القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية عشق_الرعدالبارت الأول والتاني #بقلمي_نورهان_نشات في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


اوقف عندك ي عمرو رايح تتسحب فين كده ف نص الليل 

عمرو بكل برود:مسافر

عاصم:مسافر اي انتا اهبل انتا ناسي ان بكره كتب كتابك ع البنت الي انتا اغت"صبتها

عمرو:وانا مالي ده مش ذنبي وبعدين دي حتت خدامه اديها فلوس وهما هيوافقو كده كده ابوها ك"لب فلوس

عاصم الاب:اي الي مش ذنبك ده اذا كان انتا السبب ف كل ده 

عمرو:مش مشكلتي انا مسافر ثم اكمل بضحك وقال 

عمرو:هه خلي رعد بيه يتجوزها سلاام

عاصم:ي خسارة تربيتي فيك ي عمرو

عاصم بصوت عالي:رعد

رعد نزل من فوق وكان لابش شورت ع تيشرت رصاصي وشعرو منعكش

عاصم:اي ي رعد بيه شعرك ده

رعد بضحك:نعم ي بابا كنت عاوز اي وفين الز"فت عمرو

عاصم بتوتر:سافر

رعد:ايي سافر ازاي هو ناسي ان بكره هيكتب كتابو ع الخدامه الي اغت"صبها وهو مش في واعيو؟

عاصم بتوتر :مهو اصل اصل يعني

رعد:اصل اي 

عاصم:انتا هتتجوزها

رعد:نعممم انا مالي انا وبعدين يوم م اتجوز تكون خدامه انتا بتقول اي ي بابا

عاصم:معلش يبني اتجوزها 6 شهور وطلقها عشان بس انا وعدت الناس ومش هينفع

رعد:هو ابنك يعمل العمله وانا الي البسها

عاصم:معلش يبني

انا رعد عاصم الشرقاوي عندي 26سنه جدي يبقا صاحب اكبر شركات ف الشرق الاوسط وابويا عاصم ورث كل ده بعد م جدي مات وفي بيني وبين اعمامي مشاكل كتير هنعرفها 


رعد:ماشي ي عمرو ماشي

وطلع اوضتو و رزع الباب


عند عشق

عشق فتاة في غايه الجمال تمتلك عيون خضرا وشعر بني وملامح هاديه بشرتها بيضه عندها 19 سنه 

عشق بعياط:ياارب والنبي خليك معايا

الاب يدخل ع عشق

الاب:اخيرا هتتجوزي واخلص منك ي بنت الك"لب جبتيلنا العا"ر

الام:خلاااص بقا حرام عليك البت هتم"وت ف ايدك وبعدين مش ذنبها ده كله

الاب:خليكي جنبها عشان لو حاولت تهرب

وخرج رزع الباب وراه

الام:الاهي ي شيخ ربنا يا"خدك عشق حبيبتي فوقي عششق

عشق:.......

يتبع

#عشق_الرعد

#نورهان_نشأت♥



بارت 2 

#عشق_الرعد

الام:عشق ي حبيبتي فوقي يمحمود هاات مايه البت مش راضيه تفوق

محمود الاب:احسن يارب متفوقش عشان اخلص منها

الام:انا مش هستفاد حاجه منك هجيب انا لبنتي

محمود:هاتيلها يختي

الام رشت على عشق مايه وفاقت

الام بقلق:قلقتيني عليكي ي بنتي

عشق بدوخه:خليكي جنبي ي ماما

الام:انا جنبك ي حبيبتي


رعد:م ترد ي عمرو الز"فت اخيرا رديت يخويا

عمرو ببرود:نعم

رعد:نعم ف عينك هو انتا تعمل العمله والبسها انا صح

عمرو:مش مشكلتي هي الي سا"بت نف"سها

رعد:تاني هتقول مش مشكلتك انا بقولك اهو انتا السبب ف كل حاجه وحسابك معايا تقيل اوي لما تيجي

عمرو:هه لو جيت بقا

رعد:ماشي ي عمرو


ونام رعد وهو بيفكر هيعمل اي 

عند عشق

عشق:ماما انتي هتسبيني ليهم

الام:اعمل اي ي بنتي ابوكي مصمم عشان الفضايح

عشق بعياط:بس ده مش ذنبي ي ماما

الام:عارفه ي حبيبتي ربنا هياخدلك حقك منو ان شاء الله نامي انتي دلوقتي عشان بكره كتب كتابك

عشق:حاضر

ونامت عشق

صباح اليوم التالي

الام:حبيبتي اصحي الناس زمانهم على وصول

عشق:طيب

عشق قامت صلت فرضها وقعدت تدعي ان ربنا يكون معاها


عند رعد

عاصم:يلا عشان متأخرين

رعد:تعرف البت دي مش هتشوف مني غير كل شر انا هوريها ايام سوده

عاصم:بس ده كله بسبب اخوك الحي"وان 

رعد:بردو هتعيش اسود ايامها هكلم على يجي معانا

على ده صديق رعد من وهما صغيرين عندو 26 سنه

رعد:على هستناك ف العنوان الي هبعتهولك ده

على:تمام


الام:يلا ي عشق الناس جت اهي بره

عشق:حاضر جايه

وتخرج عشق وهي لابسه فستان لونو ابيض وشعرها سايب ومش حاطه ميكب عشان هي حلوه من غيرو

عشق بصدمه:رعد بيه

رعد:هه اهلا ي عروستي

عشق بقلق:اهه اهلا

الشيخ:موافقه يبنتي

عشق وبصت ل رعد ولاقتو بيبصلها بصه شر

عشق: موافقه

الشيخ:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

رعد رمى فلوس ل ابوها وخدها ومشي

عشق:اه ايدي براحه في اي

رعد:انتي لسه شوفتي حاجه 

عشق بخوف:م مش فاهمه

رعد:لا ولا حاجه

رعد روح البيت هو وعشق ورماها ع الارض وقال

رعد:انتي هنا زي زيك الخدامين ده هما كمان ليهم قيمه عنك فاهمه

عشق بخوف:ففاهمه

يتبع

#عشق_الرعد

#بقلمي_نورهان_نشات


تكملة الروايه من هنا 



 

تعليقات

التنقل السريع