القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

اسكريبت ليتك تحبني البارت الثالث والرابع بقلم.#حبيبه_محمد في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


#ليتك_تحبني

#البارت_الثالث والرابع ❤✨

ملاك طلعت من الاوضه تشوف زين ملقتهوش 


ملاك لنفسها: هو راح فين دا..الوضع ده زاد عن حده.. بس اقسم بالله يازين لقلب التربيزه عليك... وهخليك تندم .. وبنسبه بقا للسنيوره اللي بتخدعك يوم مكشف حقيقتها هكون ضعت من إيدك.. 


دخلت ملاك تلبس هوت شورت وبلوزه محدده جسمها  ورفعت شعرها علي وشها بطريقه عشوائيه... وقالت 


ملاك..: وريني بقا ياستاذ زين اخرك .... هيا شكل العبه هتبدأ.. ودخليت المطبخ تعمل الاكل.. ووسط دا كلو.. لقيت رساله جتلها.. جات تفتحها... 

لقيتها من رقم مش متسجل...


محتوى الرساله كان (أنا عندي دليل يثبت ان حبيبت جوزك بتضحك عليه)... 

قعدت شويه استوعب اي دا ومين الشخص الي عارف الموضوع دا غير غير ماما فاطمه.. حولت متهورش ممكن دا يكون شخص عاوز يوقعني... بس لاا لازم اتأكد الاول ومضيعش الفرصه.. حولِت تبحث عن الرقم كتير بس مطلعش معاها واخر مزهقت..بعتت للشخص دا...


ملاك:واي المقابل...مغبش كتير ورد


مجهول:عجبتني نَصحتك.. تساعديني..اتجوز نورهان


حولت افهم اي الهبل ده ازاي معا دليل يثبت انها مخدعه وهو عاوز يتجوزها..مكملتش كلامي ولقيتو بعتلي 


عارف انك بتفكري ان ازاي معايا دليل انها مخدعه وعاوزه هتفكري ليه مروحتش وريتو لجوزك وكسبتها...بس لو عاوزه تعرفي كل اجابات اسالتك قبليني يوم التلات الساعه2 في الكافيه اللي في شارع ****وهفهمك كل حاجه


قرأت الكلام وبعدين..فكرت لثواني هخسار اي لو روحت...وبعد تفكير بعتلو وقولت..

تمام...اشوفك يوم التلات..


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

استغفر الله العظيم من كل ذنب عظيم واتوب إليه


بعد مِده من الوقت...سمعت صوت الباب بيتفتح عرفت ان جه...عدلت نفسها وطلعت بكل ثقه...وبصتلو 


ملاك ببرود:ممكن افهم علاقتنا اخرها اي...


لقيتو بصلي بصدمه وحزن مندمج في عينو وهو بيبص من تحت لفوق و للحظه اتجمدت وحسيت ان مش هقدر اعمل كده...بس رجعت ثقتي تاني وقالت في نفسي لازم اكمل 


ملاك ببرود: مالك متنح كده ليه مترك... لسه مكملتش كلامي وفجأه لقيت نفسي في حضنو...اي دا اي دا حصل ازاي وانا دخلت هنا ازاي الله حضنو حلو اووي يجدعان كرمتني هتتضعف كده(هو انتي عندك كرامه اصلا دا انا زهقت من الكرامه اللي مش موجوده لا عندك ولا عند صحابي🙂)


زين ببكاء:عاوزه تسبني ياملاك...بتهددني بالبعد...انا مش قادر على كل الوجع ده انا عارف ان ظالمك معايا طيب ليه محديش مقدر الموقف اللي امي حطتني فيه ورغم دا كلو امي ياملاك مقدرش ازعل منها..وسمعت كلامها...علي حساب فرحتي وسعدتك...انا مستهلش ان حد يفضل معايا انا انسان و*حش..محدش عاوز يكمل.معايا حته نورهان..عاوزه تبعد عنى وهيا عارفه ان استحاله اعيش من غيرها...اه يوجع قلبي ياملاك وشد علي حضني...وبكائوه زاد اكتر..وكل ده وانا دموعي بتنزيل تلقائي وحاسه بحرقه في قلبي بس مقدرش اشوفو كده..حاوط ادى حولينو وحضنتو وتبت في حضنو...واتكلمت في نفسي بحرقه... عارفه ان احنا اتظالمنا بس صدقني الإنسانه اللي دموعك بتنزل عليها متستهلش...والله لندمها علي كل اللي عملتو دا..


ملاك بدموع وانا لسه فحضنو:عارفه ان احنا اتظالمنا يازين...بس الحياه مش بتقف..حول تتمالك نفسك..وتكون اقوي من انك تزعل علي بعد حد...صدقني اللي بيبعد وقت ما بنحتاجو يبقا مكنش يستاهل ان احنا نديلو مكانه في قلوبنا..


طلع من حضني وبصلي بصيت حزن ممزوجه بوجع:ملاك انتي طيبه قوي وتستاهلي كل خير انا انسان اناني...عارف ان اذيتك جامد بس..بس والله غصب عني...اتكلم اخر كلمه وهو باصص للاض بصتلو وبعدين اتكلمت بحنان وانا بمسك وشو بيدي :صدقني عمري مزعل منك ولو الكل بعد انا مش ابعد.. عارفه قد اي حبيتها بس انت مسألتش نفسك هيا بتحبك ولا لا...يازين لازم الحب والاهتمام من الطرفين مش من طرف واحد...انا مش هنكير ان حبك لحد غيري زعلني وكسر قلبي..بس انت معاك حق قلبنا مش بيدينا..عشان كده..يازين رايح قلبك...


بصلي بعدم فهم:قصدك ايه ياملاك معدش ينفع نرجع هيا خلاص وفقت علي العريس اللي جالها ولما حولت معاها رفضيت تتكلم معايا...وقالتلي لو كنت بتحبني مكنتش اتجوزت غيري دى حته مخلتش فرصه اقولها ان جوزنا علي الورق بس..وحطتني في خيار مقدرش اعمل حاجه فيهم..


اتكلمت بحرقه وغصه في قلبي وانا متاكده انها خيرتو بينا:اي هو يازين الخيار؟...


زين وهو بيبص في عيوني بدموع:مش هينفع ياملاك صدقيني مش هينفع اعملو ولا حته افكر فيه ساعتها هكون خسرت امي..واخريتي كمان..بظلمي ليكي ولكسر كلام امي انها تتبرا مني..


اتكلمت وسط كلامو فجأه وقولت:طلقني يازين..


زين..😳😳


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

اللهم صّلِ وسَلّمْ عَل  وبارك علَ سيدنا محمد 


عند نورهان:انا متأكده ان الخطه هتنجح...زين اهبل اسااسا ويحرام هيموت عليا..بس ميعرفش ان عشان يوصلي...حياتو لازم تتدمر..


مجهول:انتي ليه بتحقدي عليه كدا..طالما مش بتحبيه متسبيه في حالو..


نورهان بحقد:اسيب مين انا استحاله اسيب زين غير وكل حاجه ليه باسمي بيتو وفلوسو وكل حاجه هخدها منو وبعدين هبعتو للِ خلقو وكملت بضحك...ههههه الهبله  مفكره انها ممكن تخلي زين يحبها ومتعرفش..ان يوم ميبص لغيري هيموت اصلا...


مجهول بعدم فهم: مش فاهم قصدك اي..ازاي يعني هيموت لو بص لغيري.....انتي نويه تقتليه


نورهان :تؤتؤ مش هيموت بسرعه كده..استحاله اخليه يموت قبل ماخُد اللي عاوزه منو..


قطع كلامهم دخول وحده لبسه نقاب وبصلهم بخبث:اي يابنتي موحشتكيش ولا اي نورهان جريت عليها وحضنيتها وحشتيني ياماما خطتنا قربت تنجح وكل حاجه هتمشي زي مخططنا...وبعدين بعديت عنها ودا كلو والمجهول مستغرب في اي ومين دى وامها ازاي...وسط دا كلو نورهان قالتلها متخلعي النقاب بقا ياماما.. امها بصتلها وبعدين فكيت النقاب ووشه بأن


المجهول بصدمه: لا..لا مش معقول لا انتم مش بشر انتي ازاي كده!!!!...


يتبع 


الرابع 


زين بصدمه: اي اللِ انتي بتقوليه ده ياملاك.. انتي في وعيك ازاي تقولها اصلا... دا استحاله.. دا احنا حتا مكملناش اسبوع معا بعض..وانتي ازاي تقوليها مادام انتي بتحبيني؟... ازاي عاوزني اطالقك.. 


ملاك بثبات: بس مش علي حساب كرمتي الحب ده أنا عارفه انك اتجوزتني غصب بس مينفعش.. مينفعش اكمل مع شخص بيفكر في حد غيري وانا  معا.. انا مش ناقصه حاجه.. انا من حقي احب واتحب واتجوز واحد بيحبني.. أما انت يازين مش بتحبن.. قطع كلامها.. وهو بشدها من وسطها وزقها في الحيطه وجت تتكلم قطعه تاني بقبله... خليتها تتصدم... وفي نفس الوقت شعور غريب رودها عاوزه تبعد وفي نفس الوقت مش عاوزه يبعد عنها ... قطع عنها شرودها وهو بينهج وبيبص عليها بحزن واحتياج... وقال: صدقيني انا عارف ان وجعتك جامد ياملاك بس اياكي سوما اياكي تفكر في ان ممكن تحبي غيري فااااهمه.. قال اخر كلمه بعصبيه وفي نفس الوقت وهو بيقرب منها... 


ملاك بدموع: ابعد يازين... أنت مش بتحبني.. روح ليها هي.. قطعه مره تانيه بنفس القبله لكن المرادي بحنيه.. وبعد مسافه وهمس في ودنها وقال: صدقيني هنسا.. ياملاكي بس عاوزك جنبي.. انا محتاجك..(دي قلية ادب يابت متصدقهوش🤦🏻‍♀️)


ملاك بضعف وفرحه بعد مقال اخر جمله وانهارت كل حصون الدفاع خلاص بقيت بين ايد حبيبها منذ الطفوله..


(شوف البت اضحك عليها بسهوله كده🙂)


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

استغفرآلَلَهّ العظيم وأتوب إليه


فاطمه:متحسن كلامك يابني ادم انت اهبل ولا ايه 


المجهول: انتي ازاي امها وانتي ازاي خبيثه كده..واي الهدف من الجوازه من الاول..طالما عاوزين تتدمرو حياتهم...ليه كده يشخه دا ابنك...


فاطمه بعصبيه:لاااا مش ابني مش ابني...دا ابن الحيوان اللي انا كنت متجوزه...مكنتش اعرف ان بعد ماقتلو هيكون كاتب كل حاجه لزفت ابنو دا...انا اتجوزتو ابو زين عشان اخد فلوسو ..المجهول بصدمه...😳اكملت بضحكه...بس بقا بالنسبه للبنت الغلبانه اللي غصبتو يتجوزها دي عشان انتقم منها...عشان هيا وامها سبب تددمير حياتي...مامتها كانت صحبتي وابوها كان المعيد بتاعنا وللاسف اعجب بيها هيا وانا لاا انا لاا...معا ان كنت بحبو اكتر...بس اختارها...وجوزهم بعد ميكمل هخليه يرميها زي الكلبه برا حياتو...وكل اللي هيحصل كالاتي******** بس خليهم يتهنو ببعض شويه ويفرحو في الفتره دي..


المجهول بصدمه ونفس الوقت بخبث:تمام...بس عندي شرط


فاطمه بملل:تتجوز نورهان بعد ما الخطه تخلص 


نورها بعصبيه:لا ياماما مش هتجوز الكائن دا...أنا مبحبوش


الجهول:تؤتؤ...يحلوه خلي بالك وانتي بتتكلمي معا جوزك المستقبلي..ولا اى ياحماتي


فاطمه وهي بتغمز لنورهان بصموت وكملت بخبث:اها يحبيبي طبعا بس اعمل اللي قولتلك عليه بس...وانا اجوزهالك


المجهول بتفكير:طبعا هعمل اللي طالبتِه..


❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

لا حول ولاقوة إلا بالله 


صباح يوم جديد عند زين وملاك..


ملاك بتصحه وهيا بتبص علي زين..اللِ  قضيت معه احلا ليله مابين العشق..بصتلو بحب وفضليت تتأمل فيه...وبعدين بسيتو من خدو...وقامت تاخد شاور وتتوضاء وتصلي...


زين بيفوق بصدع وتعب:انا اي اللي حصلي دماغي مصدعه كده ليه... هو اي اللي حصل بعد ماجيت هنا انا مش فاكر حاجه...وبعدين مسك دماغو بتعب..ودخل الحمام..


ملاك وهيا في المطبخ..بتعمل فطار...وهيا سرحانه في ليلة امبارح وهو بيهمس ليها بحب..بعبر ليها عن حبو...فجأه لقيت رساله على تلفونها..من المجهول..(انهارده التلات ياقمر مش عاوزه تشوفي الدليل)

حاولت تتمالك اعصبها وقالت في نفسها مش لازم دلوقتي بقا خلاص كل حاجه اتحلت معدش لازم اكشف حقيقة حد..وبصت للتلفون وعملت لرقم بلوك وقفلتو..وطلعت بالفطار لزين..وهو كان لسه طالع من الحمام وبينشف شعرو وفجأه دخلت عليه..

ملاك وخدودها احمرت ولفت نفسها النحيه  التانيه وقالت: مش كنت تقفل الباب... زين رد واستغرب من رديت فعلها..  ان ازاي سمحتو بعد كل اللي حصل..


ملاك بخجل:انا حضرت الفطار.. يلاا  عشان نفطر عد  فهم: ماشي حطي الفطار برا هغير واطلع... 

ملاك بخجل:طيب متتاخرش(اين الكرامه دا الراجل مصدم منك يشخه؟!🙂)..

زين لنفسه هيا طيبه ومتستاهلش كل حاجه بحصل...بس..نورهان بتحبني كمان وملهاش ذنب(ياخي منك لله انت ونورهان🤦🏻‍♀️)  

وبعدين طلع...وبص عليها لقه خدوده محمرين..وبتفرك في ايدها..بصلها وبعدين قعد  قصدها وقالها انا آسف.. ملاك وهيا بتبصلو:بتتاسف ليه 


قالها زين وهو باصص في الارض: بسبب اللي حصل امبارح قبل مطلع.. 


ملاك بحب ورحت جنب الكرسي بتاعو وحطت وشه في وشو وحضنتو فجأه وهو اتصدم لكن بعدها لف ايدو حولينه وضمها ليه وهيا قالت: تعرف يازين  عمري متخيلت... ان ممكن اتعلق بحد كده.. ويوصل حبي ان عندي استعداد  اموت عشانك.. عمري مهبطل أحبك  بازين بس  ممكن اطلب منك طلب بلاش تجرحني... وخليك واثق فيا عشان انا مليش  حد غيرك انت وماما... وكل الكلام دا بدموع.. 


زين وهو بشدها ليه اكتر: اهدي ياملاكي... كل حاجه هتتعد بس  عاوزين نتفق اتفق.. وبعدين بعديت عنو بصتلو بحب وعيون ممزوجه بدموع وقالت... اتفاق اي يازين


زين بحنان وهو بيحاوط وشها بيدو:تقدري الايام الصعبه اللي انا بمر بيها ومتزعليش لو اتعصبت عليكي انا ممكن اكون بتعصب عليكي..بس صدقيني في حاجه بعد كده جوايا بتعاتبني ببقا اوقات بحس بعجز عشان انا بسببلك حزن...فكره ياملاكي..يوم مقعدتي تطنطي وانتي في المدرسه وفضلتي تضربيني عشان جبت لبنت غيرك شكلاته... وكمل بضحك.. من صغرك وانتي عفريته... بس لما كبرتي بقيتي احلا ملاك قبلني... وقرب منها وباس رسها وقالها.. 


اي رايك نكون صحاب فتره  ومنخبيش علي بعض  حاجه  انا احكيلك  يومي وانتي تحكيلي يومك حته لو مفهوش  تفصيل مهمه.. هحب اسمعك


كل دا وملاك  بتسمع بحب وقامت حضنتو جامد وقالت  طبعا موافقه وكل يوم نتفرج علي كرتون  وناكل فشار  وتجبلي حاجات  حلوه كتير وانت جاى.. 


زين بحنيه..حاضر ياطفلتي...وباس راسها..وفجأه


الباب خبط..ملاك طلعت من حضنو ووزين مسح دموعها وقالها مفيش عياط تاني هزيت رسها..وقالها ادخلي جوه..لحد ماشوف مين اللي بيخبط دا..رديت باحاضر وفتح الباب


زين...بفتح الباب..حماتي..


سميره بفرحه:اي يابني دا كلو عشان تفتح...وضحكت زين بضحك هو الاخر...ياستي انتي رنتي مرتين بس مش حكايه...بس ادخلي ونتكلم جوه...دا ملاك هتفرح قوي بيكي 

   

ملاك بفرح. : ماما.. وهيا تقترب منها وهيا تفتح ليها درعتها تضنتها وقالت. وحشتني  اوي..ياماما.. سميره وهيا تحتضينه... وانتي كمان  يروح قلبي.. وقعدو.. وبعدين 

فضلو يتكلمو كتير بين هزار وأيام زمان.. وبعدين تالت ساعات سميره  قامت عشان تمشي.. ودعت بنتها وزين ووصتو علي  بنتها.. وقالت لملاك.. خلي بالك  من جوزك  يابنتي. .ملاك رديت  وقالت  حاضر  ياماما  خلي  بالك  من نفسك  ... سميره.. حاضر  يابنتي..وسلميت عليهم ومشيت... 


زين بص لملاك بحنان:وقالها تسمعي سبونج بوب  معايا  ولا اسمعو لواحدي.. ملاك بفرحه  طبعا  هسمعو استنا  ااما اعمل  فشار  واجي  ... طيب  يلا بسرعه... ملاك بفرحه عامره..حاضر ثواني  ويكون  محطوط هنا  ... وزين وملاك  بقو صحاب  وعدا شهرين  وزين وملاك بيهتمو ببعض  وزين  حس ان مشاعر  نورهان قربن تتختفي وان لما بيكون  معا ملاك  بينسا كل  حاجه وبيركز في عيونها .... لحد ماجي اليوم اللي شقلب كل حاجه.... زين وهو جاى من الشغل بيفتح الباب ومستغرب ان ملاك مفتحتش الباب ليه هيا علي طول لما بتحس بيه بتفتح الباب لكن في اي النهارده...دخل بقلق وهو بينادى علي ملاك..ملاك ياملاك...واتصدم...


لما لقه ملاك مغمي عليها وفي المطبخ...حاول يصاحيه...


واتصل بالدكتوره..وبعد وقت الدكتوره  جت... وكشفت علي ملاك.... وخرجت لزين اللي  كان  هيموت  من القلق عليها...

زين بالهفه  لدكتوره..مالها مراتي يادكتوره....


الدكتوره..الف مبروك. ياستاذ زين المدام حامل..


زين..بصدمه..وعدم استعاب..وهو بيسال ازاي دا..حامل...واكمل وهو بيوجه كلاموه لدكتوره شكرا جداً لحضرتك...وحسبها...


ودخل بكل غضب...وملاك تنظر إليه بفرحه...زي.....


زين بغضب... أبن  مين ده..ومين اللي كنتي بتخونيني معاه ده... لم تكمل جملتها وكأن دلو ما انسكب عليها  ....

ملاك وقالت بصدمه ..ابنك ياز..صفعه نزلت علي خدها..كأنها تنتزع كل الحب الذي كان بداخلها له...


هيحصل اي لملاك وهل زين هيعرف الخطه اللي معمله من ورا ضهره واي اللي ممكن ملاك تعملو عشان تكشف العبه دي...


#يتبع

#حبيبه_محمد

#ليتك_تحبني

#البارت_الرابع

تكملة الروايه بعد قليل 


 

تعليقات

تعليق واحد
إرسال تعليق

إرسال تعليق

التنقل السريع