القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت كامل جميع الفصول أحببت مجنون بقلم ايه رمضان في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


سكريبت أحببت مجنون ايه رمضان 

الأول 


=خااا**ينة قووومي انتي هتموتي علي ايدي النهاردة 

_انا مخو**نتكش والله ياسيف اسمع مني انا مخونت**كش 

شد*ها من شعرها وبدا يض*رب فيها لحد ما اغمي عليها 

=اااه اعملي نفسك مو*وتي قوومي 

ملقاش رد وسابها ومشي وقال لامه تشوفها 

_جود يابنتي قومي 

ليكون جرالها حاجة .......اتصلت بالاسعاف وخدها وراحو المستشفي 

سيف: دي بتمثل دي خااينة 

والدته : حسبي الله ونعم الوكيل فيك 

سيف : انى اللي وديتها تشتغل وجزاتي انها كانت بتخو*ني 

والدته: انت الي بتحب نفسك انت متستاهلهاش 

الدكتور : الحمد لله عدت علي خير وقدرنا ننقذها هي والجنين 

والدة سيف : الحمد لله 

الدكتور : انا لو مش عارفكم كنت بلغت عن اللي عمل كدا 

سبف: تبلغ عن مين ياعم انت 

الدكتور : عنك وعن اذيتك لمراتك 

سيف بدا يضر*ب فيه وطر*ده برة بيته 

سيف: اطلع بررررة 

الدكتور : هتشوف االي عمرك ما شوفته صدقني هيجي يوم وتندم 

سيف: بررررة 

والدة سيف: انت هتربي عيل ازاي  انت 

سيف: الولد دا مش ابني ....



يتبع 

التاني 

سيف : الولد ده مش ابني ...

والدة سيف ضر*بته علي وشة : اخرس انت بتهين مراتك في شر*فها 

سيف : انتي بتضر*بيني عشان واحدة زي دي 

والدة سيف : ياريتني ماكنت بخلف مكنتش جبتك وياريتني ماجوزتك انت متستاهلش كلب*ة حتي 

سيف مشي وسابها وهو متعصب وراح بيته وفضل يكسر في الحاجة : ليييييي لييييي انا انضرب عشان واحدة خااا**اينة وحااامل في عيل مش ابني انا هوريها ازاااي تخلي امي تضر*بني وازاي تخ*وني 

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

والدة سيف فضلت قاعدة بتعيط علي ابنها وفضلت تدعيله ورنت علي والدة جود 

والدة سيف : الو سلام عليكم 

والدة جود : وعليكم السلام جود عاملة اي 

والدة سيف وخي بتعيط  : جود تعبانة جدا دلوقتي للاسف بسسبب ابني 

والدة جود وهي مصدومة  : انتي بتقولي اي ....انا جاية حالا 

☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆

رجع سيف للمستشفي تاني ودخلها القوضة 

سيف : بقا انا امي تضر*بني بسببك دا انتي هتشوفي اسوا ايام حياتك ...فاقت جود في اللحظة دي وبصتله بصدمة وهي ببتقوم من مكانها مسكها سيف من شعرها 

سيف : انا هوريكي ياجود من النهاردة انتي مش هتشوفي الشارع 

جود : والله انا مخو*نتكش ياسيف حراام عليك 

سيف : انتي من النهاردة مكانك المطبخ والولد ده مش هربيه عشان مش ابني 

جود بصدمة : ابنك ياسيف انا ماحدش لمسني غيرك 

سيف : كداااابة .....كدااابة وخااا*ينة

جود : طيب طلق*ني  انا مش عايزة اعيش معاك تاني بتشك في اخلاقي وشر*في كمان امال لو مكنتش مراتك 

سيف : مافيش طلاااق عايزة تطلقي عشااان تروحيله 

جود : هرفع عليك قضية 

سيف : مش لو خرجتي من هنا ...

يتبع


الثالث


سيف : مش لو خرجتي من هنا


جود : صدقني هيجي يوم وتندم علي كل اللي بتعمله ياسيف 


دخلت الممرضة لجود وطلبت من سيف يخرج 


الممرضة : اتفضل حضرتك دلوقتي ياستاذ سيف هي لازم ترتاح 


سيف: تمام 


خرج سيف من القوضة واول ما خرج الممرضة بصت لجوظ وراحت ناحيتها بسرعه


الممرضة : انتي كويسة انا سمعت كل حاجة وحابة اهربك 


جود: بجد 


الممرضة: رغم انو هياثر علي شغلي بس لازم تهربي 


جود : شكرا ليكي بجد مش عارفة اقولك اي 


الممرضة : يلا بسرعه قوومي وخلي بالك من نفسك 


الممرضة هربت جود من المستشفي وخرجت من القوضة وقالت ماحدش يدخلها عشان هي تعبانه ومحتاجة راحة 


والدة سيف : تمام 


في اللحظة دي جت والدة جود وهي بتعيط ومسكت سيف وزعقتله 


والدة جود : بنتي فيين عملت فيها اي وااله لو جرالها حاحة هيبقي بمو*تك 


سيف: اوعي ايدك كدا مش ناقصين وجع دماغ بنتك تستاهل اكتر من كدا بنتك خان*تني 


والدة جود ضرب*ته علي وشه جامد: اخررس ازاي تقول علي بنتي كدا بنتي اتحدتنا كلنا علشانك وفي الاخر تقول عليها كدا 


سيف: حسابكو تقل معايا اووي


♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡


خرجت جود من المستشفي وهي بتجري وقفت عشان مش قادرة تاخد نفسها 


_حضرتك كويسة ..،اجيبلك ماية شكلك تعبانة 


جود : ياريت لو سمحت 


راح الشخص ده جابلها ماية وشربت 


جود : شكرا 


_لا الشكر علي واحب تحبي اوصلك في مكان عايزة تروحيه


جود : ياريت تاخدني علي القسم .......


يتبع

الرابع 



الرابع والاخير 

جود : عايزة اروح قسم الشرطة 


_تمام اتفضلي اركبي العربية 


جود: شكرا 


_لا شكر علي واجب انا محمد وحضرتك اسمك اي 


جود: انا جود 


وصلو لقسم الشرطة وجود دخلت بسرعه ودخل وراها محمد 


*********************************************


والدة جود : يعني اي بنتي مش جوة 


الدكتور : احنا اسفين بس بنتك هر'بت 


والدة جود: هربت .......كل ده بسبب ابن ال***** حسبي الله ونعم الوكيل 


والدة سيف : اهدي اهدي ياحببتي هتكون راحت فين هتبقي كويسة 


والدة جود: ربنا معاكي يابنتي 


*******************************************


_اهدي يامدام حضرتك جاية تبلغي عن جوزك عن اي 


جود : اول قضية بيتهمني بالخي'انة والتانية مبهدلني زي ما انت شايف كدة والتالتة بيقول اني حامل في ابن مش ابنه والرابعه هرفع قضية خل'ع ....


الضابط : كل ده تمام تقدري تروحي والشرطة هتيجي تاخدة النهاردة 


جود : شكرا جدا ياحضرة الضابط 


الضابط : الشكر لله ان شاء الله تكسبي 


*********************************************


محمد : كل ده جوزك عملو فيكي .....


جود: للاسف الشخص اللي حاربت اهلي نفسهم عشاني عمل فيا كدا 


محمد: ربنا معاكي وان شاء الله هتكسبيها


جود: ان شاء الله وشكرا ليك ياستاذ محمد علي التوصيلة والماية 


محمد: العفو 


☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆☆


مرت الايام والشرطة خدت سيف وبدا التحقيق معاه 


الضابط: مراتك بتقول انك بتقول عليها خاي"نة 


سيف: ايوة هي خاي"نة 


الضابط: واي دليلك 


سيف: انها كانت عايزة تشتغل وانا وافقت بشوف تليفونها لقيت واحد بعتلها ماسدج بيقولها انو عايز يقابلها 


الضابط : وانت عرفت مين ده 


سيف: وهي تقابله ليه وانا اعرفه ليي دس مش خياا"نة 


الضابط: وانت متعرفش ان في الشغل مقابلات وهي ممكن تقابل اي حد في نطاق الشغل بس 


سيف: احنا مش عادتنا كدة 


الضابط : تمام .....دي اول قضية التانية بتقول ان اللي هي حامل فيه مش ابنك 


سيف: اه مش ابني طالما بتخ"وني يبقي مش ابني 


الضابط : والض"رب 


سيف: الدم غلي في عروقي ضر"بتها ازاي تخو"ني 


الضابط : مراتك رافعة عليم قضية خ"لع 


سيف: اكيد عشان تروح للي ماشية معاه 


**********************************************


جه يوم المحكمة وجود جابت العميل اللي كان قايلها علي المقابلة في الشغل وبدا المحاكمة وبالفعل نجحت جود في اثبات براءتها واثبات النسب واتسجن سيف اعشر سنين ودفع غرامة وطلق جود 


محمد: الف مبروك 


جود : انت عرفت منين 


محمد: سالت الضابط 


جود: الله يبارك فيك ياستاذ محمد 


محمد وهو حاطط ايده ورا راسه وبصلها وبتكلم وهو مرتبك : بصراحة يعني انا عايز احدخا من قاصرها وادخل البيت من بابه من يوم ما شوفتك مكنتش اعرف انك متجوزة بس لما عرقت انك هتمفصلي كنت عامل حسابي اطلبك للجواز ..ها موافقة 


جود: طيب سيبني افكر 


محمد: براحتك 


********************************************


مرت الايام وجود ردت علي محمد بالموافقة.... 


تمت ❤


احيانا بنبقي مختارين الشخص الغلط واهلنا بيبقو عارفين مصلحتنا بس بنروح للغلط برجلينا(  ثم ياتي الله ليعوضك علي صبرك بشخص يغير لك حياتك من نار الي جنة )





 

تعليقات

التنقل السريع