القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق_وجحيم_السيف البارت 7_8_9بقلم عبير الزهور في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#عشق_وجحيم_السيف


#بارت7


اسف اوي مزلتش امبارح  كنت مشغول اوي  اسف مرا تانيه  تفاعل يا قمراتي 😍🌷🌹


مامت سيف  ..  انا عيزك ترجع طاقم الخدم 


سيف بغضب شديد..  لا يا ماما انا مش هرجع ولا واحد..  هيا دي الخدامه  


مامت سيف  .   سيف دا اعتبره طلبي الاخير عشان انا مسافر النهارده  عشان ادي مناسك الحج و دا طلبي و انا اطلب منك تكون حنين معا مراتك دي غلبانه و ملهاش حد غيرك خالها رماها و باعها و ابوها وامها متو*فين   فتقي الله فيها و دا طلبي الاخير انا معرفش اذا هرجع تاني ولا لا  


قام سيف و باس ايد امه و دماغها 


سيف بمحبه لمامته..  متقوليش كدا يا امي انتي عمرك ان شاء الله طويل و تروحي وترجعي بسلامه يارب  و هتحجي ان شاء الله  مرا وتنين  و تلاته و ان شاء الله كتير يا رب 


مامت سيف  ..  الله يرضى عليك يا ابني و متخيبش ضني فيك 


سيف..  حاضر يا امي انا هرجع كل الخدم عشان ماشي 


مامت سيف..  و مراتك يا سيف اتقي الله فيها 


سيف  بعصبيه..  ماما دي مش مراتي دي جزء من لعبه لين القذ.ره


مامت سيف  ..  يا حبيبي انسا الي فات و عيش حياتك معا مراتك. دي هيا نصيبك و متضيعش عمرك على ذكره  الماضي


سيف بغصه شقت قلبه نصين...  ماما انتي فاكراها.  ذكره من الماضي دي في كل مكان انا اكون فيه و عايشا بقلبي دي حاضري و ماضيه ومستقبلي 


و طلع برا الفيله  قبل ان يبكي امام والدته


مامت سيف.. الله يهدي بالك يا ابني.. انا هدعيلك  في بيت الله يجمعك فيها 


عند ندى 


بدى..  يا ربي اعمل اي مش لاقي شغلانه كويسه 


خبطت في حد و هيا ماشيه 


ندى.. ياخي انتا مش بتشوف بعيونك انتا اعم*ى شي 


.. اسف منتبهتش 


ندى.. بالله دي اعمل فيها اي 


... ما خلص قولت اسف.. بعدين انا مستعجل اوي  عندي اجتماع ضروري اوي و العربيه بتعتي اتعطلت


 ندى بفرحه  و جائت في بالها فكره خطيره....  اه معليش انا الاسف بجد.. انا اقدر ادلك على مكان مكرباص حلو اوي ورخيص 


بضحك.. مكرباص. انا شكلي وحد يركب  مكرباص هه 


ندى.. هوا بجد شكلك مش شكل واحد يركب مكرباص


.. اومال تقوليلي كدا ليه  .  قولي متتكسفيش


ندى.. بصراحه انا بقالي يومين بدور على شغلانه كويسه ومش لاقي 


.. اها قولي كدا من الاول 


ندى.. انا بشتغل الي انتا عايزو.. اذا عايز انضفلك المكتب  في اي تمن  انتا عايزو 


.. ماشي شوفي انا مش فاضي دلوقتى... دا كرتي و مكان  الشركه.. قابليني هناك بكره ماشي 


ندى بفرحه و كادت ان تحضنو.. انا اسف   ..  شكرآ اوي بجد 


.. العفو..يالله سلام 


ندى بفرحه.. و اخيرآ هلاقي شغلانه كويسه.. يي نسيت اسالو اسمو ايه   يالله بكره اشوف..


في المساء عند حور و اثناء توديع مامت سيف 


حور. هتوحشيني اوي يا ماما 


مامت سيف..


..

يتبع 


#عشق_وجحيم_السيف


#بارت8


مامت سيف  ..  وانتي برضو يا حببتي مش عايز اوصيكي خدي بالك مسيف


حور..  متخفيش..  تروحي وترجعي بسلامه. يا رب 


و حضنو بغض..  سيف اخد مامته و صلها المطار و رجع تاني 


حور بخوف..  اعملك عشا 


سيف بتريقه..  لا مش عايز...  انا رجعت طاقم الخدم بس دا مش عشان سواد  عنيكي دا عشان امي.. 


