القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية صغيرتي غيرت حياتي البارت السادس والسابع #بقلم_صفاء_احمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


البارت السادس والسابع 


دخلت البيت الي في الصعيد بيت جدها 

شافت منه صحبتها كانه بيتكلم عل النت 

منه: بنت عمي عامل اي يابنت عمي وازي صحتك

كارمه: الحمدلله بخير وانتي عامله ايه 

منه: اهو عايشه

كارمه: اي اتعلمتي تتكلمي زين كدا زي مقلتيلي

منه: اه اه 

كارمه بضحك: شكله كدا

دخلت سلمت عل الكل واستاذنت تخش اوضتها

كارمه بتكلم نفسها: اهو سبك ومفكرش انك هتزعلي عليه

براحتو بقي مليش دعوه بيه 

كارمه دخلت اخدت شور وخرجت لقيت منه

كارمه لمنه: جيتي امتي يابت ومنغير متخبطي

منه: انا خبط كتير مردتيش دخلت وعرفت انك بتستمي 

كارمه: تمم تمم الي قوليلي مرتبطه ولا لا 

منه بسرحان: اه بحب ابن عمك محمد صقر بس هو ماقتنعش انو بيحبني

كارمه: ليه كدا مين قالك 

منه: هو بردا اوي ومش بيحبني واحسو مش عايز يكلمني بس انا بحبو اوي

تبصلها بعنيها وبتتكلم مش بفهوم

منه بعدم فهم: في مالك يابت بتبص ورها لقيت صقر وبيبصلها بعصبيه وقال: اي ياهانم كملي مين دا انطقي

منه بخوف عشان عارفه وحش وبيغير عليها: محدش محدش

صقر بعصبيه وغيرة: انطقي مين دا وشدها من شعرها انطقي يابت ال*

منه بقوه مزيفه: اوع كدا وبعدين انت مالك انت ابن عمي بس

صقر سحبها ودخلها اوضتها وقفل عليها وقال: محدش يخشلها فاهمين 

استوووب اعرفكم عل الناس الجديده دي

صقر محمد دا شخصيه قويه وعصبيه بس بيحب منه وبيغيرة عليها مع شركات ابو عندو 27سنه 

الجد منصور دا بقي راجل غلبان وبيحب اولاد واحفادو عندو معا شركات بس مديهم لابنو محمد 

محمد منصور ابو صقر رجل قويه لكن طيب خالص وبيحب صقر ابنو مش معا غيرو

منه دي بنت عمو عايشه معاهم عشان ابوها وامها عملو حادثه وماتو وهي استغرت هنا معاهم عندها 18سنه بس قمر بيضه بيض التلج وعيونها زرقاء وواسعه وحاجه قمر كدا 

نكمل بقي

صقر بعصبيه: محدش يفتحلها ما دخلوللهش بق المياة انتو فاهمين

كارمه: صقر 

صقر واقف: نعم يابنت عمي

كارمه ببراء: اقولك حاجه بس متزعقش 

صقر ضحك: قولي عايزة اي

كارمه: منه كانت بتقولي عليك انها بتحبك بس انت مش بتحبها

صقر بصدمه: بتتكلمي بجد اوعي تكوني بتكدبي

كارمه: لا والله هي كانت بتقولي صقر وبدا تحكي كل حاجه ليا

صقر ارتاح: طب خدي افتحلها انتي بقي غشان لوشفتني هتاكلني منه وعرفها بس متقللهش اني انا الي قولتلك

كارمه: حاضر ياصقر ياعسل هات المفاتح

خدت المفاتح وفتحت لمنه لقتها بتبكي ومنهارة وخدت في حضنها كارمه: اهدي ياقلبي اهدي

عند قاسم قاعد في المكتب وزعلان انه ومفتقد صغيرتو

قاسم لنسفو ياااا لدجادي مش عارف اعيش من غيرك وحشتيني يااوزعتي

عندي كارما ومنه

كارمه: هو مش راضي كان يفتح لك انا اخذت المفتاح وفتحت لك انتي ما تزعليش نفسك خلاص اللي حصل حصل

منه بنهيار: هو بيحبنيش بقى انا اللي بحبه وعمري ما افكر في مش بافكر في الشغل عصبيته مش عارفه حاسه بيحبني  بيغير على دائما انا تعبت

كارمه: اهدي يقلبي روكي اغسلي وشك ونامي وانا بكرا هجيلك 

وخرجت

في الصباح

كارما بتصحي بتتفاجا: ايه دا انت ايه الي جابك هنا 

قاسم صحي وفتح عنيه: جيت اشوف مراتي 

كارما بغضب: اقاسم انت تروح هتمشي دلوقت انا مش عايزاك ثاني كفايه اللي عملته في

قاسم ببرود: اخذت ايه انا كنت سك*ان ساعه ما اخذت حقو*ي الشر*يه لكن عايز اجربها انا وكدا طبيعي

كارمه: 

تفتكرو كارمه هتقولو اي لو عجبتكم متنسوس كومنت حلو البارت كبير النهارد 


البارت السابع 

كارمه: ونت مش هتاخد حاجه مني 

قاسم: انا هاخد كل حق*قي منكك انا وفايق 

كارمه: مش هتلم*س شعره مني

قاسم بش*ر: هنشوف

عند صقر ومنه 

منه: خرجتني ليه 

صقر: عادي عشان نتي بنت عمي مش كدا 

منه بغيظ: اهه 

صقر: طب انا همشي رايح مشوار 

العايله: تيجي بسلامه 

صقر خرج وسبهم 

عند كارمه وقاسم 

كارمه فضلت تعيط 

قاسم: مخلاص دا انا جوزك حته وغمزلها 

كارمه: لم نفسك عشان انت واحد حق*ير

قاسم بغضب: انا مش حق*ير انتي اللي شم*ال 

كارمه: انا احسن منك ياح*يون 

قاسم: انا راجل واحسن منكك يازب*اله

كارمه: متكلمنيش تاني عشان انت اللي هتخسرني

قاسم بتريقه: لا هخسر الملكه اصلاا 

كارمه: واحسن كمان 

حد خبط

كارمه فتحت 

منه: يلا عشان نتعشاء 

كارمه: روحي نتي وانا جايه انا وقاسم

منه: اشطا 

ومشيت 

كارمه: مش يلا نا جعانه 

قاسم بشه*وه: طب منا جعان( وبيبص عل شف*يفها 

كارمه: لم نفسك بقي 

قاسم: لالا 

كارمه: انا مشيه 

قاسم: استني طيب 

راح قاسم ب*اس كارمه بحب وشغف 

قاسم: نتي ليا انا وبس

كارمه ف عالم تاني 

قاسم: انتي فاهمههه 

كارمه فاقت: فاهمه فاهمه مش يلاا ناكل 

قاسم: يلاا ناكل 

ونزلو عند الجد

منه: اتاخرتو ليه 

كارمه: ادينا جينا 

وفضلو ياكلو 

الجد: اي يابنتي مفيش حاجه ف السكه 

كارمه بكسوف: لسه ربنا مارضش 

الجد: ربنا يديكم يارب ياولادي 

كارمه وقاسم: ياربب 

فضلو يكلو 

عند اشخاص تانيه 

_يعني اي انتي مش هتسيبي قاسم ف حالو هو بيحب غيرك افهمي بقي

_بش*ر: هو ليا انا وبس وعل غيري انا هقتلها

عند كارمه وقاسم 

قاسم: مش هننام ف اليوم الاسود دا 

كارمه: انا دخله انامم 

قاسم: انتي هتعملي اي 

كارمه: هنامم 

قاسم: مش هتنامي عل الكنبه نتي فاهمه 

كارمه: هنام 

قاسم ش*دها: انتي هتنامي ف حضني اناا 

كارمه مصدومه: ها 

قاسم فضل يضحك عليها 

كارمه: ينعل ابو شكلك 

قاسم: طب يلا ننام 

كارمه: يلا

عند شخص مجهول 

_هنعمل اي 

_بش*ر: هنعمل كل خيرر 

ياترا هيحصل اي 

ومين الاشخاص المجهولين دول 

هنعرف ف البارت القادم انشاء الله 

بارت هديه اهو ياجماعه 

😉

#بقلم_صفاء_احمد

#صغيرتي_غيرت_حياتي_


تكملة الروايه من هنا 

 

تعليقات

التنقل السريع