القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت خطيئة العشق البارت 1_2_3_بقلم سولييه نصار في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله مع البرنس محمد السبكي قصص وروايات كامله يسعدني تواجدكم معنا في المدونه قصص وروايات حصريه فقط عندنا وبس تابعنا ليصلك كل جديد


سكريبت♥️بقلم سولييه نصار♥️


خطيئة_عشق


الاول والثاني والثالث 


- حامل  يا رفيدة ؟!! وفي ليلة دخلتنا ؟

صرخ نزار فيا بغض*ب ...رجعت لورا وانا مرعوبة وبعيط ...قرب هو جامد مني وض*ربني جامد بالقلم ومس*ك شعري وهو بيزعق:

-قوليلي انتي حامل ازاي وانا ملمستكيش ....قوليلي مين ابو الطفل ده ...

-معرفش ...معرفش 

قولتها برعب وانا ببكي مش فاهمة حاجة كل اللي عارفاه أن النهاردة ليلة دخلتي فجأة اغمي عليا ونزار جابلي الدكتور والدكتور  قال إني حامل ...معرفش ده حصل ازاي ...أنا عمري ما حد لمسني ...حسيت اني دماغي وقفت ....نزار كان لسه بيزعقلي ...بيهزني جامد وهو بيصرخ:

-انطقي يا خاط*ية ...حامل من مين ...؟

ضربني بالقلم لحد ما وقعت علي الارض ...نزل جمبي وخنقني وهو بيص*رخ والدموع بتنزل من عينيه :

-كنتي بتخونين*ي يا رخ*يصة ...

عيوني وسعت وحسيت نفسي انقطع ... قولت بصوت ضعيف :

-والله ما خو*نتك يا نزار ...والله ما حد لمسني !

-اومال حامل ازاي يا روح امك 

قالها نزار بتريقة وغضب بعد ما زقني ...بصلي يقرف وقال :

-انتي متستحقيش اني الوث أيدي بدمك الفا*سد ...

غمضت عيني بخو*ف فقال ببرود:

-انتي طالق...طالق يا رخي*صة ...اطلعي برة بيتي ...

بعدين مسكني جامد ....وانا ببكي وبترجاه يسمعني ...يديني فرصة اتكلم بس هو كان رافض تماما ...فتح الباب ورماني برة البيت بهدوم البيت وقفل الباب ...قعدت اخبط علي الباب وانا ببكي ...وبترجاه يفتح ...كنت خا*ئفة مرع*وبة ولوحدي...مش فاهمة حاجة حاسة اني في كابوس ...لقيت شوية ناس بتبص عليا ...قومت بخو*ف ...كنت مكسوفة من شكلي جامد قومت ومشيت ...كنت ماشية في الشارع وانا بعيط مش عارفة اروح فين ولا اجي من فين ..عقلي كان واقف ...مش قادرة افكر ...أنا ازاي حامل ومن مين ؟!!!...الأفكار الو*حشة كلها جات في دماغي لدرجة شكيت في نفسي .....تعبت من التفكير والمشي وقعدت علي الارض وانا بب*كي  ...

.... 

في البيت . .

كان نزار قاعد علي الارض وبيبكي ...الإنسانة اللي حبها طلعت خاي*نة ورخ*يصة ...هو وقف قدام أمه  عشانها...كان هيخسر أمه لانه بيحبها بس هي طلعت حق*يرة ورخي*صة....اتمني أنه يقتلها بس للاسف هو بيحبها ...هو ضعيف قدامها ...بس مش بعد اليوم ...عمره ما هيكون ضعي*ف قدام واحدة

مسك التليفون وهو بيتصل بأهل رفيدة  !...

.........

وقفت قدام بيت اهلي وانا بعي*ط وبرتعش ...اقولهم ايه بس ...خبطت علي الباب ...فتحتلي اختي وبصتلي بر*عب لسه هتكلم جه ابويا ومس*كني من شعري ودخلني البيت وضر*بني ...امي واختي حشوه مني بالعافية

-اه يا رخي*صة ادي آخرة دلعنا ليكي ...سلمتي نفسك لمين يا بت. انطقي ...ابن مين اللي في بطنك ده 

-والله ما اعرف ...

زق امي ومسكني من شعري تاني وقال:

-نعم يا روح امك ...متعرفيش ازاي ...انتي هتجن*نيني يا بت 

بكيت وانا بلطم بإنه*يار:

-والله يا بابا ما اعرف والله ما فيه حد لمسني ...الدكتور اكيد غلطان ...خلينا نروح لدكتور تاني ...

-ماشي قدامي نروح لواحد تاني بس يا رفيدة لو طلع كلامه صح هق*تلك !

......

وداني ابويا عند دكتور تاني من معارفنا عشان يتكتم علي الموضوع .....

كشف عليا وبعد دقايق عشتها في جحيم بص لبابا بيأس وقال:

-رفيدة حامل وكمان مش بنت وحسب الكشف الموضوع من زمان!

يتبع



الجزء التاني♥️شكرا لتفاعلكم السكر♥️بقلم سولييه نصار♥️

-يا بابا انت واخدني فين رد عليا ...

قولتها وانا ببكي لما  ابويا مسكني من أيدي ودخلني عربيته بالعافية ....ماشي وهو ساكت بالعربية وانا ببكي وبحاول أكلمه وابرر ...بس هو كأنه مش سامعني من الاساس...عينيه علي الطريق ...لقيت نفسي في مكان غريب ولما ركزت شوية لقيتها التر*ب .....

صرخت بخوف ...مسكني ابويا بعن*ف من شعري وخرجني من العربية وقال:

-انت حلك انك تتدف*ني عشان نخلص من الفضيحة دي ....

.......

في بيت نزار كان قاعد هو وماسك ايد أمه وعيونه مدمعة وقال:

-اسف يا امي سامحيني ...انتي قولتيلي قبل كده أنها رخ*يصة ومتستاهلنيش بس انا عندت معاكي  ...كنت فاكر  أنها بتحبني زي ما بحبها بس طلعت كد*ابة ورخ*يصة ...ابوس ايديكي سامحيني يا امي 

وبعدين حضنها وهو بيبكي ...ابتسمت مروة بخبث وهي بتطبطب علي ابنها وقالت وهي بتمثل أنها زعلانة :

-متعيطش يا حبيبي ...واحدة زي دي متستاهلش دموعك وبعدين الحمدلله أننا عرفناها علي حقيقتها قبل ما تتدبس اكتر ...بكرة هجوزك ست ستها وهنروح بعيد ليه ...رحمة  بنت خالك يا نزار ادب واخلاق واحترام ...والبت بتحبك رغم انك دايما مطنشها وكا*سر قلبها ...

بعد نزار وقال بضيق:

-بس يا ماما أنا مبحبش رحمة 

-بس حبيت رفيدة واهو اللي اخدناه من الحب يا عبيط خد اللي يحبك مش العكس ... ورحمة ادب واخلاق وضامنينها ...مش واحدة طلعت حامل يوم دخلتكم...بس اصبر عليا أنا هم*سح بكرامتها هي وأهلها الارض ...

مسكت أيده وهي بتقول بتحذير :

-اسمعني يا نزار اياك تديها اي حاجة دي خاين*ة كانت عايزة تلبسك ابن مش من صلبك يا بني ...ملهاش اي حقوق ...وكويس انك طلقتها ورميتها...كده هي ملهاش عندنا حاجة ...

-متقلقيش يا ماما مش هتقدر تيجي تاني 

قالها نزار بحزن 

.....

بعد دقايق اتصلت مروة برحمة وقالت بخبث :

-كله تمام يا حبيبتي ... مسألة وقت وهتبقي مرات ابني ... نزار طرد رفيدة واللي عايزينه تم 

...   .

-يا بابا ابوس ايديك متقتلن*يش 

قولتها وابويا بياخدوني ناحية الترب ...كنت بعيط وبصرخ لما فجأة حد مسك أيدي ....بصيت لقيته أسامة ابن عمي ...

-ايه يا عمي اللي بتعمله ده ...

-هق*تل الخا*طية الرخي*صة دي ....

خلاني أسامة وراه وقال:

-يا عمي وحد الله مش كده ...ده مش حل ...احنا واثقين في تربية رفيدة ...هي مستحيل تعمل كده ...

-يعني الدكتور اللي جابه نزار كدا*ب ...ونزار كدا*ب والدكتور اللي روحتله كداب وهي صادقة 

-ايوة هي بنتك مفروض تصدقها ...الحمدلله اللي  مرات عمي بلغتني وأنا لحقتك قبل ما تعمل فيها حاجة

-انت مش هتقدر تمنعني يا اسامة ...

قالها ابويا وجه عشان يمسكني  تاني بس أسامة منعه 

قال ابويا بصوت مخنوق :

-سيبني اقت*لها يا. أسامة دي فضحتني 

ولسه هيرد أسامة ابويا وقع من طوله ...

وديناه المستشفي والدكتور قاله أن جتله أزمة قلبية ...امي جات وقعدت تص*رخ وتلطم وتضر*ب فيا وهي بتقول :

-غو*ري من هنا ...مش عايزة اشوف وشك تاني ابدا ....روحي يا شيخة منك لله فضح*تينا ...

مشيت وانا بجري من المستشفي واجري ...ولتاني مرة ميبقاش معايا حد ...

......

في بيت رحمة 

-طلبتني يا نزار 

قالتها رحمة وهي بتطلع من اوضتها وتقابله 

-تتجوزيني يا رحمة ؟!

يتبع


الجزء التالت♥️شكرا علي تفاعلكم السكر♥️بقلم سولييه نصار♥️

-حاسبي يا روفيدة ...بتعملي ايه يا مج*نونة 

مسكني أسامة بالعافية قبل ما انط في النيل   وقال:

-عايزة تنت*حري...تم*وتي علي معص*ية انتي مجنو*نة ....

بقيت وانا بقعد علي الارض وببكي بح*رقة وبقول:

-كان الناس اتخلت عني يا اسامة ...أنا في نظر الكل خاط*ية وحق*يرة ....أنا ذات نفسي صدقت اني واحدة رخي*صة ...مش عارفة اعمل ايه ...أنا بقول انتح*ر واخلص ...ارتاح واريح اهلي دوول ...ابويا بين الحيا والمو*ت ...وامي كرهت*ني وجوزي طلقن*ي وطرد*ني ...قولي اعيش ليه يا اسامة. ...عشان مين انا خلاص انته*يت ....

وبعدين حطيت ايدي علي وشي وبدأت اب*كي جامد ...قلبي كان مكس*ور من كل اللي حصل ...حياتي الوردية الجميلة فجأة بقت سواد وجح*يم 

قعد أسامة جمبي وهو بيقول :

-انا معاكي يا روفيدة ...أنا مش هسيبك متقلقيش...مش هخلي اي حد فيهم يأذ*يكي ...أنا واثق فيكي ...عارف انك بريئة وهعمل المستحيل عشان نثبت ده ماشي ...

بصيت لأسامة وانا ببكي ...كلامه حسسني بالامان ...اول مرة حد يثق فيا بالشكل ده ...اسامة كان بيمد ليا المساعدة ...وانا هحار*ب عشان اثبت اني بريئة ...كلام أسامة حفزني فقولت:

-اسامة أنا عايزة اثبت براءتي ليهم ...عايز اثبت اني مش خاطي*ة ولا رخيص*ة اعمل ايه ...

ابتسم أسامة بحنان وقال :

-تيجي النهاردة ترتاحي  وبكرة نروح لدكتور ونعمل تحليل مرة وتأمين وتلاتة ...مش ههدي الا لما نثبت براءتك..

ابتسمت بحزن وانا بقوم معاه ...وداني بيته اللي عايش فيه لوحده واتطمن عليا بعدين مشي عشان اخد راحتي ...نمت علي السرير وانا تعبانة وكنت بتمني أن اللي حصل ده كله يكون حلم 

....

-انت جاي في ليلة دخلتك تقول كده 

قالتها رحمة وهي بتمثل أنها حزينة ...

حط نزار وشه في الأرض وقال:

-انا اسف ...اسف كنت معمي بحب واحدة متستاهلش ...رحمة أنا بجد عايزة ابدا معاكي من جديد 

-اديني فرصة افكر يا نزار 

. .........


تاني يوم ....

جه أسامة ليا ...كنت صحيت وجهزت نفسي وانا خائفة ...كنت حابة اثبت براءتي بأي شكل ...دعيت ربنا انه يقف معايا ...قعد اسامة معايا. قال:

-بصي يا روفيدة لازم تهدي شوية ومتتوتريش ...هنروح لدكتورة مضمونة هتكشف عليكي كشف كلي ...مش عايزك لا تخافي ولا تتوتري انا حاسس ان براءتك هتظهر النهاردة 

بصيت لأسامة بإمتنان ودموعي بتنزل ...قد ايه هو شخص محترم وطيب وبيحبني وبيخاف عليا ...هو  كان عايز يتجوزني بس انا رفض*ته عشان خاطر نزار ...ولما رفض*ته مفكرش يضغط عليا بالعكس بعد وهو اللي اقنع بابا وخلاه يوافق علي نزار وسبحان الله اهو هو كمان الوحيد اللي وقف معايا ...

......

كنت في العيادة بتاعة الدكتورة وانا مرعوبة .. عقلي حاطط سيناريوهات كتير للي هتقوله ...رغم اني واثقة اني بريئة بس خايفة ...خايفة اوووي ...الدكتورة قربت مني وابتسمت ...طمنتني خالص وبدأت تكشف عليا ...

اخيرا خلصت وقومت قعدت جمب أسامة...كنت مستنياها تتكلم بصتلي وقالت:

-يا بنتي انتي لسه عذراء متلمستيش وكمان لا حامل ولا حاجة مين الغ*بي اللي قالك كده؟!!!

-ايه ؟

قولتها بصدمة فقالت:

-يا بنتي بقولك انتي مش حامل وكمان لسه بنت !!!

يتبع 

#خطيئة_العشق

#سولييه_نصار

استنوا كمان بارت

تكملة سكريبت من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع