القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية لا احد مثلها البارت 15_16_17_18 بقلم ريناد احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


لا احد مثلها البارت


*البارت الخامس عشر* 


احلام مسكت ذراع حور بقوه : هو هددك صح ؟ 

حور بتوتر : قولت لا يا ماما لا .. انا بحبه 

احلام : حور .. لو في حاجه ورا الجواز ده قولي يا حور 

حور : مفيش حاجه يا جماعه .. من حقي اتجوز واعيش حياتي مع اللي بحبه 

احلام : انت حره يا حور .. بس مترجعيش تشتكي ودخلت غرفتها 

محمد : حور ، تعالي معايا 

حور دخلت معه لغرفتها : نعم 

محمد : مش انت بتحبيني وبتعزيني ؟

حور : اه طبعا 

محمد : مش انت كمان كنتي بتقوليلي كل حاجه في قلبك ومش بتخبي حاجه عني ؟ 

حور : اه 

محمد : طب قوليلي بقا اللي في قلبك من غير ما تكذبي عليا 

حور وقفت فجأه : انا قولت كل اللي في قلبي من قبل ما حضرتك تقول اصلا 

محمد : متأكدة يا حور انك قولتي كل اللي في قلبك ؟

حور : اه متأكدة 

محمد : تمام يا بنتي .. بس لو حبيتي تقولي حاجه تانيه .. ابقي تعالي قوليلي 

حور : حاضر. 

محمد خرج من الغرفه وهو متأكد أن ابنته لا تقول الحقيقه 


فور خروجه من الغرفه حور أغلقت باب الغرفة بالمفتاح واخذت تبكي بحرقه 

___________________________

الحمدلله ♥️


نادين : حمزه ، انت هتسافر ليه .. يعنى اجي مصر وانت تسافر ! 

محمود ووفاء : ايوه ليه يابني

حمزه : معلش انا رايح اشتغل هناك 

نادين : رجلي على رجلك 

حمزه : لا طبعا بقول شغل شغلللل يا نادين 

نادين : انا كمان هروح اشتغل 

حمزه : نادين ، انا هسافر لوحدي .. متحاوليش تيجي معايا 

نادين : حمززززه ، انا قولت كلمه واحده رجلي على رجلك وده اخر قرار وهتحجزلي معاك مش هسيبك لوحدك انت سامع .. ودخلت غرفتها بغضب 

محمود : خدها معاك 

وفاء : هي كده كده هتيجي معاك عشان هي مش بترجع في رأيها وعنيده جدا 

حمزه : ....


*فلاش باك* 


عمر : انت هتسافري معاه وهتوصليلي كل أخباره 

نادين : ليه يعني مش فاهمه 

عمر : هتعرفي بعدين يا حبيبتي 

نادين : حاضر 


*باك*


حمزه : انت عايزه تيجي معايا ليه .. فهميني 

نادين : عشان مش هسيبك في الحال ده لوحدك 

حمزه : حال ايه .. انا كويس جدا 

نادين : ده منظر واحد كويس ؟

حمزه : اه مالي يعني 

نادين : مالك ! انت مش شايف نفسك عامل ازاي

حمزه : نادين ، خلاصة الكلام .. انا كويس وهسافر لوحدي 

نادين : مش هيحصل يا حمزه 

حمزه : هيحصل يا نادين 

نادين : هتشوف

___________________________

لا اله الا الله ♥️ 


سليم : مش هتسافر يا حمزه 

حمزه : انا حجزت التذكره اصلا 

سليم : خلاص انا هحجز انا ولين معاك 

حمزه : انت اهبل ؟

سليم : حاجه زي كده اطلع انت منها بقا 

حمزه : بطل يا سليم هبل يا حبيبي 

سليم : ملكش دعوه انت بس 

حمزه : انا ماشي 

___________________________

لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم ♥️


لين : لا انا هقعد هنا مع حور 

سليم : خلاص خليكي انت وانا هروح 

لين : نعم!!! 

سليم : زي ما سمعتي .. خلي حور تنفعك 

لين : هتسيبني عشان حمزه ! 

سليم : اه 

لين : وانت خلي حمزه ينفعك بقا 

سليم : هينفعني إن شاء الله 

لين : هتسيبني بجد ؟

سليم : انا مش هسيب حمزه ف الحال ده 

لين : وعايزني اسيب حور ف الحاله دي !!! 

سليم : خلاص خليكي وانا هسافر معاه واسبوعين لحد ما يرجع لحالته الطبيعيه وهرجع 

لين : والله!! .. انت حر 

سليم : تمام 


سليم بعد يومين حجز تذكره على اسبانيا

___________________________

لا اله الا انت سبحانك اني كنت من الظالمين ♥️ 


بعد مرور عدة أيام 

محمود : بردو هتسافر ؟

حمزه : اه يا بابا معلش 

وفاء : مش ناوي ترجع في رأيك يابني 

حمزه : الطائره بعد كام ساعه يا ماما .. انا لازم امشي دلوقتي 

وفاء ومحمود : خلي بالك على نفسك 

حمزه : حاضر .. مع السلامه 


حمزه ركب الطياره ووجد سليم بها 

حمزه : بردو عملت اللي ف دماغك !! 

