البارت السادس عشر
وقعت في حب عاجز 🥺♥
-----------------------
رعد..... مليكه مليكه اصحي
مليكه بخضه..... بابا انت جمبي و حضنته
قمر بدموع......مليكه مالك يا حبيبتي و بتحضنها
مليكه....... ح حلمت ا ان في حد بيموتني و انت سبتني و مشيت
قمر و مزالت تحضن مليكه.... بعد الشر عليكي ياقلبي
رعد ........ اخنا منقدرش نسيب يا حبيبتي انتي بنتنا و هنفضل نحميكي و نخاف عليكي ديما انتي فاهمه
مليكه.... ايوه يا بابا، ينفع ننان مع بعض
قمر..... ايوه يا حبيبتي
رعد اخد مليكه في حضنه هيا و قمر بحيث هو في النص و فضلو يتكلمو و يهزرو مع بعض و يسمعو افلام ديزني كتر اوووي كان مليكه بنتهم
رعد.... بقولك يا ملوكتي يا تري البيبي اللي ماما حامل فيه هيكون ولد ولا بنت
مليكه...... هيكون ولد
قمر..... طب هتسميه ايه
مليكه..... يزن
رعد و ملك بصو لبعض و حبو الاسم ده اوووي
مليكه..... هيبقي اسمه يزن و هيكون حلو ذيك يا بابا
رعد..... مفيش احلي منك انتي يا قلبي صح يا قمر و بيبص عليها لقاها نامت
رعد بضحك.... ماما نامت و سبتنا ههه يلا ننام احنا كمان
عند ادم و مي
------------
ادم......يا بنتي انتي مكسوفه من ايه انا جوزك علي فكره
مي...... انت قليل الادب يا ادم علفكره
ادم.... يعني كده متشكرين يا ستي و يلا وسعي كده علشان هنام و زقها و راح نايم
مي بعصبيه.... انت بني آدم متخلف يلا في حد يزق مراته كده و قامت ضرباه بالمخده
ادم.... بقي انا ادم الشاذلي علي اخر الزمن تيجي عيله ذيك تضربني بالمخده و شدها و ضربها بالمخده فضلو طول الليل يهزرو و يلعبو لحد ما راحو في النوم
تاني يوم
-----------
مي...... اعااااااااا حرامي الحقوني انا اتخطفت
ادم بخضه و بنوم ... حرامي ايه فين انا مين اصلا
مي بضحك..... هههههههههه شكلك يموت من الضحك هههههههه
ادم......... اه يا جزمه بقاا حد يصحي جوزه قره عينه كده
مي..... ههههه جوزي هههه قره عيني هععهه يبني ده انا متجوزاك شفقه بس هههههههه
ادم..... يجدع هههه
مي..... و المفروض بقاا اصحيك ازاي
ادم بحركه سريعة شقلب مي بحيث هيا تكون نايمه تحته و بيطبع ق. بل متفرقه عبي خدها
ادم.... المفروض كده
بعد 6 شهور
----------
عند قمر و رعد
----------
قمر.... اااه ااااه رعد الحقني
رعد بنوم.... في ايه
قمر.... بولد يا رعد
رعد..... دلوقتي يا قمر يعني مصحياني 4 الفجر علشان تولدي
قمر بعصبيه..... انت اتجننت يا رعد بقولك بولد تقولي هو ده وقته انت اتجننت اعععععع
رعد...... استني بس انتي مش بتهزري وقام شايل قمر و نزل علي السلم و بينادي ااااادم، بااااابا، ماماا هدي قمر ب تولد
و كلهم راحو مع قمر المستشفي و دخلت العمليات و متوترين
سندس و هي بتبكي في حضن مازن..... يا رب قوم بنتي بالسلامه
مازن و هو بيطبطب عليها...... ان شاءالله خير
رعد....... يا رب قوملي حبيبتي بالسلامه
مليكه ل رعد...... ماما هتقوم هيا و يزن بالسلامه متخفش
مي بتبكي بهسترياا.... قمر قمر بتولد يا ادم قمر ولدت قبلي ب شهرين اععععع
ادم... بضحك انتي هبله يا حبيبتي انتي مش خايفه علي قمر
مي..... لا خايفه بس هيا هتكون ام قبلي
و فجأه بيطلع الدكتور
رعد..... خير يا دكتور قمر كويسه
الدكتور.... للاسف مدام قمر
#تفاعل #ادعموني
#يتبع
#بقلميŚÄŖÄȞMÄȞMÖŮĐ
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
البارت السابع عشر
وقعت في حب عاجز 🥺♥
-----------------------
رعد بانفعال..... للاسف ايه انطق مراتي حصلها ايه
الدكتور....... مات*ت
رعد بغض*ب... اكيد لا اكيد قمر لسه عايشه و قام زق الدكتور و دخل الاوضه و وقتها كانت قمر قاعده علي السرير و في حضنها البيبي و بتضحك و بتقول لو بابا عرف انه ده مقلب هيمو*تني
رعد بغ*ضب...... يعني ده مقلب وانا كنت هقلب المستشفي علي اللي فيها
قمر بهدوء...... رعد بس علشان البيبي
رعد بهدوء و خوف..... مش حرام اللي انتي عملتيه ده بس حسابك في البيت و بعدين قرب منها وقالها حمد لله علي السلامه يا روحي و طبع قبله علي خدها
قمر..... اسفه بس كنت عايزة اعرف رد فعلك ايه
رعد..... ده انا كنت همووت لو حصلك حاجه و لسه بيقرب من شفا*يفها قام البيبي معيط
رعد بضحك...... تصدق اني نسيتك يا يزن و فضل يلعب معاه و بعدين باقي العيله دخلت بضحك لانهم كانو عارفين ان ده مقلب
مليكه و هيا بتحضن قمر..... وحشتيني يا ماما انتي كويسه صح مفيش حاجه بتوجعك
قمر بحب...... لا يا قلب ماما
بعد التهاني و المباركات قمر رجعت البيت و كانت فرحانه جدا في الوقت ده كانت ميرا واقفه في الحديقه و بتتنفس بضيق لان رعد اتحوز و بقي اب و هيا لسه بتحبه
واضح انك مخنوقه اوووي
التفتت ميرا لتجد ضياء خلفها وقالت له.... افندم
ضياء و هو يقترب ل يقف بجانبها..... بقولك واضح انك مخنوقه
ميرا..... عادي
ضياء...... عادي ايه
ميرا بغضب...... وانت مالك يا اخينا
ضياء بهدوء...... انتي اتعصبتي ليه انا بسالك
ميرا... متعصبتش و يا ريت تخليك في حالك
ضياء...... ما انتي حالي
ميرا.... لا واضح انك بتستظرف
ضياء و هو بيمسك زراعها وبيقربها منه...... عيب لما تكلمي زوجك المستقبلي كده
ميرا و هيا بتبعد عنه...... لا واضح انك مجنون هو انا اعرف عنك حاجه غير انك اخو مرات اخويا
ضياء..... عادي نتعرف
ميرا باستغراب لا والله شكلك مش طبيعي وسابته وطلعت علي الاوضه بتاعتها
ضياء.... سلام يا مراتي هنتقابل تاني و بعدين مشي
رجع ضياء ل بيته بنما ميرا كانت تشعر بتوتر غريب بعد كلمها معاه و غضب علشان دي اول مره راحل يستفزها بالاسلوب ده
ميرا ل نفسها...... ايوه هي اخته تبقي مرات اخويا بس مش فاكره اني كلمته قبل كده غير وقت الفرح علشان اتجهزات و كمان بامر من استاذ ادم اوووف قاطع حديثها رنين التلفون من رقم غريب
ميرا.... الو
المتصل..... وحشتيني
ميرا... وح*ش اما يبلع*ك، انت مين يا اخينا
المتصل..... ماشي مقبوله المره دي، انا ضياء نستيني ولا ايه ده انا زوجك المستقبلي يا حبيبتي
ميرا.... لا واضح انك واقع علي دماغك وانت صغير، جبت رقمي منين
ضياء.... مش صعبه علي فكره اخدت الرقم من ادم اخوكي يا روحي
ميرا بغضب..... طلعت رو*حك
ضياء... عيب لما تكلمي زوجك كده
ميرا.... بطل تقول زوجك علشان والله هتشوف ايام سوده مني و هقول ل رعد و ادم
ضياء.... انا بقول اللي هيحصل قبل يوم الخميس اوعدك هتكوني مراتي و بعدين انا مش بخاف من حد
ميرا ضحكت بسخريه.... هههه ده في الاحلام و قفلت السكه في وشه و فضلت تقول ده يا اما مجنون او مهوس ازاي يتكلم معايا كده ب بس اووووف منك لله يا ضياء انت و ادم الكل*ب علشان حسه انه اللي مسلطك عليا
#يتبع
#بقلميSarahmahmoud
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
البارت الثامن عشر
وقعت في حب عاجز 🥺♥
----------------------
كانت ميرا متع*صبه و بتزفر بضيق و بتقول اكيد ده شخص مري*ض انا متاكده لحد ما حست ب الملل و نامت
في الصباح صحيت ميرا و نزلت لقيت العيله متجمعه و بتفطر و هيا مركزه مع رعد و م*تغاظه من قمر و مش قادره تعمل اي حاجه غير انهارده تبعد و تسبهم في حالهم و تسيب كل واحد في حياته بعد الفطار كلهم طلعو الجنينة رعد وقمر بيلعبو مع يزن و مليكه و ادم و مي بيتكلمو ب همس و بيضحكو و محمد و احمد و هدي بيتكلمو عن الشغل و البيت
احمد..... يلا كل واحد يروح يشوف مصالحه يلا يا محمد نروح الشغل
هدي..... وانا هروح ل صحبتي علشان تعبانه يا محمد
محمد....... طيب يا حبيبتي الف سلامه عليها
رعد..... واحنا هنروح نجيب لبس ل يزن و نقدم ل مليكه في المدرسه علشان حبيبت قلب بابا كملت 7 سنين هتبقي اشطر طالبه
ادم..... و احنا هنروح نعرف نوع الجنين
ميرا.... وانا هدخل اذاكر
طلعت ميرا الاوضه بتعتها و بتشرب كابتشينو و مش بتعمل حاجه غير بتذاكر علشان الجامعه فجأه تلفونها رن برقم غريب
المتصل..... انسه ميرا
ميرا... ايوه مين
المتصل.... انا الدكتور احمد بس والدت حضرتك عطت ليا رقمك علشان هيا اغمي عليها في الشارع و اخدتها الفيلا عندي و هيا فاقت و قالت اسمك و رقمك بس تعبت تاني
ميرا بخوف و قلق.... م ماما طب طب انا جايه العنوان ايه
المتصل.....******ده العنوان
ميرا.. اوكي مسافه السكه
لبست ميرا لبسها باستعجال و ركبت العربيه و وصلت الفيلا اللي الشخص قال عليه و طلعت و رنت الجرس ف ست هيا اللي فتحت ليها الباب
الست.... اهلا انا دعاء مرات دكتور احمد اتفضلي
ميرا.... ماما فين هيا كويسه
دعاء..... اه هيا كويسه الحمدلله، هيا فوق في الاوضه اول اوضه علي اليمين
طلعت ميرا الاوضه بسرعه مستغربه ليه الست دي مطلعتش وراها بس نفضت الفكره من دماغها و قالت اهم حاجه ماما وجدت ميرا الاوضه و دخلت الاوضه لقيتها مظلمه و الستاير كلها باللون اسود بتمنع دخول النور
ميرا.... ماما ماما
لم تسمع ميرا اي صوت غير صوت قفل الباب بتاع الاوضه بالمفتاح بتبص ميرا خلفها لم تجد اللي شخص واحد و هو ضياء
ميرا ببكاء... ضياء؟! هيا ماما فين ايه اللي حصل وانت هنا ليه انا مش فاهمه حاجه
ضياء بسخريه .... مش فاهمه ايه بالظبط
ميرا.... م ماما فين
ضياء.... مفيش ماما و مفيش اي حاجه حصلت ل والدتك
ميرا..... انت عاوز ايه
ضياء..... هكون عاوز ايه يا مراتي يا حبيبتي و انا جايبك في اوضه الن*وم بتاعتي
ميرا بخوف و بتجري علي الباب بتحاول تفتحه افتح الباب
ضياء... تؤتؤ نخلص الاول
ميرا.... نخلص ايه انت مجنو*ن رسمي
ضياء... اقترب منها اكتر و لوي دراعها خلف ظهرها..... قلتلك قبل كده بلاش تشتمي جوزك
ميرا.... سيب ايدي عاوز ايه مني
ضياء.... عاوزك كلك علي بعضك تكوني ملكي
ميرا بدموع..... وانا مش عوزاك مش طيق*اك ايه مش بتفهم
ضياء و هو بيسيب دراعها و بيلفها ليه بحيث تكون مقابله ل وجهه...... وانا مش هسيبك و انتي هتكوني ملكي لو مش ب مزاجك يبقي غصب عنك و متخلنيش اعمل حاجه تخليكي انتي تطلبي اني اتجوزك
ميرا..... انا مفيش حاجه اصلا تغصبني اني اوافق علي انك تكون جوزي او غيري
ضياء قطع ق*بله علي شف*تيها اخرست ميرا و جعلتها ممنوعه عن الكلام ابتعدت عنه ميرا و لسه هت*ضربه بالقل*م قام ضياء مسك ايديها جامد و ضغط عليها
ضياء..... عيب يا حبيبتي
ميرا..... افتح الباب اللي وقسما بالله هصوت و الم عليك الناس
ضياء..... تفتكري في حد يقدر يمنعني او يبعدني عنك تؤتؤ شكلك لسه متعرفيش بتتعملي مع مين
ميرا... ومش عاوزه اعرف لو سمحت افتح الباب
ضياء.... بصي يا ميرا في مأذون مستني تحت يا اما توافقي ب اراتك يا اما هعمل حاجه اخليكي انتي اللي تترجيني اتجوزك
ميرا... وانا مش هتجوزك
ضياء.... يبقي الحل التاني و هو الانسب و قرب منها وقبل شف*تيها بقوه و كان يمسك يديها و يمنعها عن الحركه و فضلت ميرا تقاوم لحد ما تخلصت منه
ميرا بدموع و غضب...... انت حيو*ان و مقر*ف
ضياء و هو يقترب منها و رماها علي السرير و فضل يق*بلها غصب عنها و يلمس جس*دها و ميرا بتض*ربه و بتحاول تبعد عنه و بت*شتمه بس هو ولا همه و بتفضل ميرا تعيط علي الاهانه و الالم ده لحد ما صرخت بقوه
ميراا.... خلاص خلاص موافقه
ضياء... بيبعد عنها.... موافقه علي ايه
ميراا.... موافقه اني اتجوزك
ضياء و هو بيعدل لبسه...... انا بحذرك لو عملتي حركه كده او كده هزعلك
ميرا و هيا بتحرك راسها بالموافقه
ضياء..... طب ظبطي نفسك
قامت ميراا و عدلت نفسها و مسحت وشها اثار الدموع و فتح ضياء الباب و نزل و كان يوجد مأذون و شهود بس كانت الصدمه ان
خلص البارت عارفه اني مقصره معاكم بس والله غصب عني الفتره اللي فاتت كنت تعبانه جامده و معلقه محاليل ف فضلا و ليس امرا ادعولي بالشفاء و ان شاءالله هنزل بانتظام بعد كده و هعوضكم اسفه اني طولت عليكم 💫♥
#يتبع
#بقلميSarahmahmoud
ŸÄŚÖÖ MÄȞMÖŮĐ
تكملة الروايه بعد قليل
تعليقات
إرسال تعليق