القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي البريئه اقتباس بقلمي بسمله بدوي. في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله

اقتباس .
ليله : يعني اي ياماما يعني خلاص كده مش هشوف بابا تاني ولا هشوف اصحابي 
 امال : ليله ياحبيبتي هي فتره بس وهتعدي وبابا هاييجي وياخدنا ونرجع لحياتنا تاني 
ليله : وعد 
وعد ياحبيبتي 
 ليله : خلاص انا هنزل اشوف الشارع واشتري شيكولاته من تحت 
 امال : لا يا ليله اقعدي احنا لسا جداد منعرفش حد هنا 
 ليله :لا هو مش بعيد هو تحت البيت علطول 
 امال : ماشي بس متتاخريش  
 ليله : حاضر يماما ونزلت 

ليله  : عمو عمو عايزه شيكولاته بابلي وديري ميلك  اخدتهم ومشيت  بس جريت بخوف اما لقيت قطه ثانيه والعربيه كانت هتخبطها بس هي لحقتها وحضنتها وغمضت عيونها بخوف وعلى اخر لحظه العربيه اتوقفت
نزل من العربيه بعصبيه انت غب'يه ايه الي عملتيه ده يا  متخل'فه انتي ا وقف بصدمه من كتله الجمال والبراءة 
 ليله : انا انا اسفه والله يعمو بس القطه كانت هتموت 
هتموت اي ده انتي الي هتموتيني ببراءتك دي قاطعته وهي بتجري وعلامات الخوف على وشها وبعدين وقفت بصدمه ودموعها نزلت ...... انا فين اهي اهي ياماما انا توهت
قاطعها شاب ...... تعالي يقمر معايا مالك بتعيطي لي 
 ليله : انا توهت و عايزه ماما اهي عايزه ماما مش مش عارفه انا فين 
ابتسم بخبث وقال ....تعالي أما اوديكي لمامتك 
ليله بخوف ..... لالا ششكرا 
تعالي بس وبيشدها غصب عنها 
ابعد عني اااه يا مامااا
_ ابعد عنها 
اسد باشا انا والله 
 اسد: غور من وشييي 
جري الشاب بخوف بعيد عنه
اسد بحب ......  وهو انتي يا بتاعه القطه بتعيطي لي 
ليله : عايزه ماما انا ضيعت المكان  انا توهت اهي اهي 
 اسد : امم طب اوصفيلي اي حاجه كانت جنب البيت 
 ليله : كان فيه اا سوبر ماركت وو مسجد وو انا ساكنه في اخر عماره 
اسد : اهدي ماتبكيش انا هوديكي لمامتك امسحي دموعك يالا  وبعدين انتي مش صغيره انتي عندي كام سنه 
عندي 14
اسد بصدمه وجرا'ءه: نعم ازاي كل ده و14سنه ازاي يعني الي يشوفك يقول 17او18
ليله ببراءه .....في حاجه يعمو وانت عندك كام سنه
اسد بهدوء....... مافيش تعالي معايا انا عرفت انتي ساكنه فين وانا يستي 25سنه
ليله ببراءه...... انت اكبر مني بكتير اوي وبعدين انت بجد  عارف المكان  ولا بتضحك عليا 
 اسد : هههه لا مش بضحك عليكي تعالي  وبعدين قال بجمود .... مش أكبر منك بكتير اوي يعني 
 ليله : ماشي  تاخد شيكولاته 
 اسد: ههههه لا بالهنا 
ليله ببرءاه...... انت كبير اوي ضخم حتي شوف فرق الطول ما بنا 
 اسد: هههههه انتي الي اوزعه 
 ليله : لا مش اوزعه انا طويله وكمان اطول واحده في الكلاس 
اسد بضحك......ههههه خلاص ياستي مش اوزعه انتي طويله ابتسم على براءتها وقال ....ها وصلنا 
 ليله : ايوه هو ده المكان ودي العماره 
 اسد : طب تعالي يالا 
ليله : اي ده انت هتطلع معايا 
هز رأسه 
 ليله : طب وطي راسك كده 
بصلها باستغراب ونزل لمستواها قربت منه ووشوشته في ودنه   حس احساس غريب وقلبه بيدق جامد ولا إرادي منه قرب منها اكتر يستنشق اكبر قدر ممكن من رائحة الفراوله المنبعثه منها 
ليله بخوف ..... متقولش لماما حاجه ولا اني توهت وضيعت المكان ماشي عشان مش تخاف عليا وكمان مش تقولها اني كلمتك عشان هي قايلالي مش اكلم الأغراب عني ماشي 
مفيش رد 
عمو عمو عمووو
اسد : اا تمام بس كده كذب وبعدين الكذب حرام 
 ليله : بس ماما ممكن تزعل مني وتخاصمني وانا بحبها اوي ومش عايزاها تخاصمني 
اسد : طب تعالي معايا يالا 
مسكت أيده كان صغيره اوي مقارنه بكف أيده ابتسم وطلع معاه ركبوا الاصنسير لدور ال5 ورن الجرس 
فتحت امراءه جميله وبشوشه بعيون خضراء ومحجبه واول ما شافت ليله حضنتها بخوف وقالت ..... مش قولتلك متتاخريش 
قاطعها اسد بهدوء........ عشان هي تاهت وضيعت المكان
امال : ايه كده ياليله مش انا قاعده أقوله ما تنزليش انتي عنيده  بجد شوفتي آخره عنادك 
اسد : احم اسمعيني حضرتك وحكالها الي حصل وقال بهدوء ..... خلاص اخر مره وليله هتوعدني كمان قدام حضرتك أنها هتنتبه لنفسها اكتر من كده صح 
ليله : صح بس ماما مش تخاصمني 
الام بحب حضنتها وقالت .....مش مخاصماكي ياحبيبتي وبعدين ما تأخذنيش يابني اتفضل والله نسيت بس من خوفي عليها عشان لسا جداد في المنطقه  انت مين بقا 
 اسد احم معاكي اسد رفاعي ابن كبير الحاره وظابط في الداخليه 
 امال بطيبه .....طب اتفضل يا بني 
اسد:  يزيد فضلت معلش خليها مره تانيه بقا واه من النهارده اي حاجه تعوزوها انا في الخدمه ماشي 
 امال :تسلم يابني 

مع السلامه ومشا 
عدا الايام واسد بيقرب من ليله اكتر وليله اتعلقت بيه اكتر ،اسد كان حاطط كام راجل تحت البيت عشان لو حصل حاجه 
وفي يوم 
كانت راجعه من الدرس وشافت اسد ماشي ومعاه طفل صغير 5سنين كده جريت عليه 
ابيه اسد مين ده 
ده ابني يا حبيبتي 
ليله بصدمه /.....

طفلتي البريئه
بقلمي بسمله بدوي.
البارت الاول من هنا 

تعليقات

التنقل السريع