القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية البريئة_والذئاب البارت الرابع بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

#البريئة_والذئاب👈 

#البارت_الرابع 

اختي قامت بالسلامة وفضلت معها لحد ما فكت  السلك 


بتاع العملية وبدأت تتحرك وتتعايش قولتلها اني مروحه 


قالتلي ليه خليكي شوية قولتلها انتي خلاص بقيتي كويسة 


وهبقا اجيلك تاني


 قالتلي اصبري اخلي عمرو  جوزي يوصلك 


قولتلها لا مش مستهلة هركب توكتك  وخلاص 


الي خلاني امشي خوفي من عمرو كنت نايمة في اوضتي 


ورايحه في النوم وحسيت ب ايد ماشية ع جسمي عرفت أنه 


هو من ريحة البريفوم بتاعه


 فضلت عاملة نفسي نايمة وكل ما اتقلب يبعد وانا حسه بيه 


ممشيش وواقف مستني اروح في النوم تاني لقيته بيشم في 


شعري وأيده بتلمس ضهري ع خفيف اووووي وسمعه صوت 


نفسه اول ما مسك طرف العباية وهيرفعها اتخضيت وقومت 


قالي متخفيش ياحبيبتي أنا كنت بطمن عليكي أنا جايبلك 


سندوتشات معايا برا


 قولتله لا مش جعانه وانا مخضوضه وقلقانه منه قالي طيب 


هجبهملك هنا وهدخل ل الهام اشوفها 


قولتله لا مش عايزة وشيفه وشه احمر دم وعرقان طلع 


وسأب الباب مفتوح ودخل الحمام غسل وشه وسرح شعره 


ودخلي السندوتشات وراح ل الهام 


فضلت قاعدة في الاوضة زاي الصنم مش فاهمه هو في أي 


وده عايز ايه وهو انا بنسباله بنته واخته الصغيره زاي ما 


بيقول ولا في نيته حاجه تانيه وبيشم شعري ليه وبيحسس 


ع جسمي وكان بيرفع العباية عايز يشوف رجلي صحيت تاني 


يوم جيه خبط عليا ودخل قالي أنا رايح الشغل مش عايزه 


حاجه اجيهالك معايا واخد باله اني السندوتشات زاي ماهي 


قالي معقول مكلتيش يا وعد هو الاكل معجبكيش ولا ايه 


قولتله مليش نفس شكرا ومش قادره ابصله ولا اهزر معه 


واتكلم معاه عادي زاي الاول


هو لاحظ ده واخد باله وحاول يرجعني زاى الاول بس انا 


مش عارفه بقيت بخاف منه من نظراته ليا وحسه بيه أنه 


بيحاول يراضيني ويطمني تاني ليه وانا برضو مش عارفه 


فضل يحايلني ولا اكني عيله صغيره يجبلي شيكولاته  


وحاجات معه يقولي تعالي نلعب كوتشينه ويديني الموبيل 


بتاعه العب بيه شوية وادخل ع اليوتيوب اسمع اغاني 


وبحس بيه وب انبساطه وفرحه لما يعمل حاجه وتعجبني أو 


تبسطني كنت بشوفه طاير من الفرحة


 بس بخاف يفهمها غلط او يستغلها أو يعمل زيت الي عمله ده 


لحد ما كنا بنجيب أنا وهو حاجات من الصيدلية ل اختي ول 


النونو قالي تعرفي يا وعد أنا كان نفسي في وحده ذيك انتي 


بجد نعمه ويابخت الي هيتجوزك اوعي يا وعد تتجوزي 


وتبعدي عني اقصد عننا يعني انا اتعودت اشوفك وبرتاح لما 


ابص في وشك وعيونك اوعي تفهمي كلامي غلط بس هي 


معزة محبه مش اكتر علشان عارفك بتزعلي وتتقمصي كل ده 


وانا ساكته ومش عارفه اصلا ارد عليه اقوله اي ده 


..قالي هو أنا لو جبتلك موبيل ممكن حد يشك اني بنا 


حاجه ..هنا بقا لساني مقدرش يسكت ونطقت


 قولتله يشك اني بنا حاجه ازاي 


عمرو ..الهام ما انتي عارفه دماغها أو امك وحالك ممكن 


يفهمهو غلط يعني 


_ مش عارفه بس عادي أنا كده كده كنت هقول لماما أنها 


تجبلي موبيل 


عمرو ..اه ياريت علشان لو حبيت اطمن عليكي نحكي برحتنا 


اكتر 


_ هشوفها يارب توافق بس 


عمرو ..بص اقولك ع خطة في الجون 


_ قول 


عمرو ..امك اي حاجه بتحصل بتحكيها ل الهام وتاخد رايها 


ليكي عليا أنها لما تقولها أنا اخلي الهام توافق أنه تجبهولك 


انتي بس كل الي عليكي انك تقوليها وتزني عليها وملكيش 


دعوة بالباقي 


_ امي اصلا هتستغله تمنه وهتقولي اجيلك واحد من العادي 


ده الي بيقول الو وخلاص 


 عمرو ..ملكيش دعوه بقا أنا هبقا اكلمك امك واقولها نجبلها 


واحد بالقسط كل شهر ١٠٠ جنيه وبدون مقدمة 


_ مقدرتش أعرضه ولا اقوله لا علشان فعلا عايزة الموبيل 


هيسليني كتير وهعمل فيس ويبقا ليا صحاب واتعرف ع 


العالم ده قولتله تمام واتفقنا رجعنا البيت 


تاني يوم بقا وهو بياخد مني الموبيل لقيته ماسك ايدي 


اوووي وحسيت بيه أنه هيمان علي نفسه خالص 


 وقالي هخده منك علشان يصحيني الصبح يا حبيبتي بعدت 


ايدي لما لقيته مسكها اوي ونفسه مس قادر يخده الموبيل 


وقع ووطيت اجيبه نزل معايا ومسك ايدي الاتنين وقالي 


فداكي ١٠٠٠ تليفون  يا وعد قمت وطلعت رحت ل اختي لما 


سمعت صوت النونو بيبكي وفضلت قاعده معها في الأوضه 


لحد ما نزل الشغل وفطرنا ورحت لبيت جدي  ع طول 

يتبع

تكملة الروايه من هنا 

 

تعليقات

التنقل السريع