القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انتقام ولكن البارت 7_8_9بقلم شهد مصطفي في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#انتقام ولكن
7_8_9

Part7
حازم خرج وراح عند الدكتور
وبعد حديث مبينهم
الدكتور:مش معنى كده انها مش هتفتكر
الموضوع مسئله وقت وهتفتكر بس تمشى 
على العلاج
حازم:تمام شكرا يا دكتور
حازم:منك لله يا نورا البنت مش فاكره حاجه
وولا معاها حتى بطاقة طب والعمل
نورا:ها يا حازم
حازم:طلعت فقدت الذاكرة ومعهاش بطاقة
نعمل ايه
نورا:ببساطه تقعد عندنا لحد ما تبقى كويسة
حازم:لا واللهى وانا مفكرتش واهلها
نورا:معرفش
حازم:روحى جهزيها ومنك لله
نورا دخلت عند اسيل وجهزتها وخرجوا

بتعدى الايام والشهور لحد ما يعدى شهرين واسيل قاعدة مع حازم ونورا وحازم 
بقى متعود على وجود اسيل لازم 
يشوفها كل يوم الصبح 
واه حازم ونورا سموها ايه لحد ما
اسيل:حضرتك كنت عايزنى
حازم ضرب كف بكف وقال:ارحمى امى 
اسمى حازم حازم لو اسمى صعب نغيرة
اسيل ضحكت وهو ابتسم وقال:اقعدى 
عايزك
اسيل قعدت وهو قال:ببساطه
حازم:تتجوزينى
اسيل ابتسامتها راحت وفضلت باصه له
حازم:مالك سكتى ليه
اسيل:اصلك فجاتنى
حازم:وايه رايك
اسيل:موافقة
من يوم ما اختفت وهو بيدور عليها 
شعور الذ"نب بياكله على اللى عمله 
فيها وفى نفس الوقت حاسس انها 
وحشته وحشه تفكيرها رحيتها شكلها 
كل حاجه فيها بقى زى المج"نون عايز 
يلقيها ويعذ"بها عشان هر"بت وسابته

عند اسيل
حازم:نتجوز فى اسرع وقت
اسيل:امتى
حازم:أنا معنديش مانع اتجوزك دلوقتى
اسيل:لا احنا نتجوز اخر الاسبوع ايه رايك
حازم بابتسامة:موافق وربنا يصبرنى لحد اخر الاسبوع
بتعدى الايام لحد يوم الفرح
نورا واسيل بينزلوا يشتروا الفستان وفجأة شافها
يوسف:اسيل وكان هيروح عندها ووقف قال:مبسوطه من غيرى لازم ابعد عنها
يوسف:أنا هراقبها من بعيد كل يوم 
وكل ساعه
حازم راح عندهم واول ما شاف اسيل 
حضنها وهنا عزر"ائيل وصل😈
يوسف الن"ار قامت جواه ونزل يلحقهم بس ركبوا العربية ومشيوا
يوسف ركب ومشى وراهم لحد ما روحوا 
البيت
نورا:أنزلى يا عروسه
اسيل نزلت وحازم طلع خاتم ولبسوا ل اسيل وقال بحبك
كل ده ويوسف متابعهم من العربية
يوسف:اما وريتك يا اسيل
بعد وقت
اسيل كانت لابسة فستانها الأبيض وبرغم 
انها مبسوطه بس حاسه بحاجه فقررت 
تتجاهل الشعور ده
المأذون وصل وبداوا يكتبوا الكتاب
المأذون:موافقه يا وملحقش يكمل وصوت رصا"صه خلت الكل صر"خ
ŠĤÄĤĎ


#انتقام ولكن
باقى البارت ال7
يوسف قرب من اسيل وهو زى المجن"ون 
شدها ولسه هيخرج لقى حازم شده ضر"به
يوسف رفع وشه وضر"ب حازم طل"قه 
فى رجله وقع
اسيل زقت يوسف ولسه هتقرب يوسف 
مسكها من شعرها وشدها وراه لحدالعربية 
وزقها وقفل الباب
اسيل فضلت تخ"بط على الباب علشان 
تفتحه ويوسف ركب وبدأ يسوق بسرعه 
وهو متعصب
اسيل بدات تصرخ:أنت مج"نون ازاى 
تعمل فى حازم كده
يوسف بيضغط على الدركسيون
اسيل:وقف العربية أنا لازم اروح له
اسيل بصريخ:أنت مبتسمعش نزلنى
لازم اروح له
يوسف فاض بيه ووقف العربية ومسكها 
من شعرها وقرب منها وبدا يبو"سها 
بعن"ف واسيل بتضر"به
يوسف بعد عنها واسيل شفايفها جابت د"م وبتعيط
يوسف رجع ساق وبصوت عالي:بطلى ز"فت عياط
اسيل برضه بتعيط
يوسف وقف العربيه وطلع مسد"س من 
الدرج وقال:اخر"سى خالص أنا مش عايز 
اسمع صوتك خصوصا بعد اللى عملتيه
عموما بيتنا واوضتنا تلمنا
بعد وقت يوسف وقف ونزل شد اسيل من شعرها لحد الاوضه وزقها وقال:لازم 
تتعذ"بى زى ما عذ*بتينى
اسيل بخوف:معملتش حاجه واللهى
يوسف مسك شعرها وقال: امال مين اللى 
كان هيتجوز يا اسيل امى
اسيل بدموع:اوعى وجع"تنى أنا ايه مش 
اسيل
يوسف بغضب اكبر: بطلى است"عباط
اسيل بعياط:انا ايه سيب شعرى
يوسف بصوت مخيف:هنشوف اذا كنتى 
اسيل ولا لاء وشدها لنفس الاوضه اللى 
بتبقى ضلمه ور"بط ايديها وقال:خليكى 
لما تفتكرى أنتِ مين
اسيل بعياط:متسيبنيش هنا والنبى وبدأت تصرخ لحد ما صر*خت جامد مرة واحده
يوسف كان مدايق كل ما يفتكر انها حضنت واحد غيرة الن"ار تقوم جواه فضل كده كتير واستغرب أما مسمعش صوتها
طلع فوق وفتح الباب ونور النور و
يوسف بصدمه:اسيل
طويل اهو علشان طلبتوا بس مش كل 
مرة تفتكروا ايه اللى حصل
ŠĤÄĤĎ

#انتقام ولكن
Part8

يوسف بصدمه:اسيل
اسيل كانت مغمضه عينيها وبتعيط
يوسف ادايق من نفسة قرب منها وحط أيده على وشها وهى اترعشت
يوسف شال ايدة وبدا يفكها واول ما فكها اخدها فى حضنه وهى بقت تعيط
يوسف:خلاص انا اسف تعالى معايا
اخدها الاوضه
يوسف:غيرى هدومك
اسيل بخوف:وفين هدومى
يوسف استغرب وقال:فى الضرفه اللى على اليمين وسابها وخرج
اسيل خدت هدوم ودخلت خدت شور وخرجت كانت لابسه بنطلون اسود على جاكت زى اللى فى الصورة وخرجت
يوسف مسك ايديها وشدها وراه
اسيل:هنروح عند حازم
يوسف اتعصب وضغط على أيدها
اسيل بدموع:وجعتنى
يوسف اتحكم فى أعصابه وقال:لا واسكتى وشدها وركبها العربية
اسيل كانت خائفة وفضلت ساكته ويوسف سائق  لحد ما وصلوا غابه وفيها بيت جميل
يوسف نزل وشدها ووقفوا قدام البيت وقال:ايه رايك
اسيل:ده شكله جميل
يوسف قرب منها وقال:هنقعد هنا انا وأنتِ يا اسيل
اسيل:أنا اسمى ايه
يوسف ادايق من عندها وسابها وسند على العربية
اسيل قربت منه وقعدت على العربية جنبة وقالت:يعنى أنا اسمى اسيل
يوسف بصلها بنفاذ صبر وقال:بلاش تعملى فيا كده
اسيل:أنا مبعملش حاجه أنا عملت حادثة ونسيت اسمى وعيلتى وكل حاجه وحازم ونورا سمونى ايه
يوسف ركز معاها اكتر وقال:يعنى أنتِ مش فاكرانى وولا فاكرة اى حاجه كانت بينا
اسيل هزت راسها بلا
يوسف:أنا يوسف جوزك يا اسيل
اسيل رفعت حواجبها وقالت:أنت
يوسف:ايه مش حلو ولا مشبهش
اسيل بابتسامه:من ناحية حلو ف أنت حلو طب هو أنا وأنت اتجوزنا ازاى اقصد حبينا بعض احكى لى أنا مين بالضبط
يوسف فضل ساند على العربية وقالها أنهم اتعرفوا على بعض بالصدفه وهو اعجب بيها واتجوزها(كذاب باصل وشه😂😅😂)
اسيل:طب واهلى
يوسف:كانوا موافقين ومبسوطين (وربنا يا يوسف لتخش النار حدف😂😂😂)
اسيل:طب عايزة اشوفهم
لحد هنا ويوسف مكنش عارف هيعمل ايه أساسا ابوها اتبرا منها
يوسف حب يخرج من الموضوع ف بعد عن العربية وشال اسيل
اسيل:نزلنى يا وسكتت
يوسف بضحك:يا مصيبتى حتى اسمى على العموم يوسف
اسيل بابتسامة:نزلنى يا يوسف
يوسف دخل بيها وطلع الاوضه وقال: أنتِ وحشتينى وأنا عايز انام جنبك
اسيل:لا مش هتنام جنبى وولا هنام جنبك
يوسف شدها على السرير وشدها بقت جوة حضنه
اسيل بخوف:ابعد يا يوسف
يوسف وهو بيبوس خدها:أنا هحضنك بس ومش  هعمل حاجه لأنك وحشتينى وحشتنى ريحتك وبدا يشم ريحتها
اسيل:طب أنت ضر"بتنى ليه
يوسف:لانى ادايقت لما شفت حازم حاضنك وادايقت انك كنتى هتتجوزيه وأنتِ متجوزة وبحزن وادايقت لانى حاسس انك حبيتيه
اسيل وهى بتحط أيدها على وشه:هتصدقنى لو قلت لك مكنتش مبسوطة كنت حاسه بحاجه غريبة بس مكنتش اعرف ايه هى
يوسف:طب وكنتى هتتجوزيه ليه
اسيل:قالى بيحبنى وأنا معرفتش اقول ايه وهو كان كويس معايا وانا مكنتش فاكرة حاجه
يوسف قرب من شفايفها وبا"سها برقة وبعد عنها وقال:ديه علشان تصالحينى مع أن أنا اللى خدتها المفروض تدينى واحده
اسيل بعدت عنه وبغضب:أنت غشا"ش علشان قولت لى مش هتقرب لى وانا مش هنام جنبك وقامت نامت على الكنبة
يوسف:تعالى هنا يا اسيل
اسيل نامت واديتله ضهرها ومردتش
يوسف ضيق عينيه وقام شالها
اسيل بغضب:نزلنى احسن لك
يوسف:لا
اسيل:سيبنى
يوسف ابتسم وقال:اهو ووقعها على الأرض
اسيل:اخخخ اه يا يوسف الكل"ب
يوسف بصلها بانتصار وسابها وراح على السرير
اسيل ضهرها وجعها بجد وبدأت تعيط
يوسف اختفت ابتسامته وقام نحيتها واول ما جه يلمسها زقته وبصريخ:خليك بعيد عنى
يوسف مردش عليها وشالها وحطها على السرير
وخرج ورجع ومعاه زيت
يوسف:اقل"عى ونامى على بطنك
اسيل:اطلع برة يا سا"فل
يوسف: أنتِ اللى دماغك شما"ل أنا هخففلك الأ*لم
يلا يا اسيل
اسيل:مش هق"لع
يوسف:نامى وارفعى الهدوم عن ضهرك
اسيل اتوترت
يوسف:متخفيش يا اسيل يلا
اسيل نامت ورفعت هدومها ويوسف بدأ يحرك ايديه على ضهرها وهى بتترعش
يوسف:استرخى يا اسيل
اسيل هديت وهو كمل لحد ما نامت
يوسف رجع نزل هدومها وشدها لحضنه ونام
تانى يوم
اسيل بتصحى وتقوم من جنبه وبتلاقى هدوم فى الدولاب بتدخل تاخد شور 
يوسف بيصحى بيلاقيها فى الحمام بياخد هدوم ويروح اوضه تانيه
اسيل خرجت وملقتش يوسف وفجاة حد حط حاجه على وشها وفقدت وعيها
ونكمل بكره والبارت طويل اهو مش اوى بس حلو
ŠĤÄĤĎ

اسيل بتبدا تفوق وبتلاقى حد حضنها من ضهرها بتشيل القماشه من على عينيها وبتلف بتلاقيه هو

يوسف:مالك

اسيل:اما انك بايخ أنا خو"فت بجد

قرب منها ومسك أيدها وقال:بحبك

اسيل شدت أيدها واتوترت

يوسف:لا لا لا فين اسيل فين الد"بش فين الرد متعودتش على الكسوف

اسيل:يوسف يا عمود النور اتلم

يوسف😲:أنا عمود

اسيل:اه

يوسف:واتلم

اسيل:اه

يوسف نط من على الصخرة ونزل وقال:أنزلى

اسيل:لا هقعد هنا المنظر حلو

يوسف بحده:أنزلى بقولك

اسيل نطت ووقعت على يوسف

يوسف بضحك:لو أنا عمود نور ف أنتِ بطايه

اسيل بغضب وهى بتقوم:تقصد ايه تقصد انى تخينه

يوسف مردش عليها وده دايق اسيل ف مشيت وسابته

يوسف:الواحد ميعرفش ياخد راحته فى الكلام معاكم يا ستات مصر

اسيل ماشيه وفجأة شدها ناحيه الشجرة وحوطها وقال:علفكرة أنا بحبك يا بطتى

اسيل سكتت

يوسف بدأ يقرب منها وهيبو"سها راحت زقته وقع فى الطين

يوسف:نهار ابوكى اسود

اسيل🤣🤣🤣🤣🤣محدش قالك تقرب منى أنا خط احمر

يوسف😡بقى كده😠

اسيل:ديه مراحل التحول صح 

اول المراحل كانت ايه اه اول مرحله ملامحه بتتغير ثانيا وشه بيحمر ثالثا وده الاهم بتحضر شيطا"نين راسه

يوسف قام وهي"هجم عليها جريت

اسيل وهى بتجرى:أهدى يا رمضان مكنتش اقصد

يوسف لف وبقى واقف قدمها  وقال:وولا أنا كنت اقصد وشدها وبدأ يبو"سها

اسيل كانت مصدومه ومتحركتش وهو بعد عنها وقال:يلا

اسيل بصدمه😲أنت عملت ايه

يوسف وهو بيقرب تانى:هقولك

اسيل حطت أيدها على شفايفها وهو ضحك ومسك أيدها وشدها

اسيل:هو أنت عملت خط"فتنى ليه صح

يوسف:مهو لو نبطل شغل العيال بتاعك كنتى عرفنى ووقف فى مكان جميل متزين بالشمع والورد

اسيل:😍جميل قوى

يوسف وهو بيقرب منها:مش اجمل منك ادخلى الاوضه وهتلاقى هديتك البسى عقبال ما اخد شور

يوسف دخل وهى كذلك وبعد شوية خرجوا واسيل كانت لابسه فستان اسود ويوسف بدله سودة

اسيل قربت منه وقالت:بس ايه يا ولا القمر ده

يوسف وهو بيحط أيده على وسطها:اول مره اشوف واحده بتعاكس واحد

اسيل:مش جوزى الله

يوسف واسيل بدأوا يرقصوا وفجأة يوسف تليفونه رن ف استاذن وساب اسيل ودخل جوة واسيل فضلت مستنية ودخلت وراه ولقيته بيتكلم بعصبية

يوسف:ورحمه أمى لوريك ورمى التليفون اتكسر ميه حته

اسيل اتخضت وجت تخرج لقيته قرب منها ومسكها من شعرها وقال:أنا بكر"هكم كل مادا بتاذ"ونى وطخخخخ

اسيل وقعت على الأرض وحطت أيدها على وشها با"لم

يوسف مسك شعرها وشدها لحد العربية وسط صر"يخها وعيا"طها

يوسف:اخر"سى مش عايز اسمع صوتك

اسيل  بتعيط وهو اتعصب ومسك شعرها وقال:اخر"سى أن مو"ريتكم مبقاش يوسف

اسيل بتحاول تشيل شعرها من أيده لكنه بيشده اكتر وفجأة

اسيل:حاسبببب

بعد كام ساعه فى المستشفى

يوسف بيفتح عينيه بتعب وبتكون رأسه ملفوفه وأيده متجبسه

يوسف:اسيل

الممرضه:تقصد البنت اللى كانت مع حضرتك

يوسف:مراتى

الممرضه:حالاتها صعبه والازاز مدمرها

يوسف بصدمه:ازاى

الممرضه: للأسف فيه ازاز جه فى عينيها

يوسف😲😲😲😲😲😲😲

يتبع..


تكملة الروايه من هنا هنا  

تعليقات

التنقل السريع