صغيرتي بقلم نوران
البارت 1_2_3
هي بعياط: لا يا بابا ارجوك انا لسه صغيره مش عايزه أتجوز دلوقتي
احمد بقسوه: يلا يا بت عشان تروحي مع جوزك
ملاك:يا بابا ده كبير اوي
احمد :قومي يا بت بلاش لكاعه اخلصي
عز:يلا يا بنتي يلا
قامت مشيت معاه و ركبو عربيه في سكوت
راحت هي اتكلمت
ملاك: انت ليه اتجوزتني
عز:انا متجوزتكيش
ملاك:آمال ايه
عز : هتفهمي شويه كده
ملاك هزت راسها ب:ماشي
بعد شويه وصلو قصر اقل ما يقال عنه عنه جميل
ملاك انبهرت بجمال القصر
عز :بصي يا بنتي انا مش جوزك انتي مرات ابني هو رجل أعمال و مش عايز يتجوز بس عشان كده انا جوزتهولك انا عارف ان انتي طيبه و هتغيري هو متعقد من الستا*ت انا عارف انك كويسه
رحيم : اذيك يا بابا عامل ايه كنت فين كل ده وبقرف مين دي انا مش قايل مفيش س*ت تدخل البيت ده
عز ببرود: دي مراتك
استوب
نوصف رحيم (رحيم عنده 30 سنه بيكره الستا*ت لسبب هنعرفه بعدين
طويل و جسمو عريض و شعره اسود سواد كاحل و عينه زيتيه عند الغضب تتحول الي شديده السواد )
ملاك (فتاه في 19 من عمرها و هي فعلا تشبه الملاك وجهه كالقمر عينها خضراء مثل الزرع و وجهه طفولي جدا و شعرها طويل وهو بني)
نرجع تاني
رحيم بغضب :مرات من
عز ببرود:مراتك انت
رحيم :عملتها يا ابويا ماشي بس هي تستحمل بقا الهيحصل
عز بخوف لاكن اخفاه:هتعمل ايه يعني
رحيم:هتوف
عز :ماشي يا رحيم انا همشي سلام
و انتي يا ملاك خلي بالك من نفسك يا بنتي
ملاك بصتله بخوف
عز مشي
رحيم بصلها انبهر بجملها
رحيم في نفسه : ايه القمر ده انا متجوز قمر كده اي يرحيم انت هتضعف و لا ايه لا فوق
رحيم ببرود :انتي عندك كام سنه
ملاك :19
رحيم :طفله يعني
ملاك ببرأئه: انا مش طفله
رحيم :ماشي ماشي بصي يا اسمك ايه انتي
ملاك : ملاك اسمي ملاك
رحيم في نفسه :ملاك و هي فعلا ملاك
رحيم : ماشي بصي انا الجناح بتاعي الهناك ده و دي قوضك تمام و متحلميش
انك تكوني مراتي بجد ها تمام
ملاك :تمام
رحيم :اسمها حاضر
ملاك:حاضر
رحيم: و خلي بالك ها انا مبحبش حد يسألني رايح فين و جاي منين ها
ملاك:حاضر عن اذنك ممكن اطلع انام
رحيم :اتفضلي
طلعت ملاك و رحيم دخل قوضة الرياضه و طلع غضبه كله فيه
عند ملاك طلعت دخلت صلة و قراءة القرآن و نامت
و عادي الليل علي الكل بحلوه و مره
البارت الثاني
حل الصباح علي الجميع
صحيت ملاك من النوم صلة فرضها و نزلت تحت
ملاك:اعمل ايه اعمل ايه بس انا هعمل فطار
دخلت ملاك المطبخ و الخدم انبهرو بحملها لدرجه ان في و وحده قالت
الخادمة ١:انتي بجد
ملاك بضحك: اه حقيقه ممكن بس انا عايزه اعمل فطار
الخادمة ٢:ميصحش يا هانم
ملاك:اولا اسمي ملاك مش هانم ثانية انا عايزه اعمل فطار
الخادمة :تحت امرك يا هانم
ملاك:تاني هانم قولت اسمي ملاك
الخادمه:حاضر يا ها ملاك
ملاك بدأت اعمل الفطار في الوقت ده رحيم صحي وشم ريحه حلوه اوي نزل تحت شاف ملاك في المطبخ ابتسم و فجأه الابتسامه اختفت لما شفها لبسه
هوت شورت و تي شيرت كت
رحيم بغضب "ايه الانتي لبسه ده
ملاك باستغراب:لبسه اي و بصت لنفسها
و برقت جامد و طلعت علي فوق جري
رحيم وقع علي الارض من كتر الضحك
استوب
نعرف مشكلة رحيم ليه بيكره الستا*ت
زمان اوي مامت رحيم سابتو ومشيت عشان ابوه كان هيفلس رحيم اخد بكره ان كده الستا*ت كلهم بتوع فلوس لاكن اكيد ملاك هتغير الفكره دي
نرجع تاني
ملاك و هي وشها كلو احمر :اذاي نزلت كده اذاي انا مش في بيتي و بعدين افتكرت الحصل و ان هي اتجوزت
عنيها دمعت
لبسة عبايه لونها اسود يعكس لونها البيض و نزلت
رحيم تحت أول ما شفها
رحيم" شكلي كده هقع فيكي يا ملاكي
اي الانا بقوله ده فوق يا رحيم دول كلهم بيمشو ورا الفلوس
ملاك :ممكن اطلب من حضرتك طلب
رحيم "حضرتكماشي اتفضلي و في نفسه اكيد عايزه الماظ او دهب هنبتدي طمع بقا
ملاك بتردد :انا عايزه اكمل تعليمي
رحيم بصدمه :اي
ملاك بحزن:لو مش عايز خلاص
رحيم "عادي انتي جايبه كام في ثانوية
ملاك:99,9 في الميه
رحيم بصدمه "بجد
ملاك: اه
رحيم :ماشي نفسك تدخلي اي
ملاك:نفسي ادخل هندسه
رحيم "بكره بتكوني في هندسه
ملاك:ممكن معلش سؤال
رحيم" انجزي
ملاك بتردد:انت اسمك ايه
رحيم "انتي متعرفيش اسمي
ملاك هزت رسها ب :لا
رحيم "رحيم اسمي رحيم
ملاك بابتسمه حلوه جدا بينت غمازتها:اسمك حلو اوي علي فكره
رحيم"شكرا
#رواية__صغيرتي
3
حل الليل علي الكل
رحيم " انا هتاخر تمام
ملاك:تمام
رحيم في نفسه" انا ليه بقولها اننا فى اي ايه ده انا ليه مهتم بيها كده مشي رحيم و هو متعصب جدا انو كلمها
راح البار و فضل يشرب كتير جدا لدرجه انو مكنش شايف روح البيت و دخل عند ملاك
رحيم بسكر" انتو كلكو كده بتمشو ورا الفلوس بس انتو كلكو صنف واحد و حاول يتهج*م علي ملاك
ملاك بخضه: انت بتعمل ايه هنا
رحيم مش سماع حاجه بيحاول بس يته*ج*م عليها
ملاك بدموع :ابعد بقا ابعد
رحيم فاق لنفسو اخيرا و طلع برا
ملاك قاعده ضامه نفسها و بتعيط مش بتعمل حاجه غير العياط
رحيم بغضب من نفسه " اذاي كنت هعمل كده في طفله اذاي وراح غرفه التمارين و طلع غضبو كلو فيها
وخلص بعد كده سمع صوت ملاك و هي بتعيط دخل عنده
ملاك اتخضت جامد
رحيم بحب و استغراب من نفسه "اهدي اهدي و الله مش هعمل حاجه اهدي
ملاك بعياط:ابعد ابعد
رحيم" راح اخدها في حضنه
ملاك حست بأمان أول مره تحس بي
و اخدها نومها و هي في حضنه و نام جمبها
حل الصباح بعد مشاكل كتير و عياط
صحيت ملاك قبل رحيم
ملاك :اذاي في شخص برئ كده و حلو كده قادر يبقي ب الجبروت ده
رحيم " هو انا حلو للدرجه دي
ملاك : انت صحيت امتا
رحيم " لسه صاحي
ملاك : تب يلا ننزل نفطر
رحيم " يلا
كلكو تحت علي السفره و قعدو
.... ؛رحيم حبيبي
رحيم بغضب عارم ".............
يا تري مين دي نشوف بكره بقا
#رواية_صغيرتي
#بقلمي_نوران
البارت الرابع والخامس الأخير من هنا
تعليقات
إرسال تعليق