القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية البريئة والذئاب البارت 21 بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت (21) بقلم ✍️ سلطان زماني 

 شخصيتي مبقتش متزنه وضعفت وايام كنت اصوت واقعد 


الطم ع وشي ومكنتش بسكت واكتم جوايا غير لما بنتي 


بتتسرع وتتخض حمايا حاول يقرب مني تاني ولما لاقني 


بخرب الدنيا وبصوت يبعد ويسبني كام يوم ويحاول 


يراضيني ويجيب لبنتي حاجات حلوه او يجبر علاء يخرجني 


وكان يدي فلوس لبنتي وانا فاهمه المقصود بيها بقا معايا 


حوالي 1400 جنيه منه هو 


في مره رجع الساعة 11 وطلعلي علي فوق وانا كنت لسه 


نايمه لقيته بيرفعلي الجلبية متخضتش منه وشلت ايده 


وقومت براحه علشان بنتي متصحاش وقولتله ما تحترم 


نفسك انت راجل كبير وانا مش عايزة اهزقك ولا اعرف 


مراتك .ولعلمك انت لو مبعدتش عني أنا هعرف اهلي لقيته 


قرب تاني ومهموش فضلت اضرب فيه وضربته بالقلم مسك 


ايدي كان هيكسرها صوت وبنتي صحيت وهو أخد بعضه 


ونزل مفيش 10 دقايق حماتي جت علشان اختها حالتها 


اتحسنت وبقت تغسل كلي  مرتين في الأسبوع بس مش زاي 


الاول يوم ويوم


 وبقيت اوقات بنتها أو جوزها يوديها وبقت لازقه في البيت 


وانا قولت الحمد لله اهي اتحلت من عند ربنا وعشنا ومتابعه 


نظراته ليا لحد ما طفشها من البيت وغضبها وكانت دي تاني 


مره تغضب وتسيب البيت طول عمرهم واول يوم عده كان 


فيه كويس وكل ما علاء يكلمه أنه هيروح يجيب أمه كان 


يزعقله ويقوله هطردك انت كمان بمراتك ببنتك برا وكان 


يسكت ويطلعلي 


الشملول جوزي مش قادر يعيش من غير امه هي الي بتدلعه 


وبتنفخ فيه وتحسين أنه راجل وكان يكلمها في التليفون 


يعرفها كل حاجه المهم أنا مكنتش بنزل غير لما اسمع قفلة 


الباب وبعرف أنه نزل وبنزل بقا افطر وادخل الحمام وفعلا 


نزلت تاني يوم بعد ما سمعت صوت الباب اتقفل نزلت الحمام 


خلصت وطلعت دخلت المطبخ ولقيت الي بيمسكني من 


كتاب لفيت وشي كتم نفسي وطلعني برا ودخلني أوضة 


النوم عنده معرفش ليه استسلمت كده خلص معايا وانا قمت 


لقيته وقفلي ع الباب زقيته ودخلت الحمام فضلت قاعده ع 


القاعدة بهدومي مش فاهمه في ايه وانا ساكته ليه 


ومصوتش وخربت الدنيا ليه طلعت فوق لبست ولبست بنتي 


ونزلت رايحه ل امي كان هو في الحمام وطلع وانا ع باب 


الشقة ولحقني ودخلني لجوه وقفل الباب ووعدني اني دي 


خلاص اخر مره وانك هتفضحي نفسك اكتر ما هتفضحيني 


ده لو حد صدقك اصلا ..معرفش اي الي خلاني اقعد واتهد 


من كلامه واخاف وأصدق كده معرفش ايه الاستسلام الي 


بقيت فيه ده ..خرج هو جاب جبنه رومي ولانشون وحاجات 


من السوبر ماركت كتير اوي زيادوو ومولتو وشكولاته ودخل 


اوضتي سبهم ع السرير وساب 200 جنيه ع السرير كمان 


وبصلي وابتسملي تاني يوم مرحش الشغل وانا زلت فضل 


يتكلم معايا ويقولي أنا عايزك تعملي لنفسك دفتر توفير 


وتشيلي فلوسك فيه تنفعك بعدين يا حبيبتي قولتله أنا مش 


عايزة فلوس وابعد عني فضل يستعبط ويمثل عليا لحد ما 


عمل معايا كده اكتر من 6 مرات وراح معايا عملي دفتر 


التوفير ده ومراته اخوها رجعها البيت طلع عليها القديم 


والجديد كان بيخليها تكنس وتمسح البيت كله تحت وانا عليا 


الاوضتين الي فوق بس حتي الهدوم كنت بغسل هدومي أنا 


وبنتي وعلاء بس والمواعين يوم ويوم وكان يبعتها تشتري 


ليه حاجات من بلد جنبنا علشان يعمل كده معايا لحد ما 


اكتشفت اني حامل ومش عارفه أنا حامل من مين فيهم 

يتبع

تكملة الروايه من هنا


 

تعليقات

التنقل السريع