القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشقت تلك العنيده البارت 10_11_12بقلم مارينا عبود في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


part 10❤💫

زياد بغضب حج،،يمى؛وتيييييييين 

كلهم التفتوا 

زياد نزل واتكلم بغضب؛اطلعى على أوضتك 

وتين بعصبيه؛مش هطلع غير لما اعرف كل حاجه 

زياد بتماسك الهدوء؛وتين لاخر مره بقولك على أوضتك 

وتين بعناد؛مش هطلع يا زياد غير لما اعرف الحقيقه 

زياد مسك ايدها بقوه 

ادهم بعصبيه؛زياااد سيب وتين 

زياد بعصبيه؛ياريت لما اتكلم مع مراتى محدش يدخل نهائى 

زياد شدها وطلع على الاوضه وادهم بصلهم بحزن

فاطمه بخوف؛اعمل حاجه يا ادهم باشا انا خايفه يعملها حاجه زياد لما بيتع،،صب مبيشوفش قدامه 

ادهم قعد على الكرسى بحزن؛انا ظلمت وتين يا فاطمه لما جوزتها زياد بس انا متاكد انه هى الوحيده إللى هتقدر تغير زياد 

فاطمه بحزن؛ربنا يحميها ويهدى زياد عليها

 

بقلم ؛مارينا عبود 

🌹🌹🌹فى الاوضه 🌹🌹🌹🌹


زياد دخل الاوضه وهو شادد وتين وراه ورماها على السرير بعصبيه 

وتين بز،،عيق؛انت مج،،نون انت فاكر لما تجبنى بالقوه مش هعرف الحقيقه 

زياد بعصب،،يه؛عاوزه تعرفى ايه هااا عاوزه تعرفى ايه منتى عرفتى كل حاجه 

وتين بعصبيه؛لا معرفتش انا عاوزه افهم هى مشيت ليه وليه قولتولى انه ما،،،تت 

زياد بسخريه؛ههههه علشان هى بالنسبالنا مي،،تها وملهاش وجود 

وتين وقفت قدامه وبصتله بحزن ؛طيب ليه ايه إللى حصل لده كله 

زياد بغضب؛مش لازم تعرفى انتى مين علشان تعرفى واحكيلك هاا مين حتت بنت رخي،،،صه بابا اشتراكى بفلوسه عاوزنى اقولك علشان تعملى زيها ههه انتى هناا فى جح،،،يمى فاهمه 

وتين قربت وضر،،،،بته بالقلم 

زياد حط ايده مكان القلم وبصلها بغضب؛انتى أزاى تجرائى وتمدى ايدك عليه قرب منها ومسكها من ذراعها بقوه؛القلم ده هتدفعى تمنه غالى اووى 

وتين فلتت ايديها وز،،،قته 

وتين بصراخ ودموع؛هتعمل ايه هاا حابسنى فى فيلتك  وطول الوقت بتزلنى وشايفنى رخ،،،يصه وكل يوم تجيلى شارب وسكران ويا عالم بتبقه سهران مع مين  بس اقولك ده مش ذنبك ده ذنب الاب إللى رمه بنته علشان الفلوس وراح اتجوز على مراته وجابلها ست خب،،،يثه وحقو،،،،ده تعيش معاها  وفضل يز،،لها هو ومراته الخب،،يثه لحد ما ما،،تت من الق،،هر وسابتنى انا متاكده لو ماما كانت عايشه مكنشى حد فيكم استجراء يعاملنى كده انا وافقت اجى مع ابوك بس علشان اساعدك تتحسن انا كان عندى استعداد اشتغل واسددله الفلوس إللى اخدها أبويا بس هو طلب منى انى اساعدك وعلشان كده وافقت بس ده مش معناه انك تفضل تز،،لنى انا مش هسمحلك بكده انا معرفش السبب إللى خله مامتك تسيبك بس إللى اعرفه انه انا مش رخ،،يصه يا زياد باشا علشان تعاملنى كده انا بكر،،هك وتين انهارت ووقعت فى الارض وأكملت بدموع وق،،هر؛ليه يا ماما ليه عملتى فيه كده ليه سبتينى اواجه العالم ده لوحدى سبتينى لو،،،حوش مبترحمش ليييه

زياد قلبه وجعه عليها ودموعه نزلت لانها نفس حالته هى كمان عانت بسبب ابوها ومراته وكمان خسرت امها 

زياد قرب ونزل على ركبه واخدها فى حضنه 

وتين هى تحاول ابعاده عنها؛ابعد عنى انا بكر،،،هك يا زياد انت متفرقش حاجه عنه ابعد عنى 

زياد بحب؛هشششش اهدى اهدى خلاص 

وتين بدموع رفعت راسه وبصتله بحزن؛انت ليه بتعمل فيه كده انا معملتلكش حاجه انا بحاول اساعدك ولله انا مش رخي،،صه ولله انا إللى حصلى غصب عنى انا مخترتش ابقه بالوضع ده ولا كنت اعرف حته انى اتجوزتك كل إللى حصل غصب عنى انا مش زى منتا شايفنى 

زياد باس جبينها وقام وشالها حطها على السرير واخدها فى حضنه ؛طيب اهدى انا اسف حقك عليه خلاص متعيطيش 

وتين؛...

زياد بص عليها لقه نامت 

زياد طلعها من حضنه وحط وراها المخده وغطاها وفضل يتأمل ملامحها الجميله 

زياد لنفسه ؛انا ليه بعمل فيها كده ليييه بعا،،قبها على ذ،،نب هى ملهاش دخل فيه 

زياد بصلها وكانت نايمه ودموعها على خدها وشعرها نازل على عنيها 

زياد قرب وشال خصلات شعرها ومسحلها دموعه وطبع قبله على خدها 

زياد بحب؛انتى عنيده وبتجبرينى اتعصب عليكى بس ده ميمنعش انك كل يوم بتعلقينى بيكى اكتر وبقيت بعشق عنادك وشكله القدر مخبيلنا حاجه تانى يا وتين بقيت خايف احبك واتعلق بيكى تعملى زيها بس انا مش هعمل زى بابا انا هحبسك هناا هخليكى متفكريش تطلعى من الفيلا ديه طول حياتك

 بقلم؛مارينا عبود 


🌹🌹🌹فى المستشفى 🌹🌹🌹🌹


رهف بعيون مليئه بالدموع؛للأسف اهلى متوفيين من وانا عندى 15 سنه

حمزه افتكر كلامه معاها عن أهلها وبصلها بحزن؛انا اسف مكنشى قصدى اضايقك 

رهف بدموع؛ولا يهمك 

 حمزه بتوتر؛طيب انتى عايشه فين 

رهف بحزن،كنت عايشه مع عمى ومراته وبنته بس من بعد ما ابنه جه عمى ومراته كانوا عاوزين يجبرونى اتجوزه وعلشان كده هربت 

حمزه ،ليه  مكنتيش عاوزه تتجوزيه 

رهف ؛هو شخص وحش وبي،،سكر ويسهر وكل يوم مع وحده شكل وقبل كده حاول يتقر،،بلى وانا لما اشتكيت لعمى ومراته مصدقونيش واتهمو،،نى انى بتبله على ابنهم لانه كان بالنسبالهم الملاك إللى مبيغلطش وكانوا مدلعينه زياده عن اللزوم لدرجه انه بسببه مرات عمى ضر،،،بتنى يومها وحبستنى وهى اصلانا صدقت ما لقتها لانها مكانتش حابها وجودى معاهم وف يوم ابنها حاول يضا،،يقني وهد،،دته وقتها انى هبلغ عنه ويومها فضل يحرض عمى ومراته عليه ويشكك فى اخلاقى وطلب منهم انه يتجوزنى علشان يتستر عليه وده علشان ين،،تقم منى انه رفضته ولما اجبرونى اتجوزه هربت يوم كتب الكتاب وجيت القاهره وفتحت شقه أبويا وقعدت فيها واشتغلت فى شركه بس كان شغلهم صعب وعلشان كده اضطريت اسيب الشغل واليوم إللى قابلتك فيه واتخانقنا كنت رايحه علشان اقدم فى شركه زياد نصار بس مكنتش اعرف انك شريكه وحسيت انك وافقت تشغلنى علشان تن،،تقم منى وبصراحه كنت طالعه مضايقه لانى مكنتش حابه تحصلى مشاكل اكترر 

حمزه كان مركز فى كلامه وسرحان معاها وكان زعلان ومضايق على إللى حصلها 

حمزه ؛اسمعينى انتى ولكن قاطعها دخول الدكتوره 

الدكتوره؛ استاذ حمزه انا كتبت لمدام رهف على خروج تقدر تاخدها 

حمزه؛تمام 

الدكتوره خرجت 

رهف حاولت تقوم بس كانت هتقع حمزه سندها وشالها 

رهف بصدمه؛عااااا انت بتعمل ايه نزلنى 

حمزه ؛هششش اسكتى دلوقتي 

حمزه شالها وطلع بيها  تحت انظار كل إللى فى المستشفى 

رهف بخجل؛ممكن تنزلنى الناس بتبص علينا 

حمزه بابتسامه؛وايه المشكله خليهم يبصوا 

رهف بصوت منخفض؛انت مج،،نون 

حمزه بص قدامه ومهتمش لكلامه طلع من المستشفى وركبها العربيه وركب جنبها وبدا يسوق

رهف ؛اسمعنى وصلنى على العنوان ده*****

حمزه بتنهيده؛ممكن تخر،،سى شويه 

رهف؛هووف دنت ر،،خم 

حمزه ؛يخرب بيت طولت لسانك اسكتى بقاا 

رهف ؛طيب انت واخدنى على فين 

حمزه؛هتعرفى لما نوصل 

رهف ؛عاااااا عصبتنى ياعم انا عاوزه اروح البيت 

بعد وقت 

حمزه ركن عربيته ونزل وفتح الباب وشال رهف 

رهف بصت لقت بيت كبير وجميل اووى من بره 

رهف بخوف؛قولى يا كابتن بصراحه انت خا،،طفنى

حمزه ببرود؛اعتبريه كده 

رهف بصراخ؛عااااااا نزززززلنى 

حمزه دخل الشقه وفتح الاوضه ونومها على السرير 

حمزه خلع جاكيته وحطها عل الكنبه 

رهف بخوف؛انت ناوى تعمل فيه ايه صدقنى انا مكنشى قصدى اهز،،قك يومها 

حمزه بضحك؛يا بنتى اسكتى بقااا انتى قولتى انك عايشه لوحدك فى شقه باباكى وبحالتك ديه مينفعش اسيبك لوحدك هناك علشان كده جبتك هناا لحد ما تخفى واطمن عليكى وبعد كده هوصلك بيتك 

رهف بعصبيه؛انت عاوز تفهمنى انه انا وانت هنقعد هنااا لوحدنا 

حمزه بيأس ؛اهااا انا فى اوضه وانتى فى اوضه ومش عاوز اسمع صوتك علشان عاوز اروح اتخمد 

حمزه قام وجه بمشى وقفه صوت رهف 

رهف بإحراج:احمم انا جعانه 

حمزه التفت وابتسم ؛حاضر هاخد شاور واجهزلك الاكل 

رهف بصدمه؛انت بتعرف تطبخ 

حمزه؛


🌹🌹🌹🌹فى فيلا زياد نصار 🌹🌹🌹


زياد غطه وتين وطلع من الاوضه ونزل تحت 

زياد بهدوء؛دادا خلي بالك من وتين ولو احتاجت حاجه طلعيهالها

فاطمه بخوف؛حاضر يابنى 

زياد كان ماشى بس وقفه صوت 

يتبع....

رايكم ...



part 11❤💫

فاطمه بخوف؛حاضر يابنى 

زياد كان ماشى بس وقفه صوت ادهم

ادهم بعصبيه؛وتين فين يا زياد

زياد ببرود؛فوق 

ادهم ؛عملت ف البنت ايه 

زياد بعصبيه؛ف ايه يا بابا انت خايف عليها كده ليه هعمل فيها ايه يعنى هاكلها

ادهم بحزن؛يابنى البنت وافقت تيجى معايا علشان خاطر تساعدك وكل يوم بتضطر تستحمل عصبيتك وسهرك كل يوم وبتستناك كل يوم لحد متطمن عليك انت ليه بتعمل كده متظلمهاش معاك يا زياد وتخلينى اندم انى جوزتهالك ثم اكمل بعصبيه ؛واخر مره يا زياد بقولك لو فكرت تعملها حاجه هخليك تطلقها واجوزها للاحسن منك بما انها بقت مسئوليتى لانى مستحيل ارجعها لابوها ومراته

زياد مجرد ما حس انها ممكن تكون لغيره مجرد الفكره بس خلته يتعصب ويت،،جنن وملامحه اتحولت للغضب 

زياد بهدوء عكس النار التى بداخله؛اسمعنى يا بابا وتين زى الفل ونايمه فوق وممكن تبعت دادا فاطمه تتاكد ثم اكمل بتحذير وغضب؛وبخصوص انك تجوزها لغيرى وانى اطلقها ف ده على جث،،تى انى أطلق وتين ومستحيل تبقه لغيرى وتين مرات زياد نصار وهتفضل كده ومفيش حاجه هتفرقنى عنها غير المو،،،،ت وبس خليك فاكر كلامى بعد اذنك 

زياد جه يمشى وقفه صوت ادهم؛حبيتها يا زياد 

زياد ببرود واستنكار؛لا محبتهاش ومش هحبها وياريت تشيل الفكره من دماغك كل الموضوع انه اى حد بيدخل جح،،يم زياد نصار صعب يطلع منه بعد اذنك علشان اتأخرت وسأبه ومشى 

ادهم بابتسامه ؛ههه حبيتها يابنى حبك وغيرتك عليها باينين فى عيونك 


🌹🌹🌹🌹فى شقه حمزه 🌹🌹


رهف بصدمه؛انت بتعرف تطبخ 

حمزه بضحك؛اااه اعجبك اووى 

رهف بسخريه؛لما نشوف

حمزه بابتسامه؛هروح اخد شاور واعملك اكل وانتى ارتاحى 

رهف هزت راسها بمعنى موافقه 

حمزه اخد هدوم من الاوضه وراح الاوضه التانيه علشان ياخد شاور 

رهف بابتسامه؛ده طلع شخص لطيف اووى عكس ما كنت متوقعه كنت فاكراه مغر،،ور وشايف نفسه بس طلع غير كده لا وكمان قمرررر ويتحب انا ايه إللى بقوله ده رهف اتقلى شويه ايه إللى بتقوليه ده يقول عليكى ايه 

بعد مرور عدة دقائق حمزه طلع وكان لابس ترينج لونه اسود دخل المطبخ وعمل اكل وحطه على الصنيه وراح اوضه رهف خبط على الباب بس مردتش 

حمزه خاف انه يكون حصلها حاجه فتح الباب بشويش ودخل لقاها نايمه 

حمزه حط الصنيه على الترابيزه إللى جنب السرير وقعد على حافه السرير وحاول يصحيها ؛رهف رهف اصحى 

رهف قامت مفزوعه واترمت فى حضنه وهى بتبكى 

حمزه ضمها وحاول يهديها 

حمزه بلهفه ؛رهف مالك فيكى ايه اهدى 

رهف بدموع؛هو مش هيسبنى هيرجع تانى انا انا مش عاوزه ارجعلهم 

حمزه ؛اهدى اهدى انا معاكى محدش هيقربلك اهدى وبدا بمشى ايده على شعرها ويهديها 

رهف هديت وبعدت عنها بسرعه 

رهف بتوتر وكسوف؛انا انا اسفه 

حمزه؛محصلش حاجه يلاه علشان تاكلى وتاخدى ادويتك 

حمزه جاب الصنيه وبدا ياكلها ورهف كانت مستغربه حنيته ومعاملته ليها 

رهف بتوتر؛هو انا ممكن اسالك سؤال 

حمزه؛اتفضلى 

رهف ؛هو انت اهلك فين 

حمزه ؛اهلى عايشين فى المانيا 

رهف:طيب انت ليه مش عايش معاهم 

حمزه؛فضلت هناك فتره كبيره وبعد ما كملت دراستي نزلت مصر وبدأت اشتغل مع زياد ابن عمى وشاركته وكبرنا الشركه 

رهف بصدمه؛يعنى انت ابن عم زياد نصار 

حمزه بابتسامه؛اااه حمزه قاسم نصار 

رهف بلعت ريقها بصعوبه وبصتلها بخوف معقوله ده حمزه نصار إللى طول الوقت بتسمع عنه فى الأخبار ومج،،نن البنات 

حمزه بضحك؛ههههه بلاش تفكير كتيررر يا قطه 

رهف ؛هو انت بتتعامل ليه معايا بلطف زياده 

حمزه لنفسه؛حته انا مش عارف انا بتعامل معاكى كده ليه يمكن لانك اخدت عقلى من اول يوم شفتك فيه حمزه نصار إللى عمره ما بنت وقفت فى وشه جيتى انتى فى لحظه واخدتى عقله

رهف ؛احمم روحت فين انا بكلمك 

حمزه فاق من سرحانه على صوتها؛معلش سرحت شويه 

رهف ؛برضوا مقولتليش انت بتتعامل معايا كده ليه 

حمزه؛عادى اعتبريه رد جميل علشان انقذتينى وبعدين انتى بقيتى سكرتيرتى 

رهف باستغراب:أزاى بقااا سكرتيرتك هما كانوا عاوزين سكرتيره لمكتب زياد باشا أزاى بقيت سكرتيرتك انت 

حمزه ؛منا خليت يارا تبقى سكرتيرت زياد وانتى هتبقى سكرتيرتى انا وكفايه كلام وكلى بقاا 

رهف؛منا خلاص شبعت 

حمزه؛تمام وجاب الادويه وادهالها 

حمزه ؛ارتاحى دلوقتي 

رهف ؛استاذ حمزه انا عاوزه امشى 

حمزه ؛ماشى ارتاحى دلوقتي وانا كمان محتاج انام شويه وهصحه اوصلك 

رهف؛ماشى 

حمزه طلع وقفل الباب ودخل الاوضه التانيه وراح فى النوم من كتر التعب والسهر فى المستشفى


🌹فى الشركه وتحديدا فى مكتب زياد 🌹🌹


زياد ؛يارا حمزه فين 

يارا؛حضرته قال انه مش هيجى النهارده 

زياد باستغراب؛ليه هو كويس 

يارا؛معرفش ولله يا فندم 

زياد؛طيب هو اختار سكرتيره امبارح 

يارا؛ايوه يا فندم بس طلب منى نعمل تبديل ابقه انا سكرتيرت مكتبك والسكرتيره الجديده تبقه لمكتب حمزه باشا 

زياد لنفسه؛ف حاجه بتحصل غلط من ورايه ولازم افهمها 

زياد؛طيب يا يارا جهزيلى الاربع اجتماعات النهارده 

يارا بصدمه ؛بس حضرتك مش شايف انه اربع اجتماعات فى يوم واحد هيكون تعب لحضرتك خصوصا انه مستر حمزه مش موجود 

زياد ؛لا بس نفذى إللى قولتلك عليه وجهزيلى ورق الاربع اجتماعات وبلغى الكل يجهز 

يارا باحترام؛حاضر يا فندم بعد اذنك 

زياد مسك تليفونه ورن على حمزه بس مردش 

زياد ؛ياتره بتخطط لايه يا حمزه من ورايه وايه موضوع السكرتيره الجديده 

بقلم؛مارينا عبود 💫🌹

🌹🌹🌹🌹فى فيلا زياد نصار 🌹🌹🌹🌹

وتين فاقت وافتكرت كل إللى حصل وكلام زياد وغصبن عنها دموعها نزلت 

وتين مسحت دموعها واخدت هدوم ودخلت اخدت شاور وغيرت هدومها وطلعت 

وتين بعناد؛بما انه زياد مش قاعد هروح اتكلم مع بابا واكيد مش هيخبى عنى الحقيقه 

وتين نزلت وراحت المطبخ 

وتين ؛دادا امال بابا فين 

فاطمه بحب؛فى الجنينه يا بنتى 

وتين ؛تمام 

فاطمه؛انتى كويسه يا ست البنات 

وتين بابتسامه؛متقلقيش يا دادا انا كويسه 

وتين طلعت وراحت الجنينه لقت ادهم قاعد 

وتين قعدت جنبه واتكلمت بحزن؛بما انه زياد مش هناا ف ممكن تحكيلى الحقيقه 

ادهم بصلها بحزن ؛زياد كان عمره 12 سنه ف اليوم إللى قررت تمشى فيه كان متعلق بيها بس هى مكانتش بتقضى معاه وقت ولا حته كانت بتحبه لانه مكانتش عاوزه تخلف علشان مش عاوزه جس،،،مها يتخن وتفقد جمالها كان كل همها الفلوس والموضه والخروج مع صحابها هى من الأساس مكانتش حابه تجوزنى بس باباها إللى هو عمى جبرها رغم انى كنت بحبها اووى بس هى عمرها ما حبتنى كلمتها  اكتر من مره وحاولت افهمها انه إللى بتعمله غلط بس مفيش فايده وكنا طول الوقت خنا،،ق واضطريت اجيب لزياد دادا واللى هى فاطمه علشان تراعيه وتخلى بالها منه وف  يوم ميار كانت سهرانه مع صحابها بره  واتاخرت اووى وكنت واقف فى البلكونة مستنيها رنيت عليها كتيررر ومردتش ولمحت عربيه داخله وكانت راكبه مع واحد  وعماله تضحك معاه يومها اتعصبت اووى وفقدت اعصابى لانى صبرت عليها اووى نزلت ولقيتها داخله 

Flash Back 

ادهم بغضب وز،،عيق؛انتى كل يوم تطلعى تسهرى وتجيلى وش الصبح يا هانم وكمان مين إللى جايه معاه ده

ميار بز،،،عيق؛ادهم قولتلك ميت مره متدخلش فى حياتى وبعدين طلقنى يا اخى انت ايه مبتحسش قولتلك بكر،،،هك 

ادهم بعصبيه؛ولله وابنك هتسبيه

ميار بز،،،عيق؛وانا مالى قولتلك انه مكنتش عاوزه اخلف الولد ده وديه كانت غلطه انا بكر،،،هك وبكر،،ه ابنك افهم بقاا انا مش عاوزاكم فى حياتى انت وابنك خربتولى حياتى طلقنى بقاا 

ادهم قرب وضر،،بها بالقلم ؛انتى مستحيل تكونى ام انتى شيطا،،،نها انا مش عارف أزاى قلبى حب وحده زيك 

ميار بغضب؛انت بتمد ايدك عليه يا ادهم انت نسيت نفسك ولا ايه نسيت انه لولا بابا مكنتش هتبقه فى المكانه ديه وايوه انا بكر،،،،هك وعاوزه أطلق منك اقولك ليه لانى عمرى ما حبيتك لا انت ولا ابنك انا بكر،،،هك طلقنى بقااا 

ادهم بغضب جح،،،يمى؛طلاق مش هطلق يا ميار وانا إللى هربيكى من اول وجديد 

ميار بجمود؛تمام مطلقنيش بس اى رايك بقاا لو قولتلك انى بحب منصور المنشاوي  منصور المنشاوي عدوك الوحيد هههه وانت زى المغفل بس تعرف منصور المنشاوي ده رغم انه عدوك بس ارجل ميت مره من واحد زيك 

ادهم بصلها بصدمه وقهر وضر،،،بها بالقلم مره تانى؛انتى طالق يا ميار ودلوقتي اطلعى لمى هدومك ومش عاوز اشوف وشك فى البيت  ولا حته قريبه من ابنى انا بكر،،،،هك اطلعى برررره 

ميار ببرود؛يلاه فى دا،،،هيه انت وابنك خليهولك وربيه ولا اقولك اتجوز وجبله وحده تربيه احسن بلا نيله وسابته ومشيت 

ادهم بصلها بصدمه ومكانشى مصدق انى تكون ديه نفس الست إللى حبها وقلبه اتعلق بيها كان فاكر انه طول السنين ديه انه حبته واتغيرت بس مفيش فايده ادهم التفت بص اتصدم لما شاف 

يتبع ...



Part  12💫❤


ميار ببرود؛يلاه فى دا،،،هيه انت وابنك خليهولك وربيه ولا اقولك اتجوز وجبله وحده تربيه احسن بلا نيله وسابته ومشيت 

ادهم بصلها بصدمه ومكانشى مصدق انى تكون ديه نفس الست إللى حبها وقلبه اتعلق بيها كان فاكر انه طول السنين ديه انه حبته واتغيرت بس مفيش فايده ادهم التفت بس اتصدم لما شاف زياد واقف ودموعه نازله 

ادهم جرى عليه واخده فى حضنه 

ادهم بحزن ؛أنا اسف يابنى ده كله بسبب اختيارى الغلط بس اوعدك هعوضك ومش هخليك تحتاجلها ابدا 

زياد بهشقات ودموع؛هى بتكر،،هنا ليه طيب ليه جابتنى وهى مش بتحبنى ليه انا بحبها اووى هى هى مش بتحبنى هى بتكر،،هنى اكيد بتكد،،ب يا بابا قول انها بتكد،،ب وأنه اللى قالته مش حقيقى 

ميار كانت نازله على السلم وماسكه شنطتها 

ميار ببرود؛لا حقيقى انا مش عاوزه اشوف وشك لا انت ولا ابوك انا بكر،،هكم 

ادهم بغضب جح،،يمى وز،،عيق؛مياااااار ااااااطلعى بررررررره مش عاوز اشوف وشك برره 

ميار ؛منا طالعه ياخويا 

ميار طلعت وادهم دموعه نزلت وهو شايف زياد منهار وبيبكى على امه 

زياد طلع اوضته وقفل على نفسه وفضل يكسر كل حاجه حوليه وهو بيفتكر كلامها 

ادهم طلع وراه 

ادهم بحزن ؛افتح يا زياد افتح يابنى 

زياد ؛لا رد 

ادهم كسر الباب ودخل لقه زياد واقع ومغمى عليه 

ادهم بدموع؛زياد رد عليه يابنى افتح عيونك منك لله يا ميار منك لله يا فاطمه اطلبيلى دكتور بسرعه 

فاطمه بدموع ؛حاضر يا بيه 

بعد وقت الدكتور جه وكشف على زياد 

ادهم بقلق ؛طمنى عليه يا دكتور 

الدكتور بحزن؛ازاى طفل يوصل لحاله الانهيار ديه إيه اللى يخلى طفل عمره 12 سنه يوصل للحاله الصعبه ديه للاسف هو دخل فى حاله انهيار عصبى انا كتبتله على أدويه ياريت تخلوا بالكم منه 

ادهم بحزن ؛تمام يا دكتور فاطمه وصليه لبره 

فاطمه؛حاضر يا ادهم باشا اتفضل يا دكتور 

الدكتور خرج وادهم قعد جنب زياد ودموعه نزلت ؛انا اسف يابنى حقك عليه ديه نتيجه اختيارى وانت اللى دفعت تمنها حقك عليه بس اوعدك مش هخليك تحتاجلها ابدا وحيات كل دمعه نزلت من عيونك هخليها تدفع التمن غالى 

Back 

ادهم بحزن ؛زياد من وقته بقااا عصبى اووى كان يفضل طول الوقت حابس نفسه وبيفش غض،،به فى مذاكرته لحد ما بقااا مهندس بس للاسف بقاا عنده عادت الشرب من بعد ما كبر ومبقاش زياد اللى طول الوقت ضحكته مش بتفارق وشه بقاا طول الوقت حزين ومن اول مدخل الكليه مسك الشركه وكان بيشتغل ليل نهار لحد ما بقااا رجل أعمال معروف طبعنا عرفنا انه ميار اتجوزت منصور المنشاوي ومن بعدها خسر كل فلوسه وكان دايما بيز،،لها حته انه اتجوز عليها وطردها بره بيته وكان بيعاملها زى الخدامه حاولت كتيرر ترجعلى وتطلب السماح وانا رفضت اسامحها وكمان زياد رفض يسامحها وده حقه زياد عاش اللى محدش عاشه يا بنتى وعلشان كده عاوزك تعذريه لو اتعصب عليكى

وتين بدموع ؛أنا اسفه يا بابا علشان فكرتك انا اسفه واوعدك انى مش هسيب زياد مهما حصل وهرجعه زياد بتاع زمان ومش هتخله عنه 

ادهم بابتسامه؛وانا واثق فيكى يا بنتى ومتاكد انه هتكونى قدها وياريت تفتحى قلبك وتطورو علاقتكم وتخلى زياد يحبك زياد لو حبك هيتغير اووى هو محتاجلك يا بنتى محتاج تعوضيه عن حنان الام اللى خسره طول السنين اللى فاتت وانا متاكد انك هتعوضيه 

وتين مسحت دموعها ؛اوعدك يا بابا انى هفضل جنبه مهما حصل متخفش بعد اذنك 

ادهم ؛اتفضلى 

وتين طلعت اوضتها وفضلت تعيط وند،،مت انها كانت بتفكره بوالدته واكيد بسببها كان بيزعل وعلشان كده بيرجع كل يوم سكران وتين مسحت دموعها وقررت تفتح صفحه جديده معاه وتحاول ترجعه زى ما كان الطفل اللى اتحرم من ضحكته ومن امه وقررت تعوضه عن حنان امه

بقلم؛مارينا عبود 💫


🌹🌹🌹فى الشركه🌹🌹🌹


يارا؛زياد باشا تحب نلغى الاجتماع التالت باين على حضرتك التعب 

زياد بتعب؛لا يا يارا الاجتماعات كلها لازم تخلص 

يارا بحزن ؛حاضر يا فندم زى ما تحب بعد اذنك

زياد؛اتفضلى 

زياد كان بيحاول يلهى نفسه بالشغل وكان بيطلع من اجتماع يدخل على التانى بدون راحه بس كان كل تفكيره فى وتين وكلام ادهم اللى عصبه وفكرت انه ممكن تكون لغيره كانت بتخليه يتعصب ود،،مه يتحر،،ق 

زياد ؛معقوله اكون حبيتها بس الحب عذ،،اب وانا مش عاوز اعيد غلطت ابويا هو كمان حب الست ديه من قلبه وهى سأبته علشان واحد ميسواش حته انها اتخلت عن ابنها الوحيد بس فيه احساس جوايا بيقولى انه وتين غيرها انا بقيت فى صراع ما بين قلبى وعقلى ولأول مره اكون مش عارف اخد قرار 

طق طق طق 

زياد بتعب؛ادخل 

يارا ؛الاجتماع جاهز يا فندم والناس فى انتظارك 

زياد؛تمام يا يارا جاى 

زياد لبس جاكيت بدلته وراح اوضه الاجتماعات 


🌹🌹فى شقه حمزه نصار🌹🌹🌹🌹


حمزه قام من النوم مسك تليفونه لقه زياد مكلمه اكتر من مره 

حمزه وهو يضر،،ب بيده على جبينه؛نهار اسود ديه ده كله رن ده اكيد هيطلع عينه حمزه قام لبس بدلته وطلع لقه رهف قاعده وماسكه حاجه فى ايده وبتبتسم

حمزه؛احمم 

رهف بصتله بتوتر ووقفت؛انت انت واقف هناا من امته 

حمزه؛لسه طالع بس انتى ايه اللى فى ايدك ده 

رهف بتوتر وخوف؛ده ده البوم صورك انت واهلك لقيته هناا ف قولت اتفرج فيه شويه 

حمزه ؛ومالك خايفه كده ليه 

رهف ؛اصلى خوفت تضا،،يق وتز،،عقلى 

حمزه بابتسامه؛ههه لا متخفيش يا ستى المهم طمنينى عليكى بقيتى احسن 

رهف؛ااااه بس عاوزه امشى مينفعش افضل هناا اكتر من كده 

حمزه ؛ماشى يلاه علشان اوصلك 

رهف ؛تمام 

حمزه اخد رهف ووصلها العماره اللى ساكنه فيها 

رهف؛شكرررر اووى تعبتك معايا 

حمزه ؛على ايه لو احتجتى اى حاجه كلمينى انا سجلت رقمى على موبيلك ورنيت من تليفونك عليه وسجلت رقمك لو ف اى حاجه كلمينى 

رهف ؛تمام بس انا ممكن انزل الشغل بكره 

حمزه ؛ماشى 

رهف؛تمام بعد اذنك سلام 

رهف جت تمشى حمزه مسك ايدها؛رهف 

رهف بصتله 

حمزه؛خلى بالك من نفسك 

رهف بابتسامه؛وانت كمان سلام 

حمزه بابتسامه؛سلام 

رهف طلعت العماره وحمزه فضل واقف لحد ما اتأكد انها دخلت وبعدها ساق عربيته واتجه للشركه 


🌹🌹🌹بعد وقت فى الشركه 🌹🌹🌹


حمزه وصل الشركه وركن عربيته وطلع مكتبه 

حمزه؛يارا زياد فين 

يارا بحزن؛حضرته فى مكتبه وبيجهز للاجتماع الرابع وشكله تعبان اووى 

حمزه بعصبيه؛وليه اربع اجتماعات وره بعض هو اتج،،نن 

يارا؛معرفش يا فندم انا حاولت أكلمه بس انت عارف زياد باشا مش بيسمع من حد 

حمزه ؛الغيلى ام الاجتماع ده

يارا ؛ايوه بس 

حمزه بمقاطعه؛يارا اللى بقوله يتنفذ وبخصوص زياد سيبهولى 

يارا؛حاضر يا فندم 

حمزه اتعصب وراح مكتب زياد زق الباب ودخل 

زياد؛حمدلله على السلامه 

حمزه بعصبيه؛انت اتجننت اربع اجتماعات وره بعض انت مج،،نون يابنى ليه بتعمل فى نفسك كده وباين على وشك التعب قوم يلاه روح البيت 

زياد بتعب؛فاضل اجتماع 

حمزه بعصبيه؛روح انا قولتلهم يلغوه 

زياد بعصبيه؛ليه عملت كده 

حمزه بتماسك الهدوء؛زيااااد متعصب،،نيش واتفضل روح وياريت تخلى السواق يوصلك علشان مينفعش تسوق وانت بحالتك ديه 

زياد بتعب؛طيب ايه موضوع السكرتيره الجديده هااا وليه مكنتش بترد على مكالماتى 

حمزه ؛بكره هحكيلك كل حاجه دلوقتى اتفضل روح وارتاح شويه 

زياد كان تعبان وعلشان عارف انه حمزه عنيد مقدرش يجادل معاه وقرر يمشى اخد تليفونه ونزل وطلب من السواق يوصله الفيلا لانه كان دايخ

حمزه دخل مكتبه وقعد على الكرسى بتعب وحزن على حاله صحبه هو عارف انه زياد بيحاول يضغط على نفسه بالشغل علشان ينسه الماضى 

حمزه كان قاعد بيفكر وفجاه تليفونه رن 

حمزه مسك الفون ورد 

حمزه بصدمه؛رررررررهف 

يتبع.......

رايكم ....



part 13💫❤

حمزه بصدمه؛رررررهف 

رهف بصراخ ودموع؛ح حمزه حمزه الحقنى عمى وابنه بره وهيكسرو الباب انا انا خايفه اووى ارجوك تعال الحقنى منهم 

حمزه بلهفه؛متخفيش انا هجيلك ومحدش هيقربلك متخفيش

رهف بدموع ؛حمزه انا انا خ وقبل أن تكمل كلامها الخط فصل 

حمزه اتجنن  واخد موبيله ومفتاح عربيته ونزل من الشركه ركب عربيته وساق بسرعه كبيره علشان ينقذها قبل ما ياخدوها 


🌹🌹🌹فى شقه رهف🌹🌹🌹


رهف كانت ماسكه الموبيل واديها بتترجف من الخوف وكانت بتحاول تتواصل مع حمزه لكن عمها وابنه كسرو باب الشقه ودخلوا 

رهف بدموع؛انتوا عاوزين منى ايه سبونى فى حالى بقاا حرام عليكم 

عمها بغضب؛ديه اخرتها يا رهف ده رد جميل تربيتى ليكى تهربى وتخلى راسى فى الارض 

رهف بدموع؛انت اللى جبرتنى يا عمى قولتلك مش عاوزه اتجوز ابنك سيف هو مش كويس بس انت مصدقتنيش واجبرتنى انى اتجوزه علشان كده اضطريت اهرب انا تعبت من الاها،،نه وضر،،،ب مراتك ليه كل يوم

سيف بغضب وخبث؛لا يا رو،،ح ام،ك منتى هتتجوزينى برضاكى او غصب عنك وانا اللى هر،،بيكى من اول وجديد وهند،،مك عل اليوم اللى فكرتي تهربى فيه 

رهف بصراخ؛أنا مستحيل اتجوزك انت فاهم مستحيل انا بكر،،،هك بكر،،هك افهم بقااا 

سيف قرب وضر،،،بها بالقلم وقعها فى الارض 

سيف نزل لمستواها ومسكها من شعرها وقومها من الارض 

سيف بخبث؛ههه استعدى علشان هخلى حياتك جح،،يم يلاه قدامى 

رهف ز،،قته ؛ابعد عنى انا بكر،،هك انت ايه مبتفهمش انت انسان مر،،يض وانا مستحيل اتجوزك 

سيف قرب علشان يضر،،،بها مره تأنى بس لقه ايد مسكته 

رهف بدموع؛ح حمزه 

حمزه وقف قدام رهف وهو ماسك ايد سيف وبيبصله بغضب 

عمها بغضب؛وانت مين بقااا 

سيف بغضب؛ايوه انا فهمت علشان كده انتى هربتى من الفرح ورفضتى تتجوزينى اكيد ده حبيب القلب  انا مش قولتلك يا بابا انه بنت اخوك ماشيه مع الشباب

حمزه ضر،،،به بالبوكس وقعه فى الارض 

حمزه بغضب جح،،،يمى؛اللى هيفكر يقرب من مرات حمزه نصار هيبقه آخر يوم فى عمره ودلوقتي خد ابوك وامشى من هناا والا اقسم بالله هتكون نها،،،يتكم على أيدى 

عمها بصدمه؛مراتك 

سيف قام وجه يضر،،،به حمزه ضر،،به بوكس تأنى ونزل فيه ضر،،ب ورهف واقفه بتبكى وعمها بيحاول يقوم حمزه من على سيف وفجاه الشرطه دخلت وقومت حمزه ومسكوا سيف وابوه

سيف بز،،عيق؛مش هسيبك يا رهف فاهمه مش هسيبك 

حمزه بعصبيه؛يابن ال****وجه يضر،،به الظابط مسكه

الظابط ؛اهدا يا حمزه باشا وسبهملى انا هتعامل معاهم 

حمزه بغضب؛عاوزك تظبطهملى وتند،،مهم على اليوم اللى فكرو يقربوا من مرات حمزه نصار 

الظابط ؛تمام خدوهم يابنى 

العسكرى؛تمام يا فندم 

الظابط اخد سيف وابوه ونزلوا 

حمزه التفت لقه رهف بتبكى وجس،،مها بيترجف من الخوف 

حمزه قرب واخدها فى حضنه 

رهف بدموع ؛انا انا اسفه انا اسفه من وقت ما قابلتنى وانت بتوقع فى المشاكل بسببى 

حمزه بحب؛هششش اهدى ويلاه بينا علشان مينفعش نفضل هناا 

رهف بدموع؛هروح فين انا مينفعش اروح  بيتك مره تأنى 

حمزه بابتسامه ؛بس ده خلاص بقاا بيتك انتى كمان يا رهف 

رهف بصدمه؛قصدك ايه 

حمزه ؛قصدى انى هاخدك دلوقتى وهنروح نكتب كتابنا 

رهف ؛ايوه بس انا 

حمزه بمقاطعه؛مفيش بس انتى خلاص بقيتى مسئوليتى وعلشان اقدر أحميكى لازم اتجوزك يلاه انا هكلم عمى وهنطلع على الماذون ومش عاوز كلام كتيرر يلاه 

حمزه مسك ايدها ونزل من العماره ركبها العربيه ومشى ورهف بصاله بصدمه أزاى ف يوم وليله حياتها اتقلبت وكمان هتتجوز من الشخص اللى عمرها ما كانت تتخيل حته انها هتقابله ف يوم

 


🌹🌹🌹فى فيلا زياد نصار🌹🌹🌹


زياد نزل من العربيه وباين على ملامحه التعب دخل الفيلا لقه فاطمه فى وشه 

زياد بتعب؛دادا فاطمه بابا فين 

دادا فاطمه؛هو طلع يابنى 

زياد ؛طيب وتين 

فاطمه؛الهانم فوق فى اوضتها وسألت عليك اكتر من مره 

زياد ؛ماشى 

دادا فاطمه؛اجهزلك العشاء 

زياد ؛ هااا لا مفيش داعى انا شبعان بس عاوز ارتاح شويه 

فاطمه ؛ماشى يابنى اتفضل 

زياد طلع فوق وراح اوضته فتح باب الاوضه ودخل وقفل الباب التفت لقه وتين واقفه وباين عليها انها كانت بتعيط زياد دخل بس اتصدم لما لقاها جريت عليه واترمت فى حضنه وبدأت تبكى 

زياد وقف مصدوم وبعدين ضمها بقوه فضل حوالى دقيقتين وهى فى حضنه 

زياد طلعها من حضنه؛انتى كويسه مالك بتعيطى ليه 

وتين مسحت دموعها وبصتله بحزن ؛انا اسفه 

زياد باستغراب؛على ايه 

وتين ؛على طريقه كلامى معاك الصبح ياريت متزعلش 

زياد بسخريه؛ههه غريبه عموما يا ستى مش زعلان بس قوليلى بابا حكالك حاجه 

وتين بتوتر؛هاا  لا مقليش حاجه 

زياد لنفسه ؛أنا متاكد انه بابا قلها كل حاجه وتين عنيده واكيد فى الوقت إللى انا مكنتش قاعد فيه حكت مع بابا ومتاكد انه بابا حكالها كل حاجه والا ايه اللى هيخليها تعتزر وتغير معاملتها معايا

وتين باستغراب؛انت سرحت ف ايه 

زياد ؛هاا لا ولا حاجه بس تعبان شويه وعاوز ارتاح بعد اذنك 

زياد سابها وخلع جاكيت بدلته ونام على السرير بتعب 

وتين استغربت وقربت منه ؛زياد انت كويس 

زياد وهو مغمض عينه ،اهاا كويس مالى يعنى 

وتين قربت وحطت ايدها على جبينه لقت جس،مه سخن 

وتين راحت عند الدولاب وطلعت ترينج اسود وقربت منه؛طيب قوم غير هدومك والبس ده 

زياد بتعب؛بعدين سبينى دلوقتى انام 

وتين قربت وقعدت جنبه واتكلمت بهدوء؛ممكن تقوم وتكلمنى 

زياد قام واتنهد بتعب وبصلها؛عاوزه ايه مش فايق للخناق معاكى النهارده 

وتين بحزن؛انا مش عاوزه اتخانق بس ياريت تقوم تغير هدومك وتغسل وشك علشان ترتاح

زياد بتنهيده؛حاضر قام واخد منها الترينج ودخل الحمام علشان يغير 

وتين طلعت ونادت على فاطمه وطلبت منها تجبلها مياء بارده وتعمل لزياد اكل 

وتين رجعت الاوضه وقعدت على السرير وبعد دقايق زياد طلع من الحمام 

وتين قامت واخدت منه اللبس بتاعه وشالته 

زياد حس بدوخه وكان هيوقع بس وتين مسكته 

وتين؛اكيد حضرتك ضغطت على نفسك بالشغل وكمان طلعت وانت مش اكل اى حاجه تعال معايا وتين سندته وقعدته على السرير وهو لانه كان تعبان كان مستسلم 

وتين جابت مخده وخلته ينام ويسند ضهره عليها 

زياد كان بيبصلها باستغراب بس من جواه فرحان يمكن لانه ديه اول مره من سنين حد يهتم بيه كده وفجاه الباب خبط

وتين فتحت الباب وكانت الداد فاطمه جايبه الاكل والمياء 

وتين بحب؛شكرر يا دادا اتفضلى انتى 

فاطمه بابتسامه؛ماشى يا بنتى 

وتين قفلت الباب وحطت المياء على التربيزه واخدت صنيه الاكل وقعدت على حافه السرير جنب زياد 

زياد ببرود؛انا مش قولت مش عاوز اكل 

وتين بعناد؛مش بمزاجك انت ماكلتش اى حاجه من الصبح ولازم تاكل 

زياد ؛قولت مش عاوز انتى 

وتين اخدت المعلقه وقبل ما يكمل كلامه حطت المعلقه فى بوقه 

وتين بعناد؛انت مش بتسمع الكلام بس للاسف انت تعبان وغصب عنك لازم تاكل 

زياد كان بيبصلها وهو مصدوم

وتين بدأت تاكله زى الطفل وهو استسلم وسرح فى جمالها وعيونها الجميله 

وتين بغرور؛أنا عارفه انى قمررر بس مش للدرجادى 

زياد بضحك؛ههههه تبا لتواضعك يابت 

وتين بغرور؛احمم انا متواضعه جداا 

زياد؛طيب كفايه انا شبعت يا عم المتواضعه شيلى الاكل بقاا 

وتين؛حاضر 

وتين اخدت الصنيه وقامت وزياد بصلها وابتسم  زياد شال المخده وفرد جس،مه على السرير علشان ينام 

وتين جابت المياء البارد وبدأت تعمله كمادات 

زياد ؛انتى بتعملى ايه 

وتين؛هعملك كمادات علشان حرارتك تنزل 

زياد ؛لا متعمليش حاجه وسبينى انام 

وتين؛طيب وانت مالك متنام وسيبنى انا اشوف شغلى

زياد بزهق؛يووه انتى عنيده ليه كده 

وتين ؛معلش بقااا حظك انك تتجوز وحده عنيده 

زياد ؛بقولك انا انا هنام وانتى اعملى اللى تعمليه علشان زهقت وعاوز انام 

وتين؛طيب نام بقاا 

زياد تعب من المجادله معاها وشد البطنيه ونام ووتين قعدت جنبه وفضلت تعمله كمادات

🌹🌹🌹عند حمزه 🌹🌹🌹

حمزه اخد رهف علشان يكتبوا كتابهم وبعد وقت وصلوا  مكان غريب

رهف ؛هو ايه المكان ده 

حمزه ؛هتعرفى دلوقتى بس يلاه ندخل

رهف؛حاضر 

حمزه مسك ايد رهف ودخلو

 ورهف اتصدمت لما شافت 

يتبع .....

رايكم ....

تكملة الروايه من هنا هنا  


تعليقات

التنقل السريع