القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

رواية #ألجوس_الألم #الجزء_التاني البارت السادس بقلم #سميه_عامر في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


.....#part 6


خرج الدكتور و مسك ايد مروان: البقاء لله مقدرناش ننقذ الطفل السكي"نة اخترق جسمه بس الام لحقناها الحمدلله هي انتقلت للعنايه 


اتصدموا كلهم من الكلام وان كان في طفل تاني 


مروان بذهول : هدى كانت حامل 


الدكتور : في شهر و نص تقريبا 


عيط مروان و زعل على مو"ت ابنه  


مسكت هيلين أيده : مروان الحمدلله أن هدى بخير و انتو تقدروا تجيبوا غيرو 


بصلها بحزن : لو كانت قالتلي انها حامل عمري ما كنت هسيبها 


هيلين باستغراب : تسيبها؟ انتو انفصلتوا ؟ 


مروان : قررنا نتتطلق بس ....


كمل كلام وهو حزين اكتر : بس خلاص انا عمري ما هسيبها تاني 


خده مالك في حضنه و حاول يهديه و هيلين راحت وقفت جنب أمها اللي كان وشها اصفر و تعبان من الحزن على بنتها اللي فقدت ابنها للمرة التانيه 


- امي اهم حاجه هدى أنها بخير


بصت سيده على بنتها و حضنتها و عيطت : كل ده بسببي لاني مفهمتش بناتي ولا عرفت ولادي محتاجين ايه كنت انانيه


حاولت هيلين تهون عليها : خلي اللي راح يروح احنا لسا بخير و معاكي 


سيده : انا هتطلق من احمد 


اتصدمت هيلين و بعدت عنها و بصت ل مالك : ليه ؟


سيده : كان لازم اخد الخطوة دي عشانكم من زمان 


حاولت هيلين تكلمها ولكن مالك شاورلها عشان تسكت 


اتدايقت هيلين و سابت المكان و خرجت برا 


خرج مالك وراها 


- سيبيها تقرر يا هيلين 


اسيبها تدمر حياتها ؟ ....اه فعلا عندك حق انت اصلا محبتهاش و دايما عايزها برا حياتكم لانك اناني هي فضلت معاكم و مع ابوك و انت عايزاها تسيبوا


اتعصب مالك عليها و مسكها من ايديها جامد : انا اناني ؟؟


زعقت هيلين : أيوة اناني و محبتنيش ولا حبيت اهلي 


ساب ايديها و اتكلم بحده : من هنا و رايح انتي من طريق وانا من طريق 


اتصدمت هيلين منه ولكن غمضت عينيها من الحزن و دخلت على جوا 


و مشي مالك بالعربيه و هو متعصب 


فضلت هيلين قاعدة برا مستنيه اختها تصحى و روحوا كلهم ما عدا هي و مروان اللي نام من التعب ولكن رن تليفونة فجأة 


صحي مروان و رد : الو مين ؟


- مروان انا سلوى هدى كويسة 


_ اه الحمدلله كويسة 


- طيب انت كويس اكيد مفعول الجرعة راح 


اتعصب مروان في التليفون : متتصليش عليا تاني و ارمي كل اللي عندك انا مش هشم تاني 


سلوى : انت ليه بتكلمني كده ده جزائي اني فتحتلك بيتي و خليتك تشرب الزفت ده عندي ،ده ذنبي اني احتويتك 


- متعصبينيش قولتلك انسي اني جيت عندك بقى امسحيني من راسك 


قفل مروان و لف لقى هيلين واقفة وراه : مين دي يا مروان ؟ 


- دي ...دي السكرتيرة كانت مستنياني عشان في ورق بس انا مش همشي من هنا غير و هدى معايا 


ابتسمت هيلين : ربنا يخليكم لبعض


خرجت الممرضه : تقدروا تشوفها بس بلاش كلام كتير 


فرحت هيلين و دخلت بسرعة على جوا حضنت اختها بكل طاقتها : الحمدلله انك رجعتيلي بالسلامه 


ابتسمت هدى و باست هيلين من خدها : ربنا يخليكي ليا 


مسك مروان ايديها و عيط 


حطت ايديها التانيه على رأسه : متعيطش عشان خاطري انا كويسة بس ..


هيلين : بس ايه 


- حاسه بطني بتوجعني من كل مكان وجع شديد 


هيلين : اثر السك"ينه و .....


هدى : و ايه ....


هيلين : انتي كنتي حامل و حصل اجها"ض


بصتلها هدى و حطت ايديها على بطنها : انا كنت حامل 

طيب ليه كده يوم ما قررت انهي حياتي اقتل ابني 


مروان بصدمه : تنهي حياتك ؟


هيلين : هدى انتي بتقولي ايه 


هدى بهستيريا  : انا مش عايزة اتكلم اطلعوا بره سيبوني لوحدي 


خرج مروان و هيلين 


هيلين : مروان خلي بالك منها ارجوك 


- هتروحي فين ؟


_ هرجع البيت اجيب حاجه و اجي 


خرجت هيلين من المستشفى و ركبت تاكسي لحد البيت و فتحت بالمفتاح كان مالك واقف بيبص للسما 


راحت على اوضتها و حضرت لبسها كله في شنطه و نزلت تاني  وهي شايله الشنطه بعد ما غيرت لبسها 


مالك بكل برود : على فين 


مردتش عليه و فتحت الباب


مالك : لو خرجتي من هنا تبقي طالق يا هيلين ...........


#ألجوس_الألم

#الجزء_التاني

#سميه_عامر

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع