القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية البريئة والذئاب البارت 25بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله




البارت (25) بقلم سلطان زماني 


كلمت امي تاني علي الفلوس وقالتلي برضو مفيش  قولتلها طب اتصرفيلي في 5000 بس


قعدت تقولي مالك انتي ومال الهدوم واني الناس مش هتدفع 


ونفس الكلام الي قالته ليا الهام ..عرفت انهم اتكلمو مع بعض  


وكان جوزها سامعها واخد منها الموبيل وكلمني وفضلنا 


نحكي أنا وهو وسألني هتعملي بيهم اي وقولتله هجيب 


هدوم وابعها علشان علاء مش بيصرف ومكبر دماغه وقالي 


أنه هيتصرفلي فيهم وهيجبهملي هو لحد البيت


وكلمت مرات خالي تكلم خالي أنها تكلم خالي وتشوفه لو 


ينفع يسلفني كمان 5000  قالتلي خالك حالته زفت ولما 


عرفت اني علاء بخيل ومطلع عيني قالتلي انها معها 3000 


خديهم ولما تعوزهم تخدهم قولتلها ماشي


عمرو متابعني وأسلوبه معايا اتغير ولما عرفته اني علاء ده 


رمه وزبالة وعايش لنفسه ومزاجه وبس قالي أنه هيطلع عينه 


في الشغل وفعلا بقيت الاحظ أنه بقا يرجع متأخر وتعبان 


وهدومه متبهدله وكنت بقول حلال في أهله 


ميجيش حاجه من الي عمله فيا ولو ب أيدي اخليه يشتغل 


اليوم كله لما شاف ال٥٠٠٠ بتوع جوز امي قالي جبتي الفلوس 


دي منين قولتله ملكش دعوه انت مش قولتلي اتصرفي 


برحتك ملكش فيه بقا قالي هتجيبي الهدوم امتي قولتله لسه 


بتفرج وبشوف قالي طيب متنسانيش بحاجه حلوه ليا قولتله 


حاجه حلوه اي قالي كام بنطلون كده ع كام قميص عايزك 


تدلعيني   قولتله هات فلوس وانا اجبلك قالي فلوس اي من 


المكسب بتاعك


 وبعدين مش انتي هتبيعي قسط قولتله اه 


قالي خلاص زاي زاي الناس قولتله خلاص ماشي ومرات 


خالي بعتتلي الفلوس وجبت ب 8000 بضاعة من كذا مصنع 


ومرات خالي جبتلي زبائن واختي جت اشتريت ليها وعيالها 


ووحده جارتي عرفت وعرفت المنطقة كلها ولقيت ناس 


عايزين بطاطين  وأجهزة عرايس وناس محترمه مضمونه 


وانا الفلوس معايا ع قدي كلمت عمرو وقولتله قالي أنه 


مشغول اليومين دول ويومين والفلوس تكون عندك 


قولت أنه بيحور وبيخدني ع قد عقلي ولا هديتي ولا حاجه 


والمصنع بعتلي صور البطاطين والفوط والبشاكير وقالي اقل 


حاجه جملة نص دستة وبعت الصور للست الي عايزة وبعتلها 


سعرهم قسط وهتدفع مقدمه كام وهي وافقت 


عده يومين وعمرو مكلمنيش وانا مكسوفه أكلمه وكل ما 


اطلع رقمه واتصل ارجع واستني هو يتصل لحد ما سمعت 


باب المخزن بيتفتح عرفت أنه تحت ببص لقيت عربيته 


اتشجعت واتصلت بيه


عمرو ..بفرح اوي اوي اوي لما اشوف رقمك ع موبيلي ياوعد 


_ ايه المبالغة دي الي ع الصبح 


عمرو ..مبالغة ..عمرك ما هتحسي بالي جوايا والي في قلبي 


نحيتك ..أنا ذات نفسي بستغربني 


_ طب ايه عملت ايه في الفلوس 


*.سكت شوية وشكله اتصدم من ردي ....


عمرو .. الفلوس ..اه ...معايا حبيبتي هطلع ادهملك


_ خليك عادي أنا هنزلك اخدهم واطلع ع طول 


عمرو . الي يريحك حبيبي 


قولتله كده علشان ميقفش واي المره الي فاتت وقولت تحت في المخزن أضمن ونزلت 


قالي خطوه عزيزة والله نورتي المخزن ياوعد قولتله منور 


بيك لقيته بيقولي انتي وقفه كده ليه برا تعالي يابت مالك 


قربت عليه خدني من ايدي براحه خالص وبقينا مدارين 


شوية واداني الفلوس وانا ضهري مزنوق في العمود مفيش 


حاجه ورايا وحط ايده ع وسطي وغمض عينه وقرب عليا 


باسني ببعده عني ب أيدي لقيته حضني اووووي وبسني في 


خدي ورقبتي وفضل يشم شعري زقيته وجريت علي فوق 


كلمني مرتين مردتش والثالثة دريت 


_ علي فكرة أنا زعلت منك ده انا نازله علشان متعملش كده 


قولت انك هتتكسف من الشارع والناس مخفتش اني يغم 


عليا ولا اصوت انت بتعمل كده ليه 


عمرو ...قالي يخربيتك يابت ده انا حاسس اني ملكت الكون 


كله انا طاير من السعادة انتي فيكي ايه عملالي ايه ولا 

يكنش سحرالي


_ انت بتعمل كده علشان محتجالك وبتستغل الفرصة صح 


عمرو..علي فكرة عيب عليكي الي بتقوليه ده متزعلنيش منك ياوعد اوعي تقولي كده 


_ ما هي متتفهمش غير كده بصراحة 


عمرو ..ياوعد أنا بحبك من زمان ونفس شوقي ولهفتي 


عليكي هما هما متغيروش المهم روحي هاتي البضاعة وبكره 


نتكلم ولو تحتاجني الباقيين موجودين في أي وقت 


يتبع

تكملة الروايه من هنا 

تعليقات

التنقل السريع