القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت جميلتي البارت 1_2_3بقلم نورهان نشات في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


_بقا انا يوسف احمد الجبالي ابن صاحب اكبر شركات ف الشرق الاوسط اتجوز دي

_ومالها دي ي يوسف دي بنت خالك حتى وانتا تاخدها احسن من الغريب يبني

_مش هيحصل ي ماما ولو على جث"تي

_الاب احمد:انتا بتعلي صوتك ع امك طب اي رايك ي يوسف مش هتتجوز غيرها

_اوووف


انا يوسف الجبالي عندي 26 سنه بشرتي قمحاويه جسمي رياضي و زي م عرفتو صاحب ابن اكبر شركات والي المفروض اتجوزها دي جميله بنت خالي

هي اسم ع مسمى جميله فعلا عيونها لونهم ازرق شعرها بني وبشرتها بيضه عندها 22 سنه


يوسف:بقا انا يوسف اتجوز دي

محمد:مالها دي يعم دي بنت خالك حتى ومحترمه

يوسف:انا يوم متجوز تكون دي يعني يمحمد

محمد:مع الوقت هتحبها

يوسف:انا ماشي عشان مش هستفاد منك ف حاجه سلام


الاب احمد:يوسف

يوسف:نعم

الاب احمد:كتب كتابك على جميله بكره انا قولتلك عشان تعمل حسابك

يوسف بعصبيه:تمااام


جميله:ماما انا مش عاوزه اتجوزو ي ماما

الام يسر:معلش ي حبيبتي ابوكي موافق هنعمل اي طيب

جميله ب دموع:خلاص ي ماما انا هنام

الام يسر:نامي ي حبيبتي

الام ف نفسها:ربنا يعينك يبنتي 


صباح اليوم التالي


الام يسر:جميله اصحى ي حبيبتي

جمله؛حاضر صحيت

الام يسر:اجهزي عشان كتب كتابك

جميله:طيب


عند يوسف

الام عائشه:اصحى ي يوسف يلا

يوسف:خلاص صحيت


في المساء

بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم ف خير

عائشه:مبروك ي حبايبي

جميله:الله يبارك فيكي ي عمتو

عائشه:لا قوليلي ماما

جميله:حاضر ي ماما

و جميله حضنت امها وبعدين روح يوسف و جميله البيت

يوسف:بصي بقا انا اتجوزتك عشان ارضي امي وابويا غير كده انا مبحبكيش اصلا

جميله:ع ااساس اني انا بحبك انا كمان بكر"هك ي يوسف

وفجأة قل"م ينزل على وش جميله

جميله بصدمه:.....

يتبع



شكرا على التفاعل القمر♥

بارت2

#جميلتي♥✨


جميله:انتا بتضر"بني؟؟

يوسف:واكس"ر رقبتك كمان طول م انتي بتعلي صوتك عليا

جميله:ي اخي انتا اي بقا انتا اي يخربيت التكبر الي انتا في كل شويه انا يوسف ابن صاحب اكبر شركات و اي واي و اي ده كمان كفايا اني وافقت اتجوزك عشان خاطر بابا الي تعبان ده ومقدرش ارفضلو كلمه ثم اكملت وقالت انا بكر"هك ي يوسف بكر"هك

وسابتو ودخلت الاوضه

يوسف بصدمه وصوت عالي:انتي بتكلميني انا كده ماشي ي جميله انتي بتفتحي عليكي ابواب جهنم ماااشي ونزل من البيت 

جميله بعياط:يارب والنبي خليك معايا

وبعدها نامت

يوسف روح البيت وشاف جميله نايمه ع االارض

يوسف ف نفسه:بقا الملاك ده بيزعقلي انا كده ماشي ي جميله


جميله صحيت صلت فرضها

جميله بقر"ف:اعملك فطار

يوسف بنفس الق"رف:لا هفطر ف الشغل

جميله ب استغراب:شغل تاني يوم فرحك؟

يوسف:ع اساس انو كان فرح عدل اوي

جميله بصتلو بقرف ودخلت المطبخ

يوسف رزع الباب ونزل

جميله:جتك القر"ف بني ادم مقر"ف


والباب بيخبط 

جميله:حاضر حاضر جايه

ولسه بتبص من العين السحريه لاقتهم اهلها

جميله ف نفسها:ي نهار احمر

وراحت تتصل على يوسف

جميله: ي اخي م ترد بقا

يوسف:خير

جميله:اهلنا جم اقولهم اي

يوسف:هو يوم مش فايق من اولو سلام انا جي

جميله:سلام


جميله فتحت الباب وسلمت على مامتها ومامت يوسف

الام يسر:اي يحبيبتي عامله اي 

جميله:الحمدلله ي ماما كويسه

عائشه:اومال يوسف فين

جميله:ها يوسف اه يوسف جي

عائشه:طيب

جميله:اهو جي

يوسف و راح حضن جميله وهي اتصدمت

عائشه:اي الاخبار ي يوسف

يوسف ب ابتسامه:كله تمام

وقعدو معاهم شويه وبعدين مشيو


جميله:ممكن افهم اي الي انتا عملتو ده

يوسف:اي يعني بحضن مراتي فيها حاجه دي

جميله اتعصبت ووشها بقا لونو احمر

يوسف:متتعصبيش لاحسن يطقلك عرق ولا حاجه المهم انا جعان

جميله:م تاكل يعني اعملك اي

يوسف:فين الاكل يعني

جميله:ادخل المطبخ وشوف

يوسف:جمممميييله

جميله:هو انا قولت حاجه بقولك روح شوف يعني انا مالي

يوسف:يعني مش هتأكليني

جميله:لما تتشل ان شاء الله

وفجأة الباب خبط

يوسف بصدمه:اي الي جااابك هنا


يتبع



شكرا على التفاعل ي بنات♥

بارت 3 

#جميلتي♥


يوسف بغضب:انتي اي الي جابك هنا

هنا بسهوكه:جيت اتطمن عليك اصلك مشيت فجأة

يوسف:بس مش لدرجه تيجي البيت

وطبعا جميله واقفه ودموعها بتنزل منها

يوسف:امشي اطلعي برا ي هنا دلوقتي

هنا:يعني بتطردني عشان دي ماشي ي يوسف


يوسف:جميله مالك اهدي دي معايا ف الشغل اهدي بس

جميله:هي ليه بتتكلم بسهوكه كده دي

يوسف بغمزه:بتغيري ولا اي

جميله:اه بغير 

يوسف:قولتي اي؟

جميله:هاا لا مقولتش انا داخله انام

يوسف بضحك:طب والاكل طب

جميله وبتقلد هنا:خلي هنا تيجي تأكلك

يوسف:هخليها تيجي تأكلني بجد خلاص ماشي

جميله:يووووووسف

يوسف:خلاص خلاص حضريلي انتي بقا

جميله:يووه ماشي

وحضرت جميله الاكل ل يوسف

يوسف:مش هتاكلي معايا

جميله:منا شوفت ست الهانم دي نفسي اتسدت

يوسف:تعالي بس كلي معايا

وكلو ويوسف كان حاسس ان كلام محمد فعلا صح هحبها مع الوقت!وجميله بتحب يوسف من زمان بس هو مكانش بيحبها


جميله:اي رأيك ناكل فشار واجيب فيلم؟

يوسف:يلا مستنيكي وانا هجيب فيلم حلو ونتفرج

جميله عملت فشار وسهرو سوا وبعدين نامو من غير م يحسو

في الصباح

جميله صحيت قبل يوم خدت شاور وصلت فرضها وبعدين صحت يوسف

جميله:يوسف يوسف

يوسف بنوم:ايوه ايوه صحيت

جميله:قوم عشان هتتأخر ع الشغل

يوسف:لا مش هتأخر مش هروح اصلا

جميله:مش هتروح لي

يوسف:انهارده فرح واحد صاحبي ف هنروح سوا

جميله:انا هلبس اي

يوسف:عامل حسابي هتلاقي فستان عندك البسيه

جميله:طيب

يوسف:طيب يلا بقا اجهزي 

جميله:ثواني وهكون عندك

يوسف قام وخد شاور وصلى 

جميله:انا جهزت

يوسف:وانا كمان يلا

و راحو الفرح وكان كل الناس بيبصو على جميله عشان كانت جميله فعلا

يوسف بغضب:هو انتي اي حاجه بتيجي فيكي حلوه اهو بصي كلو عمال يبص عليكي اعمل اي انا بقا

جميله:انا اعمل اي يعني 

يوسف:هنروح وشدها من ايديها

جميله:ااااه ايدي

يوسف:محدش قالك تبقي حلوه

جميله بوجع:انا اعمل اي ده انتا غريب ي اخي

يوسف:انا غريب 

جميله:ها لا طبعا ده انتا حبيبي

يوسف:منا عارف اني حبيبك

جميله:بس يعم بقا يلا روحني

يوسف:طيب هروحك وهروح لمحمد عشان عاوزني

جميله:طيب


وروح يوسف جميله البيت وبعدها نزل

يوسف وبيتكلم ف الموبايل: عامله ايه يبنتي

_الحمدلله ي يوسف انتا عامل ايه وجميله عامله ايه

يوسف:كويسين المهم هنعمل الي اتفقنا عليه

_انا جميله صعبانه عليا بصراحه

يوسف:هنعمل بس وبعدين نشوف جو صعبانه عليكي ده

_طيب يلا وامري لله


يوسف روح البيت وبيخبط

جميله:يوسف انتا جييت

يوسف:اه ادخلي ي اميره

جميله بصدمه:ميين دي

يوسف ببرود:دي مراتي...


يتبع.

تكملة الروايه من هنا 

 

تعليقات

التنقل السريع