القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت #عوضي البارت الاول والثاني بقلم نورهان نشات في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


انا اسف مش هقدر اكمل

_ليه ي عمر انا زعلتك طب عملتلك حاجه فهمنيي

_كده ي ريم انا مش مرتاح

_مش مرتاح وخلاص فاضل اسبوع ع جوازنا؟؟؟

_اه ي ريم سلام


اعرفكم انا ريم عندي 22 سنه عيوني بني مش تخينه ومش رفيعه عيوني لونهم ازرق وشعري اسود  بحب اكتب روايات عايشه مع بابا وماما واختي نور تؤامي ساكنه ف محافظه الاسكندريه

روحت البيت مش شايفه قدامي حاجه 

مااما_مالك ي ريم ي حبيبتي في اي

ريم:عمر ي ماما سابني وبيقول انا مش مرتاح

الام:ايي مش مرتاح ازاي وانتو خلاص اسبوع ع كتب كتابكو

ريم:مش عارفه ي ماما هو سابني بعد ده كله ي ماما

الام:انا من الاول يبنتي مكنتش مرتحاله بس عشانك وافقنا

ريم:حبيتو ي ماما حبيتو

الام:كان مالو معاذ ابن خالتك ي ريم 

ريم:ماما انا تعبانه دلوقتي ف هنام

الام:نامي ي حبيبتي ربنا يهديكو يارب

معاذ شاب ابيضاني عندو 24 سنه نفس عيون ريم وفيهم تفاصيل كتيره من بعض

الاب:مالها ريم ي نور

نور:مش عارفه ي بابا اهي ماما خرجت من عندها

وحكت لهم الام كل حاجه والاب ف حاله ذهول

اليوم التاني

ريم:صباح الخير

كلهم:صباح النور ي حبيبتي 

الاب:متزعليش نفسك ي ريم ي حبيبتي

ريم:مش زعلانه ي بابا

الاب:وشك وعيونك بيقولو انك زعلانه

نور:هو ميستاهلش قمر زيك

الاب:اه والله فعلا

ريم:عن اذنكو طيب انا هرتاح

كلهم:ماشي ي ريمو


نور بتمسك الفون وتلاقي ان كتب كتاب عمر بكره

نوور:بابا ماما الحقو

_اي ي نور في اي 

نور:بصو

الاب والام ف حاله صدمه

الاب:هو لحق ده لسه سايب البت امبارح قد اي هو وا"طي و حيو"ان

الام:يعيني عليكي يبنتي نور اوعي تقولي حاجه

نور:مش هقول ي ماما اكيد

عند ريم وهي ماسكه الفون

ريم ف صدمه:عمرررررررررررر

نور :ريم اهدي ي حبيبتي

ريم ب عياط:هو اي معندوش دم حرام عليه

الاب:اهدي ي ريم ي بنتي اهدي

ريم:انا ههدي ي بابا ماشي

نور:هتعملي اي ي ريم

ريم:هعمل اي يعني هروح

نور:تروووحي ايييي

ريم:اي ي نور فيها اي هروح

نور:بلاش ي ريم

ريم:لا هرووح وهاخد معاذ معايا

نور:طيب براحتك بس افتكري اني قولتلك بلاش


ريم:ازيك ي معاذ عامل ايه

معاذ:الحمدلله ي ريمو وانتي

ريم:الحمدلله كنت عايزاك تيجي معايا بكره فرح عمر

معاذ ب استغراب:فرح عمر؟مش فاهم

ريم:عمر الي كان خطيبي وحكت ل معاذ كل الي حصل


معاذ:تماما انا معاكي

ريم:ماشي هستناك

يوم الفرح

ريم لبست احلى فستان عندها وعملت احلى ميكب وسايبه شعرها وحطت تاج وكانت قمر اوي

ريم:انا نازله ي ماما

الام:بردو ي ريم هتروحي

ريم:اه ي ماما هروح ومعاذ معايا

الام:خلاص ي ريم براحتك خلي بالك من نفسك


معاذ:بقا القمر ده يتساب

ريم:هعتبررها معاكسه

معاذ ب ضحك:ماشي يختي يلا نروح

و راحو وشافت ريم عمر وهو مع واحده تانيه وتقرب منهم

ريم ب صدمه:هو انتيي............


يتبع



بارت 2

#عوضي

ريم ب صدمه:هو انتي؟؟؟؟؟؟

ندي:ايوه انا اي مالك

 ريم بصت لعمر بصه حزن

عمر:مفيش مبروك يعني ي ريم

ريم بحزن بس مش مبينه:لا طبعا في مبروك وضربت ندي بالقلم مبروك ي عمر

ندي:انتي هبله ي بتاعه انتي

ريم سابتهم ومشيت

اعرفكم ندي دي كانت صاحبه ريم والاتنين مكانوش صحاب بس دول كانو اكتر من اخوات وكان يعرفو كل حاجه عن بعض

فلاش باك 

ريم:انا مبسوطه اوي اخيرا عمر اتقدملي

ندي:انا كمان مش مصدقه انا والله هخليكي ملكه جمال

والاتنين ضحكو

باك

ريم:خاني مع اقرب صاحبه ليا ي معاذ

معاذ:اهدي ي ريم هما ميستاهلوش انك تزعلي عليهم

ريم:فعلا هو ميستاهلش و هي تستاهل القلم الي خدتو

معاذ بضحك:لا بس اي القمر ده

ريم بضحك:لا بس انتا الي قمر والله

معاذ:بمناسبه انك ضحكتي بقا تعالي نروح الملاهي

ريم:انتا لسه طفل ي معاذ؟

معاذ:يعني بيقولو

ريم:طيب يلا واعزمني ع ايس كريم

معاذ:اه هتدخلي ع طمع ماشي يختي يلا


ريم ومعاذ عاشو احلى يوم ولاول مره معاذ يحس انو بيحبها... وصل معاذ ريم البيت

ريم:هطلع انا بقا م تيجي تطلع معاايا خالتك عاوزه تشوفك

معاذ:طيب يلا ي ستي

ريم:ماماااااااااااااا

الام:اي يبت وطي صوتك ده ازيك ي قلبي عامل اي

معاذ:الحمدلله ي حبي انتي ونور وعمو عاملين اي

الاب:اي حبي دي ي واد اسمها خالتو

معاذ:اي ده بقا ده عمو بيغير هو الصراحه من حقو

ارلام بضحك:بس ي وااد    الااا البت جايه مبسوطه كده

معاذ:منا خرجتها بقا ولعبنا قد كده ف لازم تبقا مبسوطه

نور:يلا الله يسهلكو يعم بتخرجو ومن غيري كمان

معاذ:تتعوض بقا ف مره تانيه همشي انا بقا عشان الوقت اتأخر

الام:طيب ي حبيبي سلملي ع امك وبوسهالي

معاذ:حاضر يلا تصبحو على خير

معاذ نزل و ريم نزلت جري ورااه

ريم:معاااااذ

معاذ:خير ي ريم في حاجه

ريم:احم خلي بالك من نفسك

معاذ:حاضر ي ست البنات


طلعت ريم و معااذ روح 

ريم ب تخيل:معاذ انا بحبك

ريم انا بحبك

فاقت من التخيل ده ع صوت مامتها

الام:الجميل سرحان ف اي

ريم:هاا

الام ب ضحك:لا ولا حاجه نامي ي حبببتي

اليوم التاني

ريم:صباح الخير 

_صباح النور

الاب:رايحه فين ي حبيبتي

ريم:نازله ي بابا

الاب:طب و كلا

ريم قاطتعه:اانا ميهمنيش كلام الناس ي بابا انا هنزل

الاب: الي يريحك ي بنتي


_مش دي الي عمر بي سابها قبل فرحها ب اسبوع

_ايوه هي ي بت مع انها حلوه سابها واتجوز واحده معف"نه

ريم سمعاهم وقلبها بيتقطع

ريم:الو ي معاذ 

معاذ:اي ده ريم مالك ي حبيبتي في اي

ريم:انا هجيلك الشركه ونتكلم

معاذ:طيب هستناكي


ريم وصلت لشركه معاذ

ريم:لو سمحتي عايزه ادخل عند معاذ

السكرتيره:النتي حبيبتو صح هو قالي انك جايه 

ريم ب انبساط:اه انا حبيبتو 

السكرتيره:طيب اتفضلي 


معاذ:مالك بقا ي ريم

ريم:انا زهقت من كلام الناس ي معاذ كل شويه يقولو دي الي عمر سابها

معاذ:طيب اهدي كده وفكك من كلام الناس عشان متتعبيش تعالي هعزمك ع ايس كريم

ريم ب ابتسامه:يلا


ريم:تعرف ي معاذ انتا فعلا شخصبه قمر اوي

معاذ:تعرفي انتي ي ريم اني بحبك

ريم.....

يتبع 

تكملة سكريبت بعد قليل الأخير 

الأخير من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع