القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية_جرح_الماضي #بقلم_هاجر_محمد #بارت_6 في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله

التنقل السريع




    جرح الماضي ٦


    حور:هوا ممكن متقوليش لحد منهم إني حامل!

    الدكتورة بعدم فهم: طب ليه مش عايزاهم يعرفوا !مش ده جوزك

    حور: لا!بس يعني افهميني مش حابة اعرف حد ممكن تساعديني

    الدكتورة بابتسامة: حاضر، بس لازم تعرفيهم قريب

    حور: تمام، شكرا

    سارة: حور بقيتي كويسة

    حور:اه 

    الدكتورة: هوا حصل معاها مضاعفات لانها مأكلتش فلازم تهتم بالاكل كويس

    سارة:  بقولها كدا ومش بترضي ...


    *خارج اوضة الدكتورة

    كان يزن ومهند قاعدين مستنين حور وسارة

    مهند: مش فاهم يعني لي جايين عند دكتورة نساء!

    يزن: عادي يحصل بتحصل كتير مش شرط يكون اللي بتفكر فيه

    مهند: لا الموضوع ده مش داخل دماغي،طب ليه اتاخروا

    يزن: غمض عينه وافتكر اما حور اُغمي عليها وحاول يفوقها لكن مفاقتش فجابها فالمستشفي قطع شرودة صوت حور 

    حور: يزن شكرا ليك

    يزن بابتسامة:العفو،بس انتي كويسة

    حور: اه

    يزن: هوا انا ممكن اعرف ليه حولوكي هنا!يعني ازاي عند دكتورة نساء

    حور توترت وقالت: عادي، مش عارفة برضة حتي الدكتورة قالتلي ان مكنش ينفع اكون هنا بس خلاص مفيش مشكلة

    يزن:اه،طب تعالي هوصلك......


    *مر 3 شهوور وعلاقة حور ويزن اتطورت اكتر وحور كانت بتحاول تبعد عن يزن الايام دي علشان ميتكررش اللي حصل معاها تاني

    *أما مهند وسارة لسه بيتخانقوا مع بعض كتير ومهند رغم كل خلافتها عرف انه مهتم بسارة وحابب يقولها علي شعورة بس خايف انها تفهمه غلط 

    *وميرا وتميم مكنوش بيتكلموا كتير وميرا متدايقه للي حصل مع حور وبتتمني تشوف حور فيوم من الايام وتعتذرلها


    *فمنزل تميم

    ميرا: انتي مش هتقوليلي كل يوم نفس كلامك

    سعاد بغيظ: مش عارفة والله انتي ايه يبتت انتي،مش عارفة تجيبي حته ولد

    ميرا بضيق:دي حاجة من عند ربنا هوا انا هجيبها عافية

    سعاد: وهوا مش يمكن تكوني مري*ضة؟

    ميرا بصدمه: انتي ايه بالظبط يشيخه !حرام عليكي كفاية انك قت*لتي حفيدك بنفسك! وبتقولي حاتيلي حفيد دا يمكن ربنا مش عايز كدا علشان يعرفك انك غلطانه، صدقيني ربنا مش هيسامحكم.

    سعاد: انتي بتعلي صوتك عليا ي كل*بة انتي ،انتي مفكرة نفسك مين علشان اتجوزتي ابني دانا لولا ان جوزتهولك مكنتيش هتطوليه

    ميرا كتمت دموعها ودخلت اوضتها بسرعه هوا متدايقه .......


    *منزل عم سارة 

    سارة: ليه بتبعدي عنه ي حور وانتي عارفة انه بيحبك

    حور بدموع: خايفه ي سارة خايفه مش عايزة،يحصل معايا زي اللي حصل من 3 شهور

    سارة:بس انتي عارفة ان يزن مش زي اي حد ،انتي عارفة ان يزن هيهتم بيكي وهيحبك

    حور: لا يسارة انا مش هدمر حياته علشاني!انا لازم ابعد ،انا هسافر

    سارة: انتي بتقولي ايه هتسافري فيه

    حور عيطت وقالت: ارجوكي بلاش كلام تاني انا خلاص قررت ان هبعد عن يزن ومش هشوفه تاني


    *عند يزن ومهند

    يزن: مش عارفة هيا مش بتكلمني بقالها اسبوع ليه،مش بترد علي مكالماتي ولا بقت بتشوفني

    مهند: اهدي شوية اكيد في حاجة مهمة علشان كدا مش بتعرف تكلمك

    يزن: لا اكيد في حاجة فعلا وانا لازم اعرف ليه خيا بعدت عني الفترة دي ......


    *فمنزل سارة

    اخذت حور شنطتها هيا وسارة علشان قرروا هيبعدوا عن هنا 

    لسة حور بتفتح الباب لقت يزن قدامها 

    حور: يزن!

    يزن:حور انتي متجوزة؟

    حور:انا.......


    يتبع..

    (معلش اتاخرت الايام دي،بس مكنتش فاضية♥️،تفتكروا حور هتقول ل يزن ايه!ويزن هيعمل ايه بعد ما يعرف ان حور متجوزة وحامل)


    #رواية_جرح_الماضي

    #بقلم_هاجر_محمد

    #بارت_6


    تكملة الروايه من هنا 

    تعليقات