القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية البريئة والذئاب البارت الثالث بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت الثالث 💥بقلم ✍️ سلطان زماني 


بقيت اخد بالي اني ايمن جوز اختي بيبص عليا كتير


 مش ع جسمي... علي عيني ع شفايفي وانا بتكلم علي 


ملامح وشي وتعبيراته  كنت العب معه كوتشينه وكنت لما 


أكسبه افضل اتنطط وافرح احط ايدي في ايده بحس انه 


اتكهرب وبيلمسها مش مجرد سلام عادي محطتش الموضوع 


في بالي ولا اهتميت ومش عايزاه كمان ياخد باله اني حسه 


بنظراته دي كنت أما اروح بيت جدي كان يتصل ب امي كتير 


ويسالها عليا اكتر من اختي الهام


حتي لما كان يجي يجبها لما تيجي عندنا  بيجيب معه 


حلويات وشوكلاته كتير ليا وكانت اختي الهام تفكر أنه 


جيبهم ليها هي وتقوله ليه كل ده وامي تقوله محدش يا بني 


هنا بياكل الحاجات دي يقول اني حيلهم ليا ول الهام 


 كان يقعد يتكلم مع جدي وامي  ولما كنت بدخل اوضتي ولا 


اكون نايمه مش بيطول المهم


 العريس اتقدم لماما تاني وماما وفقت وجدي وامي اتفقت 


معه أنها تيجي كل يوم تشوفني هنا وتقعد معايا شوية 


والراجل رحب بلمووضع وقالهم اني زاي بنته ومعندوش مانع 


اني اعيش معاهم جدي


رفض وقال هي عايشة في بيت جدها وان مشلتهاش الأرض 


اشيلها فوق راسي


بعد كام شهر امي اتجوزت وربنا عوضها بيه ادب واخلاق 


واحترام وبيعاملني زاي بنته بالظبط


 يخدني معه المحل بتاعة وويقول ل أصحابه اني وعد بنته 


ولما اقوله اني عايزة اروح يسيب حد من صحابه في المحل 


ويوصلني بنفسه شوفت فيه الاب والطيبة والحنية الي 


اتحرمت منهم من ابويا الخوف والقلق والغيرة امي كمان 


حسيت انها صغرت ٢٠ سنة مرتاحة ومبسوطة وع طول 


فرحانه وبتضحك وتهزر بقيت أنا الي بروح كل يوم او يوم 


ويوم عندها وهي توصلني بليل أو


 عمو جميل جوز ماما واختي الهام كانت حامل في اخر 


الحمل وكانت بتتعب كتير ومش بتقدر تعمل حاجه في شقتها 


وكنت بروح اساعدها واروقلها واعملهم اكل واقعد معها 


وايمن شوية يحسسني اني أخته الصغيرة وشوية القيها 


مبحلق فيا ومركز معايا مشككني في نفسي لدرجة اني 


اوقات كنت ادخل الحمام اشوف اي الي في وشي غريب 


وملقيش اي حاجه


 مبقتش اقعد معه انا وهو لوحدينا لازم اختي تكون معايا وع 


طول لازقلها لحد ما خدني علشان يوصلني البيت اجيب 


هدوم وغيارات ليا علشان خلاص اختي هتولد وطول الطريق 


مشغل اغاني ل اليسا كل واغاني رومانسية وطولنا جدا 


ومعرفش ليه مشي من الطريق البعيد ده حتي واحنا راجعين 


رجع من نفس الطريق ونزل جبلي عصير مانجه وقعد يقولي 


بكره تتجوزي وتنسينا خالص ياوعد يابخت الي هيتجوزك 


امه دعياله استغربت وقولتله ليه يعني 


قالي ملامحك جميلة اوي ياوعد انتي النظرة منك دواء حياة 


ربنا يحرصك لشبابك ويسعدك يارب ...


 يتبع

البارت الرابع من هنا 

تعليقات

التنقل السريع