جوزي اللي اتجوزني عشان ميحبش صاحبتي ؟

سليم : ردي ع السؤال 

لين : بجد ميخصكش 

سليم بغضب : انا هعرف بطريقتي  

لين : كنت مع حور .. ارتاحت ؟ .. ياريت متسألنيش تاني وكادت أن تذهب لكنه اوقفها

سليم : لين 

لين وقفت ولم تلتفت له 

سليم : بصيلي حتى 

لين : عايز ايه اخلص 

سليم : ممكن تقبلي مني الهديه دي .. وتسامحيني ؟

لين : مش عايزه حاجه منك 

سليم : اديني فرصه يا لين .. فرصة واحده 

لين : موافقه اني اديلك فرصه بس مش هقبل الهدية انا هشوف تصرفاتك الاول 

سليم بفرحه : تمام 

_________________________

لا اله الا الله ♥️


باليوم التالي ببيت حور 


محمود : بعد اسبوعين ؟

محمد : مناسب جدا 

محمود : خلاص كتب الكتاب والفرح في نفس اليوم بعد اسبوعين 

والكل فرحوا بهذا الموعد 

_________________________

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️


بعد اسبوع 


سليم كان يعامل لين احسن المعاملة ولين فرحت كثيرا وبدأت تحبه أكثر من الاول 

وحياتهم كانت شبه مستقره إلى أن دخل شخصين وقلبوا حياتهم رأسا على عقب .....

_________________________

لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ♥️


بعد اسبوع اخر تحديدا يوم كتب كتاب و فرح حور وحمزه 


المأذون : بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

كل الناس كانوا سعداء بهذه الجمله كثيرا 

حمزه : اخيرا بعد سنه وشهرين خطوبه 

حور بفرحه : فرحانه جدا 

لين وسليم : ربنا يسعدكوا 

حور وحمزه بفرحة من أجلهم : ربنا يخليكوا لبعض 

وبدأ الفرح والسعادة تملأ المكان بأكمله 

احمد سحب لين من وسط الناس دون علم سليم 

احمد : في الاخر حبيتيه بردو .. ده حبك بعد عذاب 

لين : انت مالك اصلا 

احمد : انا بحبك يا لين 

وفجأة ....


يتبع ...


عارفه أن البارت قصير بس اللي قدرت اكتبه وهعوضكوا البارت الجاي إن شاء الله ♥️


#روايات 

#بقلم_ريناد_احمد 

#البارت_العاشر

تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع