القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

سكريبت اللغز البارت الأخير بقلم دعاء حجاج في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


_امل امل !! امل قامت عالطول مفزوعه وقالت:في اي يا ماما 

_زين هيخطب بكره وعارفه هيخطب مين ٠٠٠

امل بارتباك:مين 

_هيخطب اعز صديقه ليكى سهي !!

_😳😳٠٠٠٠فاقت من الصدمه وقالت:ماما انتى بتقولى اي ؟؟ اكيدا بتهزري ؟؟

مسكت أيدها وقالت:تعالى شوفي بعينك ٠٠٠فتحت التلفاز وامل كانت في حاله صدمه 

_صحفيه:خبر عااااجل زين المنصوري يعلن انفصاله عن امل الدمنهوري ويعلن رسميا خطبته على سهي المنواري ٠٠

امل اهتزت مره واحده وقالت:اكيدا في حاجه غلط مستحيل

 زين وسهي يعملوا كده !!

_اي المستحيل في كده انا كنت شكه في البنت ده من زمان اوى !!

امل دخلت عالطول الاوضه وخدت الشنطه والتليفون وطلعت !!

_امل رايحه فين ؟؟

_لازم اعرف اي اللى بيحصل يا ماما ؟؟٠٠٠٠٠هتروحى كده ؟؟

_مش مهم يا ماما اروح ازاى المهم اعرف اي اللى بيحصل !!

$في قصر المنصوري$

_عايزين نعرف ازاى بدأت علاقتكم !!

_الصراحه انا وزين بنحب بعض من زمان اوى 💖٠٠٠٠صح يا حبيبي؟؟

_اه طبعا يا قلبي 💖

_طالما كنت بتحب الانسه سهي ليه خطبت امل الدمنهوري؟؟

_ممكن لو سمحتى بلاش الاسئله ده عشان اللى فات ما"ت خلينا دلوقتى في الحاضر والمستقبل ٠٠٠

_الناس كلها عايزه تعرف امتى الخطوبه وهل الفرح هيكون عالطول؟؟

_الخطوبه بكره وان شاء الله الفرح هيكون بعد عشر شهور !!

_زيييين!!!

ليلتفت الجميع لمصدر الصوت ٠٠٠٠

_امل !!

امل راحت عند زين وسهي وقالت:انتوا بتهزروا صح ؟؟

_امل اخبارك اي مفيش مبروك انا وزين ارتباطنا والشبكه بكره وانتى معزومه ٠٠٠

_الكلام ده حقيقي يا زين ؟؟

سهي مسكت ايد زين وقالت:ما انا جوابتك ليه بتسالى حبيبي بقا ؟؟

_اسكتى انتى انا بتكلم مع زين مش معاكى !!

زين قال بكل برود:سهي بتتكلم بجد يا امل !!٠٠٠٠امل كانت في حاله صدمه وقالت: واناا !؟

_انتى اي ؟؟ زي ما نهيتى كل حاجه انا كمان عملت كده وبدأت حياه جديده اصلا الحياه مش هتقف عليكى !!

الدموع نزلت من عين امل وقالت:انا مش مصدقه أن ده زين اللى حبيتوا ؟؟

_حبتى !! انتى بجد لو بتحبينى زي ما بتقولى مكنتيش عملتى كده يا امل !!

امل بعصبيه:والله غصب عنى يا زين بس انا فعلا بحبك 💖

_طب ممكن اعرف اي السبب اللى خليكى تسبينا

_مينفعش اقول يا زين مينفعش عشان مش عارفه ازاى حصل كده ؟؟

_امل انا عايز اعرف اي اللى حصل !!٠٠٠٠٠سهي مسكت ايد زين وقالت:فكك منها يا حبيبي ده شكلها مجنونه 

امل مكنتش مصدقه اللى بيحصل وقالت:انتى يا سهي انتى يطلع منك كل ده ؟؟

_اطلعى من هنا لو سمحتى عشان عايزه اتكلم مع حبيبي شويه بعد اذنك 

امل بصت لزين والدموع كانت في عينها وفجاه حراااس مسكوا امل !!

_انتوا بتعملوا اي ؟؟ زين قولهم حاجه !!

سهي وزين كانوا بيضحكوا وماسكين في أيدا بعض !!

بالفعل خدوا امل ورموها برا

امل بصريخ:زيييين سههههي!!

وفجاه تفوق امل من الكا"بوس وليس الحلم وقالت:لاءءءءء

_بسم الله الرحمن الرحيم مالك يا قلبي؟؟

_ماما زين وسهي!!

_في اي يا بنتى مالك ؟؟ صحيح زين رن عليكى بس قولتله امل نايمه !!

_يعنى ده كان كا"بوس وانا مش حامل وزين وسهي مش بيحبوا بعض ومفيش خطوبه صح ؟؟

_اي اللى انتى بتقولى ده ؟؟ امل قامت عالطول وقالت:مش مهم تعرفي المهم فين تليفونى ؟؟

_اهو٠٠٠٠٠امل خدت التليفون وقالت اطلعى عشان عايزه اكلم زين بالفعل طلعت وامل قفلت الباب 

_مالها البت ده ؟؟

امل رنت على زين اللى كان في الشغل !!

_اخبارك اي يا اميرتي رنيت عليكى من شويه وامك ردت عليا وقالت انك نايمه !!

_الحمدلله يا قلبي انت بتحبينى صح يا زين ومستحيل تاخد سهي؟؟

_😳😳٠٠٠٠امل انتى كويسه ؟؟

_اه يا حبيبي كويسه انا عايزه اكون معاك بقا !؛

_زين كان في حاله صدمه وقال:مش فاهم !!

_احنا لازم نتجوز بقا يا حبيبي!!

_امل انتى تعبانه اجى اكشف عليكى ولا الضغط عالى ولا اي ؟؟

_مفيش يا حبيبي انا كويسه اوى بس نفسي اكون معاك بقا 

_هو اي اللى حصل انا من زمان اوى بتحايل عليكى عشان توافقي ؟؟

_زين كان في حاله صدمه وفرحه في نفس الوقت 

_ها هتيجى امتى اي رايك تيجى النهارده ؟؟

_😳😳٠٠٠٠النهارده؟؟

_اه يا حبيبي النهارده انت مش فرحان ولا اي ؟؟

_انا مصدوم بس انتى ناسيه انتى قولتى اي امبارح انا عايزه اخلص السنتين دول الاول وبعدين اتجوزك !!

_مش مهم امبارح خلينا في النهارده انت مش عارف انا كنت في كا"بوس عامل ازاى ووضحلى حاجات كتير 

_كا"بوس اي ؟؟

_فكك بقا المهم نكون مع بعض اوى بقولك ؟؟

_في اي تانى ؟؟

_بحبك 💖

_زين كان في حاله صدمه وقال من غير تفكير :ماشي سلام 

_في حد جنبك صح يا زين ؟؟

_ليه؟؟

_انت نسيت تقولى وانا كمان أوعك تقول انك نوي تسبنى وتاخد سهي 

_استغفر الله العظيم امل روحى ارتاحى يا قلبي !!

_حاضر يا روح قلبي بحبك اوى 💖

_وانا بعشق هبلتك 😂


محدش يشت'م 😂 عشان عارفه ان دماغكم لفت بسبب الحمل ده بس بجد حبيت اقولكم احنا ساعات بنحلم احلام و"حشه كده مش شرط تكون كده بس بتكون غريبه اوى وبنبقي في حاله صدمه واول ما نقوم من النوم بنقول الحمدلله أنه حلم فعايزه الكل يحمد ربنا على اللى هو فيا مهما كان حالو يحمد ربنا٠٠٠

الحمدلله على كل حال 💖

تمت ٠٠٠

اسكريبت اللغز وتم حله الحمدلله ٠٠

بقلمى:دعآآء حجآآج


 

تعليقات

التنقل السريع