القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

روايه حكايتي مع قاصر البارت 1_2_3 #بقلمي Amal Zaki في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



يعني اي يا بابا انا مش حمل مسئوليه وجواز ده انا لسه مكملتش العشرين 

الاب بغضب صعيدي . وه عاد انت مش راجل ياك ولا ايه

الابن بضيق وغضب مكتوم . لا يا بابا بس انا مش عايز اتجوز دلوقتي واظن دي حريه شخصيه ومش هتجبرني وانا راجع أمريكا تاني  

الاب بغضب ولهجه لا تقبل النقاش . اللي يكسر كلمتي ويخرج عن طوعي يبجي مش ولدي جولت اي 

الابن بحزن . حاضر يا بابا ويتري العروسه كام سنه بقي

الاب بدون مباله . 14 سنه 

الابن بصدمة . دي لسه قاصر يا بابا 

الاب ببرود . حدانا ف الصعيد بنجوز البنيه من 10 سنين يا ولدي   

الابن بصدمة طلع اوضته ومتكلمش مع حد 

(تعالوا بقي نعرف الأشخاص عشان نبقي علي نور ☺ )

******************

الابن . يوسف العمار من اسمه شخص مجتهد بيحب المذاكره وعنده 19 سنه فاضل شهرين ويتم العشرين شكله يقول انه ف 25 لانه اتعلم ضرب النار وحاجات كتير ف الصعيد 

الاب . عبدالحميد العمار شخص جاحد ورخم وانا مش بحبه 🥺 ومش هقول غير انه عمده الصعيد وهوه اللي طلب من ابنه يقطع دراسته ويجي يتجوز . شخص رخم 😟 

نرجع 

**********

تاني يوم كان كتب كتاب يوسف وطفله قاصر وكتب الكتاب تم وحصل ضرب نار وحاجات الصعيد الجامدة دي 💞💞

(اي حد هنا ف الصعيد يسيبلي عنوانه انا بقول اهوه 🥺😂)

بعد ساعتين من رقص يوسف وانبهار الكل بيه وحقد البنات كلهم لما شافوه طالع لعروسته القاصر  

يوسف دخل اوضته وكانت الصدمه انه 😲😲😲😲😲

نكمل بعدين يا حلوين لو عجبتكم 

#روايه حكايتي مع قاصر 

#بقلمي Amal Zaki 

وضرب نارررررر لاهل الصعيد والله بحبهم جدا جدا جدا 😍💞🥺🌚🥶🥶🥶💥💯💫




يوسف دخل اوضته وكانت الصدمه انه لقي بنت ايه ف الجمال اللي يشوفها ميقولش بنت 14 سنه يقول ف 18 وكانت بتتفرج علي الاوضه بسعادة طفله وهيه بتتحرك وبتجري كانت هتقع بس لقيت ايد من حديد بتحاوط خصرها شهقت بفزع وكانت هتصرخ بس هوه حط ايده علي بوقها بسرعه

يوسف بإعجاب . انتي العروسه بقي 

جميله بخجل وفرحه طفله . ايوه انا شايف الفستان حلو يا عمو ؟؟ وقامت من حضنه ولفت مرتين بسعادة وقاعده تتنط

يوسف ف نفسه وبيكلم عقله . هيه حلوه اوي كدا ليه بس طفله يا يوسف اعقل هتخش النار علي اللي بتفكر في يا زفت دي طفله مش فاهمه حاجه ورد علي نفسه بس هعمل معاها اي انا مضطر عشان ابويا بس جت ف دماغه فكره وعزم علي انه ينفذها 

يوسف بتفكير . بس انتي لهجتك مش من الصعيد انتي كنتي هنا وبتتكلمي عادي كدا 

جميله . لا يا عمو بس ماما جابتني هنا وقالت لي هلبس فستان وانا سمعت الكلام عشان جميله شاطره وبتحب تسمع الكلام 

يوسف زهق من برأتها وحس بالذنب اوي وقالها بغضب . اتخمدي  

وبعدها افتكر ازازه الويسكي اللي زميله من أمريكا اصر يجيبها له انهارده ودور عليها ولاقها وشربها كلها وقال الجميله وهيه نايمه انها حلوه اوي وقرب منها  و اششششش

تاني يوم الصبح 

يوسف قام من النوم مصدع اوي وبص لقي جميله بتعيط جامد و مش قادره تتحرك وتعبانه اوووي وهدومها مش مظبوطه ولقي علي السرير دم 😲😲😲😲😲

ونكمل بعدين انا كبرت البارت عشان طلبكم ومرضتش ازعلكم

#روايه حكايتي مع قاصر 

#بقلمي Amal Zaki 

Part 2




يوسف قام من النوم مصدع اوي وبص لقي جميله بتعيط جامد و مش قادره تتحرك وتعبانه اووووووي وهدومها مش مظبوطه ولقي علي السرير دم

يوسف بصدمة . انا عملت اي 

جميله بخوف طفولي وتعب . انت امبارح كنت بتعمل حاجات وحشه يا عمو وبعدها نمت علطول 

يوسف بصدمة اكبر . عملت اي 

جميله بخجل . كنت هت.....😘🙈 بس محصلش حاجه وانت نمت علطول 

يوسف بتفاجئ . طب الدم ده من اي 

جميله بخجل ووشها بقي احمر اوووي . بصراحه ماما قالت لي ان دي حاجه عاديه بس مقلتش اعمل اي وهيه كانت مستنيه الموضوع ده بفارغ الصبر بس يا عمو 

يوسف بغباء . حاجه اي 

جميله بخجل . تعالي يا عمو اقولك ف ودنك عشان انا بحبك ومش عايذه اخبي علي حضرتك حاجه

كم هزت هذه الكلمه قلبه وارتعش جسده ولكنه فاق واقترب منها لتهمس جميله ف اذنه البريو*😊

وابتعدت بسرعه لينظر يوسف لها بجسد مرتعش من همسها واقترابها منه وجدها تموت من الخجل وحياء طفله بريئه لا تعلم شئ ف اي شئ 

نظر لها بإعجاب وحب لا يعرف متي ولكن علم انه احب طفله وعاد كانه ف 15 من عمره وفرح انه مقربش منها ولا عمل حاجه غلط هوه كان قدامه الغلط كتييير ف أمريكا بس هوه عارف ربنا وحب قربه من امرأه ف الحلال لم يكن يعلم أنه سيصبح متيم بطفله ويكون معها بكل جوارحه 

جميله بخجل واحمرار وجنتيها . عمو ممكن متقولش لحد علي اللي قولته لحضرتك  

غضب يوسف من كلمه عمو ورد بحب . جميله انتي متعرفيش اسمي 

جميله بخجل هزت رأسها بلا 

يوسف بحب . طب من دلوقتي متقوليش عمو دي انا اسمي يوسف يوسف بس يا جميله ماشي 

شهقت جميله . لا حضرتك اكبر مني بكتير معرفش اقول كدا 

يوسف بغضب ولكن اخفاه . جميله انتي كام سنه 

جميله بفرحه طفله . جميله كبيره وهتم 15 كمان شهرين بس

يوسف بتفاجئ . انتي مولوده امتي يا جميلتي 

جميله تفاجأت من الاسم بس ردت بفرحه . */*/*

يوسف بصدمة وحب وفرح مزيج لا يعرفه الا العشاق  . ده نفس يوم عيد ميلادي يعني الفرق بينا مش كبير هما 5 سنين بالضبط 

جميله شهقت . ازاي حضرتك هتم العشرين كمان شهرين ده حضرتك ضخم اووووي  

يوسف بضحكه . هوه يبان اني اكبر من كدا عشان بهتم بجسمي وشكلي شويتين 

جميله بهيام واعجاب . ضحكتك حلوه اوي يا يوسف 

يوسف فرح انها نادته باسمه وقرب منها وهيه تايهه معاه وكاد أن يقب... 😘ولكن قاطعه فتح الباب بقوه وغضب 

الاب بغضب وصدمه . جميييييييله 

استووووب البارت طويل اهوه

محدش يقول حبها امتي الرجل يعشق من عينيه والانثي تعشق من اذنيها 

يوسف حب ف جميله برأتها اللي هوه مش لاقيها وخصوصا انه سافر كتير بره و رتب حياته علي انه متجوز فحياته اتغيرت 180 درجه 

وكلنا عارفين اغنيه أدهم النابلسي 

" علفاكره الحب مش احساس متل ما مفكره الناس الحب روح بتلبسنا وبنبطل وقتها اشخاص هيدا هوه الحب بيجي بلحظه بيدق القلب " 

حب ف الحلال احسن مليار مره من شات مخفي 🙂😉

ناس كتير فاهمه كلامي كويس 🥴😅🥺💘

🥰🥰🥰💞💞🙈😊😘

Part 3 

#روايه حكايتي مع قاصر 

#بقلمي Amal Zaki 

رأيكم بلييييز 😔🥺💘

تكملة الروايه من هنا 

 

تعليقات

التنقل السريع