البارت الثالث عشر
وقعت في حب عاجز 🥺♥
---------------------
مي بصدمه و صوت عالي ...... يعني ايه يا ضياء فهمني ازاي ادم جوزي
ضياء...... بصي يا مي، ادم من اول مره شافك و حبك و جه علطول اتقدم و انا وافقت و بالذات وانا متاكد من حبك ليه
مي بتسرع..... مش بحبه
ضياء بخبث..... اومال حاطه صوره ليه تحت المخده ليه
مي بتوتر.. ا انا ومعرفتش تكمل
ضياء بضحك.... مش هتعرفي المره دي تكدبي عليا واكمل بهدوء ولما جه اتقدم طلب اننا نكتب الكتاب لحد ما يتاكد من حبه ليكي علشان كده انا وفقت و انتي عملالي توكيل علشان كده كتبنا الكتاب بسهوله
مي بصوت واطي ........ علشان كده كان بيتعامل معايا برحته و بيعمل حركات قليله الادب اه اللي مشمحترم ده والله لاوريك يا ادم الكلب
ضياء بضحك...... انتي اتهبلتي علشان كده بتكلمي نفسك
مي...... نننن انت رخم و وسع كده انا مخصماك
في دار الايتام
-----------
المديره...... يعني حضرتك لقيتها في الشارع
الشخص..... ايوه يا فندم و بتقول ان اسمها مليكه و ان اهلها متوفيين
المديرة..... تمم حضرتك ممكن انت تتفضل و احنا هنراعي مليكه و لو حصل اي حاجه هكلم حضرتك ، بعد خروج الشخص نادت المديره علي مليكه و فضلت تتكلم معاها شويه وبعدين اخدتها للاوضه بتاعتها في الميتم
عند يامن فاق لقي نفسه نايم علي سرير ..... انا فين ومين دول، فجأه سمع صوت من برا اتنين بيتكلمو
الرجل 1...... بقولك ايه تعاله نروح السوبر ماركت نجيب اكل انا جعان
الرجل 2........ طب و العيل اللي جو افرض هرب او حد لقاه
الرجل 1..... يهرب ايه يا عم ده حته عيل 12 سنه و اكيد مش ذكي للدرجه دي انه يهرب و بعدين الشقه دي بتاعتنا محدش يعرفها غيرنا احنا الاتنين
الرجل 2...... عندك حق طب يلا بينا و بعد فتره سمع صوت خبط الباب و عرف انهم مشيو
يامن لنفسه..... دول راحو في داهيه، انا لازم اهرب من هنا حاول بفتح باب الاوضه بس لقاه مقفول و فضل يدور علي اي حاجه تساعده انه يهرب بس للاسف ملقيش حاجه حتي البلكونه مقفوله بقفل فقد الامل شويه و فضل يعيط
يامن...... انا لازم اخرج من هنا حالا لازم اروح لجد و لازم القي ملكتي وبعدين قال بهمس مليكه وقام مره واحده فضل يقول بصوت عالي لازم اخرج من هنا لازم اخرج و قام فضل يدور في كل حته و هو بيدور في الحمام لقي شباك بيبص لقيه مفتوح ف فرح جدا انه هيعرف يخرج قام نط من الشباك و وقع في الجنينه(الشقه كانت في الدور الاول) و فضل يجري و هو مش عارف يروح فين
في الطياره
--------------
صحيت قمر و لقيت نفسها في حضن رعد فضلت تبربش شويه بعنيها و بعدين قالت هو انا جيت هنا ازاي
رعد بحنين....... انتي كنتي نايمه و انا مردتش اصحيكي علشان كده سبتك نايمه و شيلتك و جبتك هنا للطياره
قمر.... طب هو اتبقي كتير
رعد..... لا يا قلبي اتبقي ساعه بس
قمر...... تمم، رعد هو انت لما نرجع هتمثل تاني ولا ايه؟!
رعد...... تؤتؤ مش هعمل كده بالعكس انا هرجع امشي قدام العيله والناس عادي لان خلاص كل حاجه انتهت
قمر بعدم فهم..... ازاي يعني
رعد بهدوء..... يعني خلاص قبضنا علي المافيا و كل حاجه اتحلت يا حبيبتي وكده نقدر نقول اننا اخدنا حق لورا و يونس و شريف
قمر بفرحه....... بجد يا رعد قول والله
رعد.... ايوه يا قلبي والله العظيم كل حاجه اتحلت
عند ادم
---------
ادم..... ميرااااااا انتي يا زفته
ميرااا بخوف..... ن نعم يا ادم
ادم بغضب و بيمسكها من شعرها..... انتي ازاي تعملي كده في رعد ازاي يا بنت**** انتي عاوزه اللي يربي***كي و فضل يض**رب فيها لحد ما اغم**ي عليها و كل ده بيحصل و هدي و محمد و احمد وقفين يتفرجو في صمت و هدي دموعها بتنزل علي اللي بنتها عملته
خلص
#يتبع
#بقلميSarahmahmoud
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
البارت الرابع عشر
وقعت في حب عاجز 🥺♥
--------------------
وقفنا البارت اللي فات لما ادم كان بيضرب في ميرا جامد جدا و باقي العيله واقفين بيتفرجو و مش بيتحركو من مكانهم حتي علشان يبعدو ادم عن ميرا يا تري ليه!؟ و ايه اصلا السبب لضرب ميرا؟! هنعرف كل ده واكتر كمان بس في بارت النهارده بس يا ريت تدعموني و و بالنسبه لروايه الانتقام الحلو موجوده في الجروب الاصلي بتاعي (روٌآيَآتٌ يَآسِوٌوٌ مًحًمًوٌدٍ) اسفه اني طولت عليكم و يلا نبدا
-----------------------------------
ادم بغضب...... محدش يدخل ليها ولا يفوقها ولا اي اكل يدخل ليها لمده يومين لحد ما تتعلم الادب الواضح اني دلعتها زياده عن اللزوم و سبهم و راح الاوضه بتاعته و احمد ومحمد نزلو المكتب و هدي نزلت علشان تخلص الغدا علشان اتبقي ساعه لوصول رعد و قمر
في غرفه ادم
-----------
فضل يكسر كل حاجه قدامه بعصبيه و يقول بصوت عالي ازاااااي ازااااي اختي تعمل كده ازااااي اختي اللي ربتها تفكيرها يكون كده ازاي تفكرها شيطاني للدرجه دي و كمل بدموع دي دي كانت هتقتل رعد و هو حي لو كان حصل ل قمر حاجه و افتكر اللي حصل
فلاش باك
---------
ادم في الاوضه بتاعته....... يا تري راح فين المفتاح و حدث نفسه بتذكير اه صحيح انا كنت عطيته ل ميرا لان عربيتها في الصيانه اما اروح اخده منها و مشي لحد ما كان هيفتح الباب و سمعها بتقول اقتلها اتصدم و قرر يسمع هيا بتكلم مين؟!
ميرا..... انا دفعتلك اول دفعه من الفلوس و انت رحت علشان تنفذ بس رعد انقذها من الموت بس المره دي انا هحط ليهم منوم في العصير بحيث ينامو اول ما يطلعو الاوضه و انا هسيب الباب الخلفي للفيلا مفتوح و انت تدخل تختفها و تقتلها و بعدين اما تخلص هتاخد باقي فلوسك
الشخص.... تمم التنفيذ امتي
ميرا..... انهارده لازم قمر تموت علشان رعد يكون ليا هو و فلوسه انت فاهم و فجاه لقيت اللي بيشدها من شعرها و طلع ادم
بااك
------
ادم..... والله لاربيكي من اول و جديد يا ميرا و فجأه سمع صوت تحت ف نزل و لقي قمر و رعد وصلو
احمد بصدمه...... ر رعد انت بتمشي انت بتمشي و حضنه و فضل يبكي و حال الباقي كانت نفس حال احمد
ادم و هو نازل من علي السلم....... اهلا اهلا بيك يا استاذ رعد و اكمل بتمثيل شهر شهر يبني قدرت تعملها و تبعد عني و علشان مين علشان مراتك اه يا خاين بقي تخدني لحم و ترميني عضم
رعد بضحك و بيحضن ادم...... والله ما وحشتني علي ما قد ما وحشني هبلك ده ههههه
ادم بجديه.... حمد لله على السلامة ياقلب اخوك و حمد لله على السلامة يا قمر
رعد و قمر..... الله يسلمك
قمر بهدوء.... اومال فين ميرا
ادم.... ميرا تعبانه شويه و بتستريح
قمر ب طيبه..... طب اطلع اشوفها
ادم بحده.... لا سبيها، يلا يا رعد خد مراتك و اطلعو استريحو
احمد مقاطع ليهم...... يستريح ايه لا ده يجي يحكي لينا عمل العمليه امتي
رعد..... لا يا بابا ادم هيحكيها ليكم و اه ادم يا ريت تتصل ب عيله قمر و عرفهم اننا وصلنا و خليهم يجو هنتجمع كلنا انهارده علشان في مفاجأة ليكم
ادم..... تمم
عند يامن
----------
فضل يمشي في الشارع لمسافه طويله و مش عارف يروح فين او ل مين و و لفت نظره طفل صغير نايم في الشارع علي الرصيف راح يامن بدون تفكير نام جمبه شويه و بعدها بساعه صحي علي صوت حد بيصحيه بيبص جميه لقي الطفل مش موجود و بيبص قدامه لقي ظابط شرطي
الظباط بهدوء و بينزل ل مستوي يامن ...... ايه اللي خلاك تنام هنا
يامن ب شئ من الخوف..... انا هربان
الظابط ب استغراب..... هربان ليه و من مين
يامن.... من اللي خطفوني
الظابط...... انت مخطوف ده شكله حوار كبيره، طب يلا تعاله معايا
يامن...... فين
الظابط..... البيت عندي هساعدك
يامن بفرحه ....... بجد والله يعني انت ه تنقذني من الفتالين دول
الظابط بحب...... ايوه هنقذك منهم بس يلا نروح الاول علشان تغير هدومك و اجبلك لبس جديد
يامن بغرحه و بينط يحضن الظابط ...... اوكي يلا بينا
الظابط بضحك.... يلا بينا وبالفعل اخد صقر (الظابط) يامن معاه البيت و اكله و غير ليه هدومه و خلي يامن ينام شويه و بعد شويه يامن صحي و حكي ل يامن كل حاجه عن حياتي
صقر..... خلاص يا بطل من انهارده وانت ابني و انا هتبناك و هربيك و انت هتبقي ابني و اكمل بحزن شكل كده ربنا عوضني بيك
يامن.... ليه يا عمو
صقر...... مراتي وابني ماتو من سنتين ونص في حادثه
يامن...... اسف يا عمو اني فكرتك
صقر بحب.... عمو ايه بقي انت بقيت ابني بقيت يامن ابن الصقر فاهم يعني تقولي بابا ايه رأيك
يامن و هو بيحضن صقر.... موااافق طبعا
في فيلا رعد
-----------
كلهم متجمعين علي السفره عيله رعد و عيله قمر كلهم ما عدا ميرا
احمد.... ايه يا رعد مش هتقول انت مخلينا متجمعين هنا ليه
رعد.... الصراحه كده من غير لف و دوران قمر حامل في الاسبوع الاول
مي بصوت عالي..... بجااااد يعني انا هبقي خالتووو قمر انتي حاتتمل هيهيي
هدي و سندس في صوت واحد..... لوووووووووووووولي
ضياء..... الف مبروك يا قلب اخوكي
وبعد المباركات و الدردشه طلب ادم من ضياء ايد مي
ضياء..... انا موافق، بس المهم رأي مي
مي بخجل..... وانا كمان
ادم.... علي بركة الله يبقي الفرح يوم الخميس
مي بصوت عالي..... ايه يوم الخميس اللي بعد بكره هلحق اجيب الفستان امتي
ادم..... متخفيش كل حاجه جهزه و الفستان و القاعه جهزين متبقاش غير العروسه
مازن.... خلاص علي بركة الله يا ولاد، احنا بقي هنمشي علشان الوقت اتاخر
الكل.... تمم توصلو علي خير
تاني يوم الجميع فضلو يجهزو كل حاجه تخص الفرح و قمر و مي و ادم و رعد راحو المول علشان يعملو بروفا علي اللبس و هما خارجين من المحل حد خبط في مي جامد لدرجه انها وقعت
يا تري مين الشخص ده!؟!
#يتبع
#بقلميSarahmahmoud
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
البارت الخامس عشر
وقعت في حب عاجز 🥺♥
-----------------------
ادم بخضه..... مي انتي كويسه
مي بألم....... ايوه
مليكه بدموع..... ا انا اسفه
مي باستغراب...... مليكه
مليكه...... ه هو انتي تعرفيني
ادم...... هو انتي يا مي
مي..... ادم انت مش فاكر ديه مليكه اللي شفناها في المحل
ادم بتذكر..... ايوه و وجهه كلامه ل مليكه انتي ايه اللي جابك هنا يا ملوكه
مليكه.... ا انا مش عارفه اروح مين من وقت ما هربت
قمر..... هربتي من مين
مليكه.... من الملجأه
ادم...... لا احنا نروح و نعرف ايه اللي حصل ليها و بالفعل روحو و طلعو علي اوضه ادم
رعد...... ها يا ملوكه احكي هربتي منين و فين بابا و ماما
مليكه و حكت كل حاجه عن اللي حصل ليها
قمر بدموع...... خلاص مش تبكي يا حبيبتي انا من انهارده ماما
مليكه بطفوله..... بجد يعني انتي مامي
مي....... ايوه ديه مامي (قمر) و ده بابي(رعد) و انا خالتو اخت مامي و ده عمو اخو بابي(ادم)
مليكه.... الله انا فرحانه ان بقاا ليا عيله كبيره
قمر...... انا فرحانه اكتر علشان بقا ليا بنوته ذيك و حضنتها
رعد.... يلا يا روح بابي نامي شويه علشان تستريحي و كمان شويه هصحيكي علشان الغدا
مليكه..... حاضر
بعد ما سابو مليكه تنام شويه نزلو قعدو في الحنينه و كان معاهم باقي العيله
احمد...... يعني انت يا رعد عاوز تغهمني انك هتتبني مليكه
رعد..... ايوه يا بابا و الصراحه انا حبيتها اووي
هدي....... والله هيا تتحب و جميله اووي، هتعمل اجراءات التبني امتي
رعد..... نخلص بس فرح ادم و مي و هبدا إجراءات قفل الملجاه و هتبني مليكه و بالنسبه للاطفال اللي في الملجأه ده هنقلهم للملجأه بتاعي
احمد..... ان شاءالله يا حبيبي
محمد...... انت عارف يا رعد الخير ده هيترد في ابنك او بنتك اللي جايه و ربنا هيرد لك الخير ده
رعد.... امين يا رب
قاطع كلمهم صوت طفولي و كانت مليكه
مليكه بدموع..... بابي بابي
رعد بخضه .. ايه يا حبيبتي مالك بتعيطي ليه
مليكه...... ف فكرتكم هتسبوني لوحدي
قمر و هي بتحضن مليكه...... عمرنا ما هنسيبك ابدا يا روح قلبي و يلا تعالي اوريكي باقي العيله
تاني يوم
...................
رعد.... قمر قمري اصحي يلا انتي يا بت اصحي يلااا
قمر بتوم.... في ايه يا رعد عاوزه انام
رعد..... يا قلب رعد انهارده فرح بنت خالتك
قمر بصوت عالي..... يلهووووي انا نسيت، وسع كده علشان اروح اخدها و نروح نجهز نفسها، اه صحي مليكه علشان تيحي معايا
رعد.... من عيني يا روح قلبي
قمر..... تسلملي يا قلبي
عدي اليوم ما بين تجهزياات مي و قمر و بين تجهزات ادم و رعد و باقي العيله بتجهز نفسها و بتجهز القاعه ضياء و ميرا كانو بيشرفو علي التجهيزات بتاعت القاعه و محمد و احمد و مازن بيسلمو علي المدعوين و هدي و سندس علي اوضه النوم و المطبخ
وقت الفرح
----------
ادم اخد مي و نزلو علي السلم و الد جي مشغل طلي بالابيض و بعدين المدعوين سلمو عليهم و رقصو سلو مع بعض علي اغنيه اول مره اتقبلنا
ادم..... بحبك يا اعظم انتصاراتي
مي بكسوف.... انا اكتر
ادم.... اوعااا المكسوف الجميل
مي.... ادم عيب بقاا اله
ادم....(انا فقير🔮 الحب لا أملك سوى 💓كلماتي واشواقي💓 استطيع ان اعطيها 💓لك في💓🔮 أسعد أيامك لكي تعبر لك 💓🔮عن مدى حبي💓🔮 )
مي..... بدموع انا بعشقك مش بحبك بس
عند قمر و رعد
---------
رعد..... كمان كام شهر هيجمع بنا ابننا اللي هو هيكون اثبات للعالم كله علي حبنا و انك حب حياتي الاول والاخير حب حياتي اللي حبتني و انا عاجز و فضلت تحبني علي الاساس ده حب حياتي اللي معايا علي الحلوه و المره
قمر..... بحبك يا رعدي
رعد...... انا اكتر يا قلب رعدك
بعد انتهاء الفرح كل واحد روح علي بيته و مي و ادم راحو الاوضه بتاعتهم في الفندق و الان اصبحت مي اخيرا زوجه ادم قولا و فعلاً اصبحت ملكه ادم، اما عند قمر و رعد كانو نايمين و فجأه
مليكه...... باااااااااااباااا بموت الحقني
#يتبع
#بقلمي ŚÄŖÄȞ MÄȞMÖŮĐ
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
تكملة الروايه من هنا
تعليقات
إرسال تعليق