القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انتقام خارج حدود المنطق البارت 1_2_2_4_بقلم رحمه نجاح في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


_اخيرًا بقينا في بيت واحد يا سليم انا  فرحانه اوي ..

_بقيتي في جحيم سليم نصار يا شمس ..

_جحيم مين يا عم بطل رخامه بقا دا انهارده كان فرحنا اتعامل جد شويه .. 

_ انا مبهزرش .. 

_ اه وبعدين كمل. قالتها وهي تضحك بشده علي تعابير وجهه ..

سليم. بغضب. بقولك متضحكيش انتي من انهارده وانتي في جحيم سليم نصار ..

شمس بزهول. جحيم اي يا سليم انا مش فاهمه منك حاجه انا شمس حبيبتك اللي وقفت قدام عيلتي كلها عشان ابقا معاك ..

سليم بقسوه. عشان انتي غبيه مبتفهميش .. 

شمس. انتا ليه بتتكلم كده يا سليم بطل هزار هعيط والله ..

سليم بقسوة.ما تولعي يالا غوري من وشي وياريت مشفكيش ...


لتنظر شمس في أثره بزهول كيف له أن يتغير هكذا منذ ساعات فقط كان من ينظر إليه يظن أنه اسعد انسان علي وجه الارض حاليًا يقول لها كلام غير مفهوم بالمره ...


_لا انا من حقي افهم اي اللي بيحصل ..

_انتي مش من حقك تفهمي حاجه نهائي غير اللي انا عايزه أوصله ليكي ..

_انا مش لعبه عشان تحركها براحتك ..

_ شمس صوتك ميعلاش واتفضلي بره عشان متهورش عليكي ..

_ شمس بدموع. انت ازاي كده، اي اللي غيرك طيب، مش انت سليم لأ ..

_ كانت لعبة لسه مفهمتيش خساره طلعتي غبيه اوي ..

_ سليم اكيد ده مقلب بتعمله فيا صح بطل هزار واتكلم جد بقا ..

_ انتي غبيه يا بت بقولك اي اطلعي بره خلي الخدامه توديكي اوضتك انا ميشرفنيش انام معاكي في مكان واحد ..

لتنظر له بكسره وحزن كيف له أن يعاملها هكذا سليم الذي أحبته ليس هو من يقف أمامها الان وكان تم تبديله ..

_ ياريت لو خلصتي زهول تتفضلي ..

لتنظر شمس له بغضب ثم تخرج من الغرفه ثم تدلف الغرفه المقابل له وتجلس علي السرير وهي تتذكر مواقفهم معا وكيف كان يعبر لها عن عشقه وهي تبكي بشده لا تعلم تغيره معها لتنام وهي بفستان زفافها ...


صباح جديد يدلف سليم عليها وهو ينظر لها بسخرية ثم يهزها بعنف ..

_ انتي قومي عشان اهلك جايين ..

لتنظر شمس له بنعاس .. اي في أي .. 

_قومي يا عروسه اهلك علي وصول ..

لتتذكر شمس ما مر عليها وتبدأ أن تبكي مره اخري ..

_لا وفري عياطك ده بعدين واياكي حد يعرف باللي حصل انتي فاهمه ..

_اتفضل اخرج عشان اغير ..


بعد فتره كانت ارتدت شمس عبائه الخاصه بالاستقبال ولكن تركت شعرها وخرجت لهم ..

الام. حبيبتي عامله اي ..

 لتنظر شمس له بغضب ولكنها اردفت ..الحمد لله يا ماما ..

لينظر سليم لها بغضب لأنها خرجت بشعرها أمام الجميع ..

_مالك يا شمس شكلك حزين ..

_لا يا يزن انا كويسه ..

_عن اذنكم بقا اجبلكم حاجه تشربوها ..

لتقوم سمش وهي تتوجه الي المطبخ وأثناء ما كانت تجهز المشروبات لياتيها صوت غاضب ..

_انتي ازاي تخرجي بشعرك قدمهم ..

_وانت مالك .. قالتها بلا مبالاة ..

_لا انا ليا يا محترمه انتي مراتي ..

_مفيش حد غريب بره ..

_ويزن ده مين أن شاء الله ..

_اخويا في الرضاعه في أي انتا ..

_ليلتك مش فايته لما يمشوا يا شمس ..

_وليه لما يمشوا انا هخرج اقولهم ..

لتبعده شمس عن طريقها ثم يتبعها سليم وهو ينظر لها ببرود تام ...

شمس. ركزوا معايا كده عشان تعرفوا إلبيه ده بيعمل اي ..

_ بيبي وحشتني .. 


لتنظر شمس الي هذا الصوت لتنصدم بشده ؟!


البارت الاول من انتقام خارج حدود المنطق




البارت الثاني من انتقام خارج حدود المنطق


_بيبي وحشتني اوي ...

شمس بغضب..نعم انتي اي اللي جابك هنا أن شاء الله ..

_مش جيالك جايه لسليم قول حاجه يا سليم ..

الاب. اي المسخره دي انا عايز افهم اللي بيحصل حالا ..

ليحاول سليم أن يسيطر علي الموقف ..

_مفيش حاجه يا عمي بسنت جايه تبارك مش اكتر صح يا بسنت ..

لتنظر بسنت الي شمس بخبث... ايوه يا سليم ..

الاب. طالما كده يبقا نمشي احنا انتو عرسان جداد ومحتاجين راحه يالا يايزن انتَ ومامتك وانتي يا انسه بسنت يالا ..

بسنت.لا انا هقعد معاهم شويه ..

الام. ببتسامه. كلمنا هنمشي يا قلبي ..

لتخرج بسنت معهم وهي غاضبه بشده منهم، كان تريد ان تجلس وتغيظ شمس ولكن فشلت مخططاتها ...


عند سليم وشمس ..

_كنتي عايزه تقوللهم يا شمس ..

_اه سليم وهقولهم وأطلق منك طالما اتغيرت 180 درجه كده .. 

ليصرخ بها ... انتي مش هتقولي لحد هتفضلي ساكته انتي فاهمه ..

_هو تحكم ولا ايه ..

_اعتبريها زي ما تعتبريها لو حد عرف باللي حصل صدقيني هتندمي مني جامد يا شمس ..

_لتحاول شمس أن تهدأ من غضبها وغضبه... طب نهدي احنا الاتنين وتفهمني اي اللي غيرك كده انتا كنت قبل الفرح بساعه فرحان جدا يا سليم والفرحه كانت باينه في عينك اي اللي حصل ..

_اللي حصل ما يلزمكيش ..

_لا يلزمني طالما انا وانتا فيه ..

_ انتي مسمعش صوتك نهائي كفايه اللي جه من وراكي ..

_ لتقول بغضب…انا عاملتلك اي مش فاهمه ولا عارفه حاجه...لتكمل بهدوء… طب فهمني ونوصل لحل سوا، لكن كده لا مش هينفع ...

_ ليصرخ بها.. اطلعي بره ..

لتخرج شمس وهي تلعن في قلبها الذي احبه، سليم الذي كانت تقف تحادثه ليست سليم الذي عشقته نهائيًا، فماذا سوف تفعل الان ..

_ ياريت الهانم تحضر الفطار عشان نازل ..

_ خلي الخدامه تحضره ليك ..

_ لا انتي اللي هتحضريه ..

_ مش خايف لحطلك س*م ...

_ ليجيبها باستفزاز...لا انتي اجبن من كده ..

_والله، تمام تحب تفطر اي ..

_علي مزاجكك بقا ..

لتقوم شمس وهو تتوجه الي المطبخ وتحضر له طعام وبعد فتره تخرج وهي تحمل صنيه من الطعام ...

_اتفضل ياريت يعجبك.. قالتها بابتسامه مستفزه ...

لم يرد عليها وبدأ في الطعام ...

_اي القرف اللي انتي عملاه ده ..

_اكل مش انتا عايز اكل ..

_ده ملح مش اكل، جتك نيله مش واكل ..

_ خشي حضريلي الحمام ..

_ الصبر يارب، يابني متشلنيش وثانيه بس اي حضريلي الحمام دي المفروض اعمل اي يعني اخش استاذنلك من الصابون يعني ..

_ ضحك سليم علي طريقتها ...

_ لتردف بمرح...ضحك يعني قلبه مال وحن .. 

_ ليصرخ بها... قولتلك روحي جهزيلي الزفت ..

لتفزع شمس علي صوته وهي تذهب نحو المرحاض وتعلن به بشده ...


وعلي الجهه الأخري كانت تجلس بسنت ومعه شخصًا ما ...

_عاملتي اي ..

_معملتش ياخويا معرفتش اصلا ابوها وامها كبسوا عليا ...

_الايام جايه كتير متستعجليش ..

_طب اسال سؤال ..

_ ليجيبها بهدوء...امممم ..

_انا بعمل كده عشان بحبه انتا بتعمل كده ليه ..

_ميلزمكيش اعملي اللي بقولك عليه وبس ..

_ياخويا اعمل، معملش ليه ..


وعلي الجهه الأخري كانت شمس في المرحاض وكادت أن تخرج عندما شاهدت سليم يدلف عليها ...


شمس بتوتر.. وسع عايزه أخرج ..

ليجيبها بخبث...تؤتؤ هو دخول الحمام زي خروجه ..

ليقترب سليم منها وهو يقفل عليهم باب المرحاض ...

شمس بتوتر وخجل من فكره انهم داخل مكان مغلق عليهم ..سليم بطل رخامه وافتح الباب عايزه أخرج ...

سليم. .........


رايكم في البارت وتوقعتكم ♥️


ياتري ما سبب تغير سليم هكذا؟!

ومن الشخص الذي كان مع بسنت ؟!


شكرًا جدًا علي تفاعلكم السكر، علي البارت اللي فات يا قمراتي  😚❤️


بقلمي / رحمة نجاح



البارت الثالث من انتقام خارج حدود المنطق


شمس بتوتر.. وسع عايزه أخرج ..

_ تؤتؤ هو دخول الحمام زي خروجه ..

ليقترب سليم منها وهو يقفل عليهم باب المرحاض ...

شمس بتوتر وخجل من فكره انهم داخل مكان مغلق عليهم ..سليم بطل رخامه وافتح الباب عايزه أخرج ...

سليم بخبث. ما قولنا انتي في جحيم سليم نصار يا شمس ...

شمس بملل..يادي النيله علي كلمه ام الجحيم اللي وجعلي دماغي بيها دي يابني انا زهقتلك ..

ليقترب منها فاجأه ويحاصرها في الحائط ..

شمس بخوف.. ق*لة ا*دب مش عايزه والله باللي في رجلي انا بقولك اهو ...

لا يكترث سليم لها ومال عليها يطبع قبلات خفيفه علي عنقها ...

شمس وهي تبعده عنها بغضب.. سليم وسع كده مينفعش ..

_ هو اي اللي مينفعش يا شمس انا جوزك ..

_ انتا ذات نفسك مش مقتنع بألكلام اللي بتقوله وعايزني انا اصدق ...

سليم بسخريه.. تحبي اجبلك ورق الجواز من جوه ..

لتجيبه بهدوء.. مش عايزه حاجه، عايزه أخرج وبس ...

_ اتفضلي ..

قالها لتجري شمس سريعًا الي الخارج وضربات قلبها تكاد أن تتوقف من قوة سرعاتها ..


في غرفة شمس كانت تجلس وتمسك هاتفها ثم تجد مكالمه ...


_ موزتي القمر ..

_ اي يا نيله، صحاب عرر بصحيح مجتيش مع ماما وبابا ليه هااا ..

_ انتي عارفه اني قولتلك هحضر فرحك وهسافر تاني ..

_ مش ناويه تستقري في مصر زهقتيني يا شيخه ...

لتجيبها بضحك.. لما يجي الفارس اللي علي حصان ابيض هبقا استقر في مصر حاضر ..

_ نادله والله، طب كنتي اقعدي شويه ..

_ الشغل والله ما انتي عارفه، المهم سيبك مني انتي عامله اي مع سليم يا ستي اكيد هايصه ..

لتجيبها بغيظ..تهيصي هيصتي قادر يا كريم ..

_ في اي بس حاسه انك هتولعي ..

_ انا كويسه لا تقلقي ..

_ طالما قولتي لا تقلقي يبقا في مصيبه بس هسيبك لحد ما تقوليلي، واياكي سليم يكون مزعلك، والله انزل مصر ازعله انا شخصيًا.

_ اشطات هستناكي تنزلي بقا ..

_ طب سلام انتي دلوقتي عشان في ورق مهم ..

_ سلام يا حب ... 

سليم.. كنتي بتكلمي مين ..

شمس.. يهمك في حاجه ..

سليم. انتي كلك تهميني ..

لتجيبه بسخرية.. لا والله ..

_ مش محتاج احلفلك ..

شمس. انت نازل ..

سليم ببرود. اه ..

شمس. رايح فين ..

سليم. شغل ..

شمس. تمام ..


وعلي الجهه الأخري كانت تجلس نادين تدير أعمالها ...

نادين.. اتفضل ..

لتسمع صوت تعلمه جيدًا ..لسه بردو محنتيش .. 

نادين بضحك.. انتا جيت كنت عارفه اني مش ههون عليك ..

_ وانتي من أمتي بتهوني عليا يا صغنن انتي ..

_ روح قلبي ياناس، ثواني انا قررت أعزم نفسي انهارده وعلي حسابك ..

_ اكون ممنون والله ..

_ طب يالا ..

ليجيبها بضحك.. يالا ..


وعلي الجهه الأخري في شركة سليم نصار كان يجلس على مكتبه لتدلف عليه بسنت ..

_قاعد بتعلم اي ..

_بذاكر، هعمل اي يعني يا بسنت زكائك كل مره بيبهرني ..

_خلاص يا سليم عارفه انك بتشتغل موركش غيره اصلا ..

_عايزه حاجه ..

لتقول بخبث... ازاي عريس وتنزل من تاني يوم هي العروسه مش قايمه بواجباتها ولا اي ..

_وانتي مين عشان اقولك إذا كانت قايمه بواجباتها ولا لا، ياريت متدخليش في اللي ملكيش في يا بسنت، في صفقه هنعملها سوا نطاق كلامنا ميخرجش عنها، والا كده انا مش لازماني الصفقه دي ..

لتقول بسنت سريعًا.. لا خلاص خلاص اللي يريحك هنعمله ..

سليم.. اتفضل ...

يزن. ازيك يا سليم ..

ليجيبه سليم باقتضاب. الحمدلله ..

بسنت. طب همشي انا وابقا اجيلك وقت تاني يا سليم ..

ليكتفي سليم بهز رأسه لها دلالًا علي موافقته ...

يزن.. اي بقا يا عم مش طيقني ليه ..

لينظر له سليم ويقول.. مش حكايه مش طايقك بس مش حبك ..

يزن بضحك. لا تصدق فرقت يا واد ..

سليم. عايز اي يا يزن ..

يزن بمرح. تفك شويه مش كده خليك فرفوش انتا مقراتش جوازه في شهر وشوفت ادم ولا اي ..

سليم بجديه. ورايا شغل يا يزن مش فاضي اقرأ ..

يزن. طب انا كنت جاي عشان افكرك أن شمس تبقا اختي ..

سليم بهدوء. بمعني ..

يزن. بمعني أن مفيش داعي تغير عليها مني ولا تجرح احساسها بأي شئ ..

سليم. اولًا مش انت اللي هتقولي ازاي اراعي احساس مراتي ثانيًا كنتو اخوات وانتو صغيرين حاليا عندكوا 25 سنه، وانا ماليش علاقه انها اختك ولا لا ..

يزن بزهول.. دا كده جنان يا سليم هتغير عليها مني، المهم ياريت تتقبلني عشان هتقبلني كتير الفتره الجايه ..

