القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق وجحيم السيف البارت 1_2_3بقلم عبير الزهور في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



...  هتتزوجيه 


بصدمه...  مستحيل 


...  ههه والله ..  ليه هوا دا بمزاجك 


.... انا هتحمل كلشي بس مستحيل اتزوج واحد اعـ. ـمى.. و ببكاء 

انا هشتغل زياده و هققل من اكلي و مش هشــ ـرب ميه كتير و مش عايز ملابس هفضل كل السنه بلبس واحد  بس ارجوك يا خالو  متزوجنيش ليه  هوا اعـ ـمى 


بضحك شديد.... ههههههههه لو بقيتي كل السنه متكليش و بتشــ ـربيش  دا انتي مش هتحصلي  الف جنيه بس الناس  دا دفعو فيكي  مليون جنيه  عارفه اي يعني مليون جنيه يعني هعيش كل حياتي مرتاح 


ببكاء... ارجوك يا خالو.... دا انا بعد وفـ ـات ماما و بابا مضلش لي غيرك ترميـ. ـني  الرمـ ـيه دي 


.... يالله  جهزي نفسك  وعايزك تطلعي حلو اوي عشان هما دفعو فيكي مليون جنيه


بعيط... هما مين 


.. انا مش مزنوق اقلك مين بس عشان اكسب فيكي حسنه هقلك... اهل العروسه هما الدفعو عشان يبدلوكي في بنتهم 


.. وليه اهل العروسه  يحطوني مكان بنتهم 


بعص.بيه.. انتي عندك اسئله كتير خلصي جهزي نفسك زمانهم جاين 

 


جهزت نفسها  


طلعت وهيا بتعيط.... انا جهز اهو 


اخدها و مشي اهل العروسه 

قبل ما يمشو 

ام العروسه.. ممكن تنسه اذا عندك بنت اخت 


... دا انا هنساها و انا اسمها و كل حاجه تخصحه


في السياره 


 ام العروسه..  انتي هتكوني مكان بنتي 


.. انا ليه انا يعني انا عايز اعرف ليه عايزين تبدلوني ببنتكم 


.. انتي تخ. ر. سي خالص انا مش دافع لخالك عشان تكتري حكي انتي هتكوني مكان بنتي قبل الفرح بنص ساعه 


.. بالله عليكي قوليلي 


.. ماشي هقلك.. 


يتبع 

 


❤دمتم بخير ❤



عشق  و جحيم السيف 🌹


التفاعل على البارت الاول مكانش حلو 


بس انا عشمي فيكو كبير.. يا ريت تفاعل على البارت دا 

انا نزلت البارت دا عشان اصحاب التعليقات الجميله  شكرآ اوي 


البارت الثاني 


 بنتي و سيف كانو مخطوبين لبعض لاكتر من خمس اشهر 


... هوا اسمو سيف 


..  ايوا اسمو سيف هههه هوا انتي مش عارفه اسم عريسك...  خليني اكمل...  بس قبل شهر من اليوم سيف تعرض لحـ ـادث و سسببلو عمـــ ـى و ماقدرناش نوقف العرس و بنتي مش راضه تتزوجو عشان اعمــ ـى 


.. اه اذا عرفو  انا مش العروسه هيعملو اي 


ام العروسه...  مش هيعرفو انا هخليك تروحي بدل بنتي قبل بنص ساعه و بس يتم كتب الكتاب انا هاخد بنتي و ارجع بيتي 


بعيط.. بس انا مش عايز اتزوج بطريقه دي 


.. والله هوا الحق عليه اتعطفت معاكي  تسـ كري بقك خالص و مسمعش صوتك و بعدين اناما دفعتش عليكي  مليون جنيه كدا 


..   في نفسها... الله يسامحك يا خالي  الله يسامحك 


في الفرح 


تم تبديل العرايس 


بارك الله لكم و جمع بينكم في خير 


سيف.. الف مبروك يا قلبي 


.... 


سيف.. مش بتردي لي... مكسوفه مش كدا  خالص متقوليش  حاجه 


في نفسها... اي دا دشكلو جنان و صوتو حلو اوي.. ايه الهبل البقوله ده 


كل دا والعروسه مغطيه  وشها بطرحه 


**اوبس  .. نسيت اعرفك  حور بنت جميله جداً  بشرته بيضاء  مش طويله ولا قصيره  لون عنيها ازرق عندها 20 سنه هيا يتـ يمه  و كانت عايشه معا خاله 


سيف.  اكبر رجال الأعمال   طويل و جسمو رياضي لون عنيه اخضر عنده30 و ابوه متـ وفي و عايش معا مامتو و مامتو ست طيبه خالص.....


و بس **


بعد الفرح.. و كانت فرح لا مثيل له  من المئكد  و هاذ فرح سيف المنشاوي اكبر رجال الأعمال 


في غرفه سيف 


سيف بحب... اي يا حببتي مش ناويه تسمعيني صوتك دا انتي كنتي مبتسكتيش  ايه الحصل لك.دا انا مش مستدق بعد كل الي حصل معيا و اني بقيت مش اشوف وانتي بقيتي متمسكه بيه انا ابحبك اوي يا لين  و بدء يتحسي عشان يوصل لها 


و كاد ان يقع لكن قالت حور 


حور.. حاسب 


سيف.. مين انتي دا مش صوت لين 


حور بخوف.. انا  انا انا


سيف بعصـ ـبيه. قولي 


حور برتـ ـعاش... هقول  انا انا مجبـــــ ـوره 


حور...  ام العروسه... دفعت....  مليون جنيه لخالي عشان انا كون مكان..... العروسه.... و 


سيف بعصبـــ يه.. كملي بسرعه 


حور بخـ ـوف  شديد...... والله انا معرفش حاجه غير اليوم اجت ام العروسه واخدتني عشان اقعد مكان بنتها وتكتب كتابك عليه  و هيا دفعت مبلغ كيبر لخالي و خالي باعني 


سيف... لا مستحيل لين تعمل كد مستحيل.... ازي دا يحصل يضحكو على سيف المنشاوي ازاييييي... كملي اي كمان 


حور.   والله انا معرفش هما جابوني و حطوني والله انا معرف حجه 

.


سيف مسك الفون قال بصوتو لين خطبيتي  عشان يتصل عليها  و اتصل وردت 


لين.. نعم 


سيف بغضـــ ـب... اي العملتي دا انتي بتضحكي عليه 


لين بضحك.... ههههههه انتا من كل عقلك فاكرني بحبك  دا انا محبيتك بحياتي و كمان بقيت اعمـ ـى  انا بس خليتك توقع على ملكيه البيت الي في المانيه و اختوصار ملكي  و ضحكت 

ضحكه شر، يره  واغلقت الخط  في وشوه 


هوا زق الفون و اتكلم بعصبـ يه  انتو تضحكو عليه 

ماشي 


و التفت الى تلك الخا.ئفه و ترتجف 


سيف بش.ر... انتي اكيد معاهم في العبا دي 


حور... والله انا معرفش حاجه 


سيف.. دا انتي دخلتي جحـ ـيم السيف..

ههههه


عشق و جحـ ـيم السيف  


#البارت #الثالث 


شكرآ اوي عى الفاعل الجميل 🌹


سيف..  دا انتي دخلتي جحـ،  ـيم السيف 


و قرب منها و هوا بيتحسس شوي شوي و صل عندها و هيا بترتعـ ش و قال بصوت اشبه بفح يح الافعه 


سيف...  دا انا هخليكي تندمي على اليوم الي التولدتي فيه 


حور...  والله انا معملتش حاجه والله انا مجـ ـبوره 


سيف....  ههههه مجــ ـبور قولتي.... دا انا هسو.دلك عيشتك   انتي هتنامي على الارض و  بدون غطاء كمان و هتعيشي في البيت دا خدامه  فاهما 


حور بعيط...  والله انا معملتش حاجه 


سيف....  دا انتي هتشوفي العجب  ..  انتي عملتي كتير 


حور..  والله انا مغلطش 


شيف بهستيريه....  انتي غلطي و غلطك الاكبر انك وافقتي تكوني جزء من العبا دي 


حور.. و


سيف.. بغـ ضب..  اسكتي مسمعش صوتك 


**مالك يابن الجنو.. نه البنت هتموت من الخو،،وف***


حور تبكي بصمت 

نامت حور  بصمت 


# الحمدلله يا رب دا انا افتكرت مش هتخليها تنام #

تاني يوم

 

اليوم التالي


سيف صحه وبدئ بتحسس المكان و راح الحمام   اخد شور و جهز نفسو و اتشيك 


بعد شويه قامت و منبهره هوا ازي كدا يعرف مكان كل حاجه تحسيه بشوف 


فاقت من شرودها  على صوتو و هوا بز. عق 


انتي يا زف ته قومي كفيا عليكي نوم 


قامت و بسرع جهزت نفسها و راحت عند سيف 


حور بخو. ف...  ان. ا اا ججج. ج هه زت 

سيف بعص بيه  ..  هوا انا هشحت الكلام منك 

حور بسرعه..  انا اسفه 


سيف..  انتي اسمك اي 


حور...  اسمي   اسمي 


سيف.بعصب يه ..  قولي 


حور..  اسمي حور 


سيف.. ماشي يا حور 


سيف..  هنززل تحت و ايكي تتكلمي على اي شي انا هتصرف 


حور..  ماشي 


نزلو تحت 

و كانت الصدمه على وجه مامت سيف 


مامت سيف هاجر..  مين دي يبني 


سيف بسخ. ريه...  هههه دي دي مراتي يا امي 


مامت سيف..  مراتك ازي امال فين لين 


سيف بغ ضب..  اسم زفته مسمعوش في البيت دا 


مامت سيف  ...  ليه حصل اي ومين دي و مرات ازي 


سيف...  سيبي الهانم تقولك  انا رايح الشغل زمانه ادهم جاي 

....  واه على فكره انا رح اطرد كل الخدم عشان ملهمش لازمه 


مامت سيف   ...  سيف مالك كدا اتكلم معايا عدل 


سيف بغضـــ ـب...  انا مش طايق نفسي يا امي سيبيني  لوحدي 

و راح عشان يخرج برا الفيله 


بس سمع صوت و قف  متتخيلوش صوت مين دا 



❤دمتم بخير ❤

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع