جحيم عشق صعيدي+
Part 14
زينه بدموع. انا دم"رت حياه مين انت بتتكلم عن ايه
أسد بغ"ضب. مش انتي اللي كنتي سبب في مو"ت إيمان مراتي
زينه بدموع. إيمان مين انا معرفش حد بالاسم دا
أسد. إيمان اللي ما"تت وهي بتولد على طريق اسكندريه
زينه بخوف. هي اسمها إيمان بس انا كنت بساعدها مكانش اصدي انها تمو"ت
أسد بغ"ضب. ذنبها ايه تكوني سبب في مو"تها وابنها ذنبه ايه وانا ذنبي ايه اتح"رم من مراتي بسبب دكتوره متخ"لفه زيك
زينه بخوف. انا كنت بساعدها هي كانت مري
ولم تكمل كلمتها حتى أنها عليها بالضر"ب بغ"ضب وقس"وه
زينه بقيت تن"زف من بوها وانفها وبتدعي ربها أن ينجدها من ذلك الغا"ضب
اغ"مي عليها من الضر"ب و
وق"عت مكانها وهي بتعيط
أسد خرج من الفيلا كلها وركب عربيته وبقي يبكي زي الطفل اللي فقد امه
أسد. وحياه حبي ليكي يا ايمان لجيبلك حقك منها واند"مها على اليوم اللي اتولدت فيه
في اوضه زينه
بتفتكر أيمان والمره الوحيده اللي شافتها فيها
فلاش باك
قبل سنه
زينه وفهد ابوها كانوا في طريقهم لاسكندريه
شافوا عربيه مركونه على الطريق وفي بنت بتص"رخ
زينه بخوف. استر يا رب في ايه
نزلوا من العربيه لقوا بنت جميله جدا شعرها اصفر عيونها زرقاء زي لون البحر بشرتها بيضاء جميله وواضح جدا انها حامل
زينه. انتي كويسه
إيمان بهمس بصوت ضعيف. ارجوكي ساعديني انا بو"لد وعندي مشكله في القلب ولو الولد متولدش دلوقتي هيمو"ت معايا
زينه. بس انا معرفش
فهد. لازم تساعدها يا زينه اكيد ربنا حاطنا في طريقها عشان نلحق الطفل دا وبعدين انتي دكتوره
زينه. يا بابا انا في سنه تانيه وكل معلوماتي نظري
فهد بثقه. انتي قدها يا زينه انتي في ايدك تنقذكي روح حاولي يا بنتي
زينه. بسم الله الرحمن الرحيم
ماشي يا بابا اتصل بالأسعار لو سمحت
زينه فعلا ساعدت إيمان في الولاده بس إيمان قلبها مستحملش وما"تت
باك.
زينه. يارب انا تعبت ليه كل شويه أقع مع حد يبهدل في كرامه اللي خلفوني جبل حبيته بصدق وهام كرامتي وشك فيا
واسد أنقذت ابنه وبيحسبني على حاجه مش بيدي
فينك يا بابا وانت يا فارس كنتم احن ناس على قلبي عمركم ما اذت"وني يارب خد"ني انا تعبت
ربنا يهديك يا أسد و ينور بصيرتك يا جبل ويحميني منكم
في عربيه اسد
فضل يبكي ويفتكر إيمان وحبها ليه
فلاش باك
قبل سنه ونص
أسد صحي لقى إيمان حضناه جامد ونايمه على صدره
فضل يلعب في خصلات شعرها
لحد ماهي صحيت
إيمان بحب. صباح الخير
أسد. صباح الفل والورد على عيونك يا اجمل عيون شافتها عيوني
إيمان. هو انا قولتلك اني بحبك النهارده
أسد. تو تو
إيمان. بعشقك يا اسدي
أسد. وانا بموت فيك يا قلب اسدك
إيمان. ياله بقى عشان نفطر وتروح الشغل
هي الساعه كم
أسد. عشره
إيمان وقفت مفزوعه. عشره يلهوي انت اتاخرت اوي
أسد. على فكره انا صاحب الشركه يعني اروح براحتي
إيمان. تو تو يا حبيبي انت مدير يعني لازم تكون أول واحد فيها ياله بقى عشان انا جعانه اوي
أسد قام وقف اصادها وبا"س رأسها. ياله يا روحي
أسد مشي و إيمان لبست هدومها وراحت الدكتوره بتاعتها
إيمان. اهلا صوفيا
دكتوره صوفيا. اهلا مدام إيمان
إيمان. قوليلي بقى ايه نتيجه التقارير
صوفيا بحزن. اقعدي الأول يا ايمان
إيمان. في ايه هو انا مش هقدر اخلف
صوفيا. إيمان انتي حامل
إيمان بفرحه وسعاده لا توصف. حامل انتي بتتكلم جدا انا هتصل اكلم أسد دا هيفرح اوي اوي
صوفيا. إيمان انتي لازم تنز"لي الجنين
إيمان. انز"ل مين انتي اتجن"نتي يا صوفيا دا انا بقالي سنتين مستنياه
صوفيا. إيمان انتي عندك مشكله في القلب ومش هتقدري تتحمل ال"م الولاده وفي خط"ر على حياتك
إيمان.. انا مش هم"وت ابني دا ابن أسد الرشيدي
صوفيا. إيمان أسد بيه لو عرف هو بنفسه هيطلب منك انك تن"زليه
إيمان بتفكير. بس محدش هيقوله
صوفيا. اكيد هيعرف لأنك لو قررت تحتفظ بالجنين هيحصل مشاكل أثناء فتره الحمل وخصوصا في الشهور الاخيره
إيمان. يبقى لازم ارجع مصر لوحدي بعد اذنك صوفيا وطبعا مش محتاجه اقولك ان أسد مش لازم بعرف
في فيلا اسد
رجع بليل لقى السفر جاهزه وفي شموع وورد ابتسم على طفلته الجميله التي دائما تفاجه حتى لو بأشياء بسيطه حب طفولته وزوجته وابنته وكل ماله.
إيمان جريت عليه وحضنته. وحشتني
أسد. وانتي اكتر يا روحي
راحت شدته واخدته للسفره قعد ولسه هتروح تقعد جانبه شدها لحضنه
إيمان. في ايه
أسد بعشق. مكانك في حضني يا إيماني
إيمان حضنته جامد وغمضت عينيها بخوف من اللي جاي
بعد شهرين
في احد المطاعم
إيمان. أسدي
اسد. عيونه
إيمان بابتسامه. انا عايزه اروح مصر لماما وحشتني اوي
أسد. بس انتي عارفه يا روحي أن الشركه بتاعتي لسه في أولها ومحتاجني لحد ما توقف على رجليها و انا مقدرش اعيش من غيرك
أيمان. والنبي يا أسد عشان خاطري
أسد بضيق. يعني هتقدري تعيش من غيري
إيمان قامت وقفت جانبه وبا"ست بخفه. انا عايشه عشانك يا أسدي بس دي امي
اسد. ماشي يا ايمان هنسافر سوا
أيمان بسرعه. لا يا أسد انت عندك شغل
أسد. مش مهم المهم تكوني مبسوطه
إيمان. انا هبقي مبسوطه لو ركزت في شغلك وبقيت عندك أكبر شركه هندسه
إيمان سافرت كل يوم وكل لحظه أسد بيتصل عليها وكل شويه يقولها ترجع وهي ترفض لأنها تعبت جدا في الحمل ومش عايزه يعرف حاجه لحد ما تولد ولما يقولها انه هيروحلها هي ترفض
بعد خمس شهور جاله اتصال بأن مراته ما"تت أثناء الولاده بسبب خطأ في طريقه الولاده ومعرفش اي حاجه عن حكايه مرضها بقى يتو"عد للبنت اللي كانت السبب في مو"ت مراته
باك.
أسد بغ"ضب. ورحمه امي لاند"مك يا بنت الزهراوي
في مصر
جبل ومالك دوروا على زينه في كل مكان ومفيش إثر ليها وبلغ ا البو"ليس ومفيش اي معلومات عنها
مازال هناك الكثير من المفاجآت وكثيرا من الصعاب والقرارات المصيريه فماذا سيحدث
لنرى.......
يتبع
تكملة الروايه من هنا هنا
تعليقات
إرسال تعليق