سليم اشار له بالايجابيه 

حمزه : وكمان ف الكرسي اللي ورايا ! 

سليم بابتسامه أشار له بالايجابيه 

وفجأة نادين ظهرت امام حمزه 

حمزه : نادين !!! 

نادين أشارت له بالايجابيه 

حمزه : الكرسي بتاعك فين ؟ 

نادين : جمبك يا ميزو 

حمزه : كمان ! 

نادين : ايوه يا حبيب قلبي

حمزه بهمس: يادي القرف اللي انا فيه 

سليم ونادين في نفس الوقت : بتقول حاجه يا حمزه ؟

حمزه : لا مش بقووول .. سيبوني في حالي

___________________________

الله اكبر ♥️ 


وهبطت الطائره 

ونزلوا ثلاثتهم 

حمزه : جايين الفندق اللي انا فيه بقا اكيد 

نادين وسليم : طبعا 

حمزه : حلوا عني بقا 

نادين : استحاله 

سليم : مش هيحصل 

حمزه : يووووه .. هتنطولي في اوضتي طول الوقت بقا صح ؟

نادين وسليم أشاروا بالايجابيه

حمزه : .....

___________________________

استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️ 


حور : وانت مسافرتيش مع سليم ليه 

لين : عشان مش هسيبك لوحدك 

حور : هو سافر ليه ومع مين اصلا 

لين : مع حمزه وسافر عشان هو حالته وحشه 

حور : تمام

___________________________

سبحان الله ♥️


بعد مرور ثلاث اشهر 

وحمزه عاش حياته ورجع لحالته الطبيعيه 

وسليم رجع بعد تحسن حمزه 

ولين مازالت ترافق حور وتدعمها في كل خطوه في حياتها

ومرت شهور عدة المطلقه "حور"

جاء يوم خطوبة حور وعمر  

وبعدها جاء يوم كتب الكتاب

وتزوجوا بالفعل

 ومازال فراس يبحث عن سبب الزواج ولكن لا فائده حتى الآن


عمر : اتفضلي يا عروسه 

حور نظرت له باحتقار ودخلت غرفتها هي وعمر على الفور وأغلقت على نفسها الباب بالمفتاح

عمر : افتحي يا حور احسنلك 

حور كانت تبحث على الورق الذي يدين ابيها ووجدته بالفعل وفتحت الباب 

حور : مش ده الورق اللي خلانا نتجوز ؟ 

عمر : اه 

حور مزقت الورق : اهو طلقني بقا ونخلص 

عمر : انا مقولتلكيش ؟ .. انا معايا نسخ كتير من الورق ده ومش هتعرفي تفلتي مني يا حبيبتي 

حور والدموع تنهمر من عينيها : سيبني بقا في حالي ارجوك 

عمر : لا اعتبري انك بقيتي في سجن .. وانا القاضي وانا اللي اقول امتى اطلعك براءه 

حور : .....

عمر : متعيطيش يا حبيبتي .. اهدي بس .. حاولي ترجعي حبك ليا تاني 

حور : عمره ما هيرجع

عمر : حاولى .. ولو معرفتيش مش هتطلعي من السجن بردو 

حور خرجت من الغرفه ودخلت الغرفة الأخرى وأغلقت ع نفسها الباب بالمفتاح واخذت تبكي بحرقة وتدعي الله أن تخرج من هذا السجن على خير وغيرت ملابسها وتوضئت ( الغرفة بها حمام ) و صلت واخذت تدعي مره اخرى


باليوم التالي 

عمر أخذ يدق الباب حتى استيقظت حور بقلق وخوف 

عمر : افتحي يا حور عيني افتحي 

حور : .....

عمر : انا حاسس انك صاحيه يا حور افتحي 

حور : مش هفتح وامشي من هنا بقا 

عمر : هتفتحي ولا اكسر الباب ؟

حور : .....

عمر : يبقى اكسره 

حور : .....

عمر كسر الباب بالفعل 

حور بفزع : عايز ايه تاني بقا 

عمر : انا جايبلك الفطار يا حبيبتي 

حور : مش عايزه اطفح حاجه 

عمر : أسمها تأكلي ايه اطفح دي .. انت مش حور بتاعت زمان الرقيقه والجميله .. ده ميمنعش انك لسه جميله بس مبقيتيش زي الاول بردو 

حور : ايوه انت عايز ايه بردو 

عمر : عايزك .. عايزك انت .. عايزك تحبيني زي الاول .. انا مجنون بيكي يا حور عيني 

حور : تتخزق عينك يا شيخ 

عمر : بتقولي حاجه يا حبيبتي 

حور : بقول تتخزق عينك يا شيخ 

عمر : مقبوله منك يا حياتي .. يلا كلي بقا 

حور : دانت شخص سمج .. قولت مش واكله 

عمر : لا مانت هتأكلي .. غصب عنك أو برضاكي هتأكلي 

واطعمها بالغصب وهي تنظر له بحقد فقط 

___________________________

سبحان الله وبحمده ♥️


بعد مرور عدة أسابيع على هذا الوضع

وكان فراس يبحث عن سبب الزواج فقط 

وأخذ يبحث حتى وصل لمها وهددها وقالت له على كل شىء وأعطته نسخه من الورق الذي يدل على ذلك 

فراس : انت مرفوده .. صفي حسابك ومشوفش وشك تاني هنا ف الشركة 

مها : طب لو سمحت بس...

فراس بغضب : اعملي اللي قولتتت علييييه 

مها بفزع : .....

فراس لنفسه : بقا كده يا حور !!! .. تمام .. انا هعمل حاجه مش هتعجبك 

وأخذ الورق وذهب لل ....


يتبع ....


اسفه على التأخير وحاولت اكتب على قد ما اقدر ♥️


#روايات 

#بقلم_ريناد_احمد 

#البارت_الخامس_عشر



*البارت السادس عشر*


فراس لنفسه : بقا كده يا حور !! .. تمام .. انا هعمل حاجه مش هتعجبك 

وأخذ الورق وذهب لبيت حور 

حور عانقت فراس : ازيك يا فراس .. وحشتني 

فراس أبعدها عنه وأخرج الورق : ده السبب في الجوازه دي مش كده ! 

حور باندهاش : .... 

فراس : انطقي 

حور : ايه الورق ده يا فراس 

فراس : متعمليش هبله 

حور : ايه الورق ده بجد وريني كده وقرأت الورق وتصنعت الصدمة : ايه ده .. الورق ده جبته منين وايه الهبل ده اكيد بابا ميعملش حاجه زي كده

فراس : انا بردو مصدقتش زيك 

حور : لقيت الورق ده فين يا فراس .. وفي حد معاه نسخه من الورق ده ولا لا 

فراس : معرفش 

حور : طب هنعمل ايه 

فراس بنظرة شك : حور ، انت متجوزتيش بسبب الورق ده بجد 

حور : هتجوز بسبب ورق !!! .. مين اللي قالك حاجه زي كده 

فراس : مها 

حور : مها مين 

فراس : اسمها مها عبد الحميد وفي نفس كليتك وتبع عمر 

حور بصدمة : مها !! .. عمر !!

فراس أشار لها بالايجابيه 

عمر : مها مين اللي بتتكلموا عنها 

فراس بتصنع الحب : ازيك يا عمر 

عمر : الحمدلله يا فراس انت عامل ايه 

فراس : كويس الحمدلله  

عمر : مها مين بقا اللي بتتكلموا عنها 

حور : انت تعرف مها منين يا حبيبي 

عمر : مها ! مها مين يا حبيبتي 

حور : مها عبد الحميد 

عمر : مها عبد الحميد ! اهااا اللي كانت معانا في الجامعه 

حور : اه يا حبيبي 

عمر : اعرفها من الجامعه في ايه 

حور : تمام يا حبيبي خلاص 

فراس : انا همشي انا بقا 

حور : باي يا حبيبي ربنا معاك

عمر : كنتوا بتتكلموا ع مها ليه 

حور : انت قابلت مها امتى 

عمر : انا سألتك سؤال 

حور : وانا كمان سألت جاوب الاول

عمر بغضب : بقولك جاوبي 

حور ببرود : قولت انت اللي جاوب 

عمر صفعها على وجهها بقوة : وانا بقولك اخلصي جاوبي 

حور بصدمة : انت بتضربني يا عمر !! 

عمر : انا حر 

حور : انت حر !!! 

عمر : اه انا حر ده لو عاجبك 

حور : هتدفع الثمن غالي يا عمر 

عمر : مش هتقدري تعملي حاجه 

حور ذهبت وتركته ودخلت غرفتها وهي في صدمتها من الصفعه ....

___________________________

لا اله الا الله ♥️ 


لين أعطت حذاء طفل صغير لسليم 

سليم : ايه ده 

لين : انت شايف ايه 

سليم بفرحة : اوعي يكون اللي في بالي 

لين : ايوه هو اللي في بالك 

سليم : بتهزري صح 

لين : هتبقى احلى اب يا حياتي 

سليم : انا لسه في الصدمة استني 

لين بضحك : فوق بقا فوق بقا فوووق

سليم عانق لين : يا احلى خبر في حياتي

___________________________

لا حول ولا قوة الا بالله ♥️


مدير الشركه في اسبانيا : حمزه ، في عميلة جديدة آتيه  اليوم وستصبح شريكتُنا في المشروع القادم 

حمزه : حسنا ، ما اسمها 

المدير : كارلا ، وهي تجيد اللغة العربية ولن تُعيقك كثيرا 

حمزه : حسنا .. سأستقبلها 


بعد مرور ساعتين 


اتت العميلة كارلا وحمزه استقبلها 


"كارلا بنت جميلة اسبانيه 23 سنه ومسلمة وتجيد اللغة العربية"


كارلا : مرحبا 

حمزه : مرحبا 

كارلا : انت حمزه ؟ 

حمزه : نعم ، انا حمزه 

كارلا : انت تتحدث العربية ؟

حمزه : نعم ، انا اتحدث العربية 

كارلا : تمام ، شغلنا كله مع بعض 

حمزه : تمام ، كارلا

___________________________

استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️ 


فراس لنفسه : انا مش مطمن .. في حاجه غلط ف الموضوع 

قاطع شروده محمد : انت طردت مها ليه يابني 

فراس : ايه .. لا أصل .. اه .. عشان هي مش بتشتغل كويس انا اسف نسيت اقول لحضرتك 

محمد : ليه دي شاطره خالص وشغلها كويس 

فراس : لا انا اكتشفت غلطات كتير هي عملتها في الشغل 

محمد : تمام ، بس دورلي على حد تاني 

فراس : حاضر هدور لحضرتك 

محمد خرج من الغرفه 

فراس لنفسه مره اخرى : انا طردتها وهي ملهاش ذنب .. لا بس هي غلطت لما اتفقت مع عمر ع حاجه زي دي .. بس اكيد هو هددها بحاجه هو حيو.ان ويعملها 

فراس ذهب لغرفة والده : بابا .. انا عايز رقم مها 

محمد : ليه يا فراس 

فراس : ايه ؟ اه عشان هي نست حاجه في المكتب وهي اكيد بتدور عليها 

محمد : في ايه يا فراس مالك 

فراس : معلش يا بابا انا عايز رقمها 

محمد : تمام .. خد الموبايل اهو خد الرقم منه 

فراس : شكرا 

محمد بتعجب : العفو 

فراس أخذ رقم مها واتصل بها 

مها : السلام عليكم 

فراس : وعليكم السلام ، مها معايا ؟

مها : اه مين معايا ؟

فراس : انا .. انا فراس ابن استاذ محمد صاحب الشركة اللي كنتي بتشتغلي فيها 

مها : وحضرتك بقا اللي طردتني 

فراس : اه انا 

مها : وحضرتك عايز ايه دلوقتي 

فراس : كنت حابب اتأسفلك بس عشان كلمتك بطريقه وحشه وطردتك 

مها : ياه انتوا لما بتطردوا حد بتتأسفوله عادي كده 

فراس : مش وقته دلوقتي انا عايز اقابلك 

مها : ايه !!!

فراس : بكره الساعه 5 في كافيه ***** واغلق المكالمة 

مها : ايه ده !!! 

فراس لنفسه : كده اكيد هتيجي وافهم كل حاجه بالتفصيل 

___________________________

سبحان الله وبحمده ♥️


باليوم التالي 


بالكافيه 

فراس : يارب تيجي يارب 

وفجأة مها دخلت وهي تبحث عنه 

فراس أشار لها لتراه

رأته بالفعل وجلست معه 

مها : نعم حضرتك عايز مني ايه تاني 

فراس : متخافيش .. انا عايز اعرف كل حاجه بالتفصيل وعمر عملك ايه عشان تساعديه 

مها : انا حكيت كل اللي حصل 

فراس : انا عايز اعرف بالتفصيل يعني من " ال أ " الى" ال ي "

مها حكت له دون تردد لأنها حست بالذنب من ناحية حور 

مها : انا كده قولت كل حاجه ممكن امشي ؟

فراس : لا استني .. انت بيعتي حور عشان فلوس عمر !! 

مها : انا اسفه والله .. بس عمر عرف اني محتاجه فلوس ف ابتزني ب كده 

فراس : انت اشتغلتي عند بابا ب أمر منه  ؟

مها أشارت له بالايجابيه 

فراس : هتساعديني ننقذ حور ؟

مها : .....


يتبع ....


#روايات 

#بقلم_ريناد_احمد 

#البارت_السادس_عشر


لا احد مثلها


*البارت السابع عشر*


فراس : هتساعديني ننقذ حور ؟ 

مها : انا موافقه بس ازاي 

فراس : هتعرفي ....

___________________________

لا حول ولا قوه الا بالله ♥️


بعد بضعة أيام


حور فاقت على صوت دق الباب 

حور : حاضر جايه 

حور فتحت الباب وفجأه انعدمت الرؤية 


في مصنع مهجور

حور فاقت من المخدر : انا فين 

مها : ازيك يا حور 

حور : مها !! .. انت جايباني هنا ليه 

مها : بنقذك من عمر 

حور لمحت فراس وهو يختبئ 

حور : إنقاذ !! .. ليه يعني مش فاهمه .. انت بتنقذيني من حبيبي ؟ 

مها : بطلي كدب يا حور .. انت عمرك ما هتحبيه تاني اصلا 

حور : دخلتي جوا قلبي وعرفتي اللي فيه مثلا ؟

مها : انا عارفاكي كويس اوي واكتر واحد بتكرهيه هو عمر 

حور : قصدك اكتر واحد بحبه 

مها : متكدبيش ع نفسك .. باين في عينك الكدب 

حور : ملكيش دعوه بيا يا مها لو سمحتي وسيبيني امشي 

فراس : مفيش خروج من هنا 

حور بتصنع الصدمة : فراس !! 

فراس : اه يا حور .. متكدبيش ع نفسك 

حور : ومين قال اني بكدب .. انا ع فكره بحبه ومبسوطه معاه سيبوني في حالي وافتحوا الباب

فراس : قولت مفيش خروج 

حور : بس انا عايزه اروح بيتي 

فراس : مانا قولتتتتت مفييييش خروووج .. انت سامعه !!! 

حور بفزع : حاضر .. بس 

فراس بمقاطعة : مفيش بس انت هتفضلي هنا غصب عنك 

مها : فراس ، شكلها بتقول الحقيقه .. خليها تروح لجوزها أو حبيبها زي ما بتقول 

فراس : انا عارف انا بعمل ايه 

مها بحزن على حالة حور : تمام

فراس لاحظ حزنها : مها ، خليكي هنا معاها وهشوف هعمل ايه بالظبط 

مها : تمام 

فراس : دي أمانة 

مها : وانا قدها 

فراس ابتسم وذهب 

مها : فراس مشي .. مش محتاجه تكدبي اكتر من كده وقولي الحقيقة

حور بتوتر : انا قولت اني مش بكدب 

مها : انت حره يا حور .. انا مع فراس انك كدابه .. خليكي بقا قاعده هنا لحد ما تقولي الحقيقه ومش هترجعي لبيتك الا بعد ما تقولي 

حور : ......

___________________________

لا اله الا الله ♥️ 


باسبانيا 


حمزه ظل يعمل مع كارلا  

وكارلا بدأت تعجب بحمزه كثيرا 


كارلا قابلت نادين في كافيه 

نادين : بجد يا كارلا 

كارلا بخجل أشارت لها بالايجابيه 

نادين بفرحة : يا احلى خبر .. سيبيها عليا يا كارلا 

كارلا بفرحة : تمام 


نادين ذهبت لبيتها هي وحمزه 

نادين : حمزه ، انا عايزه اقولك حاجه 

حمزه : نعم 

نادين : جايبالك عروسة 

حمزه بصدمة : ايه !!

نادين : هي جميلة اوي وانت هتحبها

حمزه تذكر كل ذكرياته مع حور 

قاطعت شروده نادين : حمزهههه

حمزه : ايوه ايوه معاكي 

نادين : عايز تنساها خالص ؟ 

حمزه : هي مين 

نادين : حور 

حمزه : ... 

نادين : مش عايز تعرف العروسه مين ؟

حمزه : هي مين 

نادين : كارلا 

حمزه بصدمة : انت هبلة يا نادين ؟

نادين : ليه يعني فيها ايه .. واحده زي القمر وبتحبك 

حمزه : بتحبني ! 

نادين : اه هي قالتلي لأنها مش عارفه تعترفلك بحُبها

حمزه : انا مش هتجوز 

نادين : عشان تنسى حور يا حمزه 

حمزه : سيبيني افكر


بعد تفكير طويل 


حمزه : انا موافق 

نادين بفرحة : بجد ! يا احلى رد سمعته في حياتي .. ربنا يسعدك يا حبيبي .. مبروك يا حبيبي 

حمزه بحزن : الله يبارك فيكي

___________________________

لا اله إلا أنت سبحانك إني كنت من الظالمين ♥️


حور تحاول طوال الوقت فك الحبل لكي تهرب 

حور : الله يسامحك يا بابا .. انت اللي خليتني اتجوز ويحصل فيا كل ده 

حور فكت الحبل وهربت ....

 


فراس وصل للمصنع : مها .. مها .. قومي بسرعة 

مها : في ايه 

فراس : حور فين 

مها : ايه ده هي راحت فين 

فراس : اكيد هربت

مها : ازاي مش انت قفلت الباب كويس 

فراس : في شباك مفتوح هناك اهو اكيد هربت منه 

مها : وهنعمل ايه دلوقتي 

فراس : تعالي معايا 


حور تجري بسرعة كبيرة ووصلت لبيتها 


حور : عمر .. الحقني 

عمر : ايه في ايه 

حور : فراس .. فراس خطفني وعرف أننا اتجوزنا بسبب الورق .. بالله عليك يا عمر بلاش سجن ارجوك 

عمر : انا يهون عليا بردو ازعل حبيبتي واسجن ابوها .. متخافيش يا حبيبتي مش هعمل حاجه بالورق 

حور : طب هات الورق 

عمر : لا الا ده .. هيفضل معايا لوقت عوزه 

حور : لوقت عوزه ! 

عمر : اه .. حبيتي تعملي حاجه كده حاجه كده هستخدم الورق ع طول واندمك 

حور : انت ايييه .. شي*طان !!! 

عمر : حاجه زي كده 

حور : طب احنا لازم نمشي من هنا  

عمر : ليه 

حور : فراس اكيد ج...

قاطعها صوت دق الباب 

حور : ده اكيد فراس يا عمر 

عمر : ادخلي استخبي في اي حتة بسرعة 

حور اختبئت وعمر فتح الباب 

فراس : فين حور 

عمر : انا اللي لازم أسألك السؤال ده 

فراس : نعم !! يعني ايه 

عمر : فين حور .. من الصبح وانا مش لاقيها 

فراس نظر لمها : هتكون فين 

مها صمتت قليلا : عند لين مثلا ؟ 

فراس : اه ممكن يلا بينا 

فراس فجأه رجع لعمر مرة أخرى 

فراس : انت مش المفروض بتدور عليها ؟ 

عمر : اه ومش لاقيها 

فراس : ومش هتيجي معانا ! 

عمر : ايه .. اه .. لا انا هعمل حاجه كده وبعدين هنزل ابلغ البوليس على اختفائها 

فراس : تمام .. ابقى كلمني لو في جديد 

عمر : وانت كمان 

فراس : تمام


ذهبوا لبيت لين 

فراس : حور عندك يا لين ؟

لين : هي لسه ماشيه من شوية 


*فلاش باك* 

حور : فراس هيجيلك ويسألك عني قوليله اني لسه ماشيه من عندك 

لين : ليه يا حور 

حور : هفهمك بعدين 

لين : تمام 

*باك*


فراس : مقالتش هي رايحه فين 

لين : لا الصراحة 

فراس : تمام لو جات عندك تاني قوليلي لو سمحتي 

لين : حاضر


___________________________

استغفر الله العظيم و اتوب اليه ♥️


جاء موعد خطوبة حمزه وكارلا 

كارلا كانت في قمة سعادتها 

وحمزه كان في قمة حزنه 

رقصوا واحتفلوا بالخطوبة ولبسوا الدبل 


نادين : الحق يا حمزه .. ماما تعبانة جدا وعايزانا نرجع مصر 

حمزه : انا هحجز تذكرتين ع اول طيارة رايحه مصر 

كارلا : انا جاية معاكوا 

نادين : احجز 3 يا حمزه 

حمزه : تمام .. تمام

___________________________

سبحان الله وبحمده ♥️


حمزه ونادين وكارلا وصلوا مصر

وذهبوا للمستشفى 

حمزه : ماما جرالها ايه يا بابا 

محمود : طلع عندها مرض نادر وحجزوها في المستشفى زي مانت شايف 

نادين : انا عايزه ادخل لها 

محمود : مينفعش .. هي ممنوعة من الزيارة 

نادين وحمزه بكوا بحرقة على حالة امهم وكارلا بكت على بكائهم الشديد 

كارلا اقتربت من حمزه : هتبقى كويسة يا حمزه إن شاء الله 

نادين : انا هعمل مكالمة ضروري وجايه 

محمود : تمام 

نادين خرجت من المستشفى  

عمر : رجعتوا !!! .. ازاي وامتى

نادين : النهارده ولسه واصلين 

عمر : حد عرف أن احنا اللي بوظنا علاقة حور وحمزه 

حور بصدمة : .......


يتبع ....


#روايات 

#بقلم_ريناد_احمد 

#البارت_السابع_عشر



*البارت الثامن عشر* 


عمر : حد عرف أن احنا اللي بوظنا علاقة حور وحمزه 

حور وقفت لتستمع لحديثه بصدمة 

عمر : لا بس كنتي هك.ر جامده .. برافو عليكي يا نادين

نادين : عيب عليك يا حبيبي

حور : ونادين كمان يعني انتوا اللي طلعتوا حمزه خاين !!! 

عمر بصدمة : مع السلامه يا استاذ حسن مع السلامه واغلق المكالمة

نادين : حسن ! 

حور : ايه اللي عملتوه فيا ده 

عمر : استني هفهمك 

حور : تفهمني ايه .. ربنا ينتق.م منك يا شيخ .. حسبي الله ونعم الوكيل في اللي انت عملته فينا .. حسبي الله ونعم الوكيل 

عمر بغضب صف.عها صفع.ة قوية 

حور : غلطان وبتضر*بني يا عمر !! 

عمر : ما تهدي ع نفسك شوية

حور دخلت غرفتها واخذت تبكي بحر.قة

حور تحدثت مع لين مكالمه فيديو 

لين بصدمة : مالك في ايه 

حور حكت لها كل ما حدث 

لين بغضب : الحيو.ااان .. يعني انت اتجوزتي بسبب الورق بتاع باباكي بجد وكمان نادين مشتركه في ده هي ومها 

حور أشارت لها بالايجابيه 

حور : لين ، شكل حمزه رجع مصر .. انا عايزه أوصله واعتذرله وينقذني من عمر وتهد.يداته .. اعرفيلي من سليم هو فين لو سمحتي 

لين : حاضر يا حور بس انت اهدي شوية وانا لو عرفت اجيلك هجيلك 

حور : تمام يا حبيبتي شكرا 

لين : ع ايه يا هبله يلا باي 

حور : باي

__________________________________

لا اله الا الله ♥️


لين حكت لسليم كل ما حدث 

سليم بصدمة : يعني نادين وعمر السبب في حالة حمزه اللي كان فيها ! 

لين أشارت له بالايجابيه 

سليم : متأكدة أنه رجع مصر .. مقاليش يعني .. انا هكلمه 

سليم اتصل بحمزه 

حمزه : الو 

سليم : يعني رجعت مصر من غير ما تقول 

حمزه : سليم ، ماما تعبانه ومحجوزه في المستشفى ولسه نازل مصر النهارده 

سليم بصدمة : مالها طنط وفاء

حمزه : عندها مر.ض نادر وحجزوها ف المستشفى 

سليم : لا حول ولا قوة الا بالله .. مستشفى ايه 

حمزه : مستشفى *****

سليم : تمام انا جاي سلام 

واغلق المكالمة 

لين : مالها طنط وفاء يا سليم 

سليم : عندها مرض نادر وحجزوها في المستشفى

لين : لا حول ولا قوه الا بالله .. مستشفى ايه ؟

سليم : مستشفى *****

لين : طب روح بسرعه يلا وابقى طمني عليها 

سليم : تمام .. باي يا حبيبتي .. خلي بالك من نفسك ومن اللي في بطنك 

لين : حاضر .. باي 


__________________________________

لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم ♥️


سليم وصل للمستشفى  

سليم عانق حمزه بشدة لان حمزه كان يبكي 

سليم : هتبقى كويسة يا حمزه .. أهدى بس 

حمزه : يارب 

كارلا : أهدى يا حمزه ارجوك 

سليم نظر لكارلا ونظر ليدها و يد حمزه 

سليم : مين دي يا حمزه

حمزه : خطيبتي .. كارلا 

سليم بصدمة : ايه !!!! 

حمزه : في ايه 

سليم : انت خطبت يا حمزه بجد ! 

حمزه : اه ايه المشكله

سليم : لا لا مفيش حاجه 

حور دخلت المستشفى ورأت حمزه وسليم عن بعد وركضت لهم 


*فلاش باك*


لين اتصلت بحور مره اخرى بعدما ذهب سليم وحكت لها ع كل شىء 

حور : مستشفى ايه بسرعة 

لين قالت لها ع اسم المستشفى 

حور : تمام .. انا رايحه 

حور بغضب : صاحبتي في المستشفى ونازله سلام 

عمر : ايه ده !! 

حور ذهبت وتركته 


*باك* 


نادين : حور !!!

سليم نظر وراءه بصدمة : حور ، ايه اللي في وشك ده يا حور .. مالك في ايه 

حمزه نظر لها بصدمة 

حور : انا .. انا كويسه بس عايزه اشوف طنط وفاء .. مسموحلها بالزيارة ؟

محمود وحمزه : لا 

حمزه : ولو كان مسموح لها مكنتيش هتدخلي بردو 

حور نظرت لحمزه بحزن وبعدها نظرت لمحمود : طب الدكتور قالكوا حاجه يا عمي 

محمود : لا يا بنتي 

حمزه : جايه ليه .. اللي جوا دي تقربلك ايه 

كارلا : أهدى يا حمزه 

حور بصدمة : مين دي يا حمزه 

حمزه : ....

نادين : خطيبته 

حور : خطيبته !!! 

كارلا : اه خطيبته انت مين 

حور : انا اعرف طنط وفاء بس كده 

سليم نظر لحور بحزن على حالتها 

سليم : مين اللي عمل فيكي كده يا حور 

حور : مين عمل فيا ايه .. انا مش فاهمه حاجه 

سليم : مبصتيش في المرآة وانت نازله وشوفتي وشك عامل ازاي ؟

حور : انا كويسه قولت 

حمزه نظر لها بحزن لكنه في نفس الوقت تصنّع البرود

حمزه : مقولتيش بردو اللي جوا دي تقربلك ايه 

حور : صاحبة ماما ....

حمزه : اه اهلا بيكي 

حور كانت تبكي في صمت 

حمزه رآها تبكي وحزن ع بكائها 

سليم رآها أيضا : حور .. تعالي هوصلك 

حمزه ينظر لهما بغضب 

حور ركبت سيارة سليم 

سليم : انا عرفت كل حاجه من لين

حور نظرت له بحزن : انا ظلمت حمزه .. كنت مفكراه خاين .. مش عارفه عملت كده ازاي .. هي دي بجد خطيبته ؟

سليم نظر لها بحزن : للاسف اه 

حور بكت مره اخرى 

سليم : اهدي يا حور .. وحدي الله 

حور : لا اله الا الله 

سليم : اهدي وبطلي عياط .. انا هاخدك معايا تقعدي مع لين شويه 

حور : بس الوقت أتأخر كده 

سليم : اقعدي معاها شويه واطمني عليها وبعدين هوصلك 

حور : تمام 

ذهبوا لبيت سليم ولين 

حور دقت الباب 

لين : حور !! وعانقتها بشدة 

حور بمزح : ايه ده يا بت انت طلعلك كرش جامد 

لين : انا حامل 

حور بفرحة كبيره : الف الف مبروك يا حبيبتي ربنا يتمم حملك ع خير .. لو بنت هتتسمى حور هه

لين : دانت تؤمري 

حور : عامله ايه يا حبيبتي وحشاني جداا 

لين : وانت كمان والله .. انا تمام الحمدلله .. بس انت مش تمام وبتصتنعي الفرحة يا حور 

حور نظرت للأرض بحزن : انا في ورطة كبيره يا لين .. دوامة ومش عارفه اطلع منها .. وحمزه كمان .. خطب 

لين : خطب !! 

حور والدموع تنهمر من عينيها أشارت لها بالايجابيه 

لين : طب هتعملي ايه 

حور : مش عارفه يا لين مش عارفه 

لين : حاولي تقابليه تاني واشرحيله كل حاجه ولو بيحبك هيفسخ الخطوبة 

حور : مش هينفع 

لين : ليه يا بنتي 

حور : خلاص خليه يشوف حياته بقا .. كل ده غلطي اني شكيت فيه 

لين : انت غلطتي بسبب خدعة .. و اي حد مكانك كان هيصدق عادي .. حاولي تقابليه أو تقابلي خطيبته واشرحيلها وهي لو طيبه هتسمعك وتفسخ هي الخطوبة 

حور : هشوف .. انا همشي بقا عشان الوقت أتأخر 

لين : ابقى تعاليلي كتير متقطعيش الجوابات بقا 

حور بابتسامه : حاضر 

وسليم اوصل حور لبيتها 

حور : شكرا يا سليم 

سليم : احنا اخوات يا حور مفيش بيننا شكر ابدا

حور ابتسمت ونزلت من السياره وصعدت لبيتها 

عمر : كنتي فين يا هانم كل ده .. وموبايلك مقفول 

حور : كنت مع صاحبتي في المستشفى 

عمر : صاحبتك اللي هي مين بقا 

حور : متعرفهاش 

عمر بغضب : ما تقولي اسمها 

حور : انت مالك اصلا 

عمر : مانت مش هتقولي .. عشان كنتي عايزه تشوفي حمزه 

حور : انا حره اشوف اللي انا عايزاه 

عمر أخذ يضر.بها ضر.بات قوية 

حور تبكي فقط حتى فقد.ت وعيها من كثرة الضرب 


سليم كان شاكك بعمر أنه سوف يهينها أو يضر.بها مره اخرى 

ف صعد ورائها وسمع أنها تستنجد وتريد المساعدة 

واول ما صوت حور اختفى 

سليم كسر الباب 

سليم بغضب : عمرررر 

عمر : انت ايه اللي جابك هنا 

سليم : ايه اللي انت هببته ده يخر.بيتك 

سليم اخذ حور وركض بها للمستشفى 

وكانت نفس المستشفى التي بها وفاء 

سليم : دكتور بسرعة 

الممرضة : حاضر حاضر 

جاء الدكتور : ايه اثار الضر.ب دي كلها .. هاتوها الأوضه دي بسرعه 

الدكتور بعدما فحصها : هتتنقل العناية المركزة لأنها عندها نز*يف داخلي 

سليم : .....

ذهب سليم لمكان غرفة وفاء ووجد حمزه ومحمود فقط 

ومحمود نائم 

سليم : حمزه حمزه 

حمزه : في ايه 

سليم : حور 

حمزه : مالها 

سليم : جالها نز*يف داخلي بسبب ضر.ب عمر ليها 

حمزه بصدمة : ايه !!! .. هي فين دلوقتي 

سليم : في العناية المركزه 

حمزه : انا عايز اشوفها ووقف حمزه لكي يذهب لها لكنه جلس مره أخرى 

سليم : في ايه 

حمزه : ......


يتبع .....


#روايات 

#بقلم_ريناد_احمد 

#لا_احد_مثلها

تكملة الروايه الأخير من هنا هنا  



 

تعليقات

التنقل السريع