القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية بنت الخدامه البارت السادس بقلم فريدة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


الحلقة السادسة

 بنت الخدامة

ثريا الله يرحمك يا زينب 


محسن فعلا ست جميله 


محسن انا عايز اعرف انتي هتعملي ايه دلوقتي 


ثريا اتصلي بعمر دلوقتي 


محسن افهم الاول هنعمل ايه 


ثريا يعني هحكى مرتين يا محسن اتصل بعمر بس 


محسن ماشي خالنى وراكى انا اشوف 


ثريا ايوه يا عمر 


عمر ازيك يا طنط عامله ايه 


ثريا انا عايزك فى خدمه يا عمر 


عمر تحت امرك يا طنط 


ثريا الكلام مش هينفع فى الفون ممكن تجى يا عمر 


عمر طبعا يا طنط هخلص الشغل اللي في ايدى 


واجاى لحطرتك على طول 


ثريا تمام  ما تتاخرشى


عمر خلص شغله وراح على بنت هشام 


محسن ايه يا عمر التاخير ده كله 


عمر سلامو عليكم  معلش يا عمى الطريق 


ثريا عليكم من السلام  مش مشكله المهم انك وصلت بسلامه 


عمر في ايه يا طنط قلقتنى


ثريا انا عايزك في خدمه يا ومافيش غيرك يقدر يعملها


بحكم صدقتك لهشام


عمر خير اتفضلى يا طنط 


محسن ممكن نخوش فى الموضوع على طول 


ثريا بص يا عمر الموضوع يخص هشام 


عمر اقصدك موضوع جوزه 


ثريا أنت تعرف حاجه عن جوز هشام 


عمر يعني كان حكلى حاجات بسيطه 


ثريا كده كويس أنت سهلة الموضوع شويه 


ثريا بص احنا هنعمل ـــــــــــــــــــــــــــــــ


عمر لا يا طنط هشام يزعل منى وهشام صاحب عمرى


محسن اتنيل أنت كده هتخدمه 


عمر بس يا عمي ده مراته


ثريا في أي يا عمر احنا حكنا كل حاجه 


وانت بنفسك قولت إن عمر مش عايزها 


عمر بس 


ثريا مافيش بس يا آه  يا لا 


عمر خلاص يا جماعه بس انا مش عايز اخصر هشام 


محسن ماتخافشى مش هتخصره يا عم عمر 


عمر طيب ايه المطلوب دلوقتي 


ثريا انته المفروض تحب سدره مرات هشام 


عمر يا طنط هي فيها حب 


محسن ما تنظبط شويه يا ولد أنت عارف انها منقبة يعني 


مش هتشوف وشها وهما كلمتين فى وجود هشام وخلاص 


عمر ربنا يستر 


ثريا بس اصل هشام وصل


هشام فى ايه أنت بتعمل ايه هنا 


عمر طيب قول سلام عليكم 


محسن فى ايه يا هشام احنا عزمنو على الغدا 


هشام  والله مش ده عمر اللي انت لسه شتمه امبارح 


عمر ايه يعني يا  هشام و زي بابا وعايز مصلحتى 


هشام ماشي بس الكلام ده مش دخل عليا  المهم الغدا جاهز 


ثريا ايوه يا حبيبي 


محسن سدره  خلصتى الاكل 


هشام ايه انتو شغلتوها مكان امها ولا ايه 


ثريا اخرص بقا يا هشام ايه قلت الادب دى 


هشام وهو انا قولت حاجه غلط  


محسن انته بصراحه كلك غلط 


سدره كانت واقفه وسمعت كلام هشام 


عمر حب ينقذ المواقف وشاف سدره 


عمر ايه  يا سدره واقفه عندك ليه يالا هاتى الاكل بسرعه 


إنا ميت من الجوع 


هشام والله اكيد في حاجه 


ثريا فرحت إن عمر دخل فى الموضوع على طول 


سدره كانت واقفه مستغربه من كلام عمر بس ما تكلمتش 


وجابت الاكل 


ثريا اقعدى يا سدره اتغدى 


سدره لا يا ماما ماليش نفس 


هشام كمان ماما بنت الخدامه بتقول لثريا هانم يا ماما 


محسن أنت بتقول حاجه يا هشام 


هشام لا ابدا يا بابا سلامتك 


ثريا لا مافيش حاجه اسمها ماليش نفس 


سدره فهمت إن دي جزء من الخطه اللي هي اصلا مش مواقفه عليه بس قعدد علشان ثريا هانم ما تزعليش منها


 ثريا الله الاكل طعمه يجنن  تسلم ايدك يا سدره 


هشام فعلاً الاكل طعمه جميل نفس اكل زينب الله يرحمها 


محسن وبعدين يا هشام في قلت الذوق دى 


ثريا يظهر إن مافيش  فايده 


عمر كان زعلان علي طريقه هشام مع سدرة 


عمر تسلم ايدك يا مدام سدره الاكل جميل جدا 


سدره متشكره 


ثريا علي فكره سدره أول مره تدخل المطبخ بس واضح انها ست بيت شاطره 


عمر معقول دى استاذه في الاكل 


هشام وبعدين يا عمر 


عمر في ايه يا هشام الاكل عجبنى 


عمر علي العموم انا متشكر جدا علي الغدا الجميل دى يا طنط وتسلم ايدك يا مدام سدره مره تانيه 


انا هستاذن دلوقتي 


ثريا ماشي يا حبيبي 


محسن عم صالح تعاله شيل الاكل 


عم صالح حاضر يا محسن بيه 


ثريا لو سمحت ياعم صالح كوبية شاى بسرعه 


صالح وانت كمان شاى يا محسن بيه 


محسن انتى عارف يا صالح انا ما بشربشى اللى القهوه المظبط بتاعتك


صالح تحت امر حضرتك 


سدره عن اذنكم 


ثريا رايحه فين يا حبيبتي 


سدره هطلع فوق شويه 


ثريا انا قولت لشغلين ينقلو الحاجه بتاعتك فى اوضه تانيه 


سدره هي فين يا ماما الاوضه دى 


ثريا الاوضه الكبير اللي جمب اوضى 


هشام نعم انا اتحيلت عليكى كام مره علشان الاوضه دى 


تقوللى لا 


ثريا دى سدره مش أى حد 


هشام يعني انا بقت أى حد يا ماما 


محسن في ايه يا جماعه وبعدين ياهشام ما انت قعد في 


شقه لوحدك


سدره خلاص يا ماما انا هقعد في أى اوضه 


ثريا لا يا سدره بنتى حبيبتي لازم تقعد فى الاوضه اللى جمب مامتها 


هشام هو فى ايه يا ماما انتو اتغيرتى كده ليه 


وبعدين هو مين الي ابنك 


ثريا في ايه انت يا هشام مرات ابنى زي بنتى 


هشام انا طلع  فوق 


ثريا استنا سدره عامله الحلو علشان تدوهء


هشام مش عايز 


محسن خلاص ياعم ثريا سبيه براحة 


ثريا بوقلك ايه يا سدره 


سدره نعم يا ماما 


ثريا انا بكره عايزكى تنزلى تشترى هدوم جديده وتجبى 


كام طقم بتيى علشان انتى مش هتقعدى بنقاب على طول 


سدره مافيش داعي يا ماما انا عندى هدوم كبير 


سريع انا عارفه ياحببتي بس دى هديه ممنى لكى


سدره حاضر يا ماما 


سدره عن اذنكم هدخل اغير هدومى


محسن اتفضلى يا بنتى 


ثريا يارب تصلح الحال 


محسن ما تقلقيش سدره فعلا أى حد يشوفها بحبها 


انا واثق إن هشام لوحده شايفها هيغير رايه


ثريا انا عايزه هشام يحس بيها قبل مايشوفها


يتبع..


 البارت السابع من هنا هنا  

تعليقات

التنقل السريع