القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية البريئة والذئاب البارت 19بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت (19) 

مرت الايام والخناقات بتزيد مع حماتي وحمايا بسبب اني 


مش مدياله ريق ولا بعبره بقا ميدخلش نفسه 


ويسبها تناقر معايا وتضايق فيا وعلاء بقا كل قعدته في 


الاوضه التانية وجاب سرير صغير من عندهم من تحت 


وطلعه فيها وبقا يبات فيها وبقا ميدخلش عليا ولا يكلمني الا 


لما يعوز ينام معايا النوم الي هو تحسيس ولعب من برا برا 


كده لحد ما يرتاح مش علاقة طبيعية وانا مش في دماغي 


لاني اصلا كرهت نفسي مش بس صنف الرجالة والجنس 


والكلام ده متعتي كلها بنتي وبس وهي معايا بنسي كل الدنيا 


وباخد منها كل الحب والحنيه الي اتحرمت منهم 


المهم حمايا بقا يجيب لبنتي لعب وسريلاك وزبادي وحاجات 


وهو جاي من الشغل ويجبلي معاهم شوكلاته بالبندق واول 


ما يدخل من البيت يدهوملي ويغمزلي علشان اخدهم واطلع 


ع طول قبل ما مراته تشوفهم أنا افتكرت جيبهم ل بنت 


ابنه ..جدها بقا وكده 


بعد شوية كلمني ومراته كانت مع اختها في المستشفي إنه 


عايز يدخلني جمعية ب500 جنيه في الشهر ويخلي علاء 


يدفعهم من مرتبه علشان اغير موبيلي واجيب هدوم ليا 


وللبت اقتنعت بالفكرة قولتله ماشي وهو قالي أنه عارف اني 


ابنه بخيل وأنه طالع ل امه بس هو لا كل الدنيا بتحلف بكرمه ..


.أنا طوعته في الكلام رغم اني عارفه أنه راجل وسخ بس 


قولت يمكن يطلع صادق ويعمل الجمعية دي وفعلا عملها 


وقبض الاول وحكم عليه اخدها كلها وهو طلع ب الفلوس 


قالي اي رايك نقسمهم قولتله ابوك قال إني اخدهم كلهم قالي 


خدي تليفوني احدث من الي معاكي وانا هبيع بتاعك وأكمل 


عليه واجيب موبيل وهاتي ب 2500 هدوم قولتله خدهم 


كلهم وانا هقول ل ابوك لقيته زاي الكلب كان ناقص يبوس 


ايدي علشان مقولش ل أبوه 


 واخد منهم الف جنيه وانا خدت ٤٠٠٠ ونزل قاله اني اخدت 


ال 5000 ونزلت فعلا غيرت موبيلي واشتريت هدوم 


كتيييييير ولعب وكل الي كان ناقصني ودفعت ل الهام 


فلوسها حماتي من ساعتها وهي حطاني في دماغها وطول ما 


جوزها هنا تبقا ملاك واول ما البيت يفضه علينا تستلمني 


تريقة ورمي كلام لحد ما في مره واحنا بناكل زعلتني وانا 


قومت وغضبت من علي الاكل وسمعته بيضربها وفضل يهزق 


فيها واتصلت ب اخوها وجيه وقعد يقولها انتي كبيرة عيب 


لما تعملي عقلك بعقل عيلة صغيرة وأخوها كمان غلطها وتأتي 


يوم كنت أنا وحمايا لوحدنا قالي شوفتي عملتلك فيها ايه


علشان تعرفي انك غالية عندي ياوعد قولتله عارفه ربنا 


يخليك ليا بس انا والله مش غلطانه قالي ولو غلطانه ياوعد 


أنا أعمل علشانك اي حاجه وبيقرب اوي عليا عملت نفسي 


اني رايحه اشوف البت وطلعت جري وانا بطلع عماله ابصله 


واقف مكان ما سبته وعينه علي جسمي وانا بطلع وعمال 


يلعب في شنبه خوفت ومنزلتش تاني. الا لما حماتي جت 


وعينه برضو عليا ونظرته ليا اتغيرت خالص 


دخلت بليل ع علاء الاوضه الي قاعد فيها علشان احكيله 


وبقرب من الباب سمعته بيكلم وحده مطلعتش صوت نهائي 


وكتمت نفسي علاشن ميحسش وسمعه بيقولها باقة ايه الي 


خلصت ما أنا لسه شحنهالك طب ابعتيلي كام صورة فتحت 


الباب ارتبك وقفل الموبيل وقالي عايزة ايه قولتله انت كنت 


بتكلم مين قالي والله العظيم مكنتش بكلم حد بصتله ب 


استحقار وقولتله بتحلف بالله كدب قالي قصدك ايه قولتله 


انت فاهم قصدي كويس اعمل حساب أن عندك بنت وممكن 


الي بتعمله ده يترد فيها وسبته ودخلت اوضتي تاني فضلت 


قاعدة اتحسر وأبكي ع حالي وابص ع بنتي الي كتفتني وهي 


الي رابطتني بالناس الوسخه دي لولا هي كنت هربت دلوقتي 


وعماله اقول واشكي ربنا وتقوله ليه ياربي ده انا عمري ما 


اذيت حد ولا جيت ع حد ليه كل ده بيحصل فيا مفيش حد 


ينجدني من الناس الوسخه دي ولا حد ع الاقل يعقل علاء 


ويخليه يخدنا ونروح اي مكان بعيد عن حماتي وحمايا 


وعمرو والعيشة دي ..تفتكري ممكن يطلقك ويسبلك البت


يالهوي يالهوي لو اخدوها مني اموووووت طب هقعد فين 


وهصرف ع نفسي وع بنتي ازاي حسبي الله ونعم الوكيل 


فيك يا علاء وفي امك و ابوك ربنا ينتقم منكم 


يتبع .. 

تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع