القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت كامل _ندي انتي عندك شغل مهم جدا _اي يا دكتور _هتمرضي في مستشفي الامراض النفسيه واحد عنده انفصام الشخصية _نعم !؟ ودا لي انا مالي يا دكتور انت عارف اني مش بحب المستشفي دا بقلم يارا عبد السلام في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله يسعدني تواجدكم معنا في المدونه قصص وروايات حصريه فقط عندنا وبس تابعنا ليصلك كل جديد


اسكريبت


_ندي انتي عندك شغل مهم جدا

_اي يا دكتور

_هتمرضي في مستشفي الامراض النفسيه واحد عنده انفصام الشخصية

_نعم !؟

ودا لي انا مالي يا دكتور انت عارف اني مش بحب المستشفي دا

_,عارف بس دي اوامر وانتي اكتر حد شاطر هنا وممكن تترقي بسببه لانه من عيله غنيه جدا علشان كدا بينقوا افضل دكاتره وأفضل تمريض

_,وانا بقى اللي وقعت في الحظ دا لا يا دكتور انا عندي اقدم استقاله الا اني اتعامل مع واحد كدا انفصام الشخصية يعني كل يوم بحاله يوم اي دا كل ساعه بحاله يعني لما اتعود علي طريقته تلاقيه اتحول وبقى حاجه تانيه

_يا ندي متقلقيش كلنا معاكي الشغل دا هيفرق معاكي زياده فلوس وحوافز وانتي محتاجه علشان اهلك

*انا فعلا محتاجه علشان اهلي بس مش لدرجة اني اتعامل مع واحد عنده انفصام الشخصية لا علي جثتي!؟


تاني يوم كنت في المستشفي بعد إلحاح من الدكتور...

عرفت الأوضه بتاعته دخلت كنت متضايقه اصلا 

بس اي دا معقول القمر دا عنده انفصام!؟


دخلت علشان اتعرف عليه وكدت

_السلام عليكم

_.........

_احم اسمك اي

_...........

_اسمك اي

بصلي باستغراب وقالي

_انتي مين 

انتي حلوة اووي اول مرة اشوف واحده حلوة كدا 

_ها اي 

_اي!؟

اتوترت

_انت اسمك اي

_عمرو دياب

_اي

_ولا اقولك 

تامر حسني

_انت غاوي غنى ومزيكا

_اه جدا انتي عرفتي منين

_علشان اسمك عمرو دياب

_بس يا خساره بابا وماما مش راضيين يخلوني اغني عارفه كنت كل لما اغني يقولولي اسكت 

_طيب ممكن تغنيلي هسمعك

_بجد هتسمعيلي

_اه هسمعك 

_حاضر هغني

بدأ يغني وحقيقي صوته جميل جدا فضلت تشجعه انو يغني فضل مبتسم وفرحان جدا

قد اي هوا برئ زي الاطفال


بصلي وقالي 

_انتي اسمك اي

_ندى

__اسمك جميل وانتي اجمل

_شكرا وانت صوتك حلو اي رايك اعملك حفله وتخليك تغني والمستشفي كلها اسمعك 

_ازاي انا ممكن يضربوني بابا وماما

_لا متخافش خليك انت فكر عاوز تغني اي ولما اجي نسمعها سوا

_خرجت برا قابلت الدكتور وشرحتله الموضوع 

_يا ندي انا مقدر كدا بس احنا حاولنا كتير وانا نفسي حاولت اقنعهم أن الغنا هوا اللي هيقدم علاجه وهيفرحه وكمان ممكن يخف

_طيب ممكن تديني العنوان اقنعهم انا 

_طيب

خدت العنوان وكان بعيد روحت هناك وطلبت اني أقابل والدته علي علمي أن الأم قلبها حنين وكدا!؟

نزلت وكلمتها وقولتلها قد اي ادم بيحب الغنا ولازم نديه فرصه ودا هيقدم في العلاج بتاعه

_لا غنا اي دا هيجيبلنا العار لا طبعا مش هيغني وانتي يا بتاعه انتي بطلي تشجعيه ابني هيخف من غير حاجه 

_ازاي وانتو كابتين الغنا جواه لازم يعبر عن اللي جواه

_ودا بالغنا

_طالما بيحبه لي لا

_بقولك اي امشي من هنا وكمان بقولك متكبريش الموضوع في دماغه علشان مقطعش عيشك 

خرجت من عندهم وانا مصممه اني تساعده حتى لو هسيب شغلي عادي....


روحت للدكتور وحكيتله اللي حصل وقولتله احنا اللي مسئولين وهوا لازم يخف هم كدا بيدمروه من غير ميحسوا...


الدكتور رفض في الاول وبعدين اقتنع بكلامي...

قررنا نجمع المستشفي ونعمل حفله ونخليه يغني فيها ..

بدأت أرتب الحفله وكنت كل يوم ببقى معاه وبخليه يحفظ وبجد انا حبيت صوته!؟

اي انا شكلي حبيته اصلا!؟


الحفله بدأت ولقيت والدته جايه عليا بكل شر وقربت مني وضر*بتني بالق*لم 

و.....


يتبع

لو عجبتكوا هنزل الجزء التاني بليل ...



الاسكريبت الجزء الثاني 


لقيت مامته قربت مني وضر*بتني بالق*لم وبكل ش*ر 

الدكتور جه وحاول يهديها ويقنعها أن كدا مينفعش وان علاجه مش هيتقدم الا كدا....

وهي مصممه 

لقيت ادم جاي من بعيد وبصلي بصه بريئه بيخطف قلبي بيها ....

اول لما شاف والدته حسيت انو اتغير وملامحه اتغيرت لقيته بيبصلي كانو بيقولي انققذيني وانا مش فاهمه قربت منو وقولتلو 

_جاهز تغني يا ادم

_بصلي وهوا متردد ازاي هيغني ووالدته واقفه!؟

انا مش هعرف اغني ماما موجوده وهتضربني لقيته اتهرب

_ادم

_نننعم

_بص انا عوزا منك طلب ممكن

_اه

_مش انت بتعتبرني صدقتك صح

_اه واكتر

_طيب وانا كمان ممكن تغنيلي بقى علشان انا زعلانه


 كان الكل اتجمع ووالدته واقفه ومصممه انها ترفدني من هنا وانا عادي اهم حاجه أن ادم يخف !؟


الدكتور بصلي بقلة حيلة وانا قربت من ادم بتصميم 

_ادم انت هتغني النهارده

_لا ماما

_بص 

طلعت موبايلي وشغلت اغنيه لعمرو دياب


بص مش انت بتحب عمرو دياب 

_اه جدا

_مش عاوز تبقى مشهور زيو

_اه

_يبقى لازم تغني النهارده علشان تبقى مشهور وتخرج من هنا

_بجد هخرج من هنا 

_اه بجد بص وماما وبابا هيشجعوك كمان

_ماشي هغني 

انا بحبك اووي يا ندي ...


انا معرفش لي قلبي دا انا عارفه انو بيقولها بعفويه بس قلبي دقلها  ايوا يجماعه حبيته متستغربوش 


طلع عالمسرح وبدأ يغني خطف كل الأنظار وخطفني انا كمان معاهم والدته بدأت تهدا ومتكلمتش واقفه تسمعه وبس وبدأت تبتسم وانا كدا حاسه ان مهمتي خلصت وحب اي يا جماعه انا دوري كممرضه مقدرش اني احب مريض دا بيخالف اداب المهنه!؟


قولت للدكتور اني همشي لأن دوري خلص دا طبعا بعد متاكدت أن كدا خلاص ادم حالته هتتحسن وان والدته هتديله الفرصه وخلاث انا كدا دوري انتهى....


خرجت وانا مبتسمه انا اه قلبي موجوع بس حاسه بانجاز فظيع ..

روحت المستشفى اللي انا شغاله فيها وانا فرحانه وبدأت شغلي وكنت حاسه كاني في حلم وفوقت اول مرجعت شغلي تاني وبدأت اباشر عملي عادي بس ادم لسه في عقلي....عقلي اي دا في قلبي قبل عقلي يا بحبه بجد!؟


مر ثلاث شهور وانا لسه مفيش جديد وكنت في غرفه مريض بديله العلاج وانا كالعاده مبتسمه...

_بالشفا أن شاء الله

خرجت من الأوضه

لقيت حد بيناديلي معقول هوا!؟

_ندي!


بصيت وياريتني مبصيت هوا اللي دايما بيخطف قلبي بضحكته البريئه

قرب مني

_مشيتي لي

_انت خفيت!

_انتي السبب انتي اللي خرجتي الطفل اللي جوايا وخلتيني شجاع وقدرت أواجه انتي السبب في أن امي كانت اول مرة تسمعني انا مكنتش مريض انا كنت عاوزهم يسمعوني كنت محتاج حد يفهمني وانتي فهمتيني وشجعتيني خلتيني احبك من غير محس التلات شهور دول كنت يكمل العلاج والباقي كنت يراقبك فيهم وبدأت طريقي في الغنا خلاص انا هنزل اول البوم ليا وانتي السبب في كل دا

سميته لحن الندي 

باسمك علشان انتي السبب في اللي وصلتله انا بحبك يا ندي..


انا كان هيغمي عليا من الصدمه معقول هوا كمان بيحبني ابتسمت تلقائي 

وهوا فرح جدا 

لقيت والدته جايه عليا وبتقولي

_انا اسفه يا بنتي انتي فعلا كان عندك حق فاللي قولتيه ادم كان عاوز اللي يسمعه ويفهمه وانا مقدرة اللي انتي عملتيه علشان كدا انا اسفه يابنتي ووافقي علشان تكوني بنتي فعلا


هزيت راسي وانا بدمع وهوا نزل علي ركبته وقدملي خاتم جميل 

قد اي عوض ربنا جميل وقد اي انا مبسوطه بالانجاز دا ايوا هوا فعلا انجاز انا فعلا بقيت زوجته.


_بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

_نودي

_نودي!

_بحبك 

_وانا بحبك يا عمرو

_عمرو مين

_عمرو دياب ولا اقولك تامر حسني😂😂

_لا انا ادم يبت ومتجبيش سيره راجل غيري

_بتغير!

_اللي ميغرش علي ندي يبقى أعمي بصي يبت انتي هتلبسي نقاب مش هستحمل انا 

_😂😂😂😂

_حاضر 

_طب بحبك❤️

_بموت فيكي...


قد ياتيك العوض علي هيئة قلب يحب ويعشق وعين تري جمالك الحقيقي🕊️❤️❤️❤️


#يارا_عبد_السلام



 

تعليقات

التنقل السريع