حور بخوف شديد..  ارجوك سيف بيه مش تخليني انام  في القبو مرا تانيه 


سيف..  انا مش هنومك في القبو بس مش هتنامي في الغرفه بتعتي 


حور بفرحه و راحت عندو و حضنتو  ..  اي مكان هنام فيه لو عايز انام في المطبخ انام بس مترجعنيش القبو 


سيف.  احم احم هوا انتي نسيتي نفسك و لا اي 


حور بكسوف...  اسف بجد اسف مختش بالي اسف 


سيف.   حصل خير 


و راح عشان ينام و حور نامت في الغرفه الجنبو 


في الصباح التالي استيقظ سيف من بدري و راح على الشركه بتعتو و. حور كانت مستيقظه من بدري كمان و بعد ما عرفت هوا راح الشركه راحت الغرفه بتعتو 


حور ويه بشم البارفان بتاعو..  الله ريحتو حلوى اوي  ....


و بقت حور تشوف الملابس و البارفان بتعتو 


عند ندى 


ندى..  يا ربي ازي هروح على الشركه..  يا ربي اد اي انا غبيه راح الشوف الكرت بتاعو 

و شافت الكرت و العنوان  و حتا الاسم موجود و انطلقت الي الشركه


في الشركه  عند السكرتيره 


ندى...  ممكن لو سمحتي 


السكرتيره...  اتفضلي 


ندى...  ممكن اعرف  مكتب ادهم باشا فين 


السكرتيره..  دا هوا مكتب ادهم باشا اخدا موعد مسبقآ 


ندى  ...  الصراحه ادهم باشا هوا قالي اجي هنا 


السكرتيره..  ثواني اشوف.اقلو اسمك اي 


ندى... اسمي ندى  


في المكتب دخلت السكرتيره بمايعه و قالت 


السكرتيره اسيل..  ادهم باشا  في وحده برا عايزه تشوفك


ادهم..  مين هيا ماقلتلك اسمها اي 


اسيل..  اه قالت اسمها ندى 


ادهم..  ندى ندى مفتكر اعرف حد بالاسم ده...


اسيل...  اقلها اي... ادخلها 


ادهم..  دخليها اما نشوف 


اسيل بمياعه..  تؤمر يا  ادهم 


ادهم بعصبيه...  اسيل انا اسمي ادهم باشا مفهوم و بطلي طريقتك دي 


اسيل بخوف..  حاضر ادهم باشا 


و خرجت و قالت  بقر*ف


اسيل..   ادخلي 


ندى بقر*ف اكتر..  داخله 


دخلت ندى 


ندى..  مرحبا 


ادهم..  هوا انتي 


ندى..  ايوا انا مش فاكرني 


ادهم..  لا فاكرك و لقيلتلك شغلانه كويسه جدآ جدآ


ندى بفرحه..  بجد ادهم باشا.  


ادهم ضحك على طريقتها..  اه بجد 


ندى..  ايه هيا الشغلانه و ايمته هبلش 


ادهم...  براحه شويه.  لازم اول حاجه اسالك كم سؤال 


ندى بحماس..  وانا جاهزه 


ادهم..  اول حاجه اسمك اي عندك كم سنه دارسه اي عندك خبره بي حاجه 


ندى..  انا اسمي ندى عندي 20 سنه   اه انا دارسه احم انا اخدا شهادة الثانويه العامه 


ادهم..  كملي قولي معلومات اكتر 


ندى..  بابا متو*في و عايش انا وماما   


ادهم..  عندك خبره في اي حاجه اداره اعمال حسابات  اي حاجه 


ندى..  اه عندي شويه خبره في الحسابات..  و ممكن اخد دوره تعليميه 


ادهم..  ماشي اتوكلنا على الله تعالي من بكره هتبدئي شغل في الحسابات و هنكتب عقد سنوي بكره.  ان شاء الله من بكره انتي تعتبري موظفه في شركتنا 


ندى و كادت ان تطير من الفرحه..  بجد متشكر اوي و ان شاء الله هكون عند حسن ضنكو 


ادهم...  اهلآ و سهلآ بحضرتك 


و خرجت ندى و هيا فرحانه اوى 


عند حور مازالت في غرفت سيف لكن فجئا  سيف دخل الغرفه 


سيف..  ايوا يا دهم بتقول اي 


....

سيف..  ازاي توضف وحدا من دون ما انا اعرف 

.... 


سيف..  و اذا محتاجه هوا احنا عاملين الشركه لسبيل 

.... 


سيف...  ماشي دلوقتي..  غور من هنا 


سيف بكلم نفسو اي الناس دي يا رب صبرني 


و بدء يخلع هدومه و بقه بس لابس شورت 

حور مخبيه وشه و صار كلو حبت طماطميه و كل دا و سيف مش عارف حور في الغرفه اخد فوطه و راح ياخد شور و حور خرجت بسرعه من الغرفه بتعتو 


حور بتكلم نفسها...  اي يا ربي الحراج دا 


وراحت الغرفه بتاعتها 


على سفره الغداء جات حور عشان تقعد تتغدا فاكره اتغير بس 


سيف... انتي فاكره نفسك اى 


حور بعياط..... اسفه مكنتش اقصد 


سيف..  اي قومي يالله و حتا محرومه من الغداء 


.......  اى دا سيف باشا مكنتش اعرفك بخيل كل هل قد 


يتبع


#عشق_وجحيم_السيف


#بارت9


اسف اوي اتاخرت في تنزيل البارت دا بس والله غصب عني  كنت مشغول اوي اوي بس ان شاء الله دا مش هيحصل تاني  هنزل بارت كل يوم  او بارتين اذا كان التفاعل حلو  كويس كدا 


عشان اكون صريحه معاكو التفاعل عاى البارت السابق مكانش حلو بس عشمي فيكو كبير يا جدعان 


سيف بسخريه..  اضن دا شيء مايخصكش 


زين..  دا استقبال تستقلني فيه 


سيف..  من الاخر ايه الجابك هنا 


زين.... اي دا مالك انا جاي على  الفله بتعتك اقصد الفله بتعتنا 


سيف..  عايز اي 


زين..  انا خلصت الشغل بتاعي و جاي استريح في حاجه 


سيف بتهكم..  لا ولا حاجه. 


زين بص لحور ولقاها بتعيط و قال بخب*ث 


زين..  اي دا القمر بعيط خلاص دا سيف  بخيبل انا هخرجك و افسحك و اطعميكي في افخم مطعم 


حور بفرحه زي الاطفال..  بجد 


زين و قد انبهر بجمالها..  اه بجد يالله جهزي نفسك عشان نخرج


حور..  حاضر ثواني 


سيف بغضب جحيمي وصوت عالي جدآ..  حور انتي يا زف*ته تعالي هنا 


جائت حور و هيا ترتعش من الخوف سيف اخد حور ونزلها القبو 


سيف بغضب جحيمي..  والله و بكل بصاطه ثواني واكون جاهزه فاكره نفسك اي عشان تخرجي امتا منتي عايزه و تتكلمي معا الزفت زين ليه قولي ليه انتي مش عندك شر*ف على اساس انتي متجوزه يا محترمه 


حور بصوت بقطوع و خوف شديد...  انا اسف والله كنت فاكره عادي مش هوا ابن عمك 


سيف بغضب..  اسكتي خالص مش عايز اسمع صوتك.... انتي هتبقي هنا في القبو عمرك كلو..   و ضحك ضحكه شر*يره 😈

و قبل ما مشي دلق عليه ميه سقه في الجو السقع ده و خرج واغلق الباب بحكام و كان يضحك مثل المجنون 


حور قعدت تعيط اوي 


حور بعياط...  يا رب انا عملت ايه عشان يحصل معيا كدا يا رب اقف جمبي و متسبنيش يا ربي انا مليش غيرك يا ربي صبرني  و اكملت.تعيط اوي اوي اوي 


اما عند سيف فمكانش مستاء من نفسو بلعكس  كان مبسوط اوي  على العملو 


اما عند زين زين تفاجئ اوي عشان حور مقاومتش و سابتو يعملها في الطريقه دي


في صباح يوم جديد 


عند ندى 


ندى... يالله ياماما انا.هروح الشغل بتاعي ادعيلي 


مامت ندى هدى.. الله معاكي يا بنتي ربنا يسهلك الحال يارب


ندى باست ايد مامتها و قالت.. ربنا ميحرمنيش منك ابدا يا حببتي  يالله سلام يا هدهد 


هدى.. الله معاكي يا حببتي


ندى روحت الشغل بالماصلات بعد ما وصلت الشركه ندى راحت على مكتب ادهم


ندى... الاستاز ادهم موجود 


اسيل بقرف... هوا انتي...ايوا موجود عايزه حاجه 


ندى بقرف اكتر... ايوا هوا انا يا حببتي معجبتكيش    .... اه انا عايز اقابل الاستاز ادهم ممكن تقوليلو 


اسيل بنظره بارده😒...  هقولو  


اسيل.. ادهم باشا الانسه ندى عايزه تقابلك 


ادهم بعمليه.. دخليها 


اسيل... حاضر وقفلت التلفون 


اسيل ببرود.. اتفضلي 


ندى.. شكرآ..  و بتكلم نفسها  .. نفسي اعرف ادهم باشا ازي مستحملك 😒😒


و دخلت المكتب  


ندى.. السلام عليكم.. ازي حضرتك 


ادهم.... اهلا وعليكم السلام... الحمدلله بخير انتي ازيك 


ندى.. تمام... ممكن اعرف فين المكان بتاعي 


ادهم.. اه اكيد.. و اخد التلفون و ضغط بعض الارقام  و قال 


ادهم.. احمد تعاله عندي المكتب حالآ


احمد.. حاضر ادهم باشا 


بعد قليل دخل احمد  


احمد.. اؤمرني يا باشا 


ادهم بعمليه.. دي الانسه ندى هتكون  معاك في قسم الاحسابات وياريت تاخد بالك منها عشان لسه جديده  و عرفها مكانها ماشي


احمد بأعجاب شديد... حاضر يا باشا 


و اخد ندى عشان يعرفها مكانها 


عند حور 


استيقظت حور و كانت مصدعه اوي 


حور..  انا فين  .   يا رب  و قامت تخبط على الباب لعل و عسا ان يرق قلب سيف و يخرجها من القبو و قعدت تخبط حتا تعبت 


عند سيف صحي و قام  و اتشيك و كان رايح الشركه لو ما استوقفه ذالك الصوت 


زين و هوا كان حاط رجل فوق التانيه و عامال ياكل 


زين..  اي متا ناوي تخرج المسكينه دي تلاقيها ما*تت دي الله اعلم صارلك اد اى ماكلتهاش 


سيف بهدوء عكس الجواه....  اضن دا شيء مايخصكش...  بعدين دي مراتي مش مراتك عشان تخاف عليها بعدين متخفش لسه مما*تتش.  لسه من شويه كانت تخبط  على الباب     و اتمنا متحشرش، نفسك فحياتي ماشي 


زين بسخريه  ...  انتا تؤمر سيف باشا.. 


سيف سابو واكمل طريقو 


سيف في الشركه 


سيف....  ادهم انا مش عارف هيا راحت فين بقالي كتير بدور عليها 


ادهم.   ...  والله مانا عارف دا انا قلبت الدنيا عليها مش لاقيها 


سيف بغضب...  انا عايزها لازم تعمل جهدك لازم الاقيها لو كلفني دا حياتي 


ادهم..  متخفش احنا بندور عليها في كل حتا 


عند لين 


لين..  والله يا ماما انا مش مطمنا لزين خايف يقول لسيف مكاني 


مامت لين سماح ...  يا هبله دا اخوكي و بعدين هوا بيكر*ه سيف اكتر منك  و مستحيل يقول مكانك دا مهما حصل يبقا اخوكي 


لين..  والله مانا عارفه  انا مش مطمنه 


عند سيف 

ادهم..  عملت اي معا البت الغلبانة دي 

.. 

سيف..  ولا حاجه 


ادهم..  سيف انا عارفك قول عملت اي معا البت 


سيف..  حابسها في القبو من امبارح بدون اكل ولا ميا 


ادهم بصدمه..  اي يا ظا*لم  انتا مش بتخاف ربنا انتا مش طنط هاجر موصياك عليها ليه تعمل كدا 


سيف بعصبيه.... امال  عايزني اعمل ايه لما بسمع عايزا تخرج معا الزفت زين 


ادهم..  و انتا هامك اي يعني من كل دا لا تكون بتغير عليها 


سيف  بعصبيه..  بغير اي و زفت اي انا فين وانتا فين بغير عليها وانا مشفتهاش انا بس مش عايز زين يعمل الهوا عايزو فاكر نفسو يخرج معا مراتي  لو انا  مش معتبرها مراتي هيا بنسبا لي جاس*وسه للين و بس 


ادهم..  صل على النبي و خرج البنت لتم*وت هناك و محدش يحس فيها وافتكر دي طنط هاجر موصياك عليها


سيف  ...  ماشي هخرجها  بس دا عشان امي بس 


رجع سيف الفله و ناده على مديره الخدم ريهام  


سيف..  ريهام تعالي هنا 

ريهام..  حاضر  يا بيه 


سيف..  تعالي عشان تاخدي حور اوضتها

ريهام..  حاضر يا بيه 


راحو عند القبو و اتصدمو من اليشافو 


(رائيكم يهمني )


<توقعاتكم لروايه>



يتبع


❤دمتم بخير ❤

تكملة الروايه من هنا هنا


 

تعليقات

التنقل السريع