سليم. بعدم فهم.. هقبلك كتير ليه يعني ..

يزن. كل حاجه في وقتها سلام ...


يقول يزن جملته ثم يخرج من المكتب لم يكترث سليم كثيرًا الي ما قاله وأكمل العمل الخاص به وما انتشله من انشغاله هو مكالمه وأخبره أحدهم أن شمس توجد في المشفي ليذهب سليم سريعًا الي المشفي ...


في المشفي ...

سليم بخوف...لو سمحتي مدام شمس نصار اوضه كام ..

_ اوضه 305 يا فندم ...

ليصعد سليم سريعًا عليها وهو يشعر بالخوف عليها ...

سليم لنفسه. اهدي اكيد مش خايف عليها، متنساش اللي حصل بسببها ..

_اقدر اساعدك يا فندم ..

سليم. ايوه مدام شمس اي حالتها ..

الدكتور بابتسامه.. مبروك المدام حامل ..

لينظر سليم له بصدمه كيف أن تكون حامل من من هو لم يقم بلمسها ؟؟!!


رايكم في البارت وتوقعتكم ♥️


وكده انا كل يوم بنزل في معادي واللي هو الساعه 8 مساءًا ....


بقلمي / رحمة نجاح



البارت الرابع من انتقام خارج حدود المنطق

الدكتور بابتسامه.. مبروك المدام حامل ..

لينظر سليم له بصدمه كيف أن تكون حامل وهو لم يقم بلمسها ..... 

سليم بصدمه. نعم ازاي حامل يعني ..

الدكتور. هو اي اللي ازاي حضرتها متجوزه وانتا جوزها يبقا حامل، ده الطبيعي يا استاذ ....

ليقول الطبيب جملته ويترك سليم في زهول شديد، من المستحيل أن تفعل ذلك هو متأكد من هذا رغم ما حدث جعله يتغير معها 180 درجه لكن لم تصل إلي أن تكون حامل من شخصًا اخر ....

ليفوق سليم من شروده وهو يدلف الغرفه يراها تجلس علي الفراش، ما أن رأته شمس حتا فزعت، عيناه التي تحولت إلي اللون الاحمر من شدة غضبه أعصاب يده مشدوده بطريقه تهلع القلب، من يراه بهذا الشكل يقسم أنه كان يصارع أحدهم ليجعله بهذا المنظر ...

لياتيها صوتها المتوتر.. مالك يا سليم ؟؟!

سليم بغضب وهو يسحبها من شعرها الذي تحت الحجاب .. انتي ازاي تعملي كده ومع مين.. انا عمري متوقعتها منك يا شمس.. معقول وسخت*ه وصلتك لدرجادي ...

شمس بدموع.. وهو في أي يا سليم مش فاهمه حاجه والله ومين ده.. وشعري سيب شعري يا سليم انت بتوجعني ...

سليم.. مسمعش صوتك ورحمة امي يا شمس لخليكي تعيشي أسوأ ايام حياتك.. انا سليم نصار مراتي تبقا حامل ولمستهاش ..

شمس بشهقه.. حامل ازاي يعني ؟!

سليم وهو يصفعها علي وجهها.. وهو ده اللي بسالك فيه يا مدام يا محترمه حامل من مين ...

شمس. والله محصلش ياسليم انا مكنش حد في حياتي قبلك ولا بعدك ..

سليم. بغضب اعماه. اومال حامل من بوسه ...


ليخرج سليم سريعًا من الغرفه يقسم أنه إذا كان بالداخل أكثر من هذا كان سيقتلها ....


وعلي الجهه الأخري في المانيا ..

_خلصتي يا نادين ..

_اه خلصت من شويه بس سرحت ..

_في أي ؟!

_اخر مره كلمت شمس مكنتش مظبوطه ..

_شمس اللي انتي حكتيلي عنها ..

_ايوه هيا ودلوقتي حاسه بوجع في قلبي اكيد فيها حاجه ..

_طب رني عليها ..

_مبتردش اتصالت علي مامتها وبردو متعرفش هي فين ..

_ان شاءالله خير متقلقيش ..

_ لترد عليه بتوهان.. أن شاء الله ..


في مكان ولاول مره نذهب إليه.. وهو المكان المفضل لسليم نصار.. وها هو الشقه الخاصه به الذي يوجد بها اجهزه رياضيه عالميه خاصة به ..


سليم بغضب وهو يضرب كيس الملاكمه ..

اهدي يا سليم مفيش حاجه تستاهل كل ده .

وهنا يأتي صراع بين العقل والقلب ...

القلب. شمس عمرها ما تعمل كده دي حب خمس سنين...

العقل. الدكتور اكيد مش هيكذب وبعدين هي اكيد زيه يعني ...

القلب. متحكمش عليها انا بحبها ..

العقل. انتا ساذج.. الموضوع موضح نفسه استغلت حبها ليك وبقت حامل من غيرك ..

القلب. بس انت بتعملها بقسوه ..

العقل. وده ناتج تصرفاتها ..

القلب. بس هي مالهاش ذنب ..

العقل. لا ليها وبطل سذاجه بقا ...

سليم بغضب وهو يكسر في الأشياء التي أمامه. كفايه بقا انا زهقت ..


في شقه يبدو عليها الثراء كانت تجلس بسنت وهذا الشاب المجهول معها ...

_عاملتي اي ؟!

بسنت. مش عارفه اعمل حاجه سليم مش مدي فرصه ليا ..

_لازم تفرقيهم عن بعض في اقرب فرصه ...

بسنت..بحاول والله وان شاء الله في احتفاليه الشركه كل حاجه هتخلص ..

_ازاي ؟!

بسنت بخبث. تعالي وانا اقولك ......

 

بعد فتره كانت هدأ سليم وبعث أحد حراسه لكي يجلب شمس الي منزلهم ...


في غرفة شمس كانت تجلس بخوف كبير هي تحاول أن تفهم مقصد كلامه من انها حامل ولكن عقلها لا يستطيع فهم ذالك؟!!

سليم بسخرية.. الحلوه تايهه في أي ..

شمس بخوف من هيئته.. في اللي انت قولته في المستشفي ..

سليم بغضب. هتعملي نفسك عبيطه ..

لتجيبه بخوف.. والله ما عارفه انت بتتكلم علي اي يا سليم انا مستحيل اعمل كده صدقني.. لتكمل ببكاء.. انا عارفه ربنا يا سليم ومستحيل اعمل حاجه تغضبه ..

نظر سليم لها عقله يكاد أن يتوقف من كثرة تفكيره، قلبه لا يصدق أن تفعل ذالك وعقله يأتي له بمشاهد تأكد له ذالك كيف له أن يفعل وهو بين صراع العقل والقلب وفي كل ذالك روحه تتألم من رؤيتها تبكي ...

شمس ببكاء وشهقات.. مين قالك كده يا سليم ...

سليم وهو يحاول أن يسيطر على غضبه.. الدكتور يا شمس، الدكتور ..

شمس. طب بص ..

ليقطعها سليم بضغب. اطلعي بره يا شمس مش عايز اشوفك ..

لتخرج شمس سريعًا اثر صوته الغاضب ..


وعلي الجهه الأخري في المشفي ..

الممرضه. دكتور، استاذ حامد بره وبيقولك مدام شمس أخبارها اي ..

الدكتور. دي جوزها خدها ومشي باين وقولتله انها حامل ..

الممرضه باستغراب.. يا دكتور مدام شمس حامد دي لسه جوه اللي كانت بتعمل تحليل حمل ..

الدكتور. اومال مين شمس التانيه دي ..

الممرضه. دي اسمها شمس نصار كانت جايه بسبب حالة إغماء عشان الضعف اللي فيها ..

الدكتور لنفسه. ينهار انا قولتله انها حامل تشابه اسماء.. بس عادي خلاص هو اكيد هيعرف بعدين يعني ...


( دا انتا سليم هيعملك كفته🌚😂)


رايكم في البارت وتوقعتكم ♥️

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع