القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية اسدي البارت الثالث بقلم سيرلا محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

أسدي 

part 3 

احمد كان سايق العربية وبوجهتو لأسد فجاة طلعت بنت قدامو وصد'مها بالعربية .


وقف العربية ونزل بفز'ع راح للبنت .

احمد بيحاول يفوقها شالها وراح بيها عالمستشفى .

دخلت العمليات وهو برا .

احمد بنفسو :يارب استرها .

~~~~~~~~~

عند اسد صحي وقعد يلعب بشعرها .

ابتدت جوليا تثحى فتحت عنيها بنعاس .

اسد :صباح الورد .

جوليا بابتسامة :صباح النور كم الساعة .

اسد :10 .

جوليا : طيب هاخد شاور وانزل احضرلك الفطار .

اسد :رجعت الخدم انتي مش هتشتغلي حاجة .

جوليا اكتفت بأبتسامة وقامت دخلت تاخد شاور واسد اخد شاور بالحمام التاني ولبس بنطلون قطني وعا'ري الصد'ر وخرج .

خرجت جوليا لابسة هوت شورت وتيشرت بحمالات رفيعة ونازل شعرها الطويل المبلول وكان شكلها قمر .

اسد بتوهان :ايه القمر ده ياجدعاان مراتي قمر وقرب منها واختلطو انفاسهم الساخنة مع بعص وو

~~~~~~~~~~~~

عند احمد .

خرج الدكتور بعد 3 ساعات من غرفة العمليات .

احمد :هاا طمني يادكتور مالها .

الدكتور باسف :والله يا احمد بيه المريضة دخل حديد العربيه بعيونها وفقدت بصرها .

احمد بصدمة :اييييه .

الدكتور :انت تقربها بايه يابيه .

احمد ببرود :وانت مالك خش من وشي عايز ادخلها وأحسن الاطباء يرعوها وبشوفوها فااهم .

الدكتور :حاضر يا بيه هندخلها غرفة عادية اتفضل .

نقلوها غرفة عادية .

دخل احمد وهي كانت مخدرة .

احمد بنفسو :قمر وعد"متلها رؤاها يارب سامحني .

ابتدت تفوق وبس فاقت قالت بز'عر :مطفيين الانوار ليه شغلوووهم انا بخااا'ف العتمة .

دخلت دكتورة ادتها حقنة مهدء ونامت .

احمد بأسف :هي تقدر تعمل عملية ترجع تشوف تاني .

الدكتور :ااه بس بعد 3 شهور عملية بلبنان بالمشفى التاني ***

احمد :تمام .

~~~~~~~~~~

عند اسد وجوليا .

جوليا بكسوف :البس تيشرت يا اسد .

اسد :الله اسمي قد ايه جميل منك .

جوليا بمرح :البس تيشرت بعدين هقولك وبعدين قب'لتو قبل'ة سريعة علىّ خدو وجريت بسرعة عالحمام .

اسد من على باب الحمام :انتي قد الحركة دي ياجولي.

جوليا من على الباب :لا ياجدع سيبني بقا أنزل تحت وانا الحقك .

اسد باستسلام :حاضر انا هنزل بس هتيدي تحت ايدي ياجولي .

ونزل .

جوليا لما اتاكدت ان مشي خرجت ولبست بنطلون جلد ديق وتيشرت ابيض وسابت شعرها ونزلت .

اسد اول ماشافها عصب جامد وفجأة ...

stop



أسدي 

مقتبس من ال part 4

أسد اتعصب جامد لما شاف جوليا نازلة باللبس ده وفجاة دخل زياد حارس اسد الشخصي .


زياد :يابيه يابيه وبص لجوليا وبانت عليه علامات الانبهار من شكلها .


اسد بغضب :زياااااد برااااا وماتبصلهاااش .


زياد :يابيه انا ...


اسد بغضب :براااااا 

خرج زياد بخو'ف وكانت جوليا واقفة وقف قصادها اسد ومسك ايدها جامد وقال بغضب :اييييه اللنتي لبساااه ده ياهانم هاااا وتنزلي بيه كمااان .


جوليا :اترك ايدي يا اسد .


أسد بغضب وصوت عالي :اطلعي فووووق مش عايز اشوف وشك قدااامي يلاااا .


طلعت جوليا عالسلم واتكعبلت ووقعت .

جوليا اتأ'لمت بس مابينت ورجعت وقفت تاني وقالت بغضب وصوت عالي للخدم :ابقو عدلو الز'فتة السجادة دي .


اسد بغضب :صوووتك مايعلاش بوجودي اطلعي غرفتك يلاااا من وشي وبص للخدم وقال :خلص الفيلم يلا كل وااحد على شغلو .


طلعت جوليا بغضب ودخلت عالغرفة ودخلت الحمام اخدت شاور بارد تهدي اعصابها بيه وخرجت لابسة تيشرت بنص كم اسود وبنطلون قطني اسود فضفاض وحلو اوي وطلعت قعدت عالسرير وفتحت كتاب تقرا فيه  


عند اسد قعد وهو متعصب 

حل المساء واسد قاعد تحت وجوليا بالغرفة .


سمعت جوليا دقات خفيفة عالباب .

جوليا :اتفضل .


دخلت سعاد وقالت :ياهانم اسد بيه عايزك جهز العشا  


جوليا :بلاش هانم دي انا مش عايزة اكل .


سعاد بتوار :اصل اسد بيه قال انك لازم تنزلي معايا .


جوليا بغضب :ايه كل حاجة بالغ'صب ولا ايه ونزلت مع سعاد قعدت بكرسي مقابل لأسد .


اسد ببرود :اهلي جايين بكرة جهزي نفسك .


جوليا ببرود مماثل :ينورو .


اسد بسخ'رية : اهلي من الصعيد وعندهم عاداتهم مش عايز زي اللبس بتاع الصبح تستري نفسك فاهمة .


جوليا :تمام وقامت وقالت :شبعت ودخلت المطبخ على طول .


الخدم بيتهامسو على جوليا .

خادمة 1:ايه ده ليها عين تنزل بعد اللي حصل قدام الكل.

خادمة 2: اسكتي لتسمعك بس مش عارفة ايه اللي عجب اسد بيه فيها ده يستاهل بن.....لم تكمل جملتها حتى نزل قلم من جوليا على وشها وقالت بش'ر وصوت عااالي جداً وصل لأسد :اذا اتكلمتي تاني عن جوزي هتشوفي جح'يم فاااهمة وانتي ااه ليا عين انزززل لان ماعملتش حاجة غلط وانتو التنتين لو شفتكم بوشي مش هتشوفو خير ورجعت للهدوء واخدت كوب النسكافيه وقالت وبالمناسبة الملاكمة لعبتي ومشيت .


اسد واقف مصدوم من رد فعلها .

stop 

تفاااعل اجدعان

تكملة الروايه اضغط هناااااااا 


 

تعليقات

3 تعليقات
إرسال تعليق
  1. كملي بجد حلوه

    ردحذف
  2. جميله اوى كملى

    ردحذف
  3. جميله جدا ياريت الرواية كامله

    ردحذف

إرسال تعليق

التنقل السريع