القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية طفلتي البارت 19بقلم اية راشد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت ال 19من رواية 

         #طفلتي 


بقلمي اية راشد 

في الصباح استيقظ زين قبل ملاك وأخذ ينظر إليها 

ويتامله ويداعب انفها كان يمسك تارة شعرها وتارة أخرى يلعب خديها الي ان استيقظت ملاك ونظرت الي 

زين بابتسامة: صباح الخير 

ابتسمت ملاك له 

زين:عامله اي دلوقتي في لسه حاجة وجعاكي 

هزت ملاك راسها بمعني لا وعلي وجهها ابتسامة

زين:اي سر الابتسامة دي 

نظرت ملاك حولها تبحث عن ورقة وقلم 

وماان وجدتهم اخذت تكتب شئ

اخذ زين ينظر الي ملاك وهي تكتب وماان انهت الكتابة اهدت الورقة الي زين قراء زين المكتوب ونظر اليها 

كان محتوي الورقة 

ملاك :انا فرحانة ان بقا عندي حد بيحبني وبيخاف عليه 

انا لما كنت بتعب مش كان في حد بيسئل علي كانت مامي  انا تعرف ان انا تعبانة تقولي بطلي محن  

زين:ملاك ممكن تقوليلي كل حاجة حصلت معاكي من ساعت مابابكي مات 

هزت ملاك راسها بمعنا حاضر واخذت تكتب 

بعد أن انهت كتابة اهدت زين الورقة وقراء 

ملاك: كنت راجعة من ا المدرسة رحت لقيت مامي لبسه اسود وبابي مش موجود كنت علطول متعوده اني اجي القي بابي في البيت مستنيني 

لما سئلت مامي  بابي فين قلتلي ان هو مشا ومش هيرجع تاني سئلته ليه قلتلي ان هو مش عاوز يشوفنا تاني وان هو مش مش بيحبنا انا مش صدقتها وقلتلها انتي بت:ك:دبي ساعته دخلت في حالة ان:ه:ي:ار عص:بي ومن اليوم ده وانا مش بتكلم   

وبعد حولي شهر:: بقلم ايه راشد :: أو اكتر كنت بلعب في حديقة البيت لقيت مامي جيه هي و معاها واحد كبير وولاد اكبر مني ب6سنين وكان هو ابن الراجل الكبير لما سئلت مامي قلتلي ان ده بابي الجديد انا رفض وقلت لا ده مش بابي رحت مامي مسكتني من ايدي وحب:ست:ني في غرفتي مش كنت بطلع من البيت أو اصح مش كنت بطلع من غرفتي غير اليوم الي بمتحن فيه وكان علي طول وائل يعند فيه ويد:يق:ني 

لحد ما مامي جت وكان معها الدادة  وقلتلي قومي البسي و لحد ما دادة فاطمة تجهز الشنطه هدومك هزت براسى بمعني حاضر ولبس ومامي اخدتني ومشينا وجيت عندك انت وجدو بس 

زين:يعني مامتك اتجوزت بعد موت عمي صح 

هزة ملاك راسها بمعنا اه 

زين:وكانت بت:حب:سك وت:ضر:بك 

هزة ملاك راسها بمعنا اه 

زين:انتي كنتي وصلتي لي أنهي مرحلة من الدراسة 

ملاك:3ثانوي 

زين:تمام...تحبي تدخلي كليه اي 

ملاك بفرحة:انت هتخليتي اكمل 

زين:اه ها عاوزه اي

ملاك: هندسة ده كان حلمي انا وبابي 

زين :حاضر .ثم اكمل ..يلا قومي غيري هدومك عشان نفطر 

هزت ملاك راسها وذهبت بتجاه المرحاض بقلمي اية راشد 

يتبع

تكملة الروايه من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع