القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية انت وعدى البارت الثامن بقلم هاجر محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#انت_وعدى


#البارت_8


#موسوعة_القصص_والروايات 


روان: هوا اخوك مش موافق ع جوازنا

اياد: لا عادي انا وزياد بينا شوية مشاكل مش اكتر

روان:بسبب وعد!

اياد بصلها بطرف عينه وقرب منها وقال: انتي بقيتي بتسألي كتير

روان بلعت ريقها: لا عادي خلاص 


-ف الجامعه

وعد كانت قاعدة وشاردة بتفكر ف روان قاطعت شرودها اميرة

اميرة: اممم مكنتش اعرف ان زياد مأثر عليكي كدا

وعد بابتسامه: لا بس كنت بفكر ف حاجه تانيه 

اميرة:  اي هيا 

وعد:خلاص انسي المحاضرة هتبدا وانا ده اول يوم ليا ومش حابه اتاخر

اميرة : اه معاكي حق تعالي يلا


دخلوا وعد واميرة المحاضرة لكن الدكتور اتاخر

اميرة: ليه الدكتور اتاخر النهاردة

وعد :مش عارفة وفجاه سمعت كل البنات بتقول ايه الجمال ده 

بصت لقت زياد واقف مكان الدكتور

اميرة: زياد!الدكتور لا!

وعد زهول: هوا،! افتكرت كلامه

-فلاش باك

وعد: مش حابه اروح 

زياد: بس انا قولت هتروحي الجامعه 

وعد بتصميم:قولت لا 

زياد قرب منها وهمس ليها وقال: هتروحي لان هكون موجود هناك

وعد: ازاي يعني.

-انتهاء فلاش باك


زياد بصوت عالي: هدوء، احب اعرفكم بنفسي انا الدكتورة الجديد زياد.

اميرة بصت ل وعد وضحكت وبعدين ركزت وعد كانت متدا*يقه جدا

بنت وصحابها قعدوا يتكلموا علي زياد

البنت: ده دكتور امور اوي يريت يكون كل الدكاترة زيهم

بنت تانية: معاكي حق يبخت البنت اللي هتكون من نصيبه

وعد سمعتهم وبصت ل زياد بغيظ

زياد: دلوقتي هنرسم الرسم المعماري كل حاجه موجود حولنا يمكن ان نرسمها في مستويات اكبر او اصغر

بنت:دكتور انا رسمته بنصف مقياس 

زياد:اخد منها الرسمه علشان يشوفها

وكل البنات فضلوا متنحين ليه ووعد كانت عايزة تشيل عنيهم

زياد بص ل وعد وقال: مفيش اي اسئلة

وعد بتوهان: اه فيه

زياد:  جيد، اتفضلي

وعد بغ*يظ: لا هسأل بعد المحاضرة

زياد: تمام .....


-عند روان 

امجد راح عند روان ووقف قدامها وقال: ازاي اتجرا*تي وتتدخلي بيتي

روان بثقة:لسه مشوفتش حاجه لسه مبداتش انتقا*مي ي امجد اه نسيت ي بابا

امجد مسكها من رقبتها جامد وكان بيخن*قها وقال: هقت*لك زي ما قت*لت امك

روان اتدايقت وبعدته عنها وقالت: امي لسه مما*تش بالنسبالي انا امي مش هترتاح غير لما اخد حقها منك انت لسه هدمر*ك قريب جدا.....


-ف الجامعه

خرجت وعد وهيا متدايقه راحت عند زياد 

وعد وقفت قدامه وقالت: دكتور زياد انا بسمع حضرتك دلوقتي اتفضل 

زياد بابتسامه: اكيد مش عايزة حد يشوفنا ف الاحسن اسكت

وعد : انت بتعمل كدا علشان تخليني اندهش ف انت كسبت وانا خسرت

زياد: شايف الغيرة ،بعدين كنتي حلوة وانتي متدايقه جوا بتخطفي عقلي.

وعد ابتسمت بعدين بوزت وخرجت

زياد ضحك عليها………


-روان كانت رايحه تشرب وسمعت امجد بيتكلم ف التلفون

امجد: هيا متعرفش الحقيقة كامله 

المتصل:طب وهنعمل اي بعدين

امجد: هيا هربت واتجوزت حفيدي لكن متعرفش ان ليها اخ ويمكن يمو*ت ف اي وقت الغب*ية مفكرة ان ليها اخت بس لكن ليها اخ كمان 

روان بزهول: ليا ا اخ .......


#يتبع

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع