القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية مروضة الرجال البارت 28بقلم سلطان زماني في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت (28) بقلم سلطان زماني 


عايزة انده عليه واقوله هو ايه ده انا مش بفكر في الجواز 


واستحالة اقبل اتجوز واحد ع زمته ٢ دي بس سكت وهو 


مطولش مع أمه اول ما سمعت قفلة الباب واتاكدت أنه نزل 


رحت لميت الهدوم الي بهدلها منصور 


وام عبده قالتلي تدوبيهم في عرق العافية ياحبيبتي


 برفع عيني اشوف تعبيرات وشها لقتها مقموصه وبتبصلي ولا 


اكني سحره ل ابنها ولا عملاله عمل


 دخلت الأوضه وفضلت البس واغير في الهدوم زاي العيال 


ومنصور راح في سابع نومه وانا عماله افكر في الي قاله 


عبده..شكله مقبول كمان احترمته لما قالي برحتك وأنه لو 


رفضته هيبقا زاي اخويا وهيقف معايا ومش هيتخلي عني 


بس عارفه أنه كلام بس انا محتاجه ده حد يحترمني يبقا 


ذوق معايا يتعامل معايا برقي


 مش وحده للنوم وبس يقدرني يخاف عليا وفعلا بقا يجي 


يطمن علي امه ويشوفني ويتكلم معايا كلمتين ويقولي أنه 


مش مستعجل علي ردي وخدي وقتك وافهميني وادرسي 


شخصيتي كويس وشاف شهادة الميلاد بتاعة ابني وشوفته 


وهو مركز فيها اوي مسالتوش وكبرت دماغي


 بعدها  جيه وسبنا منصور مع أمه وخرجنا واتكلمنا أنا وهو 


وقعد يسالني ع الألوان الي بحبها وهو يقولي أني هيليق 


عليكي الغوامق علشان بشرتك بيضه قولتله انت وعدتني اني 


لو رفضت انك هتبقي زاي اخويا ومش هتسبني لاقيته سكت 


ومش قادر يبلع ريقه وسهم قالي هااا كملي 


_ أنا بصراحة فكرت كتير بس مش مطمنه وقلقانه 


عبده ..واي بقا الي مش مطمنك وقلقك ياست دينا 


_ لا ما أنا مش هعرف اتكلم وانت باصصلي كده 


عبده . طب اغمض عيني ولا اديكي ضهري ولا اعملي اي ما 


تتكلمي قولي ايه الي مش مطمنك


_ عبده ممكن تروحني 


عبده .طب ياستي أنا خلاص هديت قولي بقا 


_ أنا مقبلهاش ع نفسي اني اتجوز واحد متجوز قبل كده ولا 


كمان احب اني جوزي يتجوز عليا وانا لسه طالعه من تجربه 


سوده مش ناقصة ادخل ع ضراير وحياة مش مستقره 


عبده ..وقبلتيها علي نفسك مع كريم ليه ما انتي كنتي التانيه 


_ لا عندك هنا بقا ..أنا لما اتجوزته مكنتش حرة نفسي أنا 


اتغصبت ..كنت عيله مش فاهمه حاجه واتبعت ليه 


دي مكنتش جوازة 


ومدام بقا انت عارف كل حاجه أنا هقولهالك بالبلدي


 امي كانت بتنتقم مني وبتربيني بالجوازة دي 


تاني حاجه أنا كنت عارفه أنه مطلق مش متجوز وبعد الجواز 


عرفت لما كان بيرجعها أنها كانت غضبانه ومكنش ليا حد 


علشان اوافق أو أعترض مكنش قدامي حل غير اني اقبل واعيش


عبده ..بصي أنا هاجي معاكي في الدوغري والعدل انتي 


عجباني ورشقه في نفوخي من اول مره شفتك فيها في 


القسم وعارف انتي اتبهدلتي واتعذبتي قد ايه بس ليكي عليا 


لو وفقتي انك مش هتشوفي معايا غير كل حاجه حلوه وبس


_ طب ونسوانك ..دي امك أنا حياله ضيفه ومش طيقاني ما 


بالك لما ابقي مرات ابنها 


عبده ..وانتي فاكره اننا هنتجوز عند امي


_ أنا معرفش حاجه ولا فاهمه حاجه اصلا 


عبده ..قولي مبروك انتي بس وملكيش دعوه بحاجه ياعروسة


_ بصيت في عينه ولما لقيته فرحان بيا ونفسه يسمعها 


قولتلهاله وقولتله أنا عايزة اروح قالي مستعجله ليه خليا 


قاعدين شوية ده انا ما صدقت انك بليتي ريقي 


قولتله بكسوف ووشي احمر تلقائي يلا بقا ياعبده


قالي قوليلها تاني طيب وهقوم اوصلك 


بصتله الي هو ما تلم نفسك بقا وقومت ضحك وفتحلي باب 


العربية وركبت وطول الطريق بيمسك ايدي وانا اضربه ب 


أيدي التانيه ع ايده وهو يضحك ويقولي ده انتي يابت كلها 


شهر وتبقي مراتي وانا اقوله لما ابقي مراتك بقا وبيضحك 


وانا بضحك ع ضحكته لحد ما وصلنا وطلعت فوق ..الي 


خلاني أوفق عليه واشوفه مناسب منصور ابني ..تعبته معايا 


كتير وملوش ذنب في الي بيحصل ده واه أنا اتغصبت علي 


أبوه وصحية وبريئة زايه بالظبط بس نفسي ميتبهدلش تاني 


نفسي يعيش في حياة هادئة ومستقره ميفشفش الي شوفته 


اكون ليه أنه محترمة وسمتعها كويسة واشرفه مش اخلي 


عينه مكسور ولا اخليه حد عره ويتعاير بيا زاي ما امي عملت 


فينا وفي ابويا الله يحرقها ومنها لله بقا 


شعارنا الجديد بقا ..الي يدلع متابعينو زينا . أنا اقوله ياعمنا 


💥💥اضرب 😘

تكملة الروايه من هنا 
 

تعليقات

التنقل السريع