القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #آسيرة_الماضي البارت الثالث #مريم_حمادة في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت الثالث


زين: لا شكرًا يا عمي أنا كلت، أنا جاي أخد ندى، عشان عندنا فرح أنهاردة 


ندى: اييي!!!!!! 


زين: أي يا ندى مالك!؟ 


والد ندى باستغراب: فرح أي يابني!؟ 


زين: هي ندى مقالتش ليك يا عمي أن عندنا فرح أنهاردة ولا أي!؟ أي يا ندى مقولتيش لي ابوكي!؟ 


ندى بذهول: فرح أيي 


زين بغمز: فرح قريبت سارة يا ندى مالك نسيتي ولا أي 


ندى: أااه صح، منا قولتله وهو رفض 


زين: رفضت لي يا عمي، هو في حاجة ولا أي!؟ 


والد ندى: والله يا ابني أنا معرفتش أنك رايح معاها أصلاً 


زين: إزاي يعني يا يعمي أكيد مش هخليها تروح لوحدها 


والد ندى: هي مقالتليش والله يابني 


زين: لي كدا يا ندى، مش المفروض تقولي لباباكي 


ندى بدهشة: ها!! 


زين: أنتِ لسة واقفة، يلا أخلصي غيري هدومك، هتيجي الفرح بالهدوم دي!؟ 


ندى: أغير هدومي دلوقتي!؟ 


زين: أه يلا، أنتي لسة واقفة 


ندى: ها لا هغير أهو 


زين:طيب يلا بسرعة 


ندى: ماشي 


زين: مش هنتأخر يا عمي 


والد ندى: ماشي يابني خلي بالك منها 


زين: أكيد يا عمي دي في عيني 


"بعد مرور نص ساعة" 


ندى: أنا جاهزة يلا 


زين بذهول: أي دااا! 


ندى: أي في أي!؟ 


زين: أي الجمال دا، مانتي رقيقة أهو، أشمعنا دبش معايا 


ندى: ونتا مالك أنا رقيقة ولا لا!؟ 


والد ندى: أنتوا هتتخانقوا! 


زين: لا مش هتخانق، يلا يا ندى عشان نمشي 


ندى: طيب 


زين: يلا السلام عليكم 


والد ندى /والدة ندى: وعليكم السلام 


****************** 


ندى: أنت أي جابك؟ الفرح دا يخصني ميخصكش!؟ 


زين: تحبي نرجع!؟ 


ندى: لا لا أنا بس بسأل 


زين: طيب يا يستي هجاوبك، مش أنتِ رنيتي عليا أمبارح وسمعتيني صوتك!؟ 


ندى: سمعتك صوتي!؟ أنا رنيت عشان أهزقك 


زين: أحم المهم سمعت صوتك 


ندى: أه 


زين: وأنا فرحت لما سمعت صوتك يستي، فقولت افرحك 


ندى: أااه قول كدا بقا 


زين: أه 


ندى: طب أنتَ مخرجني بدري لي! الفرح الساعة6 والساعة دلوقتي 1! 


زين: عشان ألحق أقعد معاكي 


ندى: نعم!! 


زين: أي، انا خارج واهلك عارفين، وبعدين هنقعد مع بعض لحد وقت الفرح مافيهاش حاجة يعني 


ندى: لا فيها، أنا مبادئي متسمحش أغش أهلي 


زين: مبادئك! لا أنا ميضرنيش أزعل مبادئك، تعالي أرجعك البيت 


ندى: ها، تعرف بعد تفكير أنا شايفة مش هيحصل حاجة لو أتنازلت عنها المرادي 


زين بضحك: جبانة 


ندى: رأيك فيا في الزبالة 


زين: يبت أرحميني وبطلي دبش شوية بقا 


ندى: بت أما تبتك، أنتا خدت عليا ولا أي 


زين: زي ما ختي عليا يختي، ولا نسيتي قولتي أي أمبارح 


ندى: قولت اي يعني

زين: هزقتيني!! 


ندى: محصلش 


زين: يا كدابة الكداب بيروح النار، بس عارفة رغم كدا أنا مزعلتش منك، عارفة لي!؟ 


ندى: لي!؟ 


زين: عشان أتكسفتي 


ندى: أنا أتكسفت! إزاي يعني 


زين: لما قولتلك بحبك 


ندى بتوتر: لا متكسفتش على فكرة 


زين: أومال قفلتي لي 


ندى: كنت عاوزة أنام 


زين: لا والله 


ندى: أه، وبعدين متسكت بقا صدعتني 


زين: لساني وأنا حر في 


ندى: لا مش حر 


زين: ودا إزاي ان شاء الله! 


ندى: أهو كدا وخلاص 


زين: ندى هو شكلي وحش! 


ندى: لي! 


زين: أصلك باصة في الأرض من ساعة ما خرجنا من البيت 


ندى: لا مش كدا أنت قم...، قصدي لا مش وحش 


زين:  أي قولتي أي! 


ندى: قولت أي 


زين: قولتي قمر صح 


ندى: لا محصلش 


زين: لا والله قولتي 


ندى: بقولك محصلش، أنا جعانة 


زين: عاوزة تاكلي اي يا ندوش 


ندى: مممم أي حاجة اي حاجة 


زين: طيب تعالا في مطعم قريب من هنا 


ندى: طيب 


****************

"في المطعم" 


زين: أتفضلي يا آنسة 


ندى: اي دا وبتشدلي الكرسي كمان! 


زين: اومال، فكراني مش راجل دنچوان ولا أي 


ندى بضحك: بصراحة لسة عارفة اهو 


زين: طيب يختي، لو سمحت 


الجرسونـة: أُؤمر يا فندم 


زين: ها يا ندى تاكلي أي 


ندى: اي حاجة 


زين:ممم طب بصي هاتلنا أحسن أكل عندكم 


الجرسونة: حاضر يا فندم 


زين: لطيفة أوي 


ندى: هي مين!؟ 


زين: الجرسونة، ضحكتها حلوة وشها بشوش كدا 


ندى: لا على فكرة مش حلوة خالص، ومافيش حاجة فيها عدله، د أنا أحلى منها 


زين: أي دا أنتِ بتغيري! 


ندى: أغيـر من مين، من جرسونة! يا شيخ قول كلام غير دا، قال أغير قال 


زين: دا أنتِ مش بتغيري بس، د أنتِ بتولعي كمان 


ندى بغيظ: لو مسكتش هقوم امشي! 


زين: خلاص خلاص سكت أهو 


ندى: أحسن برضو 


"بعـد مرور ساعتان" 


زين: أنا زهقت، يلا نمشي 


ندى: طيب، يلا 


زين: الحساب لو سمحت 


******************** 


زين: حابة نروح فين دلوقتي 


ندى: مش عارفة هي الساعة كام دلوقتي 


زين: 3وعشرة 


ندى: لسة بدري 


زين: طب منروح نستني هناك مفضلش كتير يعني 


ندى: ماهو الفرح دا تبع سارة مش تبعي، وانا معرفش العروسة فمينفعش أروح بدري 


زين: فهمت، طب هنعمل اي دلوقتي، دي نروح الكورنيش 


ندى: لو روحنا مش هنلحق الفرح، ممم زين ممكن اسالك سؤال؟ 


زين: أتفضلي 


ندى: عرفت منين بموضوع محمد!؟ 


زين: العصفورة قالتلي 


ندى: بتكلم بجد، رد بقا 


زين: مش دلوقتي، لما نتجوز هقولك 


ندى: لا يا شيخ وأي ضمنك أني هتجوزك 


زين: أحساسي، وبعيد عنك أحساسي عمره ما خيب 


ندى: لا والله واثق أوي من نفسك! 


زين: أومال يا فندم، بنتعلم منك 


ندى بضحك: ماشي يعم 


زين: ضحكتك حلوة أوي 


ندى بكسوف: أحم هنعمل اي دلوقتي!؟ 


زين: أي دا أنتِ مكسوفة، دا أنتِ بتحسي زينا أهو! 


ندى: نعم ياخويا حد قالك عليا دبش قبل كدا ولا أي!؟ 


زين: لا سمح الله هو حد يقدر، دا أنتِ كنتي كلتيه 


ندى: مش للدرجة يعني 


زين: لا يا شيخة 


ندى: أومال يابني فاكر أي 


زين: طيب خليكي هنا هروح أجيب حاجة وأجي 


ندى: رايح فين!؟ 


زين: متخافيش هجيب حاجة وهاجي بسرعة 


ندى: طيب متتأخرش 


"بعد مرور 10دقائق" 


زين: مفاجأة 


ندى: أي دا غزل البنات، عرفت منين أني بحبه 


زين: كل البنات الهايفين بيحبوه 


ندى: نعم! 


زين: اهدي بهزر، مش قولتلك أنا عارف عنك كل حاجة 


ندى: ما أنا هموت وأعرف عرفت منين 


زين: العصفورة قالتلي 


ندى: هي العصفورة دي ملهاش اسم! 


زين: لا ليها، اسمها عصفورة هو دا مش اسم ولا اي!؟ 


ندى: لا خفيف يلا 


زين بضحك: يلا كمان، لا كدا كتير بصراحة 


ندى: اي في اي 


زين: هتفضلي محنساني بغزل البنات كدا كتير ولا أي! 


ندى: متجبلك، هو أكل وبحلقه، أنت عازمني عشان تطفحه معايا! 


زين: أطفحه!! يبنتي الملافظ سعد 


ندى: بقولك اي يستا هو دا كلامي عاجب مش عاجبك شد في حواجبك، وبعدين دي طريقتي مع اي حد قريب مني 


زين: يعني انا قريب منك يا ندى 


ندى: ممممم كنت عاوز حتة صح 


زين: متغيريش الموضوع 


ندى: زين بس بقى بتكسف 


زين بحزن: طيب يا ندى براحتك 


ندى: ممم، سارة بترن، أيوة يا سارة 


سارة: اي يبنتي فينك 


زين: في الشارع لي!؟ 


سارة: عندي ليكي خبر بمليون جنيه 


ندى: خبر أي!؟ 


سارة: محمد هنا في الفـرح 


ندى بصدمة: أيي! 

يتبع 

البارت الرابع بعد قليل 



 

تعليقات

التنقل السريع