القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #واحتضنها_الوحش البارت(11) بقلم #عزيزة_محمد_حجازي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#واحتضنها_الوحش    (11)


أغلق مراد الهاتف ووصل منزل جاد .

هاني : الحق بسرعة خالد وتمارا بيتخانقوا 

مراد بصدمة: فين 

هاني : في المكتب .

دلف المكتب فنظر بصدمة عندما وجد تمارا تص*فع خالد وهي تقول : اخرس يا حيوان .

دلف مراد بغضب: ايه اللي بيحصل هنا .

خالد وعيناه تطلقان شرار: انتي بتض*ربيني. 

تمارا: وأقطع لسانك يا زبال*ة .

هاني بتوتر: يا جماعة اهدوا

مراد : ايه اللي حصل. 

خالد : وحيات اللي راقد في المستشفي لأدفعك تمن القلم غالي .

قالها ورحل وصعدت هي بغضب وقال مراد : هاني .

هاني : اممم 

مراد: ايه اللي حصل .

هاني : أنا كنت جاي من بره لقيتهم بيتخنقوا وصوتهم عالي اتصلت بيك وقولت لك تعالي

تنهد مراد : دي حاجه تخنق. 

________________


(الحوار مترجم)

كان يجلس ببرود قبل أن يدق الباب فقال : ادخل. 

دلفت السكرتيرة وقالت : سيد نيكولا هاتف لك .

أمسك نيكولا الهاتف وقال : اذهبي انتي لمار

لمار : حسنا 

نيكولا : عزيزي

- سيد نيكولا ما أخبارك. 

نيكولا : أنا بخير ما أخبارك انت 

- علي ما يرام ... لكن لم أجدها بعد .

نيكولا : يجب أن تجدها وإلا سنموت جميعا إنها الدليل الوحيد ضد أبي وقد مات الكثير من أجل بقاء الأمر سر

- لما تهتم لهذا ... والدك علي مشارف الموت فلتسيقظ انت لعملك وتترك الماضي. 

نيكولا بغضب:  ما زال جاد الغبي يبحث خلف الأمر وإذا كشفه فإن  ثروة راسيل لن يكون لها قيمة. 

- حسنا حسنا ... كما تريد .

أغلق نيكولا الهاتف وقال بحقد: أقسم لك جاد سأجعلك تخترق مثلما كانت عائلتك سببا في عناء أبي 

دلفت لمار مسرعة : سيد نيكولا السيد راسيل ليس بخير. 

ركض نيكولا نحو ذلك الجناح المخصص لوالده. 

دلف نيكولا بفزع : أبي .

نظر له راسيل وابتسم : عزيزي .

اقترب نيكولا بدموع: هل انت بخير .

راسيل بألم : مادمت انت بخير فأنا كذلك .

جلس نيكولا بجانبه وقال : سأقتلها وينتهي الأمر

راسيل بتعب: لكن أنا لا أريد موتها 

نيكولا بغضب: هي السبب في ما حدث لك .

راسيل ببكاء: بل أنا السبب في كل شئ....

قالها ودخل في نوبة بكاء فنادي نيكولا علي الطبيب .

الطبيب : لا تقلق هذا فقط بسبب الإنفعال. 

___________________


دلفت تمارا المستشفي وهي تركض وتتطو الأرض فلم تكن تستطيع تصديق أنه فاق .

دلفت الغرفة فوجدته يستند بجسده على الفراش فتوجهت نحوه وقالت : أنت كويس

ابتسم جاد وقال : قالو لي انك غرقتي المستشفي عياط 

ضحكت ثم ارتمت بأح*ضانه تبكي ... ابتسم جاد وربت على كتفيها قائلا بمرح: لأ كده أنا ممكن اتغر وأفتكر انك بتحبيني 

تمارا بسخرية: افتكرك عزرائيل يا بعيد 

ضحك جاد وقال : حتي وانتي بتعيطي مش طيقاني 

ابتعدت عنه وقالت : خفت تموت .

جاد بسخرية: في وشي ... بتقوليها في وشي ما تضربيني رصاصة الرحمة أحسن .

ضحكت تمارا وقالت: أنت مش ملاحظ حاجه .

جاد : ايه 

تمارا : بعد الرصاصة دمك خفيف. 

ضحك جاد وقال : أيوة الدكتور قال لي أنهم ملقوش دم فزودوه مايه

تمارا بضيق: أنت بتتريق 

دلفت الممرضة وقالت (مترجم ) : حمد الله علي سلامتك يا سيد جاد زوجتك كانت حزينة عليك 

غمز جاد لتمارا فقالت : محصلش الكلام ده .

الممرضة : بالفعل هي لم تكن حزينة عليك .

جاد بصدمة : ايه 

الممرضة: بل  كادت تموت عندما علمت انك ذهبت بغيبوبة 

ضحك جاد وأحمرت وجنتي تمارا خجلا .

" إذا شكوت الحب إليها خفرها

                        شكواي فاحمر خداها من الخجل ❤"

_________________


التفتت نور نحو مراد بغضب: يعني انت كل ده مخبي عليا .

مراد بضجر: يا نور أنا خفت علي زعلك .

نور : يا سلام 

مراد : كنتي هتعملي ايه لو عرفتي .

نور : كنت هقف جنب أختي يا مراد ... تمارا دي أغلي حاجه عندي.

مراد بصدمة: ايه ... أغلي حاجه عندك. 

نور بتوتر: بعدك طبعا يا مراد .

مراد : طب خليها تنفعك 

كاد يرحل ولكن نور أمسكت ذراعه: خلاص يا مراد والله بهزر .

مراد : لأ أنا زعلان .

نور : طب اعمل ايه علشان تصالحني .

مد لها خده فقالت بشهقة: أنت عايزني أبوس*ك. 

مراد بتمثيل: أنا قولت كده ايه التفكير ده لأ يا نور انتي بقيتي من*حرفة .

نور بتزمر: مراد 

مراد بحب: قلبه

ابتسمت نور وقالت : مش هنروح بقا لجاد .

مراد : يلا بسرعة البسي 

صعدت نور وبدلت ملابسها ولكن قبل أن تهبط دق هاتفها برقم غريب 

نور : ألو 

- وحشتيني 

نور : سامر .

سامر : ياه لسه فاكراني طب كويس .

نور بدموع: عايز ايه 

سامر: عاوز أقولك انك لو تحت الأرض هجيبك 

نور : حرام عليك سبني في حالي عايز مني ايه 

سامر : أنا مش عايز هم اللي عايزين. 

نور : هم مين 

- بتتكلمي مع مين 

وقع الهاتف من يدها والتفتت نحو مراد : مش بتكلم 

اقترب منها وقال : انتي كويسه 

نور بتوتر: اه كويسه .

مراد: كنتي بتكلمي مين 

نور : كنت ... كنت بكلم تمارا وبقول لها إن احنا رايحين المستشفي ليها. 

مراد: تمام يا جميل ... يلا 

نور : يلا 

_____________


أغلق سامر الهاتف وهو يبتسم بسخرية ثم نظر المنزل القابع أمامه وقال : أما نشوف أخرت مشاكلك يا رحاب 

هبط من السيارة ثم توجه نحو الباب وطرقه 

في الداخل كانت ندي تتحدث مع حنان: وبس كده انا بقي دخلت تجارة وزميلتي علوم وانفصلنا عن .... 

قاطعها جرس الباب فقالت حنان: معلش افتحي ايدي متعاصة تلاقيها ريم راجعة من الدرس .

امأت لها ثم حملت أدهم وذهبت لفتح الباب .

فتحت الباب ثم قالت بصدمة : سامر

سامر : ندي ... انتي بتعملي هنا ايه 

ندي بتوتر : أنا أنا .....

جاءت جنان وقالت : انت مي.... سامر اتفضل يا ابني .

دلف سامر وجلس وقالت حنان: أهلا وسهلا يا ابني تشرب ايه .

سامر: شكرا .

حنان : ازاي يعني انت في بيت حنان يعني الكرم كله 

قالتها ودلفت المطبخ فنهض سامر نحو ندي وقال بفرحة : ندي انا مش مصدق .. بس انتي بتعملي هنا ايه .

ندي بتوتر: ابعد عني يا سامر 

سامر : مالك يا ندي وبعدين انتي بتعملي هنا ايه 

حازم: في بيت جوزها 

التفتت الإثنان بصدمة : جوزها 

حازم بحمحمة: فيما سيكون

سامر : ازاي ... الكلام اللي بيقوله ده صح .

قالها سامر بتساؤل لندي فوجهت نظرها نحوها حازم وجدته ينظر لها نظرة لم تفهمها. 

ندي بتوتر : اه احنا لسه مخطوبين .

قالتها ندي ورحلت وهي تحمل أدهم فقال حازم : خير يا سامر .

سامر بضيق: عاوز ابن أختي

حازم: اختك استغنت عنه 

سامر : مفيش الكلام ده 

حازم : يعني ايه 

سامر: يعني هنرفع قضية وناخد الواد .

حازم : ده في احلامكم ابني هيفضل معايا 

سامر بسخرية: هنشوف .

قالها سامر ورحل وجاءت حنان وهي تقول : عملتلك عصير مانجا... ايه ده هو فين .

حازم بضجر: كنتي عملاله عصير .

حنان : ده في بيتي. 

زفر حازم بضيق وهو يقول بنفسه: ربنا يستر 

_____________________


أمسكت تمارا المعلقة وقالت : يلا افتح بقك 

جاد بضيق: شبعت يا تمارا 

تمارا : لازم تتغذي كويس ولا مسمعتش الدكتور .

جاد وهو يبعد حاملة الطعام: ابعدي عني دلوقتي يا تمارا .

وفجأة دلفت هنا وهي تقول بلهفة : بابا .

ركضت هنا وارتمت بأحضا*نه وهي تبكي فقال جاد : في ايه كل الحب ده 

هاني بتوتر: حمد لله على سلامتك 

جاد بإبتسامة: الله يسلمك ... خلاص يا هنا كفاية عياط .

ابتعدت هنا وقالت : كل ده يا بابا في غيبوبة 

جاد بسخرية: معلش اوعدك الغيبوبة الجاي هصحي بدري .

دلف في نفس الوقت مراد قائلا : قلت لهم الوحش يكسب .

ابتسم جاد وقال: حبيب قلبي يا مراد 

نور : حمد لله على سلامتك يا جاد .

جاد : الله يسلمك .

ابتعدت هنا وقالت : يلا بقي نرجع البيت 

مراد: أنا كلمت الدكتور وقال انك لازم تقعد يومين 

جاد: مش هقدر يا مراد .

مراد: طب هكلمه وأشوف .

____________


طرق حازم غرفة ندي فقالت: ادخل 

دلف وقال : ممكن نتكلم شوية 

ندي بتوتر: ممكن .

جلس حازم وقال بتوتر  : علي ما أعتقد أن احنا كبار كفاية علشان نقدر نقرر .

ندي : مش فاهمة 

حازم : في الحقيقة ... يعني... اللي أنا عايز أقوله انه ... 

ندي : قول علطول .

حازم : تمام من الآخر أنا عاوز اتجوزك 

توترت ندي وقالت : مش فاهمة 

حازم : افندم 

ندي : يعني أقصد ليه 

حازم : يمكن علشان أدهم بيحبك 

ندي : أدهم .

حازم : اه أدهم هو في غيره 

ندي : بس أنا كنت متجوزة قبل كده 

حازم : وأنا كمان ... عادي يعني 

ندي : طب بالنسبة لسامر .

حازم بغيرة: ماله 

ندي : مش هتقول لي تعرفه منين 

تنهد حازم وقال : لما توافقي هقول لك 

ندي : تمام سبني أفكر

دلف حازم خارج الغرفة ودلفت ريم وهي تقول : وافقي وافقي 

ندي بصدمة: علي ايه 

ريم بكدب: أصل وأنا معديه سمعتكم بالصدفة 

ندي : صدفة برضو 

ريم : يووووه... الصراحة الفضول قتلني 

ندي : طب قومي ذاكري

ريم : يعني انتي رأيك ايه 

ندي: أنا رأيي تقومي تذاكري بدل ما أنادي علي ماما وأقولها إن ريم بتلمع أوكر .

ريم : ياااه درس الأحياء هروح أذاكره أنا بقي 

___________________


دلف خالد غرفة جاد وهو يقول : حمد لله على سلامتك يا جاد 

نظر جاد لمراد ثم قال بصدمة: خالد .. انت خرجت 

خالد : اه شوفت ... بس ايه رأيك في المفاجأة 

جاد بغيظ: جميلة 

نهض خالد وقال : عموما أنا جاي ليك بخبر حلو 

جاد : ايه ... هيعدموك 

ضحك خالد : لأ احلي بكتير 

وانخفض خالد  بمستوي أذنه وهمس بها : الحقيقة هتبقي عندك بس في مقابل .

جاد ببرود : ايه 

خالد بمكر : تمارا 


#يتبع 

#واحتضنها_الوحش 

#عزيزة_محمد_حجازي 


يا تري مين اللي عايزين يقتلوها ؟؟؟

مين المجهول ... وايه علاقة خالد بتمارا ؟؟؟؟

تكملة الروايه من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع