القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

قصة المسالمه والمخادع للكبار فقط 🔞🔞البارت الخامس بقلم ام عبده في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


الجزء الخامس


عفاف سالت عصام : اى رأيك فى العروسه انهرده.




عصام : زى القمر.




سندس فرحت قوى من كلام عصام.




سندس : شكرا يا عصام.




عفاف فرحت قوى من انسجامهم مع بعض خرجت بره الاوضه عشان تسيبهم مع بعض.




قصة (المسالمه والمخادع) للكبار فقط 🔞




الجزء الخامس




عفاف سالت عصام : اى رأيك فى العروسه انهرده.




عصام : زى القمر.




سندس فرحت قوى من كلام عصام.




سندس : شكرا يا عصام.




عفاف فرحت قوى من انسجامهم مع بعض خرجت بره الاوضه عشان تسيبهم مع بعض.




سندس وعصام جريو عشان يشوفو فى اى.




لقو عفاف واقفه جنب الحيطه و باين عليها الخوف وبتشاور ناحية الطربيزه.




بصو لقو ثعبان تحت الطربيزه.




اخوات سندس خافو ودخلو الاوضه.




عصام مسك عصايه كبيره وضرب الثعبان على رأسه ومات.




عفاف اطمنت:الحمد لله.




عصام:ازاى الثعبان دا دخل هنا.




عفاف:انتا عارف ان بيتنا جنب الزراعه وباين عليا نسيت شباك المطبخ مفتوح لما كنت بهوى الشقه.




سندس خافت جدا:الحمد لله اننا شفناه وعصام هنا.




عصام بيحاول يطمن سندس:متخفيش لو احتجتى اى حاجه انا جنبك خبطى عليا ومش هتاخر عنكو.




عفاف وسندس شكرو عصام.




عصام:دا اقل واجب اعمله معاكم.




عفاف يلا ادخلو كملو عشا معلش قطعته عليكو.




عصام:عادى ولا يهمك يدوب اروح انام عشان تعبت قوى النهرده.




سندس بصتله وضحكت.




مشى عصام وسندس قفلت الباب وراه.




سندس دخلت تغير الفستان وتشيل الميك أب.




سندس بصت على نفسها فى المرايه و قالت بغرور:لى حق عصام هيتجنن عليا.




وبعد كام يوم.




عصام خبط على سندس عشان يشوفها ويصبح عليها قبل م يروح الشغل.




عصام عارف إن البنات بتحب اللى يهتم بيها....وهو عيزها تتعلق بيه فى اقل وقت زى م اتفق مع عفاف.




عفاف فتحت الباب:ازيك يا عصام عامل اى...تعالا اتفضل.




عصام اتفاجأ كان فاكرها سندس :الحمد لله...انا قلت اشوف سندس قبل م انزل محتاجه حاجه وقلت اصبح عليها بالمره.




عفاف:سندس لسه نايمه استنا اصحيها.


عصام:لا لا سيبيها نايمه.....لما ارجع من الشغل ابقا اعدى عليها تكون صحيت.




عفاف:ماشى وانا لما تصحى هقلها انك جيت سالت عليها.




عصام زعل كان نفسه يشوفها.




عفاف نزلت تجيب طلبات للبيت وهى فى الطريق شافت وحده جارتها فى السكن القديم.




عفاف كانت بتشترى طماطم...سمعت البائع بيتكلم مع وحده صوتها مش غريب عليها بصت عفاف لقتها حنان جارتها.




عفاف:ازيك يا حنان عمله اى.




حنان بصتلها قوى:انتى مين؟




عفاف:انا عفاف اللى كنت ساكنه فى الشقه ال قصادك مش فكرانى.




حنان:ااه افتكرتك عمله اى يا عفاف و اولادك عملين اى.




عفاف:بخير الحمد لله....دايما الولاد ف سرتك.




حنان:وانتى والله...كانت ايام حلوه قوى.


 


عفاف:تعالى معايا البيت...الولاد نفسهم يشفوكى كل شويه يقولو فاكره يا ماما طنط حنان كانت تلعب معانا واحنا صغيرين.




حنان:م انتى عارفه خدت فتره بعد الجواز منغير خلفه كنت بحس ان ربنا عوضنى بولادك.




عفاف:تعالى بس البيت قريب من هنا الولاد هيفرحو قوى لما يشوفوكى.




حنان:ماشى يا ستى بس مش هقدر أتأخر عشان الحق اروح اعمل الاكل قبل م جوزى يرجع من الشغل.




عفاف فتحت الباب ودخلت ومعاها حنان:يا سندس تعالى انتى واخواتك فى مفاجأه ليكم.




سندس جت هى واخواتها بسرعه.




عفاف:عرفين مين دى...طنط حنان اللى كانت جارتنا زمان.




سندس:اه افتكرتها....عمله اى طنط.




حنان : بسم الله مشاء الله سندس كبيرت وبقت زى القمر دلوقتي مش هتلاحقى على الخطاب.




عفاف:م هى اتخطبت




حنان استغربت:البنت لسه صغيره واتخطبت لمين




عفاف:ل عصام جارنا انتى اكيد تعرفيه دا الكربائى اللى على اول الشارع




حنان:اه عرفته...لو كنتى صبرتى عليها كان هيجلها عرسان مناسبه




عفاف:عندك حق...بس انا لولا المعاش مكنتش هقدر اربيهم...ولادى كبرو و مصاريفهم زادت..واى عريس عايز وعايز




حنان:فكرى كويس يا عفاف قبل مترجعى تندمى




عفاف:عصام كويس ومن عيله وشغلته متعبهوش




حنان:انا نصحتك وانتى حره...طب اقوم امشى مش هقدر اقعد اكتر من كدا...ابقى تعالى شويه انتى عارفه البيت




حنان:حاضر ابقا اجيلك




قامت حنان عشان تمشى وعفاف وصلتها لحد الباب




عفاف فكرت فى كلام صحبتها وقالت ل نفسها:يعنى اقلها اى لولا م اتخطبت ل عصام كان زمانها لسه بتحب ابن خالتها الصايع ع الاقل عصام احسن منه .




عفاف بصت لسندس:انتى عارفه مين سأل عليكى الصبح




سندس قعدت تفكر وهى بتلعب فى شعرها:مين؟




عفاف : عصام جه سأل عنك وكان نفسه يشوفك قبل م ينزل الشغل...كان بيتحجج انه جاى يشوفك عيزه حاجه...الواد بيموت فيكى




سندس ابتسمت:طبعا يا ماما هى بنتك شويه




سندس حضرت الغدا و عملت اللى وراها وبقت كل شويه تبص من ورا الباب تشوف عصام جه.




سندس سمعت صوت على السلم....جريت على المرايه ظبطت نفسها.




خبط عصام على الباب.




سندس جريت تفتح الباب.




عصام فرح قوى انها هى اللى فتحتله:انتى كنتى مستنيانى ولا اى.




سندس ابتسمت:اه وكمان حضرت الغدا عشان تتغدا معانا.




عصام:انا جبت الغدا معايا.




سندس:خليه للعشا...يلا بقا تعالا ادخل...مسكته من ايده ودخلته...عصام حسن ان قلبه بقا ينبض بسرعه.




سندس لاحظت انه ضعف واستسلم ليها...اتكسفت وسابت ايده:لازم ادخلك بالعافيه.


عصام مسك ايدها:على فكره انا اول مره احس الاحساس دا....دايما كنت مشغول فى الشغل عشان اقدر اتجوز البنت اللى قلبى يختارها...بس طلع احساس لذيذ قوى.




عفاف قعده على الكنبه:تعالى يا عصام اتفضل.




عصام بسرعه ساب ايد سندس.




سندس قعدت تضحك على عصام إن عفاف قطعت الحظه الرومانسيه اللى بينهم.




عصام ضحك:تعالى ندخل احسن.




سندس دخلت هى وعصام اوضه الضيوف.




عفاف دخلت بصنية الغدا:عيزاك تاكل برحتك ومتتكسفش اعتبره بيتك....كفايه امبارح مكملتش العشا بسبب الثعبان




عصام اخد الصنيه من ايد عفاف وحطها على التربيزه:تسلم ايدك يا حماتى




عفاف:الله يسلمك




خرجت عفاف وسبتهم لوحدهم




عصام بقا ياكل سندس فى وهى تاكله...كانو منسجمين جدا مع بعض




بعد الغدا قعدت سندس تحكى شويه مع عصام عن الشغل بتاعه وتساله اى سبب انه اشتغل كهربائى




عصام:والدى الله يرحمه كان بيشتغلها وانا اتعلمت منه




سندس:ااه




سندس:انا نفسى لما اخلص دبلوم السنه دى ادخل معهد كمبيوتر




عصام:إن شاء الله يا حببتى




سندس:حببتى....انتا اول مره تقلهالى




عصام : طبعا حببتى وخطبتى وكل حاجه ليا ف الدنيا




سندس :انتا عارف من جه عندنا النهرده




عصام:مين




سندس:طنط حنان كانت جارتنا فى البيت القديم ماما قالتلى انها تعرفك




عصام:هى ال شفتها مع حماتى فى الشارع


سندس:اه هى




عصام ملامح وشه اتغير:الست دى مش كويسةياريت لما تيجى تانى متقعديش معاها وتدخلى اوضتك




سندس:مالك اتعصبت لى بس هى ست كويسه جدا وتعتبر مربيانى يعنى مقدرش اعمل كدا




عصام:انتى هتكونى مراتى والمفروض تسمعى كلامى انا الست دى مش برتاحلها




سندس:حاضر يا سيدى ولا تزعل بس كدا 




عفاف دخلت تحكى شويه مع عصام:كنت عيزه اكلمك فى موضوع




سندس وقفت:طب اروح انا اعملك شاى




عصام:ياريت..نفسى فى كوباية شاى من ايدك




طلعت سندس تعمل الشاى




عفاف:انا شايفه ان سندس ابتدت تتعلق بيك




عصام:اه الحمد لله انتى بس قوليلى اى اللى بتحبه وانا اعمله




عصام:كنتى عيزانى ف اى يا حماتى




عفاف:فرح بنت عمت سندس الاسبوع الجاي كنت عايزه اخدها وننزل نشترى شوية حجات لان سندس زوقها حلوه وكنت عيزاها تختار معايا




عصام:خلاص شوفو هتنزلو امتا عشان اعمل حسابى وانزل معاكو




عفاف استغربت من كلام عصام...ورجعت قالت فى نفسها يمكن عايز يطلع معانا عشان سندسيبقا مع سندس




دخلت سندس ومعاها الشاى:كنتو بتتكلمو ف اى




عفاف:كنت بستاذن من عصام انى اخدك وننزل نشترى شوية حاجات...وهو قال هيجى معانا




سندس فرحت انها هتقدى وقت معاه




عصام شرب الشاى واستاذن




عصام : بعد اذنك يا حماتى هبقا اتصل بسندس اكلمها




عفاف:عادى اتصل بيها




سندس فرحت قوى




عصام شرب الشاى:امشى بقا...اروح ارجع الشغل تانى



عصام فتح الباب:سلام هبقا اتصل بيكى بليل لما ارجع




سندس:ماشى....سلام




سندس دخلت تذاكر عشان تجيب مجموع كبير وتدخل المعهد اللى نفسها فيه.




فى المساء اتصل عصام ب سندس




سندس:الو.




عصام:صوتك جميل قوى فى التليفون.




سندس اتكسفت:بس بقا متكسفنيش.




عصام:وحشتينى قوى قوى.




سندس:لحقت اوحشك انا كنت معاك بدرى.




عصام:انا لو ثانيه عدت منغير م اشوفك بتوحشينى.




سندس:كلامك حلو قوى.




عصام:انا عندى كلام كتير شيله فى قلبى...اى هو انا موحشتكيش.




سندس:معلش يا عصام انا بتكسف اقول الكلام ده....يمكن لما اخد عليك اقدر اقول كلام حلو زيك.




عصام:خدى رحتك انا مش مستعجل بس واثق انك مش هتطولى.




سندس:اى الغرور دا يا سى عصام




عصام:دا مش غرور...طبيعى لما تلاقى حد بيموت فيكى لازم تبدليه نفس المشاعر




سندس:لما نشوف....صح من بكره إن شاء الله هرجع اروح المدرسه




 عصام:بلاش يا حببتى...انا اخدلك اجازم وذكرى فى البيت.




سندس اتدايقت:بلاش لى




عصام بقنعها:بغير عليكى ومش عايز حد يبصلك بصه مش تمام وانتى دلوقتي بتعتى انا




سندس اقتنعت انه بيحبها وبيغير عليها ووافقت




سندس خلصت مع عصام ودخلت تنام...قبل م تنام ظبطت المنبه على معاد عصام عشان تسلم عليه قبل م ينزل الشغل




فى الصباح رن المنه.....سندس صحيت حضرت نفسها عشان تقابل عصام




عصام خبط على سندس




سندس فتحت الباب:صباح الخير




عصام:صباح الورد...دا اجل وش الواحد يشوفه اول م يبدا يومه...عمله اى يا اجمل وره...نمتى كويس امبارح




سندس بخجل:اه الحمد لله




عصام:اسبك بقا وانزل عشان متاخرش سلام




سندس:ماشى...مع السلامة




سندس دخلت البيت وقفلت الباب وهى سرحانه فى كلام عصام




عفاف:كنتى بتكلمى مين ع السلم




سندس:دا عصام يا ماما




عفاف:مش هتروحى مدرستك




سندس:منا قلت ل عصام بس هو قالى احسن لو خدت اجازه وروحت ع الامتحانات




عفاف قالت فى نفسها:هو عصام ناوى على اى دا مكنش اتِفقنا...طب يا حببتى ابقا اشوف الموضوع دا مع عصام




سندس:ماشى...طب انا هحضر الفطار عشان افطر واذاكر هتفطرى معايا




عفاف:افطرى انتى يا حببتى انا مليش نفس




دخلت سندس المطبخ




عفاف مسكت التليفون وكانت متعصبه:ايوه يا عصام لما تيجى ابقا عدى عليا انا عيزاك فى موضوع مهم.

نكمل فى الجزء السادس.


تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع