القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت استاذ أحمد زوجه حضرتك ر_مت نفسها من بلكونة شقتكم وحاليا احنا ف مستشفى***** ارجوك تعالا بسرعة سقط الهاتف من يد أحمد بصدمه، وتوجه بسرعة نحو المستشفى أحمد بدموع عند الاستقبال _ لو سمحتي زوجتي جابوها هنا ف حا_دثه هي فين دلوقتي أرجوكي _اسمها ايه حضرتك في ناس كتيره بتيجي هنا في موسوعة القصص والروايات



اسكريبت ♥️

استاذ أحمد زوجه حضرتك ر_مت نفسها من بلكونة شقتكم وحاليا احنا ف مستشفى***** ارجوك تعالا بسرعة 

سقط الهاتف من يد أحمد بصدمه، وتوجه بسرعة نحو المستشفى 

أحمد بدموع عند الاستقبال _ لو سمحتي زوجتي جابوها هنا ف حا_دثه هي فين دلوقتي أرجوكي 

_اسمها ايه حضرتك في ناس كتيره بتيجي هنا 

أحمد_اسمها ملك… ملك محمد 

_هي دلوقتي في العمليات حضرتك ف الدور التالت 

توجه أحمد مسرعا وقلبه ينبض بعن_ف خو-فا من أن ترحل عنه زوجته 

وجد أحمد جاره وزوجته يقفون في الخارج أمام غرفة العمليات 

أحمد_ هي فين ي محمد ملك فين هي مش هتسبني صح هم لسه مخرجوش ليه هي مش هتمشي وتسبني صح هي ليه عملت كدا ي رب 

حنين (زوجه محمد)بحزن _هو انتو حصل حاجه بينكم ي أحمد أو هي كانت بتتصرف طبيعي الفتره اللي فاتت 

أحمد بشرود

فلاش بااك ("قبل يومين") …. 

أحمد_ملك عاوز أقولك حاجه 

ملك _قول ي أحمد سامعاك 

أحمد_ركزي معايا هنا طيب سيبك من أم الكرتون دا مش متجوز طفلة أنا 

ملك_سبته اهو ي سيدي ها عاوز ايه عشان انا كمان عندي ليك خبر حلو 

أحمد_خلاص قولي انتي الأول 

ملك_لا والله من بعدك يلا قول 

أحمد_خلاص ماشي بصي ي ستي انتي عارفه ان احنا اتجوزنا سريع سريع ومكنش حد فينا موافق على الجوازه دي أصلا صح ولا لأه وان احنا اتفقنا نبقى أصحاب صح 

ملك_اه وبعدين 

أحمد_بصراحه يعني انا في واحده زميلتي ف الشغل وبصراحه انا معجب بيها وتقريبا حبيتها وهي كمان بتحبني… 

ملك بصدمه_ بجد ي أحمد مبروك اخيرا وقعت ي واد ومحدش سمي عليك 

أحمد_ هو انتي متدايقتيش 

ملك_لا وهدايق ليه دا انا أول واحده تفرحلك ان انت اخيرا حبيت بس انا عاوزه اشوفها اللي كلت عقلك دي ي ولا 

أحمد_اه طبعا طبعا بس انتي كنتي عاوزه تقولي ايه صح 

ملك_لا خلاص مش مهم بقولك ايه بقى انا داخله انام عشان مصدعه وبكرا بقى نكمل كلامنا ي عسل انت 

انتهاء الفلاش باك……


حنين_أحمد انت معايا هنا ملك كان في حاجه حصلت بينكم قبل م تعمل كدا 

لسه هيتكلم أحمد قاطعهم خروج الطبيب 

أحمد _هي عامله ايه ي دكتور أنقذتوها صح 

الدكتور_للأسف الوضع ميطمنش لان حصل

 كـ- سر ف الجمجمه وفي كسو""ر ف عظم الحوض ورقبتها وللأسف فقدنا الجنين 

أحمد_هي….هي كانت حامل ي دكتور

الدكتور_ايوا… هنحطها تحت المراقبه 48 ساعه وادعوا ان هي تقوم بخير لان احتمال تدخل ف غيبو_به 

استأذن الطبيب وجلس أحمد بصدمه على الأرض جلس محمد بجوار صديقه يهون عليه 

محمد_احمد ربنا ي أحمد انها جت لحد كدا وادعي انها تقوم بالسلامه وان شاء الله ربنا يعوضكم 

أحمد_هي السبب ي محمد هي اللي قت_لت ابني ومقالتش ان هي كانت حامل انا مش هسامحها ف حياتي كلها 

حنين بدموع_ هي كانت هتقولك ان هي حامل ي أحمد والله كانت عاوزه تتأكد الأول قبل م تقولك وعملت التحاليل ومكنتش جابت لسه النتيجه وكانت هتقولك من يومين بس معرفش ايه اللي خلاها ترجع ف كلامها 

أحمد_ مفيش أي مبرر للي هي عملته انا عمري م هسامحها على اللي هي عملته وخرج وسابهم. 

يتبع...❤️

بقلمي أسماء يحيى


أكمل ولا لأه؟ ♥️



اسكريبت"الجزأ الثاني ♥️"

أحمد انا مش هسامحها على اللي هي عملته ي محمد وخرج وسابهم 

حنين لزوجها_الحقه وقفه ي محمد ارجوك الحقه هيعمل حاجه ف نفسه يقيين ملهاش ذ-نب انا متأكده 

محمد_خليكي هنا انا هروح اشوفه 

ذهب محمد مسرعا خلق صديقه 

محمد_أحمد استنى ي أحمد مراتك محتاجاك جنبها دلوقتي 

أحمد_هي اللي عملت كدا وهي اللي وصلتنا لكدا انا عمري م هقدر أسامحها ي محمد أرجوك سبني لوحدي دولقتي 

غادر أحمد بسيارته ثم توجه نحو منزله 

نزل أحمد من سيارته ثم توجه نحو شقته 

دخل أحمد إلى منزله  وجلس يبكي على الأرض 

_ليه عملتي كدا حر_ام عليكي ليه تعملي فيا كدا 

دا انا… كنت ب.. 

سمعت أحمد صوت طفلة تبكي وبشده فتح أحمد باب منزله فوجد ابنه محمد صديقه تبكي والمربيه تحاول تهدئتها 

_استاذ أحمد حضرتك بتعمل ايه هنا مش المد… 

قاطعها أحمد_هي بتعيط ليه 

مش عارفه حضرتك هي من وقت م اخدو مدام ملك على المستشفى وهي بتعيط ومش راضيه تسكت وعماله تعيط ومش بتتكلم 

أحمد خلاص سيبيها وانا هتصرف 

جلس أحمد علي الارض بجانب يقين (ابنه محمد وهي تبغ من العمر 6 سنوات) 

احمد_بتعيطي ليه ي أميرتي الصغننه 

…. 

طب مش هتردي على عمو حبيبك 

…….. 

طب قوليلي طيب مين زعلك وانا همسكه اضر_بهولك بطلي عياط عشان خاطر عمو حبيبك طيب. 

…عم….عمتو ملك.. كانت على الأرض وك…ان في د-م كتير…. 

الست…. الو….حشه….. هي الل...ي.ز…قتها

 أحمد بصدمه انتي بتقولي ايه ي حبيبتي_ اهدي كدا وبطلي عياط وقوليلي انتي شوفتي ايه 

كنت وا… قفه بج.. يب الل.. عبه بتاعتي من البل. كونه.. وبعدين شو.. فت واحده بت… زق عمتو ملك وبعدين عمتو ملك كان في…. د-م كتير على الأرض وهي… مش بتتحرك… هي كويسه صح ي عمو 

ضمها أحمد اليه_متقلقيش ي حبيبة عمو هي كويسه تعالي نروحلها يلا بس بطلي عياط  

كانت تمسح دموعها بعشوائيه. بجد ي عمو يعني هي كويسه صح 

أحمد_اه ي قلب عمو هي كويسه يلا بينا ثم توجه أحمد نحو سيارته وذهبو الي المستشفى 

توجه أحمد إلى الطابق الموجود به ملك 

ما ان رأي محمد أحمد  توجه اليه كنت عارف ان انت مش هتسيب ملك لوحدها ف وقت زي دا 

أحمد روحي يلا ي حبيبتي عند ماما 

أحمد بدموع_ ملك محاولتش تن_تحر في حد زقها ي محمد ليه يعملو كدا وربي م هرحم اللي عمل كدا 

عمرها م أذ_ت حد ولا حتى حاولت تعترض طريق حد ليه حد يعمل معاها كدا ي أحمد 

محمد بصدمه _وانت عرفت منين 

أحمد_يقين هي اللي شافت حد ز_قها وقالتلي ذ_نبها ايه الطفله دي كمان تشوف مشهد زي دا ورحمه ابني لأخلي اللي عمل كدا يتعاقب ويتحاسب أشد حساب 

محمد_ ان شاء الله نلاقي اللي عمل كدا واكيد هيتعاقب ربنا يصبرك ي أحمد وملك تقوم بالسلامه  تعالا نقف عند الأوضه مع حنين ويقين 

يقيين_هي عمتو ملك فين ي ماما 

حنين بدموع_نايمه دلوقتي عشان هي تعبا"نه ي حبيبتي لما تقوم هخليكي تشوفيها 

قاطعهم رنين هاتف أحمد 

لم يرد أحمد علي الهاتف ولكنه ظل يرن مرارا حتى رد أحمد نعم خييير في ايه 

سمر_انا اسفه ي أحمد اني برن بس انت مشيت فجأه من الشغل وكان في اجتماع مهم وحضرتك مكنتش موجود بس كنت عاوزه اطمن لو في حاجه انا اسفه لو أزعجتك 

أحمد_لا مفيش حاجه خالص مراتي بس بين الحياة َوالمو_ت وابني اتو-فى قبل م يتولد بس كدا وحضرتك كل همك الاجتماع اللي انا مشيت وسبته 

سمر بصدمه هي كانت حامل مالها ملك ي أحمد انتو فين ف مستشفى ايه أحمد_ملهوش داعي ي. 

قاطعته سمر قائله _ملك صاحبتي ي أحمد وانت عارف كدا انتو فين دلوقتي 

أحمد_ف مستشفى***** 

اغلقت سمر وتوجهت نحو المستشفى بسرعه

توجه أحمد الي غرفه ملك بعد محايلات منه الي الطبيب أن يدخل لها فقط خمس دقائق

وافق الطبيب وتوجه أحمد نحو ملك كانت رأسها مغطي بالشاش والأجهزه حولها من كل مكان

أحمد بدموع_مش ناويه تقومي ولا ايه هو مش احنا كنا متفقين ان احنا هنفضل صحاب قبل م نكون زوجين وان احنا هنكمل مع بعض ومحدش هيتخلي عن التاني صح ولا ايه ليه عاوزه تمشي دلوقتي انا بمو_ت من غيرك ارجوكي ارجعي ي ملك انا عارف انك قويه وهتقومي

خرج أحمد من الغرفه...... 

بعد حوالي تلت ساعه 

سمر ف الاستقبال_لو سمحتي كنت عاوزه أسأل على أوضه مدام ملك محمد هي فين 

_ف الدور التالت 

توجهت سمر الي غرفة ملك 

سمر_ملك مالها ي أحمد ايه اللي حصل حد يفهمني في ايه 

كان سيتحدث أحمد حتى قاطعته يقين عندما صرخت  قائله عمو عمو دي اللي زقت عمتو يقين انا شوفتها دي ست و_حشه ي عمو 

……. 

يتبع ❤️

تفاعل وكومنتات كتير ي قمرات ♥️♥️🫂🥺

البارت الجاي الأخير رأيكم ف الكومنتات ي حلوين ♥️

دمتم في أمان الله ♥️



تعليقات

التنقل السريع