سيقان في الوحل ٢٠
قبل البارت بشكر كل الي اتحمدلي السلامه وبشوف كل كومنت اوقات مش برد بس برجع ارد عليكم اسيبكم بقي
البارت العشرون
#سيقان_في_الوحل
قاعده عيونها رايحه جايه وواضح عليها القلق والتوتر حب يسحب قلقها ويخرجها منه
جمال بهدوء:مفيش داعي للقلق وليد قادر يتعامل
حنان لفت وبصتله بستغراب
جمال ببتسامه: وليد قالي الحقيقه كلها
حنان: كدا افضل بس نيره متعرفش ان وليد هنا وخايفه تتعصب عليه وميعرفوش يتكلموا
اثناء كلامهم لقوا صفيه داخله عليهم وفي ايدها الاولاد
حنان: صفيه نيره فين؟؟!!
صفيه: بتتكلم هي ووليد بيه برا ع الشط وطلبت مني اخد التؤام
حنان: تمام خديهم اكليهم زمانهم جاعوا
صفيه: حاضر
جمال: تعالي اقعدي كدا واهدي وانشاء الله خير
حنان: يارب يارب
........منه محمد........
بعد ما وليد قرر يختفي جوه قاع البحر ونيره مشت بضهرها وضربت الارض برجليها وعماله تبرطم: هافىالبياتنننتت
رجعت لفت تاني لقته فعلا مكمل دخول قلبها دق بقوه من الرعب
نيره بصوت عالي:وليييد ولييييد ارجع هنا
وليد مش بيرد ومكمل دخوله للموت بستسلام و الموج ارتفع جدا كأن البحر مرحب بضيفه نيره دخلت وراه وفضلت تنادي بأسمه لحد ما موج البحر كأنه اعلن عن صوت غضبه وبدء الموج العالي يجرف نيره وخطفها للدوامه وليد انتبهه علي صوت استغاثتها حس انه فقد عقله وبسرعه عام ومد ايده لحد ما ايدها شبكت جوه ايده فجأة غطتهم موجة دخلوا بعدها في حضن بعض في عناق طويل !!!! أسبحي معي ولا تخافي... وأنتي معي لا تشقى ولا تموتي فأنا قاهر الدوامات... ؟!
!هنا سننهي كل ما فات... ونرسم كل آت
وليد رفعها في حضنه والموج دفع بيهم للشط في سباق لذيذ
لحد ما طلع بيها للشط وهو شايلها وهي عماله تعافر معاه
نيره: نزلني بقولك نزلني
وليد حطها علارض وقعد قدامها وفضل ينهج
نيره: اه صوابع رجلي
وليد مسك صوابع رجليها: حصلك تشنج
نيره ضربت ايده بعنف: اياك تلمسني
وليد طنشها وفضل يحرك صوابع رجولها
نيره بتضربه: انت سبني قلت
وليد: اتحملي شويه شايفه اخر عبطك وصلك لفين
نيره كشرت فيه:عبطي انا
وليد قرب وشه من وشها: لاء عبطي انا بس انتي مش عايزاني اموت لانك لسه بتحبيني مش كدا ريري
نيره بصتله باشمئزاز ولفت وشها عنه ومدت شفايفها شبرين قدام
وليد همس جنب ودنها: عايز اكفر عن ذنبي ولو مش عشنا يبقي عشان العيال
نيره: عرفت ده ازاي مين قالك
وليد: الصدفه امي شافت صورتك خلفيه عندي او ممكن نقول القدر بس في النهايه ده خلاني اتعلم قبل ما ارتكب افعال غبيه
نيره بصتله وقامت تمشي
وليد مسك ايدها : اقعدي
نيره صرخت فيه وهي بتسحب ايدها: انت عايز مني ايه
وليد: ممكن تديني فرصه تانيه من فضلك
نيره عطته نظره كلها عصيان وتمرد :مش هسامحك مستحيل
وجايه تقوم خطفها بضهرها لصدره ولف رجوله حوالين رجليها يمنعها تتحرك ولف ايده حوالين صدرها نيره من غيظها منه هجمت بسنانها علي دراعه وعضت بقوه وهو اتحمل لحد ما فرغت كل غضبها
نيره بصوت مجروح: انا الي بتوسل اليك اخرج من حياتنا لو كنت مكاني واتأذيت بالشكل ده وعشت سنين في الم وفجأه الشخص الي دمر حياتك رجع يطلب منك فرصه تانيه ويتوسلك ويطلب غفرانك خلال دقايق هتسامحه
وليد رد نبره كلها رجاء وتوسل انها بلاش تقسو عليه بفراقها : عارف وفاهم بس ممكن تاخدي الوقت الي تتأكدي فيه من صدقي وحبي وبراحتك الوقت وانا هستناكي لحد ما تديني فرصه اخيره خليني ابقي جانبك ارعيكي واهتم بيكي ونتجوز وابقي ابو ولادك واكفر عن غلاطاتي وعن الي عملته فيكي وفيهم ارجوك نيره وبلاش تعذبيني وتعذبي نفسك
نيره قامت: اسفه يا وليد انتهت فرصتك يوم ماسبتني اليوم الي رميت رساله وسلمتني لواحد تاني عرفت واثبت لي حقيقتك ومفيش حاجه تانيه عشان تثبتها
وسابته ومشت بسرعه بعيد عنه وهي بتقاوم دموعها ووليد انخلع قلبه مع كل خطوه بتبعد عنه
.......منه محمد.......
في الكافيه
مريم بترتب المكان بنفسها: بسمه ممكن تناوليني فوطه هنا لو سمحتي
العامله : حاضر ومقربه بالفوطه في دخوله اخدها منها وراح لمريم مدهالها
مريم: شكر وبتشد الفوطه بس الفوطه مش بتتشد
مريم رفعت عيونها: هو انت،، انت ايه موركش حد غير تقرفه في عشته ولا شغل تتلهي فيه
هشام ضحك: عندي بس هعمله هنا
مريم: ده كافيه مش مكتبك
هشام: انسه مريم اصل القهوه في مكتبي طعمها وحش وعايز اشربها هنا
مريم: انا مشغوله والتربيزات مليانه
هشام: فين ده انتي معندكيش زبون واحد يوحد ربنا
مريم زعقتله: قولت التربيزات مليانه اتصلو حجزوها
هشام وهو يشاور على الرخامه: خلاص هقعد هنا علي الرخامه اظن مش محجوزه
مريم: قلت لاء يعني لاء ولا حتي تقعد علي عتبه الكافيه انت ليه مش بتفهم كلامي
هشام مثل وش الصعبنيات: ابله مريم ممكن اقعد والله ما هعمل دوشه ولا صوت
اثناء نقارهم لقوا صوت: هشام عرفت انك هتكون هنا
هشام: ليه رجعتي تدوري عليا
منال: لاني عارفه اني ظلمتك وعايزاك تسامحني
مريم: لاء مش قادره لسه عندك الجرأه
منال بصتله: عايزه منك فرصه تانيه
مريم بسخريه لاذعه: لاء وواثقه اوي
منال: عارفه انك زعلان مني وبتكرهني
مريم: طيب ليه جيتي
هشام بصلها وبحزم: مررريم
مريم: خلاص ماشيه
هشام مسك ايدها: لاء خليكي هنا
هشام: منال انا مش زعلان منك ومسامحك علي كل الي حصل اتجاهي بس الي بينا مستحيل يرجع ابدآ
منال نزلت دموع التماسيح: بس انت عارف ان الي حصل كان غصب عني ومن اول ما اتسرب الفيديو كل الامور عدت عليا صعبه معرفتش اعمل ايه وانا اسفه ع كل حاجه بس ارجوك سامحني
هشام: منال لو احتاجتي اي مساعده مني تقدري تقوليلي بس انا لسه مصمم ان الامر بينا مستحيل
منال: الصداقه تكفيني يا هشام لان ماليش اي حد
وراحت لمريم مسكت ايدها :ممكن تسامحيني ارجوكي
هشام رفع عيونه علي مريم الي نفخت وشدت ايدها ومشت
هشام : هنتكلم عن ده بعدين ممكن تمشي
منال: شكرا يا هشام عارفه انك هتسامحني
وخرجت راسمه ابتسامه الخبث و النصر
........منه محمد.......
حنان الي قلقت علي نيره للتخانق معاه لقتها جايه عليها حاضنه نفسها
حنان وقفتها: نيره رايحه فين وانتي ليه مبلوله كدا
نيره بعصبيه: ليه مقولتليش انه عرف الحقيقه وجاي يشوفني
حنان: كنت عايزاكي انت ووليد تاخدو فرصه وتتصالحوا نيره وليد حاسس بتأنيب الضمير
نيره: شكلك متعرفوش كويس ده مستعد يعمل اي حاجه عشان يوصل لهدفه خدع الكل عشان يصدقوا الكلام الي بيقوله بس انا مستحيل اديلو فرصه تانيه ابدآآآآ
حنان: نيره يمكن انتي مش محتاجاه ولا عايزه تسامحيه وانا مش هجبرك لانه يخصك بس الاولاد كل طفل محتاج لـ أب
نيره بكت بحرقه: بس زمان مكنوش محتجالو وكنت انا كل حاجه ليهم عمتو ممكن اطلب منك طلب
حنان: ايه هو
نيره: اياكي تعرفيه اني حامل والا هاخد العيال واختفي وهتعرفي قد ايه انا بكرهه، بكرهه لدرجه مستعده اعمل اي حاجه عشان يطلع من حياتي
حنان ما حبتش تضغط عليها: نيره اوعي تعملي ده خلاص مش هقوله
نيره وعيونها مليانه دموع : انا اسفه اني بنذرك بس غصب عني عن اذنك
........منه محمد........سيقان في الوحل
في الكافيه حطت صنيه القهوه قدامه: اشرب القهوه تفوقك
هشام بعدم فهم: تفوقني من ايه
مريم: من التفكير في منال بس اوعي تصدمني وتقولي انك صدقتها
هشام اتنهد بصوت عالي: لاء مصدقتهاش بس فعلا زعلان عشانها
مريم بحمقه: الله انت مش لسه قايل حالا انك مش مصدقها ليه زعلان عشانها
هشام: يمكن عشان معندهاش فرصه
مريم:لاء مش صحيح الكل عنده فرصه الامر معتمد علينا في الاختيارات الي نتختارها لنفسنا
هشام قرب وشه منها وحط ايده ع قلبه بدراما:كفايه احسن حاسس ان قلبي اتخرم
مريم بغيظ : مسيري هخرمهولك ها ناوي تعمل ايه
هشام: اعمل ايه في ايه
مريم: من لحظه كنت بتفكر كتير مش عارفه في ايه
هشام ابتسم: اطمني انا مش بفكر ارجع لمنال
مريم :امال دماغك مشغوله في ايه؟؟
هشام :بفكر وخلاص في كل الي حصل ويمكن اخدتها من وجهه نظري ونسيت اخدها من وجهه نظر ناس تانيه
مريم: لاء انا مش هقعد معاك لحظه
هشام سحبها بقووه من ياقة البلوزه : رايحه فين
مريم: هروح بدل ما تحرق دمي وجسمي كله يفور
هشام قرب منها ومسك كم الجاكت: جسمك انا ممكن اساعدك ان جسمك ما يفورش
مريم ضربت ايده بعصبيه: قليل الادب وشكلي هخرملك عيونك
هشام ضحك ولف حواليه: لاء انا بهزر وانتي واخده الموضوع جد زياده عن اللزوم اقعدي يامريم فضحتينا
مريم خففت عصبيتها: ما انت متخلف ومشعرفالك
......منه محمد.........
نيره بعد ما بدلت هدومها كلمت مريم الي فضلت تقولها: انها متفكرش في نفسها وان مش من حقها تحرم ولاد من ابوهم وانها مش هتكون كل حاجه للولاد ومتفكرش مكانهم نيره طول المكالمه مش بترد بتسمع وبس وبعد ما اغلقت بصت لولادها بحزن هما فعلا محتاجين اب عدت تبوصلهم وواضح علي ملامح وشها الضيقة وسرحت في كلامها قطع تفكيرها دخوله الشاليه والتؤام سابوا لعبهم وقاموا جريوا عليه بفرحه وهو ضمهم بحنان
نيره وقفت قدامه : يا ولاد ممكن اتكلم انا ووليد
التؤام: ماشي بس بسرعه عشان يلعب معانا
نيره بصتله: لازم نتكلم
اخدته برا للشط وليد علامات استفهام حواليه بعد تفكير و صمت دام لخمس دقايق
نيره: هديك فرصه لكن عندي شروط
وليد عقد حواجبه: اي شروط
نيره: تقدر تبقي قريب منهم لكن كوليد ومتقولهمش انك ابوهم وبالنسبه للي بينا احنا مجرد معارف
وليد اتكتف: طيب انا فاهم الامر الي بينا لكن الي مش فاهمه ليه مقدرش اقولهم اني ابوهم
نيره: لان معنديش استعداد اخاطر بمشاعر اطفال لان لحد اللحظه انا مش واثقه انك تقدر تقوم بواجبك كأب بصفه دايمه ولا شويه وتهرب
وليد بنفاد صبر : نيره وبعدين معاكي
نيره: دي الفرصه الي اقدر ادهالك ولو مش موافق يبقي مفيش داعي نتكلم عنه والاتفاق ده توعدني يتنفذ والا هاخدهم لمكان محدش يعرفه ومش هتشوفهم تاني
وليد بيساومها: يبقي انتي كمان اوعديني انك مش هتتجوزي خالد والا هقول للدنيا ان التؤام ولادي
نيره صرخت فيه: مش من حقك تتفاوضي معايا قولتلك انا مش هرجعلك
وليدرفع حاجب ونزل شعره قدام بثقه : وانا ميهمنيش رايك مش وليد الي يخسر قدام حد والجدار الي عماله تبنيه هكسره بحبي
نيره مشت من قدامه من غير ولا كلمه
وليد يتظاهر بالبرود:انا صبري طويل يا ريري
.........منه محمد.......
بالليل قاعدين كلهم علي سفره لوجبه العشا
مالك: شكل الاكل جميل
وليد: ابو بترها بسرعه لما
نيره برقتله وهو بصلها وايده اتجمدت علي الشوكه وحنان وجمال شايفين تراشق النظرات
وليد ابتسم: وليد هيقطعلك اللحمه وانتي كمان يا ملوكه
نيره: يا عيال كلوا بسرعه ادخلوا جوه تغسلوا سنانكم وترتاحو من لعب طول النهار
مالك: ممكن نلعب شويه مع وليد
ملك: ارجوكى يا ابله نيره عايزين نسمع حدوته قبل النوم
وراحت قعدت في حضن وليد ووليد يضحك لها ومبسوط بيها بصت له نيره بتوعد
مالك: وليد قالنا انه حيكلنا حدوته قبل النوم تيجي تسمعيها معانا
وليد بصلها ورمش بعيونه والبسمه مرسومه علي شفايفه وهي الود ودها تغذه بالسكينه وتخلص قبل ما يجبلها انهيار عصبي وحاد
حنان: امكم تسمحلكم بس شويه صغيرين وبعدها تناموا
التؤام هيصوا ووليدابتسم بسعاده ونيره رمت الفوطه ورجعت ضهرها لوري وبصتله بمعني واخرتها
وليد بص لصفيه: صفيه لسه بتحبي الايس كريم
جمال بص لصفيه الي ابتسمت وبصت في الارض ووليد رجع بص لنيره الي قامت بص لها ببرود وغمز لجمال وبعدها تابع اكله بصمت
........منه محمد..........
راحت وقفت في فراند الشاليه جه من وراها
جمال: انا مبسوط انك انتي ووليد اتصالحتوا
نيره: انت صديق مخلص مهما طلب وليد مش بترفضه ابدا زي دلوقت كدا
جمال: انا الي طلبه الكل يعيش سعيد ومرتاح خصوصا مالك وملك
نيره: اه اظاهر عارف منه كل حاجه
جمال بهدوء: نيره اسمعيني انا مهما حاولت اربي هاله بحب لكن الطفل محتاج لعايله كامله ومش عايز ملك ومالك يعيشوا زيها طالما لسه انتي ووليد قادرين تحلوا المشكله
نيره: بس انا مش عايزاه يرجع و يدخل حياتي تاني جرحني بما فيه الكفايه والي بيجرح مش بينسي جرحه ابدا عن اذنك
جمال اتنهد بصوت مسموع لانه عارف انها بتحبه بس بتكابر
.........منه محمد........
اخدهم غرفته متعمد وقعد في النص ما بينهم بحماس
وليد فضل يوزع نظره بين التؤام ويبتسم : تحبوا احكلكم حدوته ايه؟؟!!
مالك: قول اي حدوته ولا اقولك عن الوحوش والغابه
ملك بحماس : لاء الامير الي انقذ الاميره زي الحدوته الي بتحكهالنا ابله نيره
وليد: هي نيره بتحكي لكم حدوته قبل النوم
ملك: ايوه وتجبلنا حاجات حلوه وتفضل تحكلنا
وليد: انتم بتحبوه نيره
التؤام:بنحبها اوي
ملك بحزن: ماما حنان مش دايما معانا
مالك: وعمرنا مش شوفنا بابا زي الي بنسمع عنهم في الحدوته ولا التلفزيون ان كل الولاد عندهم اب
وليد باس دماغهم ونزلت دموعه بقهر ووجع
مالك : احنا منعرفش مين هو بابا ماما حنان مكلمتناش عنه ابدا
ملك مسحت دمعته بصوبعها النحيل: وليد انت بتعيط نيره برضو كل يوم بالليل تفضل تعيط
وليد: هي نيره بتعيط كل يوم
ملك: بتعيط كل ما تحكلنا حدوته
مالك: يله بقي يا وليد احكلنا الحدوته
وليد مسح دموعه وابتسم في وشهم بسرعه: يله حبايب وليد نحكي بس الاول قولولي انتم عاوزين تشوفوني كل يوم واحكلكم حدوته قبل النوم
التؤام حضنو: طبعا عايزينك كل يوم
وليد: لو كان كدا لازم تقوله لنيره لانها بتحب تتخانق معايا
مالك نفخ صدره: ولا يهمك انا هتعامل معاها
وليد بصله وضحك علي فتحه صدره الي سابقه عمره
ملك: ممكن تبقي الامير الي يهتم بنيره ويخليها متبكيش كل يوم
وليد باس جبينها: عيوني يله نحكي الحدوته صلوا بينا ع النبي
وليد بدء يحكي لحد ما التؤام غرقوا في النوم غطاهم وقعد يتأملهم لقاه الباب خبط قام براحه من وسطهم وراح فتحه لقاها لابسه جاكت بجامه طويل لحد الركبه فقط
وليد بغمزه وقحه: ايه وحشتك
نيره كشرت: لاء يا خفه جايه اخد العيال الوقت اتأخر
وليد بصلها بتفحص لحد ما حدد نظره على سيقانها : وجايه تخديهم وانتي لابسه كدا
نيره بطريقه تنرفز: والله انا حره البس الي البسه
وليد بغيره :لاء انتي مش حره
نيره بغل: انت مالك وبعدين انت ملكش الحق تدخل في حياتي
وليد: لاء ليه وحياتك دي ملكي
نيره: وانا مسمحتلكش
وليد شدها لحضنه وجن جنونه: انتي عايزه تجننيني
نيره زقته وراحت لملك وقربت منها بهدوء وهزتها من كتفها : ملوكه قومي يله نرجع اوضتنا
وليد بخبث: ايه رايك خليهم هنا العيال رايحين في النوم
نيره طنشته : ملك فوقي يله
وليد حب يعصبها: وتقدري تنامي هنا لو عايزه السرير كبير ويسعنا كلنا
نيره بنظره غبيه: رخامه ورفعت ملك ووليد راح وقف وراها ورفع ملك معاها
نيره بتزق فيه بضهرها: انت بتعمل ايه
وليد: بساعدك تشيلي بنتنا فلو زقتيني هساعدك ازاي دلوقت الله
نيره زقته: سبني واوعي
وبتلف لمالك وليد طلع وشاله واخده في حضنه وهي بصتله وهو ابتسملها بسماجه وهي طلعت وهي شايطه منه عالاخر
...........منه محمد......
صحيت الصبح وفركت عيونها ملقتش التؤام جنبها قامت مفزوعه تنادي عليهم في داخله حنان
حنان ببتسامه: صحيتي صباح الخير
نيره: عمتي فين العيال
حنان ابتسمت وسكتت
نيره: وليد وطالعه بالبس النوم
حنان مسكتها: انتي رايحه فين
نيره:هروح اجيب العيال
حنان: ليه الولاد مبسوطين معاه وهما الي اول ما صحيوا راحوله وصحوه وهو قام معاهم واخدهم يلعبوا ع الشط
نيره: هو ناوي يسرق العيال مني
حنان: ليه تسميها سرقه اظن ده كويس للولاد ان فيه حد تاني بيحبهم نيره بلاش تقطعي صله الرحم والدم لانه صعب قطعها وانا مبسوطه انك سامحتي لوليد انه يقرب من ولاده يله روحي غيري وانا هروح اجهز السندوتشات ليهم وتعالي لما تخلصي
نيره بصتلها بقله حيله: طيب
.........منه محمد....
نيره غيرت هدومها ولبست بنطلون جينز وبلوزه هاف ستومك سماوي كات ومربوطه فيونكه من قدام وكوتش ابيض وراحت ووقفت وري شجره شافته قاعد بيلعب مع التؤام في الرمله بألعاب البحر وهما مبسوطين معاه وعمتها وصفيه بيجهزوا لهم سندوتشات موبيلها رن بصت في الرقم ونفخت بضجر وردت: ايوه خير
خالد: اظن ان الاوان ننفذ العقد لازم ترجعي والنهارده
نيره: متقلقش كل حاجه زي ما هي مفيش حاجه اتغيرت انت ليه معندكش صبر
خالد :انا معنديش الي اقلق عشانه بس انتي عندك بطنك هتكبر عن كل يوم ارجعي خلينا ننهي الامور
نيره:ورا يا شغل بخلصه
خالد: هديكي شويه وقت بس مطوليش لاني مش بحب الانتظار لوقت طويل سلام
وقفل معاها ودخل لباسم الي سأله: ها قالت لك ايه؟؟
خالد: مقلتش بس انا هتعامل مع المسأله باسرع وقت ممكن
باسم : خالد انا هربت منك لاني مش عايز اتسببلك في مشاكل ارجوك افهمني
خالد :انا الي بترجاك متسبنيش تاني (وباس ايده)ههتم بيك ومتقلقش المره دي خطتنا هتتنفذ لان نيره في موقف صعب
باسم: قصدك ايه، ايه معني موقف صعب
خالد :نيره حامل
باسم بدهشه:ايه حامل
خالد: ايوه وهقولك عرفت ازاي
........منه محمد.....
نيره راحتلهم وطلت عليهم كبطلة تشبه النجوم كان بيلاعب التؤام وصوت ضحكهم طالع
وليد كان مندمج مع اللعبه : مالك حطها هنا يله
ملك شافتها: نيره تيجي تلعبي معانا اللعبه حلوه اوي
وليد رفع عيونه للاعلي بشويش عشان يشوفها بيحبها بشكل اعمي وهي استقر نظرها على ملامح الشخص الي قدامها بصلها بأعجاب واتنهد ازاي يقدر يختصر المسافات بين القمة الي متربعه عليها بسطوة الجمال وفتنة الأنوثة
مالك ضحك ببراءه: الاميره لازم تلعب مع الامير
نيره: بس انا مش بحب اللعب في الرمله
وليد نفض ايده وقام مسك ايدها يشدها: تعالي اللعبي معانا اللعبه مسليه جدا
نيره بعناد: لاء
وليد: ليه العيال بيحبوا يلعبوا في الرمله وغمزها
نيره: وانا مش طفله
وليد: قلت تعالي وبلاش حركات اطفال
نيره سحبت ايدها لما شافت اغلبهم يبصولها : حل عني
مالك صرخ لما الرمله دخلت في عيونه
وليد جري عليه بخوف : مالك وريني مالك اقفل عيونك وخليها مقفوله يا بابا ومسك ميه وفضل يغسلهواله كذا مره وري بعض
نيره شافت ان فعلا الولاد محتاجين ابوهم خصوصا انه حنين عطوف
وليد : يله حاول تفتحها بس بشويش
مالك فتح عيونه
وليد: ها لسه بتوجعك
مالك ابتسم اوي: لاء
وليد مسح على شعره بحنان وهو يبتسم له: الحمد لله تعال بقي نكمل ونغسلها عشان تبقي تمام
مالك :خلاص مفيش رمله
وليد ضمه لحضنه اوي وملك دخلت معاهم تشاركهم الحضن
.......منه محمد......
.......منه محمد......
في المنتجع منال راحت تصور اعلانه لان البطله الاساسيه اعتذرت علي اخر لحظه فقرروه يجيبوا منال كمساعده بعد ما حصدت تعاطف الجمهور بعد مااجبرت امها تتصور لايف وتدعي انها مصابه بشلل الرعاش
المخرجه: استاذ جمال اعرفك بمنال ممثله الاعلان وانا متاكده انك تعرفها
جمال: ايوه اعرفها لكن معرفهاش شخصيا
منال ببتسامه لعوب: اهلا يا استاذ جمال المنتجع جميل وانا سعيده اني همثل الاعلان
جمال بقتضاب: شكرا
المخرجه: اعذرنا هنبدء التصوير
جمال: اه اتفضلوا
وليد دخل وشافها ماشيه من ضهرها: مش دي منال
جمال: ايوه هي
وليد مندهش: وليه دي هنا
جمال بستياء: للاسف جايه تصور اعلان المنتجع مع مخرجه صديقه لان العارضه الاصليه اعتذرت وحصل تغير مفاجئ اعمل ايه الغي الاعلان
وليد: لا ملوش لزوم المنتجع هيتحط في صوره سيئه (نفخ بضجر) بس نيره والاولاد هنا لو منال قبلت نيره هتحصل مشكله كبيره
جمال: متقلقش انا هأكد علي الاعداد يستخدموا حته بعيده من المنتجع عشان ميتقبلوش واظن تصوير الاعلان مش هيطول هما طالبين يومين وبس
وليد :تمام وانا خلال اليومين دول هحاول احمي نيره والاولاد واخليهم بعيد عنها وعن شرها
.......منه محمد........
بعد ما وليد راح مع جمال واختاره المكان راجع الشاليه لولاده لقاه صوت انثوي بينادي عليه
صوت: وووليد
وليد لف وبصلها ووقف مكانه وعيونه بتشع بكل حقد وغضب الدنيا اترسم بعيونه
منال قربت منه وبهمس : بجد الدنيا صغيره اوي معرفش اني هشوفك هنا
وليد رفع حاجب وبقرفه: انا نفسك معرفش اني هشوفك هنا للاسف
منال: لسانك بينقط سم وقذاره بس يا تري قلبك قذر زي لسانك ( وحركت ايدها علي جسمه بطريقه مقززه) ياتري انت هنا في رحله ولا معاك حد
وليد رماه ايدها بعنف وبنبره حاره:ده ميخصكيش لان طريقنا مش واحد
منال :معني كدا انك جيت مع حد مظبوط بدل نيره يظهر صيده جديده
وليد اتك ع سنانه كأنه بيطحنهم و بحتقار :واحده زيك مالهاش الحق تتكلم عن ستها نيره بالشكل ده بس خديها مني كتحذير انا مش هسمحلك تاني تأذي البنت الي بحبها
منال رفعت نظرها له بتحدي ممزوج بقهر: ونيره بقي هي البنت الي بتحبها راي بلاش تضيع وقتك مع واحده شـ
وليد قطعها ورفع صوباعه في وشها كتحذر: مطوليش لسانك سامعه ولا كلمه ولا اسمعلك نفس واستعملي نصحتك وطبقيها عليكي مضيعيش وقتك وتخدعيني انا مش هشام انا لا ساذج ولا مغفل اوي ومقدرش اشوف حقيقتك انا حذرتك وانتي حره لو أذيتي نيره مره تانيه هفرمك
منال بتريقه: بس وانت بتفرم شد حيلك
وليد عيونه بتشع شر: هشد وهكرمك اوي غوري يالا غوري
منال بصتله من فوق لتحت ومشت وهي تسب وتلعن فيه
رايكم مهم يا حلوين مهم والله وتعالوا نشوف لما وليد يقرر يقول للعالم عن حبه لنيره والكل يعرف ويحط نيره قدام الامر الواقع هتبقي ليله ياعمده
يتبع
تكملة الروايه من هنا
تعليقات
إرسال تعليق