القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

قصة (المسالمة والمخادع) للكبار فقط 🔞البارت السادس بقلم ام عبده في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله


قصة (المسالمة والمخادع) للكبار فقط 🔞


الجزء السادس


عفاف قالت فى نفسها:هو عصام ناوى على اى دا مكنش اتِفقنا...طب يا حببتى ابقا اشوف الموضوع دا مع عصام


سندس:ماشى...طب انا هحضر الفطار عشان افطر واذاكر هتفطرى معايا


عفاف:افطرى انتى يا حببتى انا مليش نفس


دخلت سندس المطبخ


عفاف مسكت التليفون وكانت متعصبه:ايوه يا عصام لما تيجى ابقا عدى عليا انا عيزاك فى موضوع مهم


بعد كام ساعه خبط الباب 


فتحت سندس:عامل اى يا عصام تعالى اتفضل ماما عيزاك😘😘


عصام:مفيش مره تقوليلى يا حبيبى 


سندس ابتسمت:اكيد هقول....متستعجلش هههههه 😀😀


عصام:ماشى يا حببتى ♥♥


عفاف بصوت عالى:تعالا يا عصام 😂😂


عصام:حاضر يا حماتى


دخل عصام...سندس دخلت المطبخ تعمله حاجه يشربها ☕


عفاف قالت ل عصام:تعالا فى الاوضه عشان نعرف نتكلم 


دخلت عفاف الاوضه و وراها عصام...عفاف قفلت الباب


عصام استغرب:خير يا حماتى فى اى ؟


عفاف بعصبيه:انتا ازاى تقول ل سندس متروحش المدرسه انتا عايز تضيع مستقبلها 😠😠


عصام:عادى انا قلت تذاكر فى البيت وانتى عارفه سندس جميله ومش عايز حد يبص عليها وهى رايحه وجايه 


عفاف:بس دا مكنش اتفاقنا...احنا اتفقنا انى اساعدك واقلك عل هى بتحبه عشان تتعلق بيك... مش تمنعها عن المدرسه...متنساش يا عصام لو مكنتش ساعدتك عمرها سندس م كانت هتحبك 


عصام:متنسيش انك انتى ال قعدتيها من المدرسه الاول و جيتى وقولتيلى انك هتسعدينى انها تحبنى....وقلتى ان بنتك اى حد يقدر يوقعها فى حبه 


عفاف بتشاور عليه:اظاهر انتا اللى نسيت انى مقلتش كده غير لما قولتلى انك بتحبها ونفسك تتجوزها وشريها...و وعدتنى انك هتحطها ف عنيك....انا لما قعدتها من المدرسه انا كنت بضغط عليها عشان توافق على جوازها منك


عصام:واى ال اتغير انا لسه عند وعدى وافتكر ان من حقى اخاف على البنت ال هتبقا مراتى واحميها بطرقتى


فجأه...سندس خبطت ع الباب...سكت عصام...😯😯


ردت عفاف:ادخلى يا سندس


دخلت سندس و معاها الشاى لقتهم واقفين وصوتهم كان عالى بس مفهمتش حاجه 😘😘


سندس مستغربه:فى اى....قفلين لى الباب ولى صوتكم عالى؟


عفاف:كنت بقول ل عصام يخليكى ترجعى تروحى المدرسه تانى


سندس:اللى يقولى عليه عصام هعمله هو خطيبى و هييقا جوزى و لازم اسمع كلامه....مش قولتيلى الوحده لازم تسمع كلام جوزها 😂😂


عفاف استسلمت:يعنى انتى كدا مبسوطه ؟


سندس:اه مبسوطه☺☺


عصام حس بالانتصار انه قدر ياثر على سندس 😈😈


عفاف:المهم انك تذاكرى وتجيبى مجموع كبير عشان تدخلى المعهد اللى نفسك فيه يا حببتى


سندس هزت رأسها بالوافقه:حاضر يا ماما


سندس قربت الشاى من عصام:اتفضل الشاى😇😇


عصام بص ل سندس:م بقتش احب اشرب الشاى غير من ايدك ♥♥


ابتسمت سندس..وبصتله😍😍


عفاف خرجت بره


عصام قرب من سندس و هى بتتكلم وبص فى عنيها انتى عينك جميله قوى 


سندس ابتسمت:يا سلام يعنى اول مره تشوفها 😵😵


عصام:اه اول مره اشوفها من قريب


سندس انتا رومانسى قوى وكلامك يدوخ 


عصام:ال يشوفك لازم يبقا رومانسى


عصام:انتى لى مش بتقعدى بشعرك وانتى معايا ؟


سندس:مينفعش عشان حرام


فكر عصام وقال:اى رأيك نكتب الكتاب عشان ميبقاش حرام 😂😂


سندس فرحت قوى 


عصام طلب من سندس تنادى ل عفاف 


سندس طلعت ل عفاف:ماما عصام عيزك


عفاف:حاضر ادينى جيه


دخلت سندس الاوضه و بعدها عفاف 


عفاف:قعدت على الكرسى وعنيها على عصام


عصام:انا عايز اكتب كتابى على سندس 


عفاف اتفاجات:و مستعجل لى...لسه قريب كانت الخطوبه بتعتكو 😒😒


عصام:مش حكاية مستعجل...انا عايز اكتب الكتاب عشان محدش يقول انى بدخل واطلع عليكو على حس الخطوبه 😠😠


عفاف:وتعليمها هتكمله زى م اتفاقنا؟


عصام:طبعا زى م اتفاقنا هتكمل تعليمها و بعد م تخلص السنه دى وتاخد الدبلوم نتجوز على طول 😍😍


عفاف:طب والمعهد


سندس:دا حلمى يا ماما ومش هفرط فيه 😂😂


عصام:إن شاء الله هخليها تكمل


عفاف:خلاص يبقا على خيرة الله


عصام:عايزه المعاد يكون امتا ؟


عفاف:خليها يوم الجمعه الجايه اكون خدت فرصه اقول ل عمامها واعزم اهلنا


عصام:حلو يوم الجمعه عشان اعمل تحضيرات كتب الكتاب واقول للمأذون


عصام وقف:طب اقوم انا عشان معايا شغل فى المحل 😘😘


سندس:خليك شويه 


عصام:معلش عشان معايا شغل وعايز اخلصه


طلع عصام وفتح باب الشقة وسندس طلعت وراه 


سندس بتسرع عشان تلحقه:بقلك يا عصام عيزين نروح نشترى الحجات ال ماما قالتلك عليها 


عصام:ماشى شوفو امتى وانا جاهز حتى بالمره نجيب فستان كتب الكتاب 😍😍


سندس:لى نشترى...الفستان بتاع الخطوبه حلو ولسه جديد


عصام:عادى يا حببتى فداكى ميت فستان 😇😇


فرحت سندس وابتسمت


سندس: فاضى نروح بكره 


عصام:ماشى....اعدى عليكو بكره بعد المغرب


سندس:تمام وانا هخلص مذاكرتى النهرده 


عصام:هتوحشينى لحد بكره ♥♥


سندس:وانتا كمان❤❤


عصام فرح:ياااه اخيرا قولتيلى حاجه 😂😂


سندس:بس بقا متكسفنيش


عصام:انتى لسه بتتكسفى منى


سندس بضحك:اه طبعا 


مشى عصام....سندس دخلت تذاكر


عفاف:انتى موافقه على كتب الكتاب ولا عيزه تاجليه بعد الامتحنات ؟


سندس:ال تشوفيه يا ماما


عفاف:قولتى ل عصام عشان نخرج


سندس:اه قلتله...وقلى بكره بعد المغرب


فى اليوم التالى 

سندس سمعت جرس الباب.... سابت الكتاب من ايدها وقامت تفتح....لقت حنان جارتهم القديمه


سندس افتكرت إن عصام منعها من الكلام معاها...قالت فى نفسها يعنى اعمل اى دى ضيفه ولازم احترمها..


سندس:ازيك يا طنط عمله اى


حنان:الحمد لله يا حببتى....فين ماما


سندس:ماما نايمه...هدخل اشوفها....اتفضلى يا طنط ادخلى


دخلت حنان و سندس دخلت تشوف مامتها....لاقتها صاحيه


عفاف:مين جه


سندس:طنط حنان بره عيزاكى


عفاف:حاضر هطلع اشوفها...روحى قدميلها حاجه تشربها


سندس:حاضر يا ماما


خرجت عفاف سلمت على حنان


حنان:كنت عايزه اقولك على حاجه...


عفاف:خير فى اى


حنان:انا سمعت ان عصام مش كويس


حنان:انا سمعت كلام مش كويس على عصام وانا عشان بعتبرك اختى و سندس زى بنتى 


عفاف:مش كويس ازاى يعنى 


حنان بخوف:سمعت انه بتاع مشاكل...و ملهوش أمان... انا قلتلك وانتى حره


عفاف:عصام جرنا ليه كذا سنه ومشفناش منه حاجه وحشه


حنان:انا لما سمعت جيت اقلك عشان م احسش بالذنب من نحيتك


عفاف:اللى فيه الخير يقدمه ربنا....شكرا يا حنان على تعبك معايا


حنان:ولا تعب ولاحاجه احنا اخوات


عفاف ابتسمت:ربنا يدوم المعروف


قعدت حنان شويه ومشيت


عفاف قعدت تفكر في كلام حنان وقالت:احنا م شفناش اى حاجه وحشه منه ....كويس لسه باقى كام يوم على كتب الكتاب نكون فكرنا كويس


بعد كام ساعه....لبسو سندس وعفاف ومستنين عصام 


عصام خبط على باب سندس


سندس فتحت الباب وطلعت و وراها عفاف 


عصام سلم عليهم ونزلو مع بعض


فى الطريق جه عصام يمسك ايد سندس ♥♥


عفاف شدت ايد سندس:لسه بعد كتب الكتاب 😂😂


عصام زعل وساب ايدها وقال:ربنا يقرب البعيد 😠😠


عفاف ضحكت: هانت كلها اخر الاسبوع


عفاف مسكت هى ايد سندس...عصام وسندس بصو لبعض وضحكو 😂😂


دخلو المحل


عفاف:انا هشوف الحجات ال عيزاها موجوده فى المحل


سندس وعصام بيتكلمو مع بعض


عصام:عجبك اللى حماتى عملته 😢😢


سندس بضحك:عندها حق 


عصام ابتسم:بقا كدا...ماشى..بس اكتب كتابى عليكى


سندس:اى هتعمل اى...دا ماما طلع عندها حق هههههه 😂😂


عصام:هتبقى مراتى محدش ليه حاجه عندى


عصام:انا عطشان قوى هروح اجيب حاجه ساقعه 🍹


سندس:ماشى بس متتاخرش


عصام:بسرعه 🏃🏃


سندس راحت عند مامتها عشان تساعدها 


عفاف:عصام فين ؟


سندس:راح يجيب حاجه ساقعه 


عفاف بتكلم سندس: اى رأيك اجيب دا ؟


سندس:اه حلو قوى اللون دا عليكى


بنت بتشتغل فى المحل:بنتك زوقها حلو قوى يا مدام 


سندس:شكرا 😇😇


البنت بتسال سندس:الراجل اللى كانت واقف معاكى من شويه دا بباكى ؟😘😘


سندس:لاء...دا خطيبى 😈😈


البنت:انا آسفه..مكنتش اعرف 


سندس حست بالحزن على نفسها:عادى ولا يهمك 😖😖


عفاف بصت على سندس زعلت عليها وحست بالزنب


عفاف قالت ل نفسها:انا السبب فى حزن بنتى...رجعت و قالت انا مكنش قدامى اختيار تانى عشان اطلع حازم من حياتها


عفاف بتكلم سندس:مالك يا حببتى ؟


سندس:مفيش يا ماما


عفاف:عصام اتاخر لى ؟


سندس:مش عارفه جايز راح بعيد 


وهما بيتكلمو سمعو صوت ناس كتير ملمومه


سندس وعفاف طلعو يشوفو فى اى لقو عصام واقع على الارض وبينزف وفاقد وعيه.....جريو عليه وحاولو يفوقوه 😱😱


يتبع


 نكمل فى الجزء السابع عيزه تفاعل كتير عشر ملتصقات وتم 🌺?

تكملة الروايه من هنا 


 

تعليقات

التنقل السريع