القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية البريئة والذئاب البارت 14بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول


البارت (14) بقلم سلطان زماني 


حمايا جيه من برا وعرف من الشارع اني مراته جريت ورايا 


في الشارع وشتمتني وأنها غلطانه دخل من غير ما يفهم ولا 


يستفسر ونزل تلطيش وضرب فيها عمرو وعلاء مش قادرين 


عليه  وحماتي تصوت بتحاول تحوش عن نفسها 


وحمايا مش سيبها 


بالعافيه حشوها منه وقالهم أنا قاعد هنا من 30 سنة محدش 


سمعلنا حس ولا عمر حد اشتكي مننا


 علاء بيقوله يابا وعد شتمت امي وهزقتها قاله اخرس مش 


عايز اسمع حاجه


 امي قالتله يا ابو علاء أنا بنتي مش حرامية ومهما عملت 


محدش ليه يمد ايده عليها غلطت في حد ليها أهل تردو 


عليهم هي مش مقطوعة من شجرة قالها معلشي يا ام الهام 


امسحيها فيا. يلا ياعلاء خد مراتك واطلعو فوق


 قولتله أنا مش طالعه مع حد


 جوز امي خدني علي جنب هو وعمرو وفضل يتحايل عليا 


اني مخربش بيتي واني الراجل جبلك حقك وضربها جوز 


امي عمال يتكلم معايا وانا بصص علي عمرو وهو مش قادر 


يطول النظر فيا زاي المكسوف من نفسه كنت عايزة اقوله ليه 


تعمل فيا كده هو أن اذيتك في ايه ..علاء شغال عندك وانت 


بتقول انك مربيه وزاي اخوك الصغير 


 ازاي تبقا عارف انه زبالة وحقير كده وتقول عليه كويس 


وابن حلال وتجوزني ليه


 امي جات وقالتلي يلا يابنتي اطلعي مع جوزك متكبريش 


الحكاية قولتلهم طب ودينيا جدي اقعد معه واحكيله الي 


بيحصلي هنا وهو هيطلقني منه قالتلي جدك تعبان اوي يا 


وعد وكل يوم عند الدكتور اطلعي يابنتي واستهدي بلله 


سبتهم وطلعت وانا منهاره ومش عارفه ازاي هعيش تاني


معاهم بعد الي حصل ده وأزاي الكلب ده عيناك جنبي بعد ما 


شفت أنه قد اي وسخ وابنه امه وملوش كلمة


طلعت وكله مشي وسمعاهم تحت بيزعقو 


وهي بتقول يا انا يا بنت الكلب دي في البيت وأنها هتموتني 


وسمعه حمايا بيشتمها وعلاء عمال يسكته شوية وطلع علاء 


بغير هدومه سبته ورحت الاوضه التاانيه شويه جيه قالي يلا 


ادخلي نامي قولتله أنا هقعد هنا وملكش دعوه بيا قالي 


برحتك وقام واخد موبيلي مردتش ازعق تاني مش قادره 


اصلا سبتهوله ونمت ع الكنبه وكل شوية اقوم واقلق خايفه 


حماتي تقتلني فضلت ع ده الحال لحد ما علاء نزل راح 


الشغل وانا دخلت الاوضه لقيت موبيلي ع السرير قفلت 


الأوضه بالترباس ونمت مصحتش غير الساعة ١٢ جعانه 


هموت من الجوع مكلتش حاجه من امبارح لقيت الهام 


متصله بيه كتير كلمتها وحكتلها


 قالتلي طب ما تنزلي اشتري اي حاجه من تحت قولتلها 


خايفه قالتلي خليكي معايا علي الموبيل لبست ونزلت وهي 


معايا حماتي اول ما شفتني قالتلي انتي رايحه فين قولتلها 


رايحه اشتري حاجات من برا قالتلي استاذنتي من جوزك 


قولتلها استأذن ليه هو أنا هسافره برا ده انا هشتري حاجات 


من السوبر ماركت الي برا ده وارجعه 


قالتلي طيب متتاخريش علشان المطبخ مليان مواعين من 


امبارح والشقة مقلوبه من امبارح وكمان علشان تعملي ليهم 


الغدا علشان أنا رايحه عند اختي سبتها من غير ما ارد عليها 


وخرجت والهام قالتلي هي مالها بتتكلم كده ليه قولتلها هي 


كده ده أسلوبها وطريقتها ولا اكني الخدامة الي جبهالها 


جوزها اشتريت وهموت واركب توكتك واروح لجدي احكيله 


حسه اني حقي مجاش ومتاكده انه هيطلقني منه أو هيحكم 


عليه أنه يجبلي شقة برا

يتبع ...قولو رايكم في القصة لحد دلوقتي رايكم بس بدون ملصقات وهنزلكم بارت طويل بعد قليل 😘🌹


تكملة الروايه من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع