القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية احفاد الفهد( اسيرة الفهد الجزء الثاني ) بارت 6 بقلمى ندى احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


رواية احفاد الفهد( اسيرة الفهد الجزء الثاني ) بارت 6 بقلمى ندى احمد 

مى غيرت هدومها الى هدوم بيت خفيفة و قعدت حطة رجل على رجل قدام نور و يوسف نزل يجيب هدوم مى من بيتها (ملحوظة مى عايشة لوحدها اهلها مسافرين بره ) 

مى بصت لنور بقرف : انتى مش هتحضرى الغداء ولا ايه يا زف'تة انتى 

نور بقرف : انتى بتكلمينى انا 

مى : ايوة انتى يا حيو'انة 

نور راحت ضر"بتها قلم : اوعى تغلطى فيه تانى  

مى : انتى ازاى تتجراى و ترفعى ايدك عليه و راحت مسكت نور ضرب'تها و جت نور تفلت منها مى راحت مسكتها من ورا و  قط'عت لها هدومها من ورا و سببت لنور كدمات فى ضهرها و نور بتحاول تدافع عن نفسها لكن مى كانت أقوى منها شوية و كانت متحكمة اكتر 

مى : انا هنا ست البيت ده و يوسف جايبك هنا خدامة ليا و له يبقى تنفذى من غير اى اعتراض فاهمة 

نور بتعيط : ... 

مى راحت ضر'بتها : ردى 

مى شافت الباب بيفتح 

راحت خلت نور تترمى عليها و مى مثلت انها بتعيط و نكشت شعرها 

مى : يوسف الحقنى من المتو'حشة ديه انت جايبها منين 

يوسف : فى ايه يا مى مالك 

مى : كنت عايزة استلف منها هدوم راحت ضر'بتنى و انا معملتش حاجه و فضلت تعيط 

نور : ديه كدابة انت مش شايف شكلى يعنى مين اللى ضر'ب التانى

يوسف : اعتذرى 

نور بصت لمى منتظرة 

يوسف بغضب  : نور اعتذرى 

نور : اعتذر ايه هى اللى ضر'بتنى 

يوسف بزعيق مسكها من دراعها جامد : اعتذرلها حالا بدل ما انتى عارفة انا هعمل ايه 

نور بكسرة و قلبها هين'فجر من الغيظ : انا ... اسفة و راحت جريت على اوضتها 

مى : ايه القرف ده يرضيك اللى حصلى ده 

يوسف مشى و سابها و خرج البلكونة 

مى خرجت وراه 

مى : مالك يا يوسف 

يوسف : مى ايه اللى حصل بجد 

مى : انا قولت الحقيقة 

يوسف بجدية : مى انتى عارفانى بكره الكدب 

مى قالتله كل حاجة : مش انت قولتلى انك عايز تعلمها الأدب 

يوسف : بس مش ده اللى اتفقنا عليها و انا مش قولتلك تقعدى ساكتة لحد ما ارجع 

مى : اهو اللى حصل و بعدين انت المفروض تكون مبسوط منى  

يوسف راح ضر'ب مى قلم جامد لدرجة انها وقعت على الأرض: اول و آخر مرة تمدى ايدك عليها فاهمة 

مى بمسايسة: فاهمة 

يوسف دخل على نور الأوضة 

لاقى نور و لابسة و هتخرج 

يوسف : انتى رايحة فين 

نور : انا هروح بيت اهلى و ورقتى توصلى بدل ما نلجأ للمحاكم يا يوسف 

يوسف : اه رجعنا تانى للكلام الفارغ ده  بصى بقى يا نور انا مش همنعك تزورى اهلك لكن انتى مش هتمشى و تسيبى البيت ده و انا قولت قبل كده و هفضل اقولك طلاق مش هطلق 

نور : انا حاسة انى وقعت فى حفرة و مش عارفة اخرج منها ارجوك طلاقنى فى هدوء و ايه اللى جاب مى هنا اصلا 

يوسف قرب منها : انتى بتغيري يا نورى ولا ايه 

نور : لاء بس انا مش فاهمة ايه اللى جابها 

يوسف : اصل مى بتخاف تنام لوحدها فى بيتها فهتقعد معانا شوية عندك مانع 

نور و هى تشعر بغيرة و لكن لاتستطيع ان تفسر السبب : انا لاء عادى 

حط ايده على ضهرها نور عمضت عنيها من الألم و يوسف حس بكده راح مقلع نور الجاكيت و كانت لابسة فستان كت و يظهر جزء كبير من ضهرها و ازاح شعرها و اتصدم لما شاف كم الكدمات اللى موجودة 

نور : انت بتعمل ايه ابعد عنى 

يوسف : مى اللى عملت كده فيكى 

يوسف خرج و مس'ك مى من دراعها : اعتذرى لنور 

مى: ما خلاص يا يوسف فى ايه 

يوسف : مى اعتذرى 

مى : انا اسفة يا نور 

نور حست انها مبسوطة من يوسف بس حاولت ماتبينش له 


⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

و كانت المفاجأة من نصيب نوح 

لاقى فيروز بتاخد من واحد غريب هدية و بتشكره جدا و بعدين جت تقوم فجأة اتكعبت و بقت فى حضن الشخص ده 

نوح دخل عليها 

فيروز بصت لنوح بخضة : نوح 

نوح : هو ده اللى فى البيت بتخو'نينى انا يا 🤬🤬🤬

فيروز : انت فاهم غلط 

الشخص : استاذ نوح حضرتك فاهم الموضوع غلط 

نوح راح ضر'به و راح مس'ك فيروز من شعرها و جر'ها لحد العربية 

نوح : من امتى   انتى تعرفيه ردى يا 🤬🤬🤬

فيروز : والله انت فاهم غلط ادينى فرصة اشرحلك 

نوح بغضب : تشرحى ايه ده انتى كنتى فى حضنه يا واط"ية 

فيروز: نزلنى يا نوح 

نوح: ايه عايزة ترجعيله ما انتى ماشية على حل شعرك محدش عارف يلملك 

فيروز : بقولك نزلنى يا نوح بدل ما افتح الباب و انط 

نوح راح ضرب'ها بالقلم : اتلمى يا فيروز 

فيروز رمتله دبلته و بدموع : انت غبى يا نوح انا كنت رايحة استلم هدية كنت عملها لك مفاجأة علشان عيد ميلادك قرب و خرجت من العربية و وقفت تاكسي 

نوح بقى مش عارف يقول ايه ولا يعمل ايه على الموقف اللى حصل ده 

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

عند نور و يوسف 

مى راحت شدت يوسف قدام نور لاوضتها 

و سمعت بعد شوية صوتها و هى بيتضحك و تقوله ع'يب بقى يا يوسف انت ش'قى اوى 

نور بره و كانت هتموت من الغيرة و هى مش عارفة هل فى مشاعر تجاه يوسف ولا ايه 

و يوسف جوه قاعد فى البلكونة و سايب مى تعمل الفيلم ده على نور علشان يشوف هل هتغير عليه ولا لاء و مى مبقتش فاهمة يوسف (ملحوظة مى مرتبطة بيوسف مصلحة و انبساط بس مفيش حب ) 

نور قررت انها لازم تنتقم من يوسف بأنها تخليه يحبها و يتعلق بيها و بعدين تك'سر  قلبه و تسيبه 

نور لبست فستان اسود قصير للغاية و عملت شعرها ديل حصان و رشت برفان رقيق و بعدين خبطت على أوضة مى 

مى فتحت و بصتلها بقرف : نعم 

نور : عايزة يوسف ضرورى 

يوسف دخل من البلكونة و شافها و راح ازاح شوية مى من على الباب 

يوسف بابتسامة و كان مستعجب من منظر نور المغ'رى

نور قربت من يوسف و بصت فى عينه : ممكن نتكلم فى اوضتنا شوية 

مى جت تعترض 

يوسف قاطعها : طبعا اتفضلى 

نور مسكت ايد يوسف و دخلت معها الأوضة و كانت نور مبسوطة انها قدرت تغيظ مى 

يوسف كل ده مستغرب نور بس عجبه الموضوع فساكت 

نور: انا موافقة اننا ناخد فرصة نعرف بعض 

يوسف و مش مصدق :  بجد يا نور 

نور : ايوة بجد 

يوسف قرب من خدها و طبع قبلة بحنان عكس كل مرة و بدا يوزع قبلات كتير على وشها 

نور حاولت تتمالك اعصابها : بس عندى شرط 

يوسف و هو مش مركز غير فى نور  : مش مهم دلوقتى انا موافق 

نور بعدت شوية و  :  انى لو بعد شهرين حسيت انى مش مرتاحة نطلق 

يوسف : و انا موافق انا خليكى تحبينى يا نور و كمل ما كان يفعله 

نور و هربت دمعة من عينها : لو عايزنى ارتاحلك سبنى دلوقتى 

يوسف : ايه ليه مالك

نور: علشان اطمنلك 

يوسف بحنان و تفهم  و مسح دموعها : ماشى بس علشان تعرفى انا بحبك اد ايه و تهمنى راحتك 

نور : شكرا 

يوسف ازاح شعرها ورا ودنها و باس ايديها برقة بالغة : مفيش ما بينا شكر 

نور ادركت ان كده الموضوع  هيبقى صعب بس هى لازم تكمل فى انتقامها 

⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘⚘

عند أروى 

أروى قررت انها هتتعامل عادى مع أدهم و تنزل بس هى قررت تندمه انه فى يوم رفض حبها 

أروى نزلت و كانت شكلها حلو اوى كانت ترتدى فستان ابيض رقيق و مسيبة شعرها و كانت تبدو انسة غاية فى الجمال و ليست طفلة كما يرها أدهم و ادرت ان تثبتله ذلك

أدهم كان معجب بمنظهرها: ايه القمر ده بقولك ايه ما تخلينا فى البيت و بلاش نخرج 

أروى: ليه 

أدهم: الصراحة مش عايز اتخانق انهاردة مع حد بسببك 

أروى ضحكت ضحكة رقيقة و هنا كاد ينهار أدهم 

أروى: لاء يلا انا عايزة اخرج نفسى اتفسح 

أدهم: عنيا انتى تؤمري و ركبت معه العربية و ذهبوا لمطعم راقى 

و قعدوا على الترابيزة و طلبوا العشاء و لاحظ أدهم ان أروى كل شوية تبص فى الأرض و بص وراه لاقى فى حد عمال يبص على أروى و يتاملها و يضحك لها 

أدهم اتعصب : يلا نقوم 

أروى: ليه احنا لسه متعشناش 

أدهم: لاء مش هنتعشى هنا و يلا قومى 

أروى: حاضر 

أدهم اخدها مطعم تانى و قاعدوا فى مكان هادى و فى ركن لوحدهم 

أروى: ممكن افهم مشينا ليه احنا كنا طلبنا الاكل خلاص 

أدهم: كان فى حد عمال يبص عليكى 

أروى: ايه ده هو ده السبب بس 

أدهم: نعم لاء كنت اسيبه يبص عليكى 

أروى: لاء بس هو كان بيبص عادى يعنى مش مركز و بعدين عادى ده انا حتى عيلة  

أدهم: عيلة ايه لاء انتى كبرتى و بقيتى تلفتى النظر و انا الصراحة مش هستحمل كده 

أروى : ايه ده بجد مش للدرجادى يعنى 

أدهم بجدية : لاء للدرجاى و اكتر و بعد كده لما حد يبصلك او يضايقك قوليلى مش تسكتى 

أروى قصده تستفزه: محصلش حاجة لكل ده 

أدهم: لاء و اسمعى الكلام 

أروى بعدم اهتمام : حاضر حاضر  يلا ناكل قبل ما الاكل يبرد و هى بتاكل وقع صوص جنب شفايفها قرب أدهم منها و مسحه بشافيفه 

أروى: ابعد يا أدهم عيب و كمان فى ناس حولينا 

أدهم: فين دول ده احنا فى اخر المطعم 

و فجأة و هما قاعدين  

انجى دخلت المطعم و سلمت على أدهم و قعدت معاهم 

استوب 

يا ترى ايه اللى هيحصل 🤔

يتبع 

تكملة الروايه من هنا هنا  


 

تعليقات

التنقل السريع