القائمة الرئيسية

الصفحات

translation
English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified

قصة(المسالمه والمخادع) للكبار فقط البارت الثامن 🔞بقلم ام عبده في موسوعة القصص والروايات جميع الفصول كامله



قصة(المسالمه والمخادع) للكبار فقط 🔞


الجزء الثامن


فرحه اتصدمت:انتى مخطوبه


سندس:اه عصام جارنا فى الشقه اللى قصادنا....كنا هنكتب كتبنا يوم الجمعة بس عصام حصله حادثه وهيتاجل😢😢


فرحه قالت فى نفسها:كويس انو عمل حادثه واتاجل كتب الكتاب


حكت فرحه مع سندس وعرفت كل التفاصيل عن عصام 😱😱


طلعت فرحه...قالت ل مامتها:يلا يا ماما عشان نمشى


ام فرحه استغربت:ماشى يا حببتى....قالت ل عفاف:طب استاذن...ابقى تعالى عندى فوق شويه 😘😘


عفاف هزت رأسها بالموافقه وابتسامه:حاضر...شرفتينا يا ام فرحه


ام فرحه:شكرا يا حببتى


عفاف قفلت الباب وبتحكى مع سندس:اى رأيك فى فرحه؟


سندس:مرتحتلهاش بنت لإيمه....عيزه تعرف كل حاجه عن عصام مش عارفه لى....بس انا مريحتهاش وقلتلها حجات غلط عنه😎😎


عفاف: جدعه يا بت طالعه ل امك....مع إن مامتها طيبه جدا😒😒


سندس:لسه يا ماما متحكميش عليها دلوقتي يمكن تطلع زى بنتها😂😂


عفاف:يمكن يا بنتى الايام بتكشف الواحد على حقيقته


فرحه وهى طالعه على السلم بتشاور على شقة عصام:انتى عارفه يا ماما ساكن هنا خطيب سندس 


أم فرحه وهى بتطالع:بيشتغل اى؟


فرحه:سندس قالت بيشتغل كهربائى


ام فرحه بطيبه:ربنا يقومه بالسلامه ويتمملهم على خير


فرحه: دا يا ماما امبارح عمل حادثه🙆🙆


ام فرحه:اه عفاف حكتلى 


فرحه:مش المفروض نسأل عليه


ام فرحه:ماشى تعالى نسال عليه النبى وصى على سابع جار😘😘


فرحه مستعجله:طب يلا نروح نسال عليه دلوقتي


ام فرحه:خليها بكره اكون جبت حاجه اخدها معايا مينفعش ندخل ايدنا فاضيه😯😯


فرحه كانت متحمسه تشوف عصام:عادى يا ماما نسال عنه دلوقتي و نطمن عليه ونبقا نروح مره تانى 


أم فرحه:ماشى يا بنتى 


نزلو فرحه ومامتها وخبطو على باب عصام...


عصام كان فاكرها سندس فتح الباب وهو بيبتسم و قال:انا مستنيكى من الصبح يا حببتى😵😵


عصام بص لقا وحده غريبه ومعاها بنتها:مين حضرتك؟


فرحه شافت عصام عجبها😍😍


ردت ام فرحه:احنا جرانك سكنا فى الشقه اللى فوق


عصام مستغرب:اهلا وسهلا بحضرتك


ام فرحه:احنا سمعنا إن حضرتك عملت حادثه قولنا نيجى نسال عليك حمدلله على سلامتك


عصام بترحيب:الله يسلمك يا طنط اتفضلى


دخلو الشقه وعصام رحب بيهم.....مامتا كانت مكسوفه قوى عشان داخله ايدها فاضيه😳😳


عصام:معلش مش هقدر اقدملكم حاجه عشان زى م انتى شايفه ذراعى مكسور بس فى عصير فى التلاجه ممكن بنت حضرتك تجبلنا منه 


فرحه بتعرفه على نفسها:انا اسمى فرحه.....حاضر يا استاذ عصام هروح اجيب العصير😏😏


فرحه دخلت تجيب العصير وأثناء ذالك كانت بتتفرح على الشقه ب عنيها....جابت العصير وقدمته...ومشلتش عينها من على عصام🍹


ام فرحه:سمعت انك بتشتغل كهربائى....عندى كام حاجه عطلانه ومحتاجه ل كهربائى


عصام بحزن:بس دلوقتي زى م انتى شايفه هقعد كذا أسبوع لحد م افك الجبس وبعدها مش هقدر اشتغل زى الاول


ام فرحه:برحتك لما تقوم بالسلامه 


عصام:حاضر يا طنط


جه معاد العشا....سندس حضرت العشا بسرعه وجريت خبطت على عصام


جه عصام يقوم يفتح


ام فرحه وقفت وشاورت ب ايدها:خليك يا استاذ عصام....هروح انا افتح


فتحت ام فرحه الباب ل سندس


سندس كانت فاكره عصام هيفتح زى العاده.....اتفاجات ب ام فرحه هى ال فتحت الباب😔😔


ام فرحه مبتسمه:تعالى يا سندس ادخلى😀😀


دخلت سندس شافت عصام بيتكلم مع فرحه ومنسجمين وبيضحكو......حست بالغيره😠😠


عصام بص على سندس و ابتسم:اهلا يا حببتى ☺☺


سندس بتجاهل: اهلا يا عصام انا جبتلك العشا


ام فرحه غمزت ل بنتها عشان يمشو.....بنتها شاورت ب الرفض...عايزه تقعد  😂😂


سندس بقت تاكل عصام وهى متغاظه....وهو مكسوف من جارته


سندس خلصت من العشا وادته الدوا و قامت:انا ماشيه


عصام بحزن: اقعدى شويه معايا 😔😔


سندس بتبصله بصات اتهام:معلش مش هقدر عشان تعبانه 😒😒


عصام كان رايح معاها يوصلها لحد الباب 


سندس بغيظ:خليك انتا مع ضيوفك انا عارفه السكه لوحدى


عصام قال ل نفسه هى مالها متغيره كدا لى


خرجت سندس و قفلت الباب وراها....ودخلت شقتهم....كان شكلها متعصبه جدا وقالت لنفسها:هما اى اللى وداهم عنده


عفاف مستغربه:اى مالك يا بنتى بتكلمى نفسك لى😂😂


سندس بتحاول تدارى:عادى يا ماما مفيش حاجه


قعدت فرحه تحكى مع عصام.....و هو زهق منها وحس بملل بقا يفكر ف سندس و اى ال زعلها😔😔


ام فرحه وقفت:يلا يا فرحه عشان استاذ عصام يرتاح


فرحه عجبتها القعده لاكن حست انه تعبان:ماشى يا ماما


عصام مصدق انهم مشين....وصلهم لحد الباب وقفل وراهم😂😂


عصام باستغراب:هى مالها سندس مكنتش لى على طبيعتها زى العاده انا هتصل عليها واشوفها....دور على الفون واتصل عليها


رن الفون بتاع سندس....جريت عليه تشوف مين...لقته عصام...كانت هترد بس منعت نفسها وقالت:انا زعلانه منه و مش هكلمه😠😠


عصام بحزن:هى مالها مش بترد عليا لى.....هتصل تانى يمكن تكون مش سامعه الموبيل


سندس كانت هتنام....سمعت تانى حد بيتصل ...بصت في الموبيل وقالت:انتا تانى يا عصام....فتحت وبتتكلم منغير نفس:الو 


عصام:مش بترودى لى يا حببتى😎😎


سندس ب زعل:انتا مش عارف ولا عامل نفسك مش واخد بالك


عصام:بجد مش عارف


سندس بضعف:لو كنت شفت نفسك وانتا قاعد مع فرحه ومنسجم معاها كنت حسيب بيا...لولا انك تعبان كنت رجعت تانى بالعشا.....انا زعلانه منك ومش هكلمك تانى😢😢


عصام فرح من غيرة سندس عليه وضحك:طب والله كنت قاعد معاهم غصب عنى....ضيوف عندى ومينفعش اعاملهم وحش


سندس:يسلام يعنى الضحك والكلام ال كان معاهم مجامله


عصام:اه طبعا....تعالى هنا انتى ازاى تشُكى فيا....انتى مش عارفه غلاوتك عندى....انتى احلى حاجه ربنا كرمنى بيها


سندس بفرح:وانتا كمان انتا مش عارف لما شفت المنظر دا حسيت ب اى


عصام:حسيتى اى


سندس بوجع:حسيت انك هتضيع منى و قلبى وجعنى قوى ....انا بحبك قوى يا عصام و مقدرش استغى عنك ابدا انتا بقيت كل حاجه ليا  ف الدنيا😍😍


عصام ابتسم وقال بصوت عالى:الله ع الكلام الحلو دا.....ياريت جيتى من بدرى يا فرحه 😂😂


سندس بغيظ:فرحه تانى


عصام بيضحك ههههههه:خلاص خلاص حقك عليا😉😉


سندس:انتا عارف انا كنت هنام دلوقتي منغير عشا....كنت عمله حسابى هتعشى معاك.....بس لما شفتهم عندك نفسى اتسدت


عصام:انا هقفل معاكى دلوقتي وتروحى تتعشى.....وإلا مش هكلمك تانى


سندس:حاضر بس بعد م نخلص مكالمه


استمرت المكالمه لمدة نصف ساعه وخلصت ودخلت سندس اتعشت🍔


فى شقة ام فرحه


ام فرحه بغضب:يعنى كان لازم تقعدى لما سندس جت...الراجل معرفش يتعشا 😬😬


فرحه:واحنا عملناله اى انتى ملحظتيش ان عصام كان مندمج معايا


ام فرحه ب استهزاء:انتى تقصدى اى....الراجل خاطب وبيحب خطيبته 


فرحه:ملحظتيش انه مشلش عينه من عليا طول القعده


ام فرحه بتنكر:لاء ملحظتش....الراجل كان بيحكى معاكى من باب المجامله مش اكتر....اوعى تكون دماغك راحت ل بعيد....فوقى


فرحه بتحدى:وماله لما دماغى تروح ل بعيد...المهم مين هيكسب ف الاخر


ام فرحه:ازاى انا سمعت انه بيحب سندس من زمان وكان مستنيها تكبر شويه ويطلبها للجواز 


فرحه بحقد:م ابقاش فرحه لو الخطوبه دى استمرت😎😎

يتبع 

تكملة الروايه بعد قليل 

 

تعليقات

التنقل السريع