القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت كامل ممكن اكون اخترت غلط بس والله حبيت بجد*بقلم#SHAHD_SAYED في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


*ممكن اكون اخترت غلط بس والله حبيت بجد*

سكريبت كامل 

 ..بضيق:محدش قلك تحبيني

بصدمة:انت مجنون احنا مرتبطين وبنحب بعض اي الكلام اللي بتقولو دا

كرم: بس انا مش هتجوز وحدة كانت بتسيبني امسك ايديها عادي اثق فيها ازاي دي انها بعدين تربي عيالي كويس 

جنة بدموع:انت بتقول اي ي كرم انا وثقت فيك ازاي تقول كدا وانت عارف اخلاقي كويس من قبل م نرتبط 

كرم: انا اللي عندي قولتو مش عايز اعرفك تاني سلام 

جنة بعياط: كرم استنب طيب انا عملت اي رد عليا انا زعلتك ف حاجة طيب لي تعمل فيا كدا لييه


*شوارع هادية وفاضية مفيش غير صوت موج البحر وصوت عياطها حتي لو بطلت عنيها تنزل دموع ف قلبها بينزف 

استغفرت ربها وقامت عشان تروح البيت وحطت ف دماغها ان خلاص مش هتفتح قلبها لحد تاني*


وهي ماشية ركبت عربية عشان تروح كان في شابين قاعدين من قدام وست وبنتها نزلو اول م جنة ركبت 

جنة بتوتر:اا طب خلاث شكرا انا مش هركب 


....:علي فين ي حلوة اومال مين هيبسطنا النهاردة ف سهرتنا


جنة: انت مجنون سبني عايزة امشي الحقونااي( بصراخ)


دخلها الشخص العربية بالغصب وهي بتصرخ والتاني بيسوق بسرعة 


جنة بصراخ :حرام عليكم سيبوني عايزة امشي 

...:بس يبت دوشتينا 

جنة:ونبي سيبني ابوس ايدك سيبني انت معندكش اخوات بنات 

....:بس يبت تعبتيني 


فتحت جنة شباك العربية وفضلت تصوت بينما كان الشاب بيتصل بحد ف الفون 

:ايوة ي كرم جبنا الحتة يزميكس 

جنة بصدمة:كرم 

حرام عليك سيبني بقاااا 


*في جهة اخرى*


حمزة:حاضر ي ماما مش هتأخر جي دلوقتي يلا سلام ي حببتي 


وبينما وهو بيكلم مامتو عدت العربية اللي فيها جنة وهي بتصرخ وشابين بيسكتوها 


ساق حمزة عربيتو علي اكبر سرعة ومشو وراهم وهو بيحاول يزنق عليهم لحد م وقفو بالعربية 


نزل حمزة ضرب الشابين ونزل جنة 

حمزة:انتي كويسة

جنة :انا كويسة انت كويس حضرتك اتعو*رت وفي د*م 

حمزة:متقلقيش انا كويس تعالي انا هوصلك 

جنة بقلق: لا شكرا انا هروح لوحدي 

حمزة بضيق:تروحي لوحدك اي انجزي يست قبل م يفوقو 


روحت جنة بيتهم وشكرت حمزة ودخلت البيت واتصدمت لما لقت كرم 


جي باباها بكل عصبية ضر*بها بالقلم وهو بيشد شعرها 

..:يز*بالة ياللي مترب*تيش عايزة تمشي مع الرا*جل ف الح*رام 


...بدموع:ايه!!!!!


#يتبع



*ممكن اكون اخترت غلط بس والله حبيت بجد*


يز*بالة ياللي مترب*تيش عايزة تمشي مع الرا*جل ف الح*رام 


جنة بدموع: ايه!!بابا ازاي تقول كدا انت اكتر واحد بتثق فيا 


ابو جنة: الظاهر اني دلعتك كتير انتي تلمي هدومك وتطلعي علي امك اه م انتي طالعة لامك اومال انا طلقتها لي عشان وس*خة زيك 


جنة وهي مش قادرة تاخد نفسها والدنيا بدأت تلف بيها:بابا استني افهمك انا مظلومة 

ابو جنة :اخرسي وضر*بها بالقلم 


*صمت صمت عم علي الجميع لما وقعت ع الارض مغمي عليا اخر حاجة فاكراها كرم وهو بببصلي بشماتة انا ازاي كنت مغفلة للدرجة وازاي اخترت اني احبو ممكن اكون اخترت غلط بس والله حبيت بجد ومن ساعتها محستش بنفسي*


بعد مرور وقت...

 ف المستشفي..


مامت جنة وهي جية بتجرى :بنتي بنتي مالها انت عملت ف بنتي اي انطق ي راجل ي ناقص 

ابو جنة :ونتي دلوقتي اللي افتكرتي انك ليكي بنت م انتي سيبهالي من وهي ف اللفة عشان تتمر*قعي براحتك واهي طلعتلك 

ام جنة:اخرس انا وبنتي اشرف م الشرف انت اللي انسان مريض وشكاك كل حاجة بتشك فيها طفشتني وقولت ماشي لكن لو بنتي حصلها حاجة هقت*لك انت فاهم ولعلمك بس اطمن علي بنتي وهاخدها منك ومش هتشوف حد فينا وهيعدي الزمن وهتندم هتندم


وراحت ام جنة تسأل الدكتور عن حالة بنتها 


وبعد وقت بعد ما فاقت جنة..


دخلت مامتها عليها واول م شافتها جنة عيطت بصوت عالي


جنة بعياط:ماما متسبينيش خديني معاكي ارجوكي انا لي محدش بيثق فيا 

ام جنة:اهدي ي حببتي متقلقيش انا معاكي اهو ويلا بقا قومي عشان خلاص مش هيبقا في حزن تاني يقلب امك هاخدك ونمشي من هنا بس لازم الاول نشكر الدكتور اللي كان قلقان عليكي ولا كأنك حبيبتو 


جنة بدموع :اه طبعا هو فين 

ام جنة :جيه اهو 

...: حمدالله ع السلامة ي بطل 

جنة:الله يسلم....(بصدمة )ايه!!..


#يتبع



*ممكن اكون اخترت غلط بس والله حبيت بجد*


...: حمدالله ع السلامة ي بطل

جنة:الله يسلم.. هو انت 

ام جنة:انتي تعرفيه 

جنة:اه اه هبقا اقولك بعدين ي ماما شكرا جدا لحضرتك تعبتك معايا 

حمزة:مش معقول كدا كل مرة انقذك 

جنة:اسفة جدا تعبتك معايا

حمزة:بهزر ولا يهمك عموما انتي تقدرى تخرجي م المستشفي عادي 

ام جنة:شكرا ي دكتور يلا ي بنتي 


*خرجت جنة ومامتها وباين علي وشها الحزن ولقت ابوها وكرم واقف جمبو بصت لابوها بعتاب وبصت ل كرم بكره وبعدها روحت مع مامتها البيت*


ف اليوم التالي...


ام جنة:يلا ي حببتي هننزل نتغدا برة

جنة بحزن:مش قادرة 

ام جنة:عشان خاطرى بقا يلا وعشان تحكيلي تعرفي منين الدكتور الحليوة دا 

جنة بابتسامة خفيفة:حاضر


بعد مرور وقت ..

ف المطعم ...


ام جنة:هاا احكيلي 

جنة :احكيلك اي بالظبط 

ام جنة :كل حاجة بس متحكيش عن كرم 

جنة بصدمة:انتي تعرفي منين كرم 

ام جنة :انا اعرف عنك كل حاجة يحببتي مش معني اني بعيدة عنك يبقا معرفش 

جنة بحزن:ماما كرم بعد م سابني كلم عيال خطفوني والله اعلم كانو هيعملو اي فيا 

بصي هحكيلك من ساعت م سابني وروحت اركب عربية عشان اروح البيت 


ام جنة:هاا قولي 


وبدأت جنة تحكي لمامتها 

جنة:وبس دا اللي حصل 

ماما انتي بتعيطي

ام جنة بدموع:حقك عليا يقلب امك مش هخليكي تبعدي عني تاني خالص بس الدكتور دا بجد عجبني انا لو اعرف كدا كنت شكرتو جدا الحمدلله انك بخير


حمزة:مساء الخير 

 ام جنة بخفوت:اوباا جبنا سيرة القط جي ينط 

حمزة:ههع سمعتك الحلوة بتاعتنا عاملة اي دلوقتي 

جنة:الحمدلله بخير ي دكتور اتفضل اقعد 

حمزة:معلش مرة تانية انا مستعجل بس انا ومروح لقيتكو قاعدين قولت اما اجي اطمن 

ام جنة: حقيقي يبني مش عارفة اشكرك ازاي انك انقذت بنتي وان محصلهاش حاجة 

حمزة بغمزة:كلو لاجل العيون الخضرا 

جنة:ميرسي ي دكتور 

حمزة: استأذن انا بقا 


ف المساء...

ام جنة:هنزل اشترى حاجات وجية علي طول خلي بالك علي نفسك ومتفتحيش الباب لاي حد يخبط 

جنة بضحك:حاضر 


بعد مدة قصيرة ..


جنة:حاضر ي ماما جية هفتحلك اهو.. كك كرم انت اللي جابك هنا


كرم زقها وقفل الباب :جيلك انتي 

جنة:انت عايز اي انت مش قولتلي مش عايز اعرفك تاني وسبتني 

كرم بخبث:لا م هو الصراحة طول م انا معاكي مطولتش حاجة ف استنيت امك تنزل وجيتلك عشان نتسلي مع بعض

جنة بخوف:انت مجنون اطلع برا 

كرم:مش طالع 

وراح يعت*دي عليها وهي بتصرخ


كرم زقها وقفل الباب :جيلك انتي 

جنة:انت عايز اي انت مش قولتلي مش عايز اعرفك تاني وسبتني 

كرم بخبث:لا م هو الصراحة طول م انا معاكي مطولتش حاجة ف استنيت امك تنزل وجيتلك عشان نتسلي مع بعض

جنة بخوف:انت مجنون اطلع برا 

كرم:مش طالع 

وراح يتع*دي عليها وهي بتصرخ 

جنة:اوعا يز*بالة الحقيني ي مامااااا 


وضربتو جنة برجلها وطلعت تجرى ع البلكونة وهتنط منها


وكرم لحقها بيشد فيها بيدخلها وهي بتصرخ


...:الحقو ي ناس الراجل عايز يرمي البنت من البلكونة


...:بنتي !!!!


#يتبع 


البارت 4_5الاخير 


ممكن اكون اخترت غلط بس والله حبيت بجد*



....:الحقو ي ناس الراجل عايز يرمي البنت من البلكونة

ام جنة:بنتي!!!!

جنة بعياط:ي ماما الحقيني 

كرم:اسكتي يبت بقا 

وو..... لحظة صدمة عمت ع الجميع لما لقو جنة وقعت م البلكونة والارض متغرقة د*م

كرم بصدمة:اا انا مش قصدي اوقعها

ام جنة بصراخ: بنتييييييييي 


ف المستشفي...


ام جنة: طمني ي دكتور ونبي

حمزة بحزن:للاسف هي حالتها صعبة اوي ودخلت ف غيبوبة ادعولها 

ام جنةبعياط:يارب يارب بنتي يارب مليش غيرها 


عدا 3 شهور حزن 

طبعا بعد م كرم اتقبض عليه بتهمة محاولة التع*دي علي جنة وكمان تهمة الشروع ف قت*ل

واعترف كرم لابو جنة انها شريفة وانها مظلومة من باباها 


وف وسط العك دا كان في قلب بينبض لجنة قلب حمزة حمزة اللي حب جنة وميعرفش ازاي 3 شهور وهو كل يوم يقعد قدامها ويبص عليها هو اتعود علي وجودها حبها وهي شبه ميتة وبعد م عدو التلت شهور ....


جنة:اا انا فين 

ام جنة بفرحة:متخافيش يقلب امك انا معاكي اهو 


جنة بدوخة:ماما اي اللي حصل

حمزة بحب:متقلقيش انتي بخير شدي حيلك وقوميلنا كدا وهنقولك كل حاجة بس اهم حاجة الهدوء 

جنة:حاضر انا قومت اهو وكويسة ممكن تحكولي في اي وبدأت ام جنة تحكيلها اللي حصل   جنة:يعني انا كنت ممكن اموت 

حمزة بتسرع:بعد الشر عليكي يقلبي

جنة:يلا الحمدلله ماما انا عايزة اروح انا بقالي قد اي  ام جنة:3 شهور ؛جنة:ايه!!انا بقالي 3 شهور

حمزة:شوفتي بقا كنا هنموت عليكي من القلق

جنة:وانت تقلق عليا ليه

حمزة:......

جنة وانت تقلق عليا لييييه رد 

حمزة بتنهيدة:مش جايز بحبك؟؟!!


#يتبع.   #



جنة:وانت تقلق ليييه 

حمزة:مش جايز بحبك؟؟!

جنة ببرود:وانا معنديش مشاعر ليك ولا هيبقا عندي 

حمزة بحزن:تمام انا اسف عن اذنكو

ام جنة:لي ي جنة قو..

جنة بمقاطعة:ماما بعد اذنك مس وقتو انا عايز اروح البيت تعبانة دلوقتي 


ف المساء.. 


ام جنة:ممكن افهم بقا لي عملتي كدا مع الدكتور حمزة 

جنة:عشان انا قرفت من الحب اللي وداني ف داهية دا وبصراحة معنديش مشاعر اطلعها لحد تاني كفاية كدا 

ام جنة:جنة حببتي دا مش زي كرم دا ابن ناس ومحترم 

جنة:ونا اللي عندي قولتو 

ام جنة:اللي تشوفيه ربنا بهديكي 


وفجأة الباب خبط

ام جنة:ياترى مين هيجيلنا ف الوقت دا


ام جنة:دكتور حمزة اهلا يبني اتفضل 

حمزة:انا اسف اني جيت من غير ميعاد بس بجد مش قادر 

جنة:مش قادر اي 

حمزة:مش قادر اعيش من غيرك 


وطبعا عشان انا قلبي مهزق ضعفت حتي بعد م رفضتني وبعد محاولات كتير حتي اللي وافقت بيها 

_حمزااا

_خلاص خلاث انا اللي الحيت عليها 

قمر:حكياتكو جميلة اويي ي مامي

جنة:يقلب مامي يلا عشان رايحين عند تيتا وجدو 


اها م ماما ضعفت ورجعت لبابا لما جالها ندمان هه احنا الستات غلابة اصلا 


ونا الحمدلله لقيت اللي يعوضني عن كل حاجة وحشة حصلتلي ف حياتي

كنت كل مرة بقول ممكن اكون اخترت غلط بس والله حبيت بجد بس المرة دي بقول 

حبيت بجد لاني اخترت صح 

مش كدا ولا اي ي حمزة قلبي 

حمزة: طبعا ي عيون حمزة


"حبيت بجد لاني اخترت صح"❤️


#تمت

#رأيكو

#SHAHD_SAYED




 

تعليقات

التنقل